Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is het teveel?

+23
Novalee
piene1983
loesje
smooch
Paper Crown
_Poppy_
_Lana_
Tania
Artemis
Highway
slaatje
Flower_L
Parel
Ella
Jezzie
Sun88
Jade
Maple
Floor
Charles
Puggle
Printje
Dikkie Dik
27 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Highway vr 9 aug 2013 - 8:48

Ik vind het ook veel, s eet goed groente (+- 125/150 gr) en redelijk fruit( 50-75 gr) en drinkt daarbij 4 flessen van 180+6, in de laatste fles wel wat rijstebloem. De tweede fles drinkt ze meestal niet leeg.

Edit: lees nu dat je al naar de 180 zal gaan, wat je nog zou kunnen doen is het indikken met bv een halve lepel rijstebloem. Dan is het iets dikker maar niet zo enorm vullend. Wie weet spuugt ze dan wel minder ervan.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Artemis vr 9 aug 2013 - 9:54

Waarom zou hypoallergene voeding minder vullen?

En waarom in godesnaam hypoallergene voeding en dan toch zo vroeg gaan bijvoeden?

Lijkt me een beetje kolder.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Tania vr 9 aug 2013 - 9:57

Artemis schreef:Waarom zou hypoallergene voeding minder vullen?
Omdat het lichter verteerbaar is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Artemis vr 9 aug 2013 - 10:04

Nooit iets van gemerkt, maar goed kan best. Maar het is toch idioot om hypoallergene voeding te geven om allergieën te voorkomen en aan de andere kant zo vroeg al zoveel bij te voeden, wat allergieën in de hand werkt?
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Tania vr 9 aug 2013 - 10:08

Ja dat zou mijn keuze ook niet zijn inderdaad. Sowieso heeft het volgens sommige onderzoeken ook geen zin meer om hypoallergene voeding te geven om allergieën te voorkomen als je kindje ook al standaard voeding heeft gehad.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  _Lana_ vr 9 aug 2013 - 10:10

Charles schreef:Ja dat vind ik echt! En ik verwonder me ook over het advies bij een baby van nog geen 6 maanden flessen te minderen om plaats te maken voor de BIJvoeding. Waarom toch die haast?
Helemaal mee eens. Mensen willen hun baby's zo snel groot hebben, heb ik het idee ( daar bedoel ik de TO niet meer hoor, meer in het algemeen ). Ze moeten zo snel mogelijk mee-eten en brood eten enz.

OT: Ze krijgt voor haar leeftijd wel veel. Ik zou de flessen ook iets kleiner maken. Bedoel je met 210cc, 180+6?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  _Poppy_ vr 9 aug 2013 - 10:33

Baby's zijn toch sowieso niet lactose intolerant? Nu heb ik zelf ook hypoallergene voeding gehad, mijn vader was lactose intolerant, nou guess what ik ook hoor. Maar niet als baby. Mijn zusje hetzelfde verhaal. Dit is erfelijk, dat voorkom je niet met andere voeding.
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Tania vr 9 aug 2013 - 10:35

Hypoallergene voeding is om de kans op koemelkallergie kleiner te maken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  _Poppy_ vr 9 aug 2013 - 10:38

Dikkie Dik schreef:Ik heb het geprobeerd standaard voeding maar zelfs met zeer langzaam opbouwen spuugde ze het uit en ging ze ook de fles gewoon weigeren.
Daarnaast is mijn man lactose intolerant. Vandaar dat ik zeker nog een half jaar met de H.A. voeding door wil gaan.

@Parel: het indikken was nooit vanwege het spugen, dat heeft ze namelijk nooit gedaan, maar puur om de voeding te verzwaren. Ze kwam anders na een uur, 2 uur weer om voeding vragen.
 Hier geeft ze aan dat ze door wil gaan met de hypoallergene voeding ivm lactose intolerantie...vandaar dus mijn post. En een koemelkallergie en een lactose intolerantie zijn iets heel anders.

Maar ach, echt veel weet ik er ook niet van Wink
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Tania vr 9 aug 2013 - 10:40

Ja ik weet dat het wat anders is. Hypoallergene voeding wordt ook aangeraden als er andere allergieën of astma in de familie voorkomen omdat dat de kans op koemelkallergie vergroot. Misschien dat het ook aangeraden wordt bij lactose intolerantie omdat de kans op koemelkallergie dan groter is? Ik weet eigenlijk ook niet of dat zo is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Paper Crown vr 9 aug 2013 - 19:40

Eens met Charles, ik vind 't zo zot om nu al al die verschillende dingen te geven. Met 5 maanden kreeg julian 4 flessen, soms 5 en dan ging er wel veel fruit in maar dat gaf ik hem op den duur niet meer, alleen groente en ik gaan geven, omdat hij het niet luste)Het Cb zei tegen mij: Krijgt hij nog geen brooooood?! Nee.. O, dat moet wel hoor. hij moet helemaal niets, ik doe dat allemaal nog niet. Dit is Julian's schema:

07:00 180cc en 5 schepjes (dus idd meer water dan schepjes)
10:00 slapen
11:00 180cc en 5 schepjes
12:30 fruit, ik mik alles in de babycook wat ik heb; soms banaan met peer, soms appel met mango, soms weer alleen mango. 2 stuks altijd
13:30/14:00 slapen (proberen te slapen dan...)
16:00 groente en een kleine aardappel met een stukje kip/vis 
20:00 fles 180cc en 6 scheppen.
22:00 slapen (hij slaapt gewoon niet eerder) en dan slaapt hij met water in zijn flesje.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Maple vr 9 aug 2013 - 19:55

PC, waarscginlnheb je het al geprobeerd hoor, maar ik heb een tijdje terug gelezen dat het slapen zo'n issue was. Maar helpt het voor hem niet als hij na zijn fruit naar bed gaat? Dat je dat desnoods vervroegt naar 12:00 ofzo en hij daarna misschien maar één slaapje overdag doet?
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Paper Crown vr 9 aug 2013 - 20:24

Maple schreef:PC, waarscginlnheb je het al geprobeerd hoor, maar ik heb een tijdje terug gelezen dat het slapen zo'n issue was. Maar helpt het voor hem niet als hij na zijn fruit naar bed gaat? Dat je dat desnoods vervroegt naar 12:00 ofzo en hij daarna misschien maar één slaapje overdag doet?
 Heb ik ook geprobeerd, in de hoop dat hij last had van zijn buik maar het maakt hem niets uit. Slapen vind hij tijdverspilling, denk ik. Ik accepteer 't nu maar en hoop dat hij ooit wat meer gaat slapen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Maple vr 9 aug 2013 - 20:32

Ach, grootste dooddoener van de wereld, maar in de puberteit krijg je hem er met geen tien stokken uit Wink
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  smooch vr 9 aug 2013 - 20:42

Ik vind het ook echt te veel voor een baby van 5 maanden.
Zelf heb ik nooit flessen van 210 gegeven. max 180cc.
Ik zou de flessen kleiner maken en minder groente gaan geven.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Printje vr 9 aug 2013 - 22:36

Smooch, minder groente? Dat moet toch juist meer worden waardoor de derde fles vd dag weg valt? Ik zou eerder meer groente geven en minder fles.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  loesje vr 9 aug 2013 - 23:25

ik zou net als de rest minder flesvoeding geven en meer bijvoeding

dit is f haar schema:

7.00 90cc fles + 90cc pap
10.00 stuk fruit of fruitpotje
12.00 boterham met jam
15.00 soepstengel met diksap/ranja
17.00 200 gram avond eten + ranja
19.00 180cc fles
22.00 tijdelijk 180 fles maar wil ik weer afbouwen
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  piene1983 vr 9 aug 2013 - 23:45

Toen B. zo oud was gaf ik nog vier ( vaak ook vijf)  flessen, ongeveer om de vier uur. Wij zijn met 5 maanden begonnen met groente en daarna fruit, met 5,5 maand zag zijn schema er vaak zo uit:

8.00 fles 210+7
10.00 fruit ( ongeveer 50 gram)
12.00 fles 180+6
14.00 groente ( ongeveer 50 á 100 gram)
16.30 fles 180+6
19.30 fles 180+6
(ongeveer 3x per week 23.30 fles 180+6)

Nog meer flessen dan jij geeft dus. Als jouw kindje voeding teruggeeft krijgt ze wellicht toch teveel, je zou dan de flessen eerst stuk voor stuk terug kunnen brengen naar 180cc + voeding. Per dag een fles minderen vond ik fijn. Daarna kijken of het blijft of dat je nog meer kunt/moet minderen. Flessen vervielen bij mij over het algemeen vanzelf. Ik gaf flessen op verzoek maar eigenlijk kwam ik standaard op dit schema uit, op een gegeven moment kwam er steeds meer tijd tussen de flessen. Uiteindelijk heb ik 1 fles echt zelf weggelaten en vervangen door een warme hap toen het brood erbij kwam.

Papercrown: Slapen deed B. hier ook nauwelijks! Frustrerend en vermoeiend want wel een druk en beweeglijk mannetje maar slapen was echt zonde van zijn tijd! Komt waarschijnlijk, net als hier ook, goed! Opeens ging hij op schema slapen en slaapt hij nu nog steeds 2 keer per dag zo'n anderhalf uur per keer. Halleluja, even tijd voor mezelf!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Flower_L za 10 aug 2013 - 0:10

Printje schreef:Smooch, minder groente? Dat moet toch juist meer worden waardoor de derde fles vd dag weg valt? Ik zou eerder meer groente geven en minder fles.
Ze is nog geen half jaar, voor ruim 5mnd is 5 blokjes veel. Als je dan nog wilt opbouwen op den duur, wordt het helemaal veel.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 2:37

Flower_L schreef:
Printje schreef:Smooch, minder groente? Dat moet toch juist meer worden waardoor de derde fles vd dag weg valt? Ik zou eerder meer groente geven en minder fles.
Ze is nog geen half jaar, voor ruim 5mnd is 5 blokjes veel. Als je dan nog wilt opbouwen op den duur, wordt het helemaal veel.
Ik vind dat zelf echt dus enorm meevallen, als ik kijk naar hoe groot onze blokjes zijn. Ik gaf al meer toen ze zo oud was. Het moet toch die fles gaan vervangen en als je maar weinig blijft geven kan het het nooit gaan vervangen toch.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Charles za 10 aug 2013 - 2:43

Printje schreef:
Flower_L schreef:
Printje schreef:Smooch, minder groente? Dat moet toch juist meer worden waardoor de derde fles vd dag weg valt? Ik zou eerder meer groente geven en minder fles.
Ze is nog geen half jaar, voor ruim 5mnd is 5 blokjes veel. Als je dan nog wilt opbouwen op den duur, wordt het helemaal veel.
Ik vind dat zelf echt dus enorm meevallen, als ik kijk naar hoe groot onze blokjes zijn. Ik gaf al meer toen ze zo oud was. Het moet toch die fles gaan vervangen en als je maar weinig blijft geven kan het het nooit gaan vervangen toch.
 Printje dan kun je net zo goed meteen met groente beginnen en die melk helemaal weglaten, niet?

Tuurlijk eten ze later meer groente en valt de melk weg. Maar tot 1 jaar is dat BIJVOEDING en is alle groente en fruit nog niet per se nodig voor de groei en de bouw van het lichaam. Melk wel. Dus ik zou melk zo laat mogelijk laten vervallen, en zéker niet onder de 6 maanden. Dat het 'ooit'  zo moet is mijns inziens dan ook geen argument want dan kun je iets net zo goed helemaal overslaan. Het gaat erom waar een baby NU behoefte aan heeft en dat is echt nog die melk.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 2:56

Ik heb zelf al voor die zes mnd die fles eraf gehaald en volgens het cb is dat helemaal goed. Ik ken ook genoeg kindjes die al ruim voor het eerste jaar mee eten en nog twee/ drie flesjes krijgen. Ochtend. Middag met een boterham en eventueel voor het slapen.

Ook in de opperdepop en op websites gaan ze uit van 2-3 flessen per dag en de rest dus gewoon eten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Charles za 10 aug 2013 - 2:59

Voor het eerste jaar is wat totaal anders dan voor de 6 maanden. En wat het cb zegt nouja...die zeggen veel Wink . Gelukkig mag iedereen zelf bepalen hoe of wat, maar ik vind het wel echt opvallend dat je wat betreft eten je dochter bijna groot lijkt te kijken. Net alsof je haast hebt. Ik snap dat niet zo. Het zijn zuigelingen, die hoeven nog helemaal niks van een lepel.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Ella za 10 aug 2013 - 3:00

Printje schreef:Ik heb zelf al voor die zes mnd die fles eraf gehaald en volgens het cb is dat helemaal goed. Ik ken ook genoeg kindjes die  al ruim voor het eerste jaar mee eten en nog twee/ drie flesjes krijgen.  Ochtend.  Middag met een boterham en eventueel voor het slapen.  

Ook in de opperdepop en op websites gaan ze uit van 2-3 flessen per dag en de rest dus gewoon eten.
Mijn zoontje krijgt nu 3 flessen. Ik denk dat de derde er niet heel lang meer bij blijft. Het kost ons steeds meer moeite om die op te krijgen. Hij zit gewoon echt vol dan.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 3:07

Charles schreef:Voor het eerste jaar is wat totaal anders dan voor de 6 maanden. En wat het cb zegt nouja...die zeggen veel Wink . Gelukkig mag iedereen zelf bepalen hoe of wat, maar ik vind het wel echt opvallend dat je wat betreft eten je dochter bijna groot lijkt te kijken. Net alsof je haast hebt. Ik snap dat niet zo. Het zijn zuigelingen, die hoeven nog helemaal niks van een lepel.
Ze vindt het gewoon erg lekker allemaal en vandaar dat ik de fles eraf mocht halen omdat ze dus gewoon meteen alles at. Misschien wel omdat ze de tweede is en ons ziet eten ofzo geen idee maar ze eet dus gewoon op advies van cb al veel gewoon mee. En ik ben verre van fan van het cb maar als ze het toch lekker vindt en goed verdraagt is er geen probleem toch.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het teveel? - Pagina 2 Empty Re: Is het teveel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum