Koorts na val of koortslip
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Koorts na val of koortslip
Beetje vage titel haha.
Maar onze dochter werd s'middags ineens moe en viel zo tegen me aan in slaap.
Dit is gek, want onze dochter slaapt s' middags niet meer en ook al is ze moe ze wil nooit slapen.
Nou kan een keer gebeuren dachten we. Maar tegen etenstijd maakten we haar wakker en voelde ze erg warm.
Ze wilde wel eten, maar tijdens het eten moest ze spugen. Dus maar lekker naar bed gebracht en temp gemeten deze was 40.1 toch een paracetamol gegeven want ze had ook gewoon last van haar lichaam.
Natuurlijk kunnen kinderen ziek worden en dat is ook niet erg, maar ik vroeg me toch af of het iets te maken zou hebben met de valpartij van gisteravond: Ze viel behoorlijk hard van de bank af. Op haar hoofd haar wang leek ook dikker en blauw. Ze begon wel gelijk te huilen en verder niks bijzonders opgemerkt tot vanmiddag dan. Alleen suf/moe, maar goed het was ook al bedtijd dus wel logisch?
Maar mijn vriend heeft ook al 2 dagen een koortslip. Hij zoent haar natuurlijk niet, maar misschien dat ze het toch van hem heeft opgepikt? Of krijg je altijd eerst andere symptomen en dan pas de blaasjes? Ik zie zo niks bij haar en ze heeft ook geen pijn in keel of mond.
Ik weet wel dat jullie het ook niet weten, maar ik wilde het toch ook even ergens kwijt. Ook omdat het toch zaterdagavond is en ik probeer te bedenken wat het kan zijn. Of dat het gewoon toeval is. En natuurlijk maak ik me toch ook een beetje zorgen zo zielig ons kleine meisje
Maar onze dochter werd s'middags ineens moe en viel zo tegen me aan in slaap.
Dit is gek, want onze dochter slaapt s' middags niet meer en ook al is ze moe ze wil nooit slapen.
Nou kan een keer gebeuren dachten we. Maar tegen etenstijd maakten we haar wakker en voelde ze erg warm.
Ze wilde wel eten, maar tijdens het eten moest ze spugen. Dus maar lekker naar bed gebracht en temp gemeten deze was 40.1 toch een paracetamol gegeven want ze had ook gewoon last van haar lichaam.
Natuurlijk kunnen kinderen ziek worden en dat is ook niet erg, maar ik vroeg me toch af of het iets te maken zou hebben met de valpartij van gisteravond: Ze viel behoorlijk hard van de bank af. Op haar hoofd haar wang leek ook dikker en blauw. Ze begon wel gelijk te huilen en verder niks bijzonders opgemerkt tot vanmiddag dan. Alleen suf/moe, maar goed het was ook al bedtijd dus wel logisch?
Maar mijn vriend heeft ook al 2 dagen een koortslip. Hij zoent haar natuurlijk niet, maar misschien dat ze het toch van hem heeft opgepikt? Of krijg je altijd eerst andere symptomen en dan pas de blaasjes? Ik zie zo niks bij haar en ze heeft ook geen pijn in keel of mond.
Ik weet wel dat jullie het ook niet weten, maar ik wilde het toch ook even ergens kwijt. Ook omdat het toch zaterdagavond is en ik probeer te bedenken wat het kan zijn. Of dat het gewoon toeval is. En natuurlijk maak ik me toch ook een beetje zorgen zo zielig ons kleine meisje
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Re: Koorts na val of koortslip
Ik zou haar voor de zekerheid straks even wakker maken. Kijken of ze goed alert is
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Bij een koortslip wordt het eerst rood, daarna krijg je een blaasje en dan een korstje dus ik als je niks bij haar mondje ziet is het waarschijnlijk geen koortslip.
Maar hoe was ze vanmorgen en vanmiddag? Heeft ze goed gegeten en speelde ze goed? Zo ja dan heeft het waarschijnlijk ook niks met de val te maken maar komt er waarschijnlijk een (buik)griepje aan want dat heerst ontzettend nu.
Maar mocht je het echt niet vertrouwen of twijfel je aan iets dan zou ik de hap even bellen voor advies. Beterschap!
Maar hoe was ze vanmorgen en vanmiddag? Heeft ze goed gegeten en speelde ze goed? Zo ja dan heeft het waarschijnlijk ook niks met de val te maken maar komt er waarschijnlijk een (buik)griepje aan want dat heerst ontzettend nu.
Maar mocht je het echt niet vertrouwen of twijfel je aan iets dan zou ik de hap even bellen voor advies. Beterschap!
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Dit had ik gisteren ook gedaan inderdaad. Toch omdat ze wel suf/moe was, wat ook misschien logisch was want het was toch al bedtijd. Maar toch voor je eigen gevoel hé
Straks maar weer even kijken.
Straks maar weer even kijken.
Pussycat- Ratel
Razz_ schreef:Bij een koortslip wordt het eerst rood, daarna krijg je een blaasje en dan een korstje dus ik als je niks bij haar mondje ziet is het waarschijnlijk geen koortslip.
Bedankt voor je reactie. Nee ik zag niks bij d'r wat leek op een beginnend koortslip, maar dat zou dus wel al zichtbaar moeten zijn mocht dit zo zijn?
Vanmiddag was ''normaal''. Al zijn we wel de hele dag in de weer geweest. Winkelen/boodschappen etc... Maar ze heeft gewoon normaal gegeten en gedronken en gedroeg zo net als normaal even vrolijk/lief/etc...
Pas toen we thuis waren zei ze dat ze moe was en nestelde zich tegen me aan en viel zo in slaap. Toen zaten we echt even zo omdat ze dit dus echt nooooooooiiit doet haha.
Maar toen hadden we dus al zoiets van oké er is ''iets''. En weer wakker gemaakt voor het eten (uurtje later) was ze huilerig maar at en dronk wel alleen het kwam er dus weer uit. En ze wilde gelijk weer naar bed.
Ja de griep heerst wel natuurlijk, maar ze is ook al regelmatig grieperig/verkouden geweest. Pff houdt het nog eens op? Tijd voor mooi weer
Pussycat- Ratel
Het eerste symptoom bij de meeste mensen is roodheid en een tinteling of jeuk bij de lip. Dus je zou nog aan haar kunnen vragen of het ergens bij haar mond kriebelt als ze dat begrijpt.
En hier is S. ook al 2 keer ziek geweest in 2 maanden tijd. Eerst flinke buikgriep en een paar weken terug verkouden en grieperig.
idd tijd voor de lente!
En hier is S. ook al 2 keer ziek geweest in 2 maanden tijd. Eerst flinke buikgriep en een paar weken terug verkouden en grieperig.
idd tijd voor de lente!
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: