Is het teveel?
+23
Novalee
piene1983
loesje
smooch
Paper Crown
_Poppy_
_Lana_
Tania
Artemis
Highway
slaatje
Flower_L
Parel
Ella
Jezzie
Sun88
Jade
Maple
Floor
Charles
Puggle
Printje
Dikkie Dik
27 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Is het teveel?
Als ze nu spuugt omdat ze teveel krijgt dan zou ik niet het ene minderen en tegelijk het andere ophogen, daar schiet je dan toch niks mee op?
210+7 geeft zo uit m'n hoofd 240ml toch? Drinkt ze die allemaal leeg? Dan krijgt ze 960ml. Als ze 6 maanden is ga je over naar andere melk en de max daarvan is 800 ml. Ik zou dus de melk wel iets afbouwen. Fruit en groente zo laten en pas als je het idee hebt dat ze niet meer genoeg heeft dat op gaan hogen.
210+7 geeft zo uit m'n hoofd 240ml toch? Drinkt ze die allemaal leeg? Dan krijgt ze 960ml. Als ze 6 maanden is ga je over naar andere melk en de max daarvan is 800 ml. Ik zou dus de melk wel iets afbouwen. Fruit en groente zo laten en pas als je het idee hebt dat ze niet meer genoeg heeft dat op gaan hogen.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
De maximale hoeveelheid voeding volgens het pak is toch ook maar 180+6, of is dat tegenwoordig veranderd? Toen onze oudste nog flesvoeding kreeg stond dat volgens mij op het pak. Waarom wordt er nu regelmatig 210+7 gegeven? Ik ben ervan overtuigd dat dit echt slecht is voor een baby, je rekt de maag gigantisch op, waardoor je meer kans hebt dat ze later ook meer gaan eten en hun vol-signaal negeren of niet meer voelen. Ik zou echt terug gaan naar maximaal 180+6 en eventueel een extra (halve) fles gaan geven als ze daar echt niet genoeg aan heeft. Vast voedsel zou ik zeker niet gaan ophogen, ze is nog maar vijf maanden en dan heb je vooral de voedingsstoffen uit de melk nodig en is bijvoeding bedoeld voor erbij, nog niet ter vervanging van de melk. Tussen de 6mnd en 12mnd veranderd de bijvoeding steeds meer in hoofdvoeding en zouden ze na een jaar de meeste voedingsstoffen uit het vaste voedsel gaan halen en minder uit de melkvoedingen.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Ik wil hier nog even op reageren, ik hoop dat het wel gewaardeerd wordt van een kinderloze, maar als een kindje na een voeding van 210cc nog na twee uur om een voeding komt, dat kan ik me echt niet voorstellen dat ze honger heeft. Dan moet er wat anders aan de hand geweest zijn en huilde ze denk ik niet omdat ze honger had.Dikkie Dik schreef:
@Parel: het indikken was nooit vanwege het spugen, dat heeft ze namelijk nooit gedaan, maar puur om de voeding te verzwaren. Ze kwam anders na een uur, 2 uur weer om voeding vragen.
Ik ben geen voorstander van flessen van 210, om de reden die Vixen aangeeft. Ik heb een kindje op mij werk gehad die eerst 180 kreeg, kindje was gewoon in verhouding en niets aan de hand. Toen kreeg het 210cc, volgens mij 4-5 flessen op een dag en sindsdien is het kindje gigantisch gaan aankomen. Kindje kent nu bijna geen verzadigd gevoel en is echt te zwaar, en héél erg gefocust op eten en wat iedereen om hem heen eet. Heeft nu van het CB ook voedingsadviezen meegekregen om te zorgen dat hij weer in verhouding komt.
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Staat 210+7 niet alleen op de voeding die je vanaf 6 maanden geeft? En dan bij max. 3 flessen? Dat dacht ik tenminste bij de Nutramigenvoeding.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
B dronk regelmatig 210+7 en heeft een prima vol gevoel.Vixen schreef:De maximale hoeveelheid voeding volgens het pak is toch ook maar 180+6, of is dat tegenwoordig veranderd? Toen onze oudste nog flesvoeding kreeg stond dat volgens mij op het pak. Waarom wordt er nu regelmatig 210+7 gegeven? Ik ben ervan overtuigd dat dit echt slecht is voor een baby, je rekt de maag gigantisch op, waardoor je meer kans hebt dat ze later ook meer gaan eten en hun vol-signaal negeren of niet meer voelen. Ik zou echt terug gaan naar maximaal 180+6 en eventueel een extra (halve) fles gaan geven als ze daar echt niet genoeg aan heeft. Vast voedsel zou ik zeker niet gaan ophogen, ze is nog maar vijf maanden en dan heb je vooral de voedingsstoffen uit de melk nodig en is bijvoeding bedoeld voor erbij, nog niet ter vervanging van de melk. Tussen de 6mnd en 12mnd veranderd de bijvoeding steeds meer in hoofdvoeding en zouden ze na een jaar de meeste voedingsstoffen uit het vaste voedsel gaan halen en minder uit de melkvoedingen.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
N kreeg van de standaard 1 voeding ook een hele tijd 4x210 cc anders zat ze gewoon echt niet vol.
Nu is het 2x180 cc en voor het slapen nog steeds 210cc.
Nu is het 2x180 cc en voor het slapen nog steeds 210cc.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij hebben een tijd 200+6 gegeven. Omdat ons zoontje al snel naar 4 flessen ging en om zo iets meer vocht te geven. (advies CB)
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik zeg toch ook niet dat dit voor alle kinderen zo is.Lejow schreef:B dronk regelmatig 210+7 en heeft een prima vol gevoel.Vixen schreef:De maximale hoeveelheid voeding volgens het pak is toch ook maar 180+6, of is dat tegenwoordig veranderd? Toen onze oudste nog flesvoeding kreeg stond dat volgens mij op het pak. Waarom wordt er nu regelmatig 210+7 gegeven? Ik ben ervan overtuigd dat dit echt slecht is voor een baby, je rekt de maag gigantisch op, waardoor je meer kans hebt dat ze later ook meer gaan eten en hun vol-signaal negeren of niet meer voelen. Ik zou echt terug gaan naar maximaal 180+6 en eventueel een extra (halve) fles gaan geven als ze daar echt niet genoeg aan heeft. Vast voedsel zou ik zeker niet gaan ophogen, ze is nog maar vijf maanden en dan heb je vooral de voedingsstoffen uit de melk nodig en is bijvoeding bedoeld voor erbij, nog niet ter vervanging van de melk. Tussen de 6mnd en 12mnd veranderd de bijvoeding steeds meer in hoofdvoeding en zouden ze na een jaar de meeste voedingsstoffen uit het vaste voedsel gaan halen en minder uit de melkvoedingen.
Vixen- Prater
Nou even ontopic. Vandaag 4 flessen van 180+6 gegeven. De eerste en laatste fles met 2 eetlepels rijstebloem. Ze heeft niet gespuugd. Daarnaast krijgt onze dochter niets teveel of geks. Ongeveer 50 g vers fruit en diezelfde hoeveelheid qua verse groente. Ze is verre van dik of stevig omdat we een super bewegelijk kind hebben. Volgens de 'regels' moeten we over 2 weken gaan verhogen naar 100/150g daar gaat wel even overheen, dat is echt teveel in 1 keer. Melk is dus nog steeds haar hoofdvoeding.
Wat betreft de hypoallergene voeding. Ik heb al eerder verteld dat ik, ook met oog op de kosten, standaard voeding heel langzaam heb geïntroduceerd maar dat ze nog meer ging spugen en de fles echt ging weigeren. Daar paste ik op dat moment voor omdat het bloedheet was buiten. Ik ga het over een paar maanden weer proberen.
Over het indikken: dat deden we al bij de flessen van 150cc. We hebben een hongerig kind en op advies van het cb ben ik toen gaan verdikken. En dat werkte heel goed voor onze dochter. Er is helemaal niets mis of aan de hand met haar. Ze is een vrolijke, blije en gezonde baby.
Ik vind het vervelend dat ik het gevoel krijg me te moeten verantwoorden voor bepaalde keuzes die ik maak. Ook is het storend dat sommige forumsters te pas en te onpas een topic met als onderwerp 'bijvoeding' gebruiken om continu hun mening te uiten/te spuien over de feiten en andere 'waarheden' over bijvoeden.Ik vroeg alleen advies..bedankt voor de adviezen sommige ladies ;-)
Wat betreft de hypoallergene voeding. Ik heb al eerder verteld dat ik, ook met oog op de kosten, standaard voeding heel langzaam heb geïntroduceerd maar dat ze nog meer ging spugen en de fles echt ging weigeren. Daar paste ik op dat moment voor omdat het bloedheet was buiten. Ik ga het over een paar maanden weer proberen.
Over het indikken: dat deden we al bij de flessen van 150cc. We hebben een hongerig kind en op advies van het cb ben ik toen gaan verdikken. En dat werkte heel goed voor onze dochter. Er is helemaal niets mis of aan de hand met haar. Ze is een vrolijke, blije en gezonde baby.
Ik vind het vervelend dat ik het gevoel krijg me te moeten verantwoorden voor bepaalde keuzes die ik maak. Ook is het storend dat sommige forumsters te pas en te onpas een topic met als onderwerp 'bijvoeding' gebruiken om continu hun mening te uiten/te spuien over de feiten en andere 'waarheden' over bijvoeden.Ik vroeg alleen advies..bedankt voor de adviezen sommige ladies ;-)
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
Dikkie Dik: gewoon je eigen gevoel volgen en doen wat jij verstandig vind voor je kleine meid! Ik snap je punt.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Je vraag was toch of het teveel is wat ze krijgt? Dan krijg je nu toch precies antwoord op je vraag?
Vixen- Prater
Ja idd al verschilt het per persoon of ze het wel/ niet veel vinden. Idd eigen gevoel volgen dat werkt het beste.Vixen schreef:Je vraag was toch of het teveel is wat ze krijgt? Dan krijg je nu toch precies antwoord op je vraag?
Printje- Lady Post-a-lot
Ik denk juist dat verschillende meningen heel waardevol zijn en dat je naast gevoel ook verstand moet gebruiken. Doordat niet iedereen het met elkaar eens is, krijg je ook andere inzichten die misschien ook heel waardevol zijn.
Vixen- Prater
Amen Dikkie Dik!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Dus met de flessen minder vol heeft ze niet gespuugd, dan zou ik dat aanhouden. Hypoallergene voeding is wel lichter verteerbaar maar als ze zo ook voldaan is zou ik geen flessen van 210+7 geven.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Fijn dat het goed is gegaan dikkie dik!
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Daar lijkt het wel op. Ze was vanochtend wel een uur eerder wakker, dus wellicht toch de laatste fles verhogen, maar verder oogt ze erg tevreden en niet meer zoveel spugen. En dat vond ik het belangrijkste.Floor schreef:Dus met de flessen minder vol heeft ze niet gespuugd, dan zou ik dat aanhouden. Hypoallergene voeding is wel lichter verteerbaar maar als ze zo ook voldaan is zou ik geen flessen van 210+7 geven.
Dikkie Dik- Prater
Als ze eerder wakker blijft worden van de honger kan je een klein flesje bijmaken, dan krijgt ze toch niet telkens 1x die grote hoeveelheden flesvoeding binnen maar geleidelijker aan.
Ik maakte liever een klein flesje bij als hij honger had dan dat ik grotere flessen gaf op voorhand, omdat hij daar weer veel van ging spugen.
succes hopelijk blijft het goed gaan.
Ik maakte liever een klein flesje bij als hij honger had dan dat ik grotere flessen gaf op voorhand, omdat hij daar weer veel van ging spugen.
succes hopelijk blijft het goed gaan.
Floor- Ratel
Fijn dat ze nu minder spuugt met de minder grote flessen. Heeft ze ook gewoon een voldaan gevoel?
Mijn zoontje heeft totnogtoe ook maximaal 180+6 gekregen. Ik ben pas beginnen bijvoeden sinds hij 6 maanden was, maar na 2 weken zat hij al op 150 gram groenten.
Mijn zoontje heeft totnogtoe ook maximaal 180+6 gekregen. Ik ben pas beginnen bijvoeden sinds hij 6 maanden was, maar na 2 weken zat hij al op 150 gram groenten.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Hoe gaat het nu?
Floor- Ratel
Wat lief dat jullie er naar vragen. Het gaat goed. 3 flessen van 180+6 en de laatste 210+7. Ze krijgt nog steeds ongeveer twee keer 50 g fruit of groente.
Ik merk dat ze steeds minder vraagt om die derde fles. Ik geef hem wel omdat ik bang ben dat ze te weinig vocht binnen krijgt.
Het spugen is zo goed als over.
Ik merk dat ze steeds minder vraagt om die derde fles. Ik geef hem wel omdat ik bang ben dat ze te weinig vocht binnen krijgt.
Het spugen is zo goed als over.
Dikkie Dik- Prater
Fijn dat het zo goed gaat nu! Hier was idd ook de derde fles die het eerste verviel, omdat ik het nu ook zo weinig vocht vind krijgt ze soms wat water tussendoor. Is misschien ook een idee?
Printje- Lady Post-a-lot
Dat heb ik soms ook wel, het idee dat hij nu te weinig vocht binnenkrijgt. Hij drinkt nu 2 flessen van 180+6 en dan groente/fruit. Dus ik geef hem tussendoor ook gewoon water, hij drinkt het wel maar echt nog niet veel.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Wat fijn dat het goed gaat. Dat het spugen bijna over is.
Ik heb geen idee hoeveel vocht ze binnen moet krijgen met die leeftijd. misschien weet het CB dat wel? en kan je kijken wat je doet, bijvoorbeeld water geven als ze die derde fles echt niet meer wilt.
Ik heb geen idee hoeveel vocht ze binnen moet krijgen met die leeftijd. misschien weet het CB dat wel? en kan je kijken wat je doet, bijvoorbeeld water geven als ze die derde fles echt niet meer wilt.
Floor- Ratel
Ik las in het boek van Stefan Kleintjes dat kindjes vanaf een jaar 900 cc vocht moeten binnen krijgen. (borstvoeding, poedermelk of water/thee/sap).
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Teveel spullen.
» Teveel vruchtwater
» 1 pil teveel ingenomen
» Het wordt me nu echt teveel ...
» Teveel geld uitgeven...
» Teveel vruchtwater