Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

+5
Stokstaartje
Flip Fluitketel
Jazzlyn
Tania
Printje
9 plaatsers

Ga naar beneden

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis Empty Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

Bericht  Printje za 29 jun 2013 - 4:13

De vakantie begint hier geweldig, N heeft al dagen flinke koorts, vandaag iets minder gelukkig en nu zie ik bij R dat hij een koortslip heeft dus toch maar de hap gebeld om te vragen of er verband kan zijn maar dat is heel onwaarschijnlijk, hij heeft nu blaasjes en dat is besmettelijk.

Dus we wassen nu 100x per dag zijn handen, er zit zinkzalf op het blaasje en hij heeft een verbod om N te knuffelen.

Ik lees op internet dat het namelijk voor jonge baby's erg gevaarlijk kan zijn maar de informatie wisselt er nogal over. De ene site spreekt over het gevaarlijkste t/m een week of 8. Andere sites t/m ongeveer een half jaar.

Edit; en op een andere site lees ik weer dat het zeer onwaarschijnlijk is dat een baby onder de 6 mnd het kan krijgen ivm anti stoffen vd moeder... geen goede informatie te vinden dus op internet.

Iemand hier er ervaring mee?

Heb al geprobeerd om een vd twee ergens uit logeren te doen maar helaas is iedereen weg..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis Empty Re: Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

Bericht  Tania za 29 jun 2013 - 4:16

Onze kraamverzorgster had een koortslip bij M. Bij haar was het al bijna weg maar ze zei dat ze gewoon mochten werken als ze zo'n doorzichtig plastic dingetje erop deden omdat ze dan dan de kindjes niet konden besmetten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis Empty Re: Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

Bericht  Gast za 29 jun 2013 - 4:16

Is het echt een koortslip? Kan het niet een mogelijkheid zijn dat het krentenbaard of iets is? Allebei besmettelijk, maar krentenbaard is alleen vervelend, niet gevaarlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis Empty Re: Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

Bericht  Printje za 29 jun 2013 - 4:24

Krentenbaard heeft hij al eens gehad en dat zag er toch anders uit. Er zit nu zinkzalf op dus hopelijk droogt het snel in.

Het is het gevaarlijkste als het een blaasje is en het vocht daarin, maar het is dus nog niet open geweest, dan is er toch ook geen kans dat hij N besmet heeft toch?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis Empty Re: Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

Bericht  Jazzlyn za 29 jun 2013 - 6:03

Hier had L een koortslip toen A een maand of 10 was. L kreeg zalfje van de dokter omdat het zo erg was. Mocht liever niet knuffelen , maar helemaal voorkomen ging het niet. Dokter was daar ook nuchter in, het is gewoon moeilijk op deze leeftijd. À heeft het niet gekregen trouwens!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis Empty Re: Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

Bericht  Printje za 29 jun 2013 - 6:24

N is de hele dag eigenlijk koortsvrij geweest en net weer 38.8 Sad
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis Empty Re: Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

Bericht  Flip Fluitketel za 29 jun 2013 - 7:37

In de kraamweek van M. Heb ik zelf een koortslip gehad en hier waren ze toen heel voorzichtig mee. Moest plastic pleister(weet even niet hoe het heet) op de koortslip doen, mondkapje op bij aanraking kinderen en handen regelmatig desinfecteren met alcohol. Kinderen geen kusjes o.i.d.  Geven. 

Als je alcohol in huis heb (misschien nog in kraampakket)zou ik regelmatig even zijn handen desinfecteren en zo min mogelijk in de buurt 'laten'  bij N..

En koorts loopt s'avonds meestal weer op. Grote kans dat ze morgenochtend weer koortsvrij is. Maar wel vervelend!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis Empty Re: Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

Bericht  Printje za 29 jun 2013 - 7:51

Ik was zijn handen ook continue met van die speciale gel. Net was wel enorm sneu, hij wilde mij allemaal een dikke kus geven maar omdat het toch nu echt een grotere blaar en rood geworden is zei ik dat ik hem wel een dikke kus zou geven op zijn wang. Hij moest allemaal huilen want hij wilde zo graag een kus geven. Mijn arme schat.

Hopelijk zijn ze allebei zo opgeknapt, kan zo slecht tegen zieke kindjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis Empty Re: Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

Bericht  Stokstaartje za 29 jun 2013 - 9:20

Toevallig hierover gehad tijdens de intake bij mijn VK. Zij vertelde dat je het eerste jaar moet oppassen voor koortslip. Vaak handen wassen en niet knuffelen. Er is namelijk een kans dat een kindje dan hersenvliesontsteking kan krijgen. Daarom zijn ze hier zo voorzichtig mee! Wil je niet bang maken hoor. Want als N al koorts had voor R blaasjes had kan de koorts daar niet van zijn, omdat R pas besmettelijk is bij de blaasjes.
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis Empty Re: Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

Bericht  Linda za 29 jun 2013 - 9:23

Tania schreef:Onze kraamverzorgster had een koortslip bij M. Bij haar was het al bijna weg maar ze zei dat ze gewoon mochten werken als ze zo'n doorzichtig plastic dingetje erop deden omdat ze dan dan de kindjes niet konden besmetten.

Misschien overdreven, maar als mijn kraamhulp echt nog een blaasje heeft, dan zou ze van mij weer weg mogen gaan. Ik wil daar geen risico mee lopen, ookal zit er een patch op.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis Empty Re: Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

Bericht  Flower_L za 29 jun 2013 - 9:39

Linda schreef:
Tania schreef:Onze kraamverzorgster had een koortslip bij M. Bij haar was het al bijna weg maar ze zei dat ze gewoon mochten werken als ze zo'n doorzichtig plastic dingetje erop deden omdat ze dan dan de kindjes niet konden besmetten.

Misschien overdreven, maar als mijn kraamhulp echt nog een blaasje heeft, dan zou ze van mij weer weg mogen gaan. Ik wil daar geen risico mee lopen, ookal zit er een patch op.

 Ik ook. Wanneer het opgedroogd is kan het nog besmettelijk zijn zover ik weet.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis Empty Re: Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

Bericht  Printje za 29 jun 2013 - 19:21

Flower_L schreef:
Linda schreef:
Tania schreef:Onze kraamverzorgster had een koortslip bij M. Bij haar was het al bijna weg maar ze zei dat ze gewoon mochten werken als ze zo'n doorzichtig plastic dingetje erop deden omdat ze dan dan de kindjes niet konden besmetten.

Misschien overdreven, maar als mijn kraamhulp echt nog een blaasje heeft, dan zou ze van mij weer weg mogen gaan. Ik wil daar geen risico mee lopen, ookal zit er een patch op.

 Ik ook. Wanneer het opgedroogd is kan het nog besmettelijk zijn zover ik weet.

Nee volgens mij dan niet meer. Gaat om vocht in de blaasjes net zoals bij krentenbaard. Dan mag een kind ook naar school als het ingedroogd is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis Empty Re: Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

Bericht  Printje za 29 jun 2013 - 20:42

Lijkt alsof er nu al echt een korstje op zit. Dus of het echt een koortslip is weet niet of die blaasjes binnen een dag al ingedroogd zijn. Heb me wel ziek gesmeerd met zinkzalf dus misschien heeft dat goed geholpen. Volgens site ggd dan niet meer besmettelijk en mag hij gewoon naar het dagverblijf.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis Empty Re: Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

Bericht  Weegschaal za 29 jun 2013 - 21:53

Bij mij zit er na 1-2 dagen ook altijd al een korstje op. Beterschap met je kindjes!
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis Empty Re: Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

Bericht  PapillonRose za 29 jun 2013 - 21:59

Beterschap voor beide kids!

Hier had ik zelf een koortslip toen A. een maand of 7 was. Moest heel veel zinkzalf smeren en moest steeds handen desinfecteren en knuffelen mocht niet. Helaas liep het bij mij helemaal uit de hand en werd het alleen maar erger en erger en kreeg ik uiteindelijk speciale zalf, wat ook pas met een aantal dagen wat deed. Heb toen ruim twee weken niet mogen knuffelen, wat vond ik dat verschrikkelijk! Maar ze zijn gewoon heel voorzichtig hiermee zei de huisarts, vanwege de kleine kans op hersenvliesontsteking. De kans is gelukkig heel klein, maar uit voorzorg moet je altijd heel alert zijn met een koortslip bij kindjes onder een jaar.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis Empty Re: Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

Bericht  Printje zo 30 jun 2013 - 0:13

N toch wat verhoging.. Was wel getempt ongeveer een uur na haar badje dus weet niet of dat invloed heeft. Ik vind haar wel weer meer haarzelf al is ze nog wel wat vermoeider. Kijk vanavond en morgenvroeg haar temp nog ff aan en anders moet ik terug naar de ha.

Heb haar toch maar een zetpilletje gegeven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koortslip bij peuter.. en een baby in huis Empty Re: Koortslip bij peuter.. en een baby in huis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum