Is dit asociaal?
+11
Fortissimo
Ella
Phileine
Evalynn
Artemis
Susan
Harrison
Marin
Laurientje
Blair
Engelse Drop
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Is dit asociaal?
Ik heb net een heel toffe vacature gevonden, eigenlijk precies wat ik altijd heb willen doen. Nu ga ik daar dus zeker op solliciteren. Alleen ik ken nog wel een aantal mensen (stuk of 3) vrienden van me, die deze vacature ook erg interessant zouden vinden. De vacature wordt niet erg groot neergezet en ik heb 'm met moeite gevonden.
Is het asociaal van me om de vacature niet door te sturen naar mijn vrienden, zodat ik zelf meer kans maak?
Is het asociaal van me om de vacature niet door te sturen naar mijn vrienden, zodat ik zelf meer kans maak?
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Re: Is dit asociaal?
Beetje dubbel. Vind het niet zozeer asociaal, ik hou heel veel van mijn vrienden maar mijn toekomst gaat toch echt voorop. Wel zou het lullig zijn als je een vriend(in) hebt die al maanden werkeloos is, deze baan heel goed kan gebruiken, en je er niets van zegt, terwijl jij er zelf al een hebt.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind van niet, je bent hun verder toch niets verplicht?
Zijn die vrienden trouwens op zoek naar een baan? Werkeloos of wat?
Zijn die vrienden trouwens op zoek naar een baan? Werkeloos of wat?
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Ja dit dis eigenlijk!Blair schreef:Beetje dubbel. Vind het niet zozeer asociaal, ik hou heel veel van mijn vrienden maar mijn toekomst gaat toch echt voorop. Wel zou het lullig zijn als je een vriend(in) hebt die al maanden werkeloos is, deze baan heel goed kan gebruiken, en je er niets van zegt, terwijl jij er zelf al een hebt.
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Nee hoor. Ik zie soms vacatures voor mij die ook goed bij een vriendin passen, maar zij woont aan het andere kant van het land. Die tip ik haar dan wel, maar we zitten toch niet in een concurrerend gebied. (Regio, wel werkgebied)
Ik vind het aardig als je ze de tip geeft, maar zie het totaal niet als verplichting, tenzij je het expliciet met ze hebt afgesproken om vacatures te delen, of als zij dat ook altijd met jou doen. Dan is t wel beetje lullig ja. Maar anders niet, vind ik.
Ik vind het aardig als je ze de tip geeft, maar zie het totaal niet als verplichting, tenzij je het expliciet met ze hebt afgesproken om vacatures te delen, of als zij dat ook altijd met jou doen. Dan is t wel beetje lullig ja. Maar anders niet, vind ik.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Als jij een prima baan hebt en zij niet dan zou ik het wel zeggen. Als jullie allemaal gewoon prime werk hebben dan zou ik zelf solliciteren zonder me daar schuldig over te voelen.
Harrison- Fluisteraar
- Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13
Ik vind dat niet asociaal. Stel dat een vriendin van mij een baan gevonden heeft die ik ook wel had willen hebben, dan zou ik het haar niet kwalijk nemen dat ze mij niet op de vacature heeft gewezen, sterker nog, dat zou helemaal niet in me opkomen. Dat zou gewoon pech voor mij zijn dat ik het zelf niet heb gezien.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zou het een vriendin andersom inderdaad ook niet kwalijk nemen. Ik heb echter een vriendin die dat denk ik wel zou doen.
Harrison- Fluisteraar
Huh? Je bent toch niet verantwoordelijk voor of anderen een baan vinden of niet? Dan moeten ze maar beter zoeken hoor. Dan vinden ze die vacature vanzelf.Harrison schreef:Als jij een prima baan hebt en zij niet dan zou ik het wel zeggen. Als jullie allemaal gewoon prime werk hebben dan zou ik zelf solliciteren zonder me daar schuldig over te voelen.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Zou ze dat ook laten merken? Dus dat jij trots vertelt dat ze een nieuwe baan heeft en dat zij dan boos vraagt waarom je niet met haar hebt gedeeld dat die vacature er was?Harrison schreef:Ik zou het een vriendin andersom inderdaad ook niet kwalijk nemen. Ik heb echter een vriendin die dat denk ik wel zou doen.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb ook zo'n vriendin, die zegt niet dat ze boos is maar gaat achteraf wel kortaf en beledigt doen.Susan schreef:Zou ze dat ook laten merken? Dus dat jij trots vertelt dat ze een nieuwe baan heeft en dat zij dan boos vraagt waarom je niet met haar hebt gedeeld dat die vacature er was?Harrison schreef:Ik zou het een vriendin andersom inderdaad ook niet kwalijk nemen. Ik heb echter een vriendin die dat denk ik wel zou doen.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Het is inderdaad niet jouw verantwoordelijkheid om hen aan werk te helpen.. Stel je voor je wijst ze wel op de vacature en dan word jij afgewezen omdat een van hen wordt aangenomen, dan kan je jezelf toch wel voor je kop slaan?
Het is hun eigen verantwoordelijkheid om vacatures te zoeken en te vinden, ze zijn allemaal volwassen genoeg daar voor. Bovendien, het zou in mij écht niet op komen om kwaad te zijn op een vriendin van me die een leuke baan te pakken heeft gekregen en die vacature niet aan mij heeft laten zien zodat ik ook kon solliciteren. Dat zou niet eens in me op komen.
Het is hun eigen verantwoordelijkheid om vacatures te zoeken en te vinden, ze zijn allemaal volwassen genoeg daar voor. Bovendien, het zou in mij écht niet op komen om kwaad te zijn op een vriendin van me die een leuke baan te pakken heeft gekregen en die vacature niet aan mij heeft laten zien zodat ik ook kon solliciteren. Dat zou niet eens in me op komen.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Laatst aangepast door Harrison op za 10 aug 2013 - 9:24; in totaal 1 keer bewerkt
Harrison- Fluisteraar
Nou, ik vind dat dan wel weer asociaal, zo'n houding, alsof jij niet actief op zoek mag naar een ander huis zolang zij nog op zoek is.
Susan- Lady Post-a-lot
Tsjah.. Het was bij haar ook wel echt een vervelende situatie hoor. Maar dat was wel jammer ja, haha.
Harrison- Fluisteraar
Nee hoor, als jij die baan graag wilt hebben kun je maar het best zo min mogelijk concurrentie hebben.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Als hun echt een baan willen zoeken ze ook goed en vinden ze hem ook wel. Dat is mijn idee. En zo niet dan niet
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik stuur nooit weer een vacature door aan een vriendin. Een keer gedaan, omdat ik in eerste instantie niet zou solliciteren. Heb ik uiteindelijk wel gedaan (toen had zij het nog niet gedaan, moest de brief nog schrijven). Je raadt het al; We mochten beiden op gesprek komen. Uiteindelijk ben ik gekozen en was zij het sowieso niet geworden, maar voelde het heel lullig.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Hier sluit ik me bij aan.Phileine schreef:Nee hoor, als jij die baan graag wilt hebben kun je maar het best zo min mogelijk concurrentie hebben.
Veel succes met de sollicitatie
Kannibaal- Fluisteraar
- Aantal berichten : 51
Punten : 57
Registratiedatum : 16-06-13
Nee hoor, ik vind het niet aso. Gewoon doen, de banen liggen ook niet voor het op rapen tegenwoordig
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Nee vind ik niet, ik had 'm ook niet doorgestuurd.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Ok, thnx voor jullie antwoorden!
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Dit heb ik dus ook gehad, net nadat ik klaar was met mijn eerste opleiding. En toen ging het bij ons maar om een tijdelijke functie. Wat voelde ik mij lullig toen ik was uitgekozen en daar kon werken. Gelukkig had ze wel snel ander werk gevonden en vond ze het zelf niet heel erg zei ze.Fortissimo schreef:Ik stuur nooit weer een vacature door aan een vriendin. Een keer gedaan, omdat ik in eerste instantie niet zou solliciteren. Heb ik uiteindelijk wel gedaan (toen had zij het nog niet gedaan, moest de brief nog schrijven). Je raadt het al; We mochten beiden op gesprek komen. Uiteindelijk ben ik gekozen en was zij het sowieso niet geworden, maar voelde het heel lullig.
Over twee jaar ben ik klaar met studeren en zoek dan een baan op niveau. No way dat ik vacatures met vriendinnen of studiegenoten ga delen. Dat houd ik echt voor mijzelf. Daar staat te veel voor op het spel. Andersom begrijp ik dit ook helemaal, dat ze bepaalde vacatures niet met mij willen delen. Logisch dat je voor jezelf kiest vind ik.
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Soortgelijke onderwerpen
» asociaal gedrag in ov
» Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?
» Asociaal gedrag topic
» nav wat vind jij asociaal gedrag bij vreemden..
» Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?
» Asociaal gedrag topic
» nav wat vind jij asociaal gedrag bij vreemden..
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: