Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel eens een klacht bij je gemeente ingediend?

+4
VeryCherry
Blond
Zwerver
Sarah1985
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wel eens een klacht bij je gemeente ingediend? Empty Wel eens een klacht bij je gemeente ingediend?

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 5:09

Dat vroeg ik me zo af.

And if so, waarvoor? Hoe werd er gereageerd en is er echt wat aan gedaan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel eens een klacht bij je gemeente ingediend? Empty Re: Wel eens een klacht bij je gemeente ingediend?

Bericht  Sarah1985 wo 2 maa 2011 - 5:12

Ja 1 keer over een te hoge drempel je zou daar 50 mogen rijden, ik reed stapvoets en mn hele onderkant van de auto was stuk schade van 200 euro. De gemeente heeft toen andere borden geplaatst van een woonerf, en van de schade wouden ze niks weten.

En ook nog over een boom hier in de steeg. alleen dat was geen zaak voor hun
O en ook nog over onze buren die hadden met oud en nieuw een vuurbult op het gras/stoep en ruimden niks op. Toen heeft de gemeente het opgeruimd en de buren kregen de rekening
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Wel eens een klacht bij je gemeente ingediend? Empty Re: Wel eens een klacht bij je gemeente ingediend?

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 5:17

Paris1985 schreef:Ja 1 keer over een te hoge drempel je zou daar 50 mogen rijden, ik reed stapvoets en mn hele onderkant van de auto was stuk schade van 200 euro. De gemeente heeft toen andere borden geplaatst van een woonerf, en van de schade wouden ze niks weten.

En ook nog over een boom hier in de steeg. alleen dat was geen zaak voor hun
O en ook nog over onze buren die hadden met oud en nieuw een vuurbult op het gras/stoep en ruimden niks op. Toen heeft de gemeente het opgeruimd en de buren kregen de rekening

Woooh, dat van je auto is heftig. Zeker terecht geklaagd dus. Jammer dat ze de schade genegeerd hebben, aangezien ze de aanpassing wel hebben gemaakt nadat jouw situatie is voorgevallen. Daarmee geven ze wel toe dat het niet normaal was en er een aanpassing plaats moest vinden.

Dat laatste vind ik dan wel weer erg netjes.

Gast
Gast

Bericht  Zwerver do 3 maa 2011 - 0:37

Nee niet echt een klacht ingediend, maar heb wel eens gebeld voor een kapotte lantaarnpaal. Ik ben namelijk bang in het donker dus ik vind het super irritant als ze kapot zijn haha
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 0:39

Ja, over drempels.. Ik kon met m`n vorige auto niet bij m`n opa en oma komen omdat die drempel 13 cm was. Een drempel mag (hier) max. 10cm zijn, dus dan hebben ze dan ook aangepast.

En m`n vader belt regelmatig een verderop buurman die zijn kraan en vrachtwagen bij ons in de straat parkeert. Dat mag ook niet in een woonwijk..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 0:41

En hebben de meeste mensen ook een oplossing gekregen voor hun klacht/melding? smile

Gast
Gast

Bericht  Blond do 3 maa 2011 - 0:44

Mijn vader, dan de lantarenpaal voor ons huis kapot was. Werd binnen een week gemaakt.

Tot ergernis van mijn moeder trouwens, want die vond het heerlijk die het kapot was. lol!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 0:47

_Chance schreef:Mijn vader, dan de lantarenpaal voor ons huis kapot was. Werd binnen een week gemaakt.

Tot ergernis van mijn moeder trouwens, want die vond het heerlijk die het kapot was. lol!

Haha, zat de lantaarnpaal toevallig aan de kant van de slaapkamer?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 0:48

Meerdere keren. Dat de lantaarnpalen het (weer) niet deden & dat ze de bomen voor het huis moe(s)ten snoeien, omdat door de storm een giga tak er vanaf was gevallen, op de voorkant + raam van mijn auto. Daar hebben we, helaas, nooit meer een reactie op gehad.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry do 3 maa 2011 - 0:53

Nee, ik heb niet zoveel last van dingen. Het enige wat ik graag zou willen is dat buurheks haar emmer bleeksop niet meer naar beneden flikkert.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 0:54

VeryCherry schreef:Nee, ik heb niet zoveel last van dingen. Het enige wat ik graag zou willen is dat buurheks haar emmer bleeksop niet meer naar beneden flikkert.
Dan kan je 2 dingen doen..

Zorgen dat de buurheks een keer in haar eigen bleeksop flikkert
Of de buurheks achter haar bleeksop aanflikkeren..

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry do 3 maa 2011 - 0:56

Whahaha ja, als het nog een keer over mij of mijn zoontje gegooid wordt is ze sowieso de sjaak, dan ga ik net zolang door tot ze hun huis uitgezet worden. Ben ook nog altijd van plan om een briefje op het algemene prikbord te hangen dat ik het aardig vind dat mijn fiets elke dag gewassen wordt, maar dat ik dat toch echt zelf wel kan.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 6:13

Isabella schreef:Meerdere keren. Dat de lantaarnpalen het (weer) niet deden & dat ze de bomen voor het huis moe(s)ten snoeien, omdat door de storm een giga tak er vanaf was gevallen, op de voorkant + raam van mijn auto. Daar hebben we, helaas, nooit meer een reactie op gehad.

Als je een klacht hebt ingediend en daar reageren ze niet op, kan je juridische stappen ondernemen. Het is niet zo dat het daar eindigt. Weet zo niet uit mijn hoofd of je dan nog een brief moet sturen en dan iemand er bij betrekken.. Moet ik even opzoeken.

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl do 3 maa 2011 - 6:49

Niet letterlijk een klacht in de vorm van een brief/mail/telefoontje, maar ik heb wel een aantal dingen op Verbeterdebuurt.nl neergezet, en dat is allemaal opgelost. (geen straatverlichting in de straat, slecht wegdek etc.)
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Luthien do 3 maa 2011 - 7:24

Klacht was het niet echt, maar ik heb afgelopen zomer de gemeente gebeld omdat er langs een kinderspeelveldje in een eikeboom een groot nest processierupsen zat. Hier in het oosten komt het niet veel voor volgens mij, want er werd niet echt adequaat op gereageerd. Had 5 dagen later een bericht op m'n voicemail dat ze waren wezen kijken en hadden geconstateerd dat er inderdaad een nest zat en dat ze het na het weekend zouden verwijderen. :shock:
En uiteraard migreerden de rupsen de volgende dag naar het topje van de boom... toen konden ze er natuurlijk niet meer bij.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 7:25

VeryCherry schreef:Whahaha ja, als het nog een keer over mij of mijn zoontje gegooid wordt is ze sowieso de sjaak, dan ga ik net zolang door tot ze hun huis uitgezet worden. Ben ook nog altijd van plan om een briefje op het algemene prikbord te hangen dat ik het aardig vind dat mijn fiets elke dag gewassen wordt, maar dat ik dat toch echt zelf wel kan.

Heej je hebt je naam veranderd :P Leuk :P

Gast
Gast

Bericht  pitbullgup do 3 maa 2011 - 21:55

Toevallig 2 weken geleden nog. We hebben vorig jaar nieuwe buren gekregen en die zijn aan het verbouwen en hadden al 3 maanden een container en zandzakken op de parkeerplaats voor ons huis staan. Die nieuwe buren zijn er ook de laatste maanden nauwelijks geweest dus kon ze ook niet er op aanspreken. Nou is het al super moeilijk parkeren bij ons in de straat dus het werd me echt te gek!
Werd helaas niks aan gedaan dus 2 dagen geleden nog een keer gebeld en wat buren ook laten bellen lol!
En vanmorgen toen ik naar m'n werk ging werd de container net opgehaald cheers
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  TukTuk vr 4 maa 2011 - 1:44

Niet zo zeer een klacht, maar bij mijn ouders thuis, zij wonen in een hoekhuis, en dan is er een doorgang van 3 meter breed, en dan begint de nieuwe rij huizen, en aan de andere kant precies hetzelfde (dus vanaf boven gezien heb je huis, achtertuin, achtertuin huis 2, huis 2)
En tussen die achtertuinen loopt er ook een gang zodat mensen bij hun achtertuin kunnen komen.
Nou is het daar altijd enorm donker, er hangen geen lampen, en het is altijd wel freaky om daar tussendoor te fietsen savonds, want als er iemand in 1 van de zijgangen staat zie je dat niet.

Dus bij de gemeente een melding over gedaan, kreeg 3 maanden later een keer een brief " ja we vinden het niet nodig dat daar verlichting komt"

Tja.. Ze deden er dus vrij weinig mee..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 5:53

wij hadden rond mei/juni 2010 een zwaar probleem met de riolering (ik zal jullie de details besparen, maar toen had ik "ineens" geen behoefte meer aan eten, na het voorval..). Anyway, de riooldienst laten komen en we bleken boomwortels in de riolering te hebben. Dus een brief (met kopie bon van de riooldienst) gestuurd naar de Gemeente, met daarbij de melding dat we ruim 300 euro moesten betalen voor het schoonmaken van de riolering en dat wij het idee hadden dat het niet onze schuld was, er staat op ons (huur) erf namelijk geen boom!

2 dagen na het verzenden van de brief was de stoep onder ons raam open gebroken. Volgende dag stonden ze om 7u met een minigraafmachine klaar. Hele riolering rondom bekeken/gecontroleerd. Week later in een brief in de bus "u heeft gelijk, de riolering was kapot. Als u uw rekeningnummer geeft, maken we het geld over" Twee weken na het verzenden van de brief stond het geld weer op de rekening!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 6:44

Tea-Leaf schreef:Dat vroeg ik me zo af.

And if so, waarvoor? Hoe werd er gereageerd en is er echt wat aan gedaan?

Ja, vorig jaar voor een aanslag die ik moest betalen voor gemeentelijke heffingen en waarbij ik van mening was dat die rekening voor mijn huisbaas moest zijn. Het ging ook over 2006, dus dat was veel gedoe om uit te zoeken, omdat ik bewijzen moest leveren.

Uiteindelijk een dossier van 2 pagina's wat betreft het bezwaar en daarbij 24 bijlagen toegevoegd. Vond het ergens nog wel grappig, want de ambtenaar die dit moest beoordelen had natuurlijk ook maar 6 wk hiervoor.smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: