Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koortslip en baby

+10
Darius
Luce
Charles
Poisongirl
Flower_L
Paper Crown
sanne-84
Emmayes
Susan
Twellie
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Koortslip en baby

Bericht  Twellie do 8 aug 2013 - 11:14

Ik ben momenteel hoogzwanger en de baby zal snel geboren worden. Nu is het zo dat mijn schoonmoeder momenteel een koortslip heeft, dat heeft ze heel erg vaak. Gelukkig onderkent ze inmiddels dat het koortslippen zijn, want mijn jongste wilde ze als baby steeds knuffelen met allemaal blaasjes aan haar lip.

Maar... eerlijk gezegd heb ik het liefste dat ze gewoon even uit de buurt blijft van mijn baby met een koortslip. Dan denk ik puur aan de veiligheid van de baby, want eigenlijk kan ik het haar ook niet aandoen om uit de buurt te blijven van haar pasgeboren kleinkind. Ze zijn bij haar meestal ook niet snel over, ze loopt er nu ook al weer weken mee rond, dus ik denk ook nog wel als deze baby geboren wordt.

Wat is volgens jullie wijsheid om te doen?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Susan do 8 aug 2013 - 11:19

Wat vreemd dat een koortslip bij haar zo lang duurt. Misschien kun je voorstellen dat ze een mondkapje draagt of zo? Of even advies vragen aan de verloskundige of de huisarts.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Emmayes do 8 aug 2013 - 16:24

Een goede vriendin van mij heeft ook regelmatig een koortslip en lullig of niet, maar als zij een koortslip heeft en mijn kind wordt geboren, dan wil ik haar ook niet in de buurt hebben.
Emmayes
Emmayes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 139
Registratiedatum : 01-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  sanne-84 do 8 aug 2013 - 16:27

Moeilijk. Toen ik zelf een koortslip had was alleen t advies niet knuffelen etc. maar ja, je kan een moeder ook moeilijk uit de buurt houden;)
Vind je t ook vervelend als ze wel komt maar evt de baby niet (of heel kort) vast te houden, ze van te voren de handen waar en evt desinfecteerde? Gevoelsmatig vind ik niet dat je haar niet kunt laten komen kijken
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Paper Crown do 8 aug 2013 - 17:26

Panisch ben ik voor koortslippen bij baby's, dus ik zou echt niet willen dat ze in de buurt komt. Gemeen misschien maar jammer dan.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Flower_L do 8 aug 2013 - 17:28

hier precies hetzelfde met mijn moeder. ik ben ook pantech in dat opzicht.
ze mocht komen, maar niet in de buurt van de baby.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Poisongirl do 8 aug 2013 - 18:00

Mijn moeder had twee dagen na de geboorte van J.ason een koortslip. Maar zij wilde zelf niet eens komen zolang ze een koortslip had. Geen enkel risico. En als ze wel had willen komen had ik toch gevraagd te wachten tot het over was (was sowieso het dringende advies inzake koortslip van zowel kinderarts als kraamhulp en vk).
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Twellie vr 9 aug 2013 - 0:06

Eerlijk gezegd heb ik ook het liefste dat ze gewoon wegblijft met een koortslip. Maar ze heeft het echt best vaak en lang zodat het dan kan zijn dat ze heel erg lang de baby niet ziet en dat is natuurlijk niet leuk voor haar en zal de lieve vrede ook niet ten goede komen.

Vandaag even overlegd in het ziekenhuis en ze mag daar de afdeling in principe op met een mondkapje op en gedesinfecteerde handen. Maar ik vertrouw haar eerlijk gezegd ook niet zo met die gedesinfecteerde handen. Ze neemt een koortslip niet zo serieus: eerst heeft ze jaren gezegd dat het geen koortslippen waren en wilde ze mijn jongste knuffelen met blaren aan haar lip. En nu zegt ze weer dat ze van de buurvrouw heeft gehoord dat het komt omdat ze drinkt uit Senseokopjes die in de zon hebben gestaan (Question ). Is geen onwil, maar ze snapt het gewoon niet zo.

Dus misschien gewoon aangeven dat beleid is in het ziekenhuis een mondkapje te dragen en te desinfecteren en dan alsnog vragen de baby niet aan te raken? Of ben ik dan te hysterisch?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Charles vr 9 aug 2013 - 0:17

Weg houden! Jammer dan maar het is echt gevaarlijk voor baby's. Ik kreeg tijdens de bevalling een koortslip en heb de eerste week alleen met een mondkapje voor m'n baby's gezorgd.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Luce vr 9 aug 2013 - 0:20

Je kunt ook van die Compeed pleisters op je lip plakken, dan is de boel ook afgeschermd. Ik kreeg het ook bij de jongste. Heb het ziekenhuis gebeld wat te doen. Ze zeiden dat het afplakken met compeed of desnoods een pleister enzo en gewoon goed je handen wassen voldoende was. Dus wellicht kan je schoonmoeder dat doen als ze de baby toch een keer wil vast houden.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Darius vr 9 aug 2013 - 0:30

Compeed pleister en mondkapje laten dragen. En wel langs laten komen, maar niet de baby vasthouden.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Susan vr 9 aug 2013 - 0:44

Ik zou alleen een Compeed pleister niet genoeg vinden, ik zou ook willen dat ze een mondkapje draagt en bij voorkeur de baby niet aanraakt. Dat je moeders met een koortslip niet kunt weghouden vind ik sowieso niet te vergelijken trouwens.

Wel vervelend dat ze er zo makkelijk in is, ik zou dat ook niet vertrouwen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  meisjesmama vr 9 aug 2013 - 8:17

Ik heb zelf bij mijn oudste op het kraambed een koortslip gehad.
Ik waste mijn handen heel goed en kwam niet in de buurt van het gezicht van de baby en gaf geen kusjes.
Zelf zou ik haar wel langs laten komen maar dan om te kijken.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Printje vr 9 aug 2013 - 8:18

Een koortslip is idd heel gevaarlijk voor een jonge baby. Ik zou iemand met een koortslip niet in de buurt van mijn baby willen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Flower_L vr 9 aug 2013 - 8:22

is jouw schoonmoeder mijn moeder soms smile 

mijn moeder had bij geboorte L een koortsblaar. heb nog een foto van haar op kraambezoek toen, met een duidelijke blaar. De kraamphulp noemde dat toen (het gevaar etc.), ik was er tijdens de zwangerschap nooit op gewezen. Mn moeder zei toen ook "ow, dat is een vinnetje" En toen we vroegen handen te wassen, spoelde ze af met water. Toen ik in het kraambed eens ging googlen, heb ik links doorgestuurd en ze belde toen meteen op, dat ze voortaan zeker op ging letten.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Esmee vr 9 aug 2013 - 8:24

Paper Crown schreef:Panisch ben ik voor koortslippen bij baby's, dus ik zou echt niet willen dat ze in de buurt komt. Gemeen misschien maar jammer dan.
 Eens.


En als je het zelf niet aan wilt/kunt geven dan zou ik het een verpleegster of  de kraamhulp thuis vragen te doen. Misschien dat je schoonmoeder het dan ook wat serieuzer neemt wanneer professionals het aangeven? Wel enorm lastig dat ze zelf niet door heeft hoe gevaarlijk het kan zijn.
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Funk vr 9 aug 2013 - 8:56

Geen enkel risico mee nemen. Hoe moeilijk ook. Mijn moeder heeft vandaag weer een kindje op haar afdeling opgenomen wat nu zwaar gehandicapt, blind en epileptisch is. Allemaal door een koortslip. En dat is zeker niet de eerste keer..
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Printje vr 9 aug 2013 - 9:12

Funk schreef:Geen enkel risico mee nemen. Hoe moeilijk ook. Mijn moeder heeft vandaag weer een kindje op haar afdeling opgenomen wat nu zwaar  gehandicapt, blind en epileptisch is.  Allemaal door een koortslip.  En dat is zeker niet de eerste keer..
Serieus? Kan het zo erg zijn, pff dat wist ik niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Funk vr 9 aug 2013 - 9:13

Printje schreef:
Funk schreef:Geen enkel risico mee nemen. Hoe moeilijk ook. Mijn moeder heeft vandaag weer een kindje op haar afdeling opgenomen wat nu zwaar  gehandicapt, blind en epileptisch is.  Allemaal door een koortslip.  En dat is zeker niet de eerste keer..
Serieus? Kan het zo erg zijn, pff dat wist ik niet.
.
Jep. Helaas.. heel triest.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Twellie vr 9 aug 2013 - 9:13

Printje schreef:
Funk schreef:Geen enkel risico mee nemen. Hoe moeilijk ook. Mijn moeder heeft vandaag weer een kindje op haar afdeling opgenomen wat nu zwaar  gehandicapt, blind en epileptisch is.  Allemaal door een koortslip.  En dat is zeker niet de eerste keer..
Serieus? Kan het zo erg zijn, pff dat wist ik niet.
Baby's kunnen er aan overlijden, het kan hersenvliesontsteking veroorzaken bij baby's. Misschien dat die nare dingen die Funk hierboven noemt ook wel veroorzaakt zijn door een hersenvliesontsteking.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Twellie vr 9 aug 2013 - 9:15

Bedankt voor de meningen. Dan ga ik gewoon vragen een mondkapje te dragen en de baby niet aan te raken.

Ik zie nu bij voorbaat alleen al op tegen het eerste half jaar waarin koortslippen ook gevaarlijk zijn. Het is erg moeilijk mijn schoonmoeder wat duidelijk te maken, dus ben echt bang dat ze toch een keer aan komt zetten bij de baby met een koortslip als ik niet thuis ben.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Funk vr 9 aug 2013 - 9:16

Twellie schreef:
Printje schreef:
Funk schreef:Geen enkel risico mee nemen. Hoe moeilijk ook. Mijn moeder heeft vandaag weer een kindje op haar afdeling opgenomen wat nu zwaar  gehandicapt, blind en epileptisch is.  Allemaal door een koortslip.  En dat is zeker niet de eerste keer..
Serieus? Kan het zo erg zijn, pff dat wist ik niet.
Baby's kunnen er aan overlijden, het kan hersenvliesontsteking veroorzaken bij baby's. Misschien dat die nare dingen die Funk hierboven noemt ook wel veroorzaakt zijn door een hersenvliesontsteking.
Ja klopt. Idd gevolgen van hersenvlies ontsteking.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Printje vr 9 aug 2013 - 9:17

Twellie schreef:
Printje schreef:
Funk schreef:Geen enkel risico mee nemen. Hoe moeilijk ook. Mijn moeder heeft vandaag weer een kindje op haar afdeling opgenomen wat nu zwaar  gehandicapt, blind en epileptisch is.  Allemaal door een koortslip.  En dat is zeker niet de eerste keer..
Serieus? Kan het zo erg zijn, pff dat wist ik niet.
Baby's kunnen er aan overlijden, het kan hersenvliesontsteking veroorzaken bij baby's. Misschien dat die nare dingen die Funk hierboven noemt ook wel veroorzaakt zijn door een hersenvliesontsteking.
Hersenvliesontsteking wist ik idd wel. R heeft laatst ook een koortslip gehad, wat had ik schrik voor N....


Volgens mij heb ik het nu al weet ik hoe vaak aan je gevraagd maar wanneer was je ook alweer uitgerekend? Bijna toch?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Susan vr 9 aug 2013 - 9:18

Volgens mij kan het een hersenontsteking veroorzaken, niet een hersenvliesontsteking. Ik heb wel eens van een arts gehoord dat de kans erg klein is dat het gebeurt, maar je wil natuurlijk dat risico niet lopen, ik was er ook echt panisch voor.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Flower_L vr 9 aug 2013 - 9:20

ik kijk nu nog steeds altijd naar de mond van mensen, heel stom...maar zo panisch ben ik ervoor. Ook nog steeds met L overigens.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip en baby Empty Re: Koortslip en baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum