Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

+13
Jeanette
Snoes
sweetgirl
mo-lola
silly-one
May
Jelin
blondje1313
Butterfly78
Zwerver
Caribbeanlover
Rush
Jade
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Jade ma 13 feb 2012 - 1:37

Hoeveel hondenbelasting betaal jij per jaar? En voor hoeveel honden is dit?



Door het in korte termijn verhuizen naar verschillende gemeenten in Nederland ben ik erachter gekomen hoeveel verschillen er in de bedragen zit.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Rush ma 13 feb 2012 - 1:38

0,00.

Onze gemeente doet niet aan hondenbelasting.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Caribbeanlover ma 13 feb 2012 - 1:40

Wij bealen altijd totdat ik van iemand op vakantie hoorde die uit Groningen komt dat ze het daar niet hebben iig ze wist er niks vanaf.

Heb tegen m'n man gezegd dat ik weiger nog te betalen, je krijgt er niks voor terug. Katten/poezen schijten overal en die eigenaren hoeven niks te dokken, werkelijk waar schandalig! Waarom zou ik het dan wel doen?!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Caribbeanlover ma 13 feb 2012 - 1:41

Rush schreef:0,00.

Onze gemeente doet niet aan hondenbelasting.



En terecht! In al die jaren zijn ze 1x aan de deur geweest, toevallig het 1e jaar dat we hem kregen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Jade ma 13 feb 2012 - 1:42

Caribbeanlover schreef:Wij bealen altijd totdat ik van iemand op vakantie hoorde die uit Groningen komt dat ze het daar niet hebben iig ze wist er niks vanaf.

Heb tegen m'n man gezegd dat ik weiger nog te betalen, je krijgt er niks voor terug. Katten/poezen schijten overal en die eigenaren hoeven niks te dokken, werkelijk waar schandalig! Waarom zou ik het dan wel doen?!



Ik woon in de stad G.roningen en betaal ruim € 100,00 per jaar. In onze nieuwe gemeente (in de provincie G.roningen) worden we vrijgesteld van belasting. Elke gemeente mag zelf beslissen welk bedrag hij vraagt. Ik betaal het gewoon, omdat het hoort Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? 394967.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Zwerver ma 13 feb 2012 - 1:46

Huh, jij Groningen? Haha, heb ik lang wat anders gedacht..

Ik heb geen flauw idee hoeveel dat in Z.wolle is


Laatst aangepast door wc-eend op ma 13 feb 2012 - 1:46; in totaal 1 keer bewerkt
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Butterfly78 ma 13 feb 2012 - 1:46

Caribbeanlover schreef:Katten/poezen schijten overal en die eigenaren hoeven niks te dokken, werkelijk waar schandalig! Waarom zou ik het dan wel doen?!

Veel katten zijn buiten, das een feit. Maar ook voor mensen waarvan de katten altijd netjes binnen zitten. De mijne mogen niet van me. A. omdat ik bang ben dat ze worden plat gereden en B. omdat ik niet wil dat ze andere tot last zijn.

Bij ons is het dacht ik 90 euro voor een hond, maar ben er niet zeker van omdat ik geen hond heb. smile
Butterfly78
Butterfly78
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Jade ma 13 feb 2012 - 1:48

wc-eend schreef:Huh, jij Groningen? Haha, heb ik lang wat anders gedacht..

Ik heb geen flauw idee hoeveel dat in Z.wolle is



Ja, ik ben gaan samenwonen Very Happy

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 1:59

Caribbeanlover schreef:Wij bealen altijd totdat ik van iemand op vakantie hoorde die uit Groningen komt dat ze het daar niet hebben iig ze wist er niks vanaf.

Heb tegen m'n man gezegd dat ik weiger nog te betalen, je krijgt er niks voor terug. Katten/poezen schijten overal en die eigenaren hoeven niks te dokken, werkelijk waar schandalig! Waarom zou ik het dan wel doen?!

De liefde van je hond krijg je terug smile En elke gemeente mag dat zelf beslissen vandaar dat het bij jou misschien duurder is dan ergens anders. Ik weet eigenlijk niet wat het hier kost. Waar ik hier in het dorp wel gek van wordt is de hondenstront, er staan bakken maar nog sta ik regelmatig in de sh#t en als er iets is wat ik vies vind.
En niet alle katten/poezen zitten buiten hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Jade ma 13 feb 2012 - 2:05

Lily schreef:
Caribbeanlover schreef:Wij bealen altijd totdat ik van iemand op vakantie hoorde die uit Groningen komt dat ze het daar niet hebben iig ze wist er niks vanaf.

Heb tegen m'n man gezegd dat ik weiger nog te betalen, je krijgt er niks voor terug. Katten/poezen schijten overal en die eigenaren hoeven niks te dokken, werkelijk waar schandalig! Waarom zou ik het dan wel doen?!

De liefde van je hond krijg je terug Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? 561177 En elke gemeente mag dat zelf beslissen vandaar dat het bij jou misschien duurder is dan ergens anders. Ik weet eigenlijk niet wat het hier kost. Waar ik hier in het dorp wel gek van wordt is de hondenstront, er staan bakken maar nog sta ik regelmatig in de sh#t en als er iets is wat ik vies vind.
En niet alle katten/poezen zitten buiten hoor.



Dat er bakken staan vind ik wel goed! Hier zie je alleen maar van die vieze houtkorrel bakken voor honden. In sommige gemeenten staan er ook palen met zakjes ed. dan heb je het gevoel dat je nog ergens voor betaald.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  blondje1313 ma 13 feb 2012 - 2:06

Hier is er gelukkig geen hondenbelasting. Ik vind het eigenlijk wel normaal dat je er dan wat voor terug krijgt in de vorm van uitlaatplekken en gratis poepzakjes ofzo.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Jelin ma 13 feb 2012 - 2:16

Hier moet je helaas ook betalen. Helaas zien we er niets van terug mbt uitlaatplaatsen of hondenpoepzakjes.

De kosten zijn hier;
Eerste hond €55,92
Iedere volgende hond € 111,84

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Caribbeanlover ma 13 feb 2012 - 2:17

Lily schreef:
Caribbeanlover schreef:Wij bealen altijd totdat ik van iemand op vakantie hoorde die uit Groningen komt dat ze het daar niet hebben iig ze wist er niks vanaf.

Heb tegen m'n man gezegd dat ik weiger nog te betalen, je krijgt er niks voor terug. Katten/poezen schijten overal en die eigenaren hoeven niks te dokken, werkelijk waar schandalig! Waarom zou ik het dan wel doen?!

De liefde van je hond krijg je terug :) En elke gemeente mag dat zelf beslissen vandaar dat het bij jou misschien duurder is dan ergens anders. Ik weet eigenlijk niet wat het hier kost. Waar ik hier in het dorp wel gek van wordt is de hondenstront, er staan bakken maar nog sta ik regelmatig in de sh#t en als er iets is wat ik vies vind.
En niet alle katten/poezen zitten buiten hoor.



Ik sta er nooit in omdat ik gewoon goed kijk waar ik loop. Niet alle katten zijn idd buiten, maar heb hier vaak zat commentaar gehad en boze gezichten als ze drollen uit het zand wat rondom het klimrek aan het scheppen was. Zie regelmatig katten daar schijten, juist van die mensen die ze hebben. Heb de neiging om foto's te maken en op dat klimrek te hangen.

Een tijdje geleden werd er hier regelmatig stront weggezogen, maar alleen op de hondenveldjes. Nu zie je ze al jaaaaaaaren niet meer! Dus tja waarom zou ik dan nog betalen als ik er geen drol voor terug krijg.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 2:21

ow en ik let dus niet uit waar ik loop scratch het is zo dat ze hier zelf op de stoep voor de poort van het clubgebouw de honden lieten sch#$ten, en daar wordt bijna dagelijks clubgedraaid. Dus allemaal kinderen die erdoor heen lopen en wij zitten binnen met die rommel en stank.

En tja het is of betalen of niet betalen maar dan kans dat je een boete krijgt. En je wist van tevoren dat je met een hond ook hondenbelasting moet betalen dus aan de ene kant vind ik niet dat je dan nu zo moeilijk moet doen.
Misschien kan je wel bij de gemeente aankaarten dat je het wel prettig zou vinden als er poepbakken o.i.d. in de uitlaatgebieden gezet worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  May ma 13 feb 2012 - 2:23

Hier in Enschede betaal je €70. Bij mijn ouders betaal je niks. Sowieso in Drenthe betaal je maar in 1 gemeente hondenbelasting, in de overige gemeentes niet.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  silly-one ma 13 feb 2012 - 2:23

Omdat je dat bent verplicht CBL. Ook al vraagt de ene gemeente er wel wat voor en de andere niet. Hetzelfde is eigenlijk je gemeentekosten. Hier kopen we vuilniszakken voor ons afval en die kunnen we aan de straat zetten. Andere dan deze afvalzakken mogen we niet aanbieden en als ze dat doen, dan laten ze die staan. Bij een andere gemeente betaal je voor de kliko etc. Sommige dingen zijn krom, maar je hebt je wel aan de regels te houden

OT
De kosten hier zijn.
eerste hond: € 99,87
tweede of volgende hond: € 146,96
kenneltarief: € 399,82
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 2:26

Ik geloof €40 ofzo, maar ik betaal het niet. Zeker niet nadat ik van mijn vader heb gehoord dat het geld niet gebruikt wordt voor waar het voor bedoeld is (hij werkt bij de gemeente en weet dat toevallig). Als ik een boete krijg, zal ik ongetwijfeld moeten betalen maar zolang dat niet aan de orde is doe ik het ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  mo-lola ma 13 feb 2012 - 2:33

Bij ons in Hendrik ido ambacht betaal je:

voor de eerste hond: € 108,00

de tweede hond kost: € 177,00

de derde hond kost: € 177,00

de vierde hond kost: € 177,00

voor een geregistreerde kennel: € 642,00
mo-lola
mo-lola
Prater
Prater

Aantal berichten : 781
Punten : 1117
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  sweetgirl ma 13 feb 2012 - 2:52

Ik betaal 60 euro voor 1 hond.
sweetgirl
sweetgirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 67
Punten : 84
Registratiedatum : 18-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 3:00

Ik heb geen flauw idee. Ze zijn hier nog nooit aan de deur geweest (appartement) en ik ga er niet vrijwillig naar informeren.

Hier zijn geen hondenuitlaatplekken oid en zijn poep ruim ik zelf netjes op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 3:05

Katten schijten geen grote hopen op de stoep maar begraven hun kleine hoopjes netjes in de grond. Nog mest voor de bloemetjes ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Rush ma 13 feb 2012 - 3:07

Charlie schreef:Katten schijten geen grote hopen op de stoep maar begraven hun kleine hoopjes netjes in de grond. Nog mest voor de bloemetjes ook!
Ja, maar wel vervelend in de speeltuin. Al moeten ze dan maar van dat gaas over de zandbak spannen, dat was bij ons vroeger ook zo.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Jade ma 13 feb 2012 - 3:23

Charlie schreef:Katten schijten geen grote hopen op de stoep maar begraven hun kleine hoopjes netjes in de grond. Nog mest voor de bloemetjes ook!



er geldt een opruimplicht. Dus als het goed is liggen er geen dikke bulten stront op de stoep! Er staan behoorlijk vorse boetes op het niet opruimen van hondenpoep. Dus je ruimt het zelf op, koopt de zakjes zelf, er zijn geen uitlaatplekken of zakjespalen. Waarvoor betaal je dan hondenbelasting?

Ik vind dit dus niet echt een relevante discussie.

Verder betaal ik wel hondenbelasting, puur omdat ik geen zin heb in het gezeur om die belasting. Ik heb voor een hond gekozen en dus voor hondenbelasting.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Snoes ma 13 feb 2012 - 4:40

Hier moet je daar niet voor betalen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 4:44

Jade schreef:
Charlie schreef:Katten schijten geen grote hopen op de stoep maar begraven hun kleine hoopjes netjes in de grond. Nog mest voor de bloemetjes ook!



er geldt een opruimplicht. Dus als het goed is liggen er geen dikke bulten stront op de stoep! Er staan behoorlijk vorse boetes op het niet opruimen van hondenpoep. Dus je ruimt het zelf op, koopt de zakjes zelf, er zijn geen uitlaatplekken of zakjespalen. Waarvoor betaal je dan hondenbelasting?

Ik vind dit dus niet echt een relevante discussie.

Verder betaal ik wel hondenbelasting, puur omdat ik geen zin heb in het gezeur om die belasting. Ik heb voor een hond gekozen en dus voor hondenbelasting.

Ben het wel met je eens...wanneer mensen het opruimen snap ik die belasting ook niet hoor.

Hier is het alleen niet zo dat mensen het altijd opruimen, er ligt helaas genoeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente? Empty Re: Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum