Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

+8
mosio
Lenthe
silly-one
tweeling
Zora
vlinder-19
Japie
Inge
12 plaatsers

Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 3:49

Naar aanleiding van het topic van Studiebol en de dingen die ik mee maak onderweg was ik benieuwd naar wat jullie asociaal rijgedrag vinden?

Ik vind zelf bumperkleven echt irritatie nummer 1 en dat zal diegene achter mij ook te weten krijgen. Verder reden we vandaag op snelweg om en nabij 135 kilometer per uur, komt er een auto voorbij rijden die zeker wel 190 gereden moet hebben. Dit vind ik zo gevaarlijk, het snelheidsverschil is dan zo groot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 3:54

Ik vind dat je je gewoon aan de regels hoort te houden. Doe je dat niet, dan vind ik het asociaal. Je bent op de weg verantwoordelijk voor je eigen leven maar ook dat van anderen op de weg. Ik vind het trouwens ook irritant dat er mensen 90km gaan rijden op de snelweg. Dat is me pas gaan opvallen nu ik meer auto ben gaan rijden. Vroeger hobbelde ik er altijd maar achteraan maar nu haal ik ze in. Hou je gewoon aan de snelheid en de regels, dat lijkt me voor iedereen het veiligste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 3:54

Als iemand op mijn bumper kleeft ga ik steeds langzamer rijden. Net zolang tot ze afstand houden. En zo niet, dan komen ze via mijn bumper niet echt hard vooruit. Wat de bedoeling van bumperkleven volgens mij wel is.

Zelf bumperkleef ik niet. Al moet ik soms wat op de bumper van een ander rijden, voor ik ga inhalen. Mijn auto kan gewoon niet zo snel optrekken en om snel in te halen moet ik dat dus op die manier doen. Maar een opa was door die actie zo geirriteerd dat hij op de rem trapte, keihard en toen zat ik er bijna achterop. Dat vind ik persoonlijk bijzonder irritant. 30 km later was hij nog boos op mij, bleef maar met zijn lichten seinen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 3:57

Als het van die opgeschoten jongetjes zijn (ook wel de petjes genoemd :P) wil ik ook nog wel eens vervelend gaan doen. Niet netjes, maar bumperkleven.. Grrr wat irriteert mij dat.

Mensen die langzaam rijden op de snelweg (en ook autoweg overigens) vind ik ook erg vervelend. Houdt je aan de snelheid, dat is voor iedereen het veiligste. Mensen verwachten niet dat je op een snelweg 90km (of op een autoweg 60km) rijdt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  Inge zo 18 maa 2012 - 4:13

bumperklevers, vrachtwagens die seinen met hun grote licht, automobilisten die je afsnijden, automobilisten die links blijven rijden, geen richting aangeven


niet zo zeer associaal maar wel ergelijk; automobilisten die met 80 op een oprit rijden en de snelweg op gaan (als ik daar achter rij en dus ook met 80 de snelweg op moet, levensgevaarlijk vaak), automobilisten die een wisselende snelheid hebben; bv waar je 120 mag maar het ene moment rijden ze 110 en het volgende moment 130 (zonder dat er auto's voor rijden waardoor ze opeens langzamer moeten) en automobilisten die te langzaam rijden


Laatst aangepast door Inge op zo 18 maa 2012 - 4:15; in totaal 2 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 4:13

Ik kan niet tegen mensen die te zacht rijden. Laatst zat ik achter een of andere flapdrol die 20 kilometer per uur ging (waar je 50 mag) en geen richting uit zetten ook (en ik moest ook naar rechts, dus ik was al lang blij dat ik hem kwijt was - en toen....not).
Vervolgens wilde hij inparkeren en zette ook geen licht uit, hij stopte gewoon op de straat dus ik stond achter hem en toen kon ie er niet in.

Ik denk dat het iemand was die net zn rijbewijs had gehaald, want toen ik hem eindelijk voorbij was keek ie snel een andere kant op. Pannenkoek.


Mensen die op een rotonde hun licht niet uit doen kan ik ook wel schieten. Sta je voor niks te wachten op ze...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  Japie zo 18 maa 2012 - 4:30

Ik vind het vreselijk irritant als er ergens ingevoegd moet worden, er mensen zijn die heel hard aankomen rijden en op het laatste moment in gaan voegen. Zulke mensen komen er ook echt niet voor bij mij. Daarnaast vind ik bumperkleven, langzaam rijden en geen richting aangeven ook erg irritant.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  vlinder-19 zo 18 maa 2012 - 4:50

Vrachtwagens die elkaar inhalen....grrr
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  Zora zo 18 maa 2012 - 4:59

Bumberkleven (en dan ook nog seinen, of nog erger, gebaren met middelvingers en tikken tegen het hoofd) stoor ik me echt ontzettend aan. Kan ik me zo boos om maken Evil or Very Mad
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  tweeling zo 18 maa 2012 - 5:05

Mensen die geen richting aangeven (sta je doodleuk om ze te wachten bij de rondtonde) en mensen die te langzaam rijden, bijv. 70 waar je 100 mag, daardoor gaan mensen zich ergeren en inhalen (gevaarlijk).
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  silly-one zo 18 maa 2012 - 5:09

Een automobilist die gaat inhalen op een provinciale weg ( dus 1 baans ) en niet echt ziet wat er aan komt. Zo schrok ik net wel toe ik ineens een auto op mij af zag komen terwijl ik op de motor zat. Ik had geen uitwijk mogelijkheid en met een motor is dat dus behoorlijk SH*T.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  Lenthe zo 18 maa 2012 - 6:48

Met alcohol op rijden!

En wat ik ook heel erg vervelend vindt is als mensen 10 km/h onder de maximum snelheid rijden! En dan ook elke keer om niets remmen.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  mosio zo 18 maa 2012 - 7:49

Langzaam rijden op de autoweg/snelweg. Bumperkleven en ja eigenlijk al het asociale gedrag is irritant.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  Caramba zo 18 maa 2012 - 20:05

Bumperkleven vind ik het meest asociale.
Ik kan soms niet harder dan 100 km per uur op de snelweg, omdat mijn auto niet tegen harde wind kan Ik wil wel 120 of harder, maar dit achtelijke ding dus niet Twisted Evil
Verder haat ik afsnijden. Deed laatst iemand bij mij, heb die man vervloekt! GRRR
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 20:44

Bumperkleven, geen voorrang geven, kostte wat kost inhalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  Atelier Madame zo 18 maa 2012 - 21:24

Gedrag waarmee je anderen in gevaar brengt, dat vind ik associaal. Daaronder schaar ik onder andere: met drank op achter het stuur, bumperkleven, veel te hard (zeg + 20 km meer dan aangegeven is).
Maar ook onzekerheid en geen beslissingen durven nemen waardoor teveel getwijfeld wordt en onduidelijk is wat een bestuurder gaat doen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  Esperanza zo 18 maa 2012 - 21:39

Asociaal vind ik toch wel:
-veels te hard rijden
-bumperkleven
- met alcohol op rijden
-als het druk is en iedereen stapvoets rijdt, dan heb je van die mensen die je gewoon niet laten invoegen. Heel vervelend!
- en nu al een paar keer gehad op de snelweg: een auto die langzamer dan jij rijdt, die haal je in vervolgens haalt die auto jou weer in en gaat dan weer langzamer rijden

Vervelend, maar niet echt asociaal vind ik:
-Op een weg waar je 80/70 mag en niet kan inhalen, 50 gaan rijden. Terwijl je langs 3 borden komt waar de max snelheid op staat. (op de snelweg vind ik het niet zo erg, als mensen op de rechter rijstrook langzamer rijden, daar heb je de linkerrijstrook toch voor)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij dat soort mensen wel heel even ga bumperkleven in de hoop dat ze door hebben dat ze daar harder mogen, helaas heeft dat nog nooit gewerkt hahaha
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  Toet zo 18 maa 2012 - 23:27

Wat ik asociaal vind:
- Veel te hard of veel te langzaam rijden.
- Bumberkleven!!
- Met alcohol op rijden.
- Inhalen waar dat onveilig is/afsnijden.
- Geen voorrang geven.

Wat ik verder gewoon heel irritant vind:
- Bij een wegversmalling dat de auto die je tegemoed komt op 300m afstand al midden op de weg gaat rijden. Zo van; ik gooi hem er toch voor.
- Onder de maximum snelheid rijden.
- Als ik op een voorrangsweg rijd en mensen komen vanuit een zijstraat mega hard aangereden en remmen op het laatste moment, ik schrik daar atlijd van, denk dat ze hem er voor willen gooien. Zelfde geldt voor keihard op rotondes/kruisingen afrijden.
- Veel fietsers naast elkaar/midden op de weg en fietsers zonder verlichting.
- Mensen die de weg niet weten, daardoor langzaam rijden en veel om zich heen kijken, geen beslissingen nemen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vind jij asociaal rijgedrag? Empty Re: Nav wat vind jij asociaal rijgedrag?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum