Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 22:27

Ik ben ruim 7 maanden geleden bevallen via een keizersnede en ik merk dat ik af en toe nog last heb bij m'n buik. Het is niet de wond maar echt van binnen. Ik merk het vooral als ik intensief bezig ben zoals aan het werk of met de vloer dweilen etc. Is dit normaal dat het na 7 maanden nog af en toe pijn doet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 22:32

Ja, ik denk het wel nerd

bijna 11 maanden naar datum is het hier ook nog steeds soms erg pijnlijk. Als mijn kindje er perongeluk tegen aan trapt of tijdens een menstruatie.

Heel erg jammer he!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  Cupcake di 1 maa 2011 - 23:31

Hier 13 maanden erna nog last van.
Bij slecht weer trekt het en is het pijnlijk, als ik tegen het aanrecht aansta ook.
Zal ook altijd gevoelig blijven denk ik. Moet er niet aan denken dat ze bij een evt 2e er weer in gaan snijden.
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  Lejow di 1 maa 2011 - 23:41

Knets, hoe is het nu met je buik, na de operatie die je hebt ondergaan?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:41

Ik heb tot ruim een jaar na de bevalling last gehad van het litteken, af en toe een gemene steek of hele erge jeuk. Nu ik erover nadenk heb ik er al even geen last meer van gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  knets di 1 maa 2011 - 23:45

Lejow schreef:Knets, hoe is het nu met je buik, na de operatie die je hebt ondergaan?
Lief dat je er naar vraagt Very Happy
Gaat goed..Ben er erg tevreden over. Heb eigenlijk nooit meer een na correctie gedaan dus ik heb nog wel een opgezette rand (zwelling en littekenweefsel).. Maar dat is alleen even opletten met strings en onderbroeken kopen dat het een bredere band is zodat het over het litteken valt.. Maar ik kan gewoon alles weer. En nog steeds druk aan het sporten om een strakke buik te krijgen en dat is al aardig gelukt. In m;n kleding is het wel weer gewoon strak en ik kan weer mooi lingerie kopen en m'n buikspieren goed gebruiken dus wat dat betreft ben ik nog steeds erg blij..


Laatst aangepast door knets op wo 2 maa 2011 - 1:54; in totaal 1 keer bewerkt
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 0:16

Wat fijn Knets, dat het zo goed heeft uitgepakt voor je!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  knets wo 2 maa 2011 - 1:58

Alex167 schreef:Wat fijn Knets, dat het zo goed heeft uitgepakt voor je!

Zou het ook iedereen aanraden die twijfels heeft. Al is het alleen maar wat het allemaal met je zelfvertrouwen doet.. Ik ben er wel een ander mens van geworden..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  missmarm wo 2 maa 2011 - 2:53

knets--> heerlijk toch? zou je een nacorrectie weer moeten betalen of ben je het "gedoe" nu zat en vind je het goedzo?

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  knets wo 2 maa 2011 - 4:54

missmarm schreef:knets--> heerlijk toch? zou je een nacorrectie weer moeten betalen of ben je het "gedoe" nu zat en vind je het goedzo?

Ik durf niet meer... Embarassed Had het niet hoeven te betalen, hij zou dan weer van heup tot heup snijden en 10cm van boven naar beneden.. Maar weer die ellende, 6 weken opgevouwen slapen, krom lopen en dat corset... Ik vind mezelf nu mooi zoals het nu is.
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  knets wo 2 maa 2011 - 4:55

sorry voor de topic vervuiling Embarassed
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 5:17

knets schreef:
Alex167 schreef:Wat fijn Knets, dat het zo goed heeft uitgepakt voor je!

Zou het ook iedereen aanraden die twijfels heeft. Al is het alleen maar wat het allemaal met je zelfvertrouwen doet.. Ik ben er wel een ander mens van geworden..
'

Fijn om te horen !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  Annemie wo 2 maa 2011 - 7:42

Ik heb 8 maanden geleden een keizersnede gehad en ook nog steeds last van, af en toe steken en pijn als ik ergens tegen aan leun met mijn buik of als mijn zoontje bijv. met zijn voetjes tegen de buik schopt en er zit over dwars helemaal een dikke bult boven het litteken, lijkt echt nergens op , heeft hier iemand dat ook?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 9:35

Ik heb, volgens mij, de eerste 4 weken wat last gehad van de keizersnede, maar daarna eigenlijk nooit meer. Het is ook heel mooi gehecht. Je ziet het wel als je er op let, maar opvallend is die zeker niet.
Mag afkloppen denk ik.


@ Knets, wat was voor jou de reden van de correctie? En wat was er met je buikspieren als ik vragen mag? Fijn dat jij je er een stuk beter door voelt!
Ik krijg hem volledig vergoed, dus ik denk dat ik er wel 1 wil als ik klaar ben met kinderen krijgen, omdat ik door de straie nog wat vel over heb. Vrees dat dat vel nog meer zal zijn als ik nog afval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  knets wo 2 maa 2011 - 9:57

Coco schreef:Ik heb, volgens mij, de eerste 4 weken wat last gehad van de keizersnede, maar daarna eigenlijk nooit meer. Het is ook heel mooi gehecht. Je ziet het wel als je er op let, maar opvallend is die zeker niet.
Mag afkloppen denk ik.


@ Knets, wat was voor jou de reden van de correctie? En wat was er met je buikspieren als ik vragen mag? Fijn dat jij je er een stuk beter door voelt!
Ik krijg hem volledig vergoed, dus ik denk dat ik er wel 1 wil als ik klaar ben met kinderen krijgen, omdat ik door de straie nog wat vel over heb. Vrees dat dat vel nog meer zal zijn als ik nog afval.

Er is bij mij een kilo vel weggehaald. Dus mijn buik naar beneden getrokken en een ''nieuwe'' navel gemaakt. En mijn buikspieren zijn ingekort en aangetrokken. Het leken uitgerekte slappe elastiekjes.. Dit alles kwam doordat mijn buik zo enorm dik was tijdens de zwangerschap en die 2 keizersnedes hebben ook geen goed gedaan aan m'n buik(spieren).. Ik had een verwijsbrief van de huisarts en ook de plastisch chirurg vond het medisch noodzakelijk vanwegen mijn klachten.. Helaas dacht de verzekering daar anders over No
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 10:35

Bedankt voor je antwoorden Knets.
Ik heb het idee dat mijn buikspieren ook aardig zijn uitgescheurd, was dat bij jou ook zo? Zijn ze daarom ingekort of is dat standaard zo bij een correctie?
Hoeveel was jij aangekomen? Ik 30 kg en was na 1,5 week 25 kg kwijt, heel fijn voor je huid Mad. En dan zo'n strakgetrokken huid eronder van de keizersnede :laughcry

Heb je alles zelf moeten betalen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  knets wo 2 maa 2011 - 10:54

Die buikspieren die na een zwangerschap niet meer bij elkaar komen heet ''diastase''
Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Images?q=tbn:ANd9GcQy8EKvQ0rsCvfHX4juH5CIH6EM8VRplpsuT19qL9aJjXKEdPb8Ug
En mijn buikspieren waren ook nog uitgerekt dus vandaar dat het ingekort moest worden. Heb dus eigenlijk een nieuw spier corset gehad..

Ja die hele operatie heb ik zelf moeten betalen. 4400 euro was dat. Heb het laten doen bij schumacher en dat heet nu bergmankliniek (in den-haag)

Een buikwandcorrectie heb je in verschillende soorten en maten. De plastisch chirurg bepaalt en overlegd wat bij jou nodig is..
Dit is een plaatje van alleen een buikwandcorrectie zonder spier correctie:
Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Abdominoplastie


Laatst aangepast door knets op do 3 maa 2011 - 2:41; in totaal 1 keer bewerkt
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 11:57

Hahaha, ik zat net een broodje te eten toen ik die laatste plaatjes zag. Heb hem maar eventjes weggelegd.
Maar jij had idd ook een beste buik, zeker voor 1. Mijn buik was rond de 32 weken ook ongeveeer van dat formaat. Met 38 weken nog een stukje groter. Sommige straie strepen zijn nog net geen cm breed, om over de lengte maar te zwijgen.
Diastase kende ik niet, maar hoe ik het voel (ken mijn buikspieren goed van het kickboxen) lijkt het daar wel. Ook niet vreemd met zo'n buik natuurlijk.

Maar 6 weken opgevouwen slapen, poeh dat klinkt wel naar. Kon je dan verder wel een beetje wat doen of lig je dan ook hele dagen op bed?
Zou je volgende keer ook naar Bergmankliniek gaan?
Mijn verzekering vergoed het wel, maar weet niet of ik dan ook zelf mag bepalen waar. En mijn voorkeur ligt in eerste instantie wel daar, omdat het voor mij "bekend" is. Dan betaal ik het misschien liever zelf dan dat het ergens anders moet.
Heb je nog weleens last van het litteken?

Excuseer mij voor de vele vragen Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  knets wo 2 maa 2011 - 12:24

Je mag 6 weken absoluut niet je buikspieren strekken. Want dan kan alles helemaal weer opengaan natuurlijk. De eerste 24uur na de operatie lig je op bed met de rug wat omhoog en je knieen opgetrokken. Mag niet op je zij gaan liggen niks dus dat was best pittig.. 6 weken strak corset om en krom lopen. Mag absoluut niet rechtop lopen. Dus in bed ook een eenpersoons dekbed onder m'n knieeen en m'n rug omhoog.. En streng houden aan de regels van niet tillen, geen zwaar huishoudelijk werk enz enz.. Ik heb me er deze keer echt aan gehouden want stel dat er wat misgaat, daar was de operatie me te kostbaar voor haha... Dus je bent in wezen nog beperkter dan na een keizersnee.. Maar je knapt wel eerder op.. Mag na 2 weken al autorijden en verder doe je in die 6 weken een beetje bank hangen en bed liggen... Eigenlijk is het herstel mij enorm meegevallen alleen doordat je 6 weken krom loopt/slaapt heb ik heel erge pijn in m'n rug gehad. Daar had ik geen rekening mee gehouden..

Verder was ik wel enorm tevreden over de kliniek.. Daar zitten werkelijk de aller beste plastisch chirurgen die er in nederland zijn.. Ik heb natuurlijk ook de cv goed bekeken van ''mijn'' dokter. Hij is een van de allerbeste in nederland (komt vaak ook op tv op zondag bij die cosmetica programma's) Dus dan ben je aan het hoogste adres.. En iedereen die daar werkt is zo vriendelijk en allemaal even aardig.. Ik was heel erg bang voor de narcose omdat bij mij de tweede keizersnee niet goed gegaan is. Ik kreeg toen een extra afspraak met de anesthesist. Hij stelde me gerust.. hebben alles besproken.. afspraken gemaakt en hij beloofde dat hij bij mijn operatie zou zijn en alles in de gaten zou houden.. En die luxe heb je daar gewoon. Is veel persoonlijker dan in een ziekenhuis..
Waar je wel rekening mee moet houden is dat jeje niet laat opereren ergens ver van je huis. Want voor elke nacontrole of iets moet je er in de auto naartoe..

Heb nu verder geen last meer van het litteken oid.. Het is dan wel weer een oppervlakkige operatie dus ze snijden niet zo diep in je buik zoals met een keizersnee.. Ik heb nu een groot litteken van heup tot heup en lijkt een beetje op een W..
Ik vind het niet vervelend hoor dat je die vragen stelt..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang duurt het herstel van een keizersnede? Empty Re: Hoelang duurt het herstel van een keizersnede?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum