Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

herstel na bloedverlies bevalling

+5
Mida4you
joyce0606
PapillonRose
Printje
Fiebje
9 plaatsers

Ga naar beneden

herstel na bloedverlies bevalling Empty herstel na bloedverlies bevalling

Bericht  Fiebje di 30 aug 2011 - 1:06

Tijdens de bevalling van W ben ik door mijn niet loslatende placenta 2,5 liter bloed verloren. Nu is mij wel verteld dat het weken kan duren voordat ik daar van hersteld ben. Nu ben ik vrij ongeduldig en duurt me veels te lang naar me zin maar moet er wel aan toegen. Mijn conditie nu is dat ik over de hele dag gezien ongeveer tussen drie voedingen wakker ben, verder slaap of rust ik. Sta anders te trillen op me benen en val flauw. Ik ben dan ook benieuwd naar jullie ervaringen. Vragen die ik o.a heb;
Vanaf wanneer voelde je je weer een beetje de oude?
Wanneer deed je weer volledig het huishouden?
Liet je je hb regelnatig controleren?
Nog tips?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

herstel na bloedverlies bevalling Empty Re: herstel na bloedverlies bevalling

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 1:17

Bij mij heeft het echt heel lang geduurd. Maar dat kwam ook door andere omstandigheden.
Heb je geen ijzertabletten of infuus gehad?
Daar kun je redelijk snel van opknappen.

Je zou ook floradix kunnen gebruiken.
Koop je gewoon bij de drogist. In pil of drankvorm.

Ik zou je HB zeker regelmatig laten controleren.

Gast
Gast

Bericht  Printje di 30 aug 2011 - 1:18

Jeetje dat klinkt heftig zeg, wanneer ben je bevallen?

Ik heb zelf dit niet meegemaakt dus kan je eignlijk niet helpen met je vragen. Ik liep dezelfde dag alweer rond alsof ik al maanden geleden bevallen was. Ik heb wel een tijdje na de bevalling, gewoon voor de zekerheid, mijn hb laten controleren.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Fiebje di 30 aug 2011 - 1:25

Shopaholic, floradix en staaltabletten slik ik iedere dag. Daarnaast drink ik nog ferro en eet me gek Aan spinazie en biefstuk. En voel me nog een dweil... Transfusie heb ik niet gekregen, vonden ze beter van niet.

Printje, w is 14 augustus geboren na een voorspoedige bevalling alleen de nasleep was niet fijn.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  PapillonRose di 30 aug 2011 - 1:47

Ik heb niet zo heel veel bloed verloren tijdens de bevalling, maar had toch een erg laag HB nadien. Ik heb toen een ijzerinfuus gehad (was ik wel blij mee, hoefde ik geen pillen te slikken). Vooral de eerste week voelde ik me net een dweil, maar het ging wel elke dag beter. Na een week of 2 voelde ik me weer de oude, nog wel wat vermoeider maar het was veel beter te doen. Wanneer ik volledig het huishouden deed weet ik niet precies meer. Vanaf dat de kraamverzorgster weg was deed ik de noodzakelijke dingen meteen alweer en af en toe hielp mijn moeder me door even het huis te stofzuigen bijvoorbeeld, of even te strijken. Heb trouwens nog een tijdje tabletten van Floradix gebruikt en mijn hb is dacht ik nog 2x gecontroleerd na het ijzerinfuus en was toen prima.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 1:50

Ik heb een ijzerinfuus gehad ivm laag hb, maar de oude ben ik nog lang niet!

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 di 30 aug 2011 - 2:25

als wij bloedprikken met een vollume van 240 cl duurt het gemiddeld 3-4 weken voordat die allemaal weer is aangemaakt. als je dus 2,5 liter bent veloren kun je nagaan hoe lang het duurt voordat het bloedvolume is aangevuld!

rustig aan! hug
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Fiebje di 30 aug 2011 - 6:23

Ik had nog even nagekeken maar ze geven hier pas een ijzerinfuus met een hb lager dan 4.8 en ik had de ochtend na de bevalling 5.1. Er werd verteld dat het nog verder kon zakken maar werd er niet meer op getest omdat we ontslagen werden uit het ziekenhuis. Met de mededeling voiledig bedrust. Net nog aan een vriendin gevraagd die verloskundige is en zij zei dat een infuus nu geen nut meer heeft.

Papilon rose; een wasje ophangen en opvouwen doe ik wel ff snel tussendoor en heb ook weer gekookt. Maar heb vanmiddag maar een half uur geslapen en had geen puf meer om te koken. Lag bijna weer op de grond. Werd door man gelijk naar bed gestuurd.

Pm das ook balen. Red je het wel?

Joyce. Had even zitten rekenen maar pffff dan duurt het wel heeeeel lang. Hoop dat grotere volumes sneller aangemaakt zijn!

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Mida4you di 30 aug 2011 - 6:36

Ik ben ook tijdens de bevalling ruim 2 liter bloed verloren. Doordat ik er best wel slecht aan toe was ( heel duizelig en super zwak ) heb ik een bloedtransfusie gehad ( 2 zakjes ) Daardoor voelde ik me gelukkig wat beter maar het heeft erg lang geduurd voordat ik weer de oude was. Ik weet niet meer precies hoelang het geduurd heeft maar ik praat wel over maanden. Boodschappen deed ik na ruim 1,5 maand weer. Qua conditie kon ik het ook heel erg merken. Mijn conditie was totaal weg en was ook heel snel buiten adem.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  keverke26 di 30 aug 2011 - 7:06

Ik ben tijdens de bevalling ook 2 liter bloed verloren. heb na de bevalling 2 bloedtransfusies gehad. Thuis heeft het zeker 6 weken geduurd voordat het hb weer een beetje in orde was. Je kunt niet meer dan rustig aan doen. ik had ijzertabletten en foliumzuur voorgeschreven. inderdaad ook floradix (getverdemme) en na 6 weken was mijn hb weer rond het normale..
voel me nu na 8 maanden weer erg moe en slap. nu heb ik bloed laten prikken en blijkt dat ik een ernstig tekort aan vitamine D heb.. daar heb ik een soort shot voor gehad en nu gaat het weer wat beter. houd het dus maar goed in de gaten want ik heb er eigenlijk een beetje te lang mee gelopen omdat ik dacht dat het er wel bij hoorde.. die vermoeidheid etc..

Gr S

keverke26
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 74
Punten : 90
Registratiedatum : 23-06-11

Bericht  Darius di 30 aug 2011 - 7:56

Bij laurens was ik ook twee liter bloed verloren. Na een jaar voelde ik me ook niet optimaal, hoewel mojn bloedwaardes ed allemaal in orde waren. Na een homeopaat bezocht te hebben, is alles weer gereset zeg maar.

Rustig aan doen en regelmatig even je hb laten controleren!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  joyce0606 di 30 aug 2011 - 8:38

Fiebje schreef:Ik had nog even nagekeken maar ze geven hier pas een ijzerinfuus met een hb lager dan 4.8 en ik had de ochtend na de bevalling 5.1. Er werd verteld dat het nog verder kon zakken maar werd er niet meer op getest omdat we ontslagen werden uit het ziekenhuis. Met de mededeling voiledig bedrust. Net nog aan een vriendin gevraagd die verloskundige is en zij zei dat een infuus nu geen nut meer heeft.

Papilon rose; een wasje ophangen en opvouwen doe ik wel ff snel tussendoor en heb ook weer gekookt. Maar heb vanmiddag maar een half uur geslapen en had geen puf meer om te koken. Lag bijna weer op de grond. Werd door man gelijk naar bed gestuurd.

Joyce. Had even zitten rekenen maar pffff dan duurt het wel heeeeel lang. Hoop dat grotere volumes sneller aangemaakt zijn!

tuurlijk maakt jouw lichaam het sneller aan, maar het duurt echt wel aan aantal weken hoor!!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 9:02

Fiebje schreef:Ik had nog even nagekeken maar ze geven hier pas een ijzerinfuus met een hb lager dan 4.8 en ik had de ochtend na de bevalling 5.1.

Ik zat op 5.0, maar omdat ik nog flink vloeide en grote stolsels verloor ondanks de weeenopwekkers na de bevalling om mijn baarmoeder sneller te laten krimpen, hebben ze infuus gegeven.
En naast mijn hb was mijn ijzergehalte (ferritine) heel erg laag, vandaar dat ik van ferro ook niet echt opknapte tijdens de zwangerschap.

Tja, of je het red of niet, je moet gewoon door. Een dagje uitrusten of nachtje doorslapen zit er gewoon niet in met die 2. Wink

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose di 30 aug 2011 - 9:11

Ik had een Hb van 5,3. Als ik het zo lees heb ik dus mazzel gehad dat ik een ijzerinfuus heb gekregen! Mocht zelf kiezen, infuus of pillen. Toen ben ik direct voor het infuus gegaan, naaldje zat er nog in dus kon zo aangesloten worden. En heb ooit ijzertabletten moeten slikken en dat legde mijn darmen compleet lam. Dus toen ik de keuze had heb ik meteen voor het infuus gekozen, in een paar uurtjes gebeurd en geen bijwerkingen.

Ik zou het inderdaad rustig aan doen Fiebje, groot gelijk dat je man je naar bed heeft gestuurd. Ik deed ook niet teveel op een dag en zoveel mogelijk alles verspreid zodat ik tussendoor even kon liggen als ik wilde (en als mijn kleine dametje zin had om te slapen :P ). Rustig aan zou ik zeggen, komt vanzelf wel weer dat je meer kunt gaan doen. Eerst opknappen en lekker genieten van de kleine smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Happydobby di 30 aug 2011 - 19:57

Hier hetzelfde, HB was 5.0 en kreeg ferro en foliumzuur tabletten.
Voel me ook nog steeds erg moe.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Petteflet di 30 aug 2011 - 21:00

Ook ik ben tijdens ks iets teveel bloed verloren en had een hb van 5,1. Heb hiervoor ijzertabletten en floradix. Daarnaast moet ik nog vitaminepillen slikken.
Met ijzertabletten voel je wel pas na 4 tot 6 weken verschil. Dus je moet er toch nog even doorheen.
Bij mij is de moeheid nog wel ten volle aanwezig, maar het duizelige, zwart zien enz is wel een stuk verminderd ten opzichte van vorige week. Ook mijn conditie wordt steeds iets beter, maar ja ik moet ook mijn oudste ophalen en brengen naar school en dit doe ik lopend.
Conclusie: geduld hebben.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fiebje wo 31 aug 2011 - 0:08

Bedabkt voor jullie reacties!
Tja en dat geduld daar zit het em in! Merk ook echt dat als ik minder rust m'n lontje ook gelijk weg is, kan nu even rusten W. Is bij oma dus kan 2 uur ongestoord slapen!
Kreeg net de tip van cb om gedroogde abrikozen te eten die zitten vol ijzer. Moet nog even bedenken hoe ik dat naar binnen ga werken, is niet m'n favoriete eten.
PR dat klopt dat de ijzertabletten dat doen daarom neem ik ook floradix die zorgt er weer voor dat de stoelgang soepel verloopt.
Pm klopt helemaal ik kan nu onderhand al een moord begaan voor 6 uur aan 1 stuk doorslapen smile

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven