Hoeveel uur werken jullie?
+22
Happydobby
Linda
Novalee
Fiwen
missmarm
Theeleut
Mamsie
Liadan
RYW
Pussycat
Welles
Annie24
Bruintje Beer
Theezakje13
Meeko
Flip Fluitketel
Limburg85
meisjesmama
Inge
Parisienne
miss22
ekjir@M
26 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Hoeveel uur werken jullie?
Jaaa die ouderschapsverlof. Tot wanneer mag je die opnemen? Nog wel even toch? Hoeveel procent krijgen jullie voor de uren vergoed? Mijn vriend krijgt 55 procent vergoed.
Gast- Gast
Giacomo schreef:Jaaa die ouderschapsverlof. Tot wanneer mag je die opnemen? Nog wel even toch? Hoeveel procent krijgen jullie voor de uren vergoed? Mijn vriend krijgt 55 procent vergoed.
Je mag het opnemen totdat je kindje 7 jaar is.
Wij krijgen beiden vanuit ons werk niks vergoed. Alleen die belastingteruggave van €4,11 per uur. Dat is niet bijster veel, maar beter iets dan niets. Zonder die vergoeding had het zo helemaal niet gekund. We zijn er per maand behoorlijk wat op achteruit gegaan, zo'n € 500,- geloof ik, maar we wilden beiden graag tijd met onze dochter doorbrengen. En dit is voor ons het meest ideale. Zeker ook omdat manlief niet standaard minder uur mag werken (stomme mannenwereld )
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Belastingteruggave..hoe werkt dat dan? Komt dat dan nog boven op de vergoeding die je al zou krijgen zeg maar? *misschien gunstig voor mijn vriend*
Gast- Gast
Giacomo schreef:Belastingteruggave..hoe werkt dat dan? Komt dat dan nog boven op de vergoeding die je al zou krijgen zeg maar? *misschien gunstig voor mijn vriend*
Ja, dat komt er inderdaad bovenop.
Er zijn wel een paar regeltjes. Zo mag je loon niet meer zijn dan het loon van het jaar ervoor (opzich ook wel logisch, want anders ga je meer verdienen, dat zou natuurlijk niet kloppen). Als je dus een flinke loonsverhoging hebt dan kan het niet.
En ik weet niet of jullie een koophuis hebben, maar een gedeelte van je hypotheekrenteaftrek gaat er vanaf (daar kwam ik tijdens het invullen achter). Je kan het heel makkelijk berekenen via het formulier "verzoek of wijziging voorlopige aanslag 2011". Je kan er voor kiezen om het vooraf iedere maand uit te laten betalen (zoals wij, want wij hebben het wel echt nodig) of het jaar erna achteraf (wat ook wel lekker is, een klein spaarpotje).
Linda- Ratel
Linda schreef:Giacomo schreef:Belastingteruggave..hoe werkt dat dan? Komt dat dan nog boven op de vergoeding die je al zou krijgen zeg maar? *misschien gunstig voor mijn vriend*
Ja, dat komt er inderdaad bovenop.
Er zijn wel een paar regeltjes. Zo mag je loon niet meer zijn dan het loon van het jaar ervoor (opzich ook wel logisch, want anders ga je meer verdienen, dat zou natuurlijk niet kloppen). Als je dus een flinke loonsverhoging hebt dan kan het niet.
En ik weet niet of jullie een koophuis hebben, maar een gedeelte van je hypotheekrenteaftrek gaat er vanaf (daar kwam ik tijdens het invullen achter). Je kan het heel makkelijk berekenen via het formulier "verzoek of wijziging voorlopige aanslag 2011". Je kan er voor kiezen om het vooraf iedere maand uit te laten betalen (zoals wij, want wij hebben het wel echt nodig) of het jaar erna achteraf (wat ook wel lekker is, een klein spaarpotje).
Ja, wij doen het ook per maand. Al zet ik het wel opzij, want volgens mij kan het niet kloppen. Maar je kan daar dus ook voor ouderschapsverlof iets aangeven. Ga ik uitzoeken! Mijn vriend wil namelijk ook het liefst nu 4 dagen gaan werken, dus als de vergoeding wat hoger zou zijn zou het misschien kunnen. Thanks voor de tip!
Gast- Gast
Giacomo schreef:
Ja, wij doen het ook per maand. Al zet ik het wel opzij, want volgens mij kan het niet kloppen. Maar je kan daar dus ook voor ouderschapsverlof iets aangeven. Ga ik uitzoeken! Mijn vriend wil namelijk ook het liefst nu 4 dagen gaan werken, dus als de vergoeding wat hoger zou zijn zou het misschien kunnen. Thanks voor de tip!
Graag gedaan!
Bij het invullen vragen ze op een gegeven moment: neemt u en/of uw partner ouderschapsverlof op. En dan vul je het aantal uur in en dan berekend tie het vanzelf.
Linda- Ratel
ik werk 32u en mn partner 40+
ik breng de kleine man naar het kdv, haal hem weer op, ga met hem naar het cb, etc.
Waarom? Omdat dat het meest handig is, en we het beide ok vinden.
ik breng de kleine man naar het kdv, haal hem weer op, ga met hem naar het cb, etc.
Waarom? Omdat dat het meest handig is, en we het beide ok vinden.
Gast- Gast
Giacomo schreef:Maar Meeko, als je man ook minder wil werken, dan heeft hij daar toch net zoveel recht in als jij? Waarom niet een oplossing zoeken waarin jullie beiden minder kunnen werken?
Zulke dingen verbazen mij vaak. De vrouw schijnt nog steeds meer voorrecht te hebben om te stoppen of te minderen met werken, omdat ze een vagina heeft ofzo?
Mijn vriend wil ook liever minder werken in de toekomst. Dat snap ik volkomen en dat gaan we ook proberen te regelen. Ik vind niet dat ik kan
zeggen "ik wil niet meer dan 3 dgn werken, dus werk jij maar fulltime" Hij is net zo goed een ouder..
Die oplossing is er dus niet. daar hebben we echt wel naar gekeken.
Meeko- Prater
- Aantal berichten : 548
Punten : 586
Ik werk nu 32 uur, na mijn verlof die ik met 1 maand onbetaald verlof verleng ga ik 12 per week werken, verdeeld over om het weekend 3 nachtdiensten. De maandagochtend dat ik thuiskom blijft mijn vriend thuis, hij gaat 2 uur per week minder werken.
Geen idee of het gaat bevallen dat ik zo weinig werk maar ik ben blij dat ik het niet naar een kdv hoef te brengen.
Geen idee of het gaat bevallen dat ik zo weinig werk maar ik ben blij dat ik het niet naar een kdv hoef te brengen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ja 4 jaar deeltijd.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Noa schreef:Waar zijn alle vaders eigenlijk in dit verhaal? Het lijkt wel of de zorg toch vooral een moeder-ding blijft...
Mijn man werkt 36u p.w. op papier, vaak komen hier nog uren bij. Hij heeft op dinsdag een vaste vrije dag (ouderschapsverlof) en dat is mijn vaste werkdag. En hij past op als ik de weekenden moet werken. Verder brengt en haalt hij haar ook op van de oppas als dit nodig is. Wij kijken meestal wie er eerder thuis, diegene haalt haar dan ook op.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Ik studeer nog en hoop hierna fulltime te gaan werken voor de klas. Fulltime voor de klas komt neer op ongeveer 25 uur lesgeven en de rest andere taken. Die andere taken hoop ik zoveel mogelijk thuis te doen (vergaderen kan uiteraard niet, maar nakijken weer wel).
Wel wil ik het proberen zo te plannen in overleg met werk, dat ik wanneer mijn dochtertje naar de basisschool gaat ik zoveel mogelijk werk onder die schooltijd en vrij ben als zij uit school is. Hopelijk is dat haalbaar.
En stiekem hoop ik ooit een hele goede baan te vinden of voor mezelf te kunnen beginnen en niet fulltime te hoeven werken zolang mijn dochtertje nog vrij jong is
Wel wil ik het proberen zo te plannen in overleg met werk, dat ik wanneer mijn dochtertje naar de basisschool gaat ik zoveel mogelijk werk onder die schooltijd en vrij ben als zij uit school is. Hopelijk is dat haalbaar.
En stiekem hoop ik ooit een hele goede baan te vinden of voor mezelf te kunnen beginnen en niet fulltime te hoeven werken zolang mijn dochtertje nog vrij jong is
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik werk 16 uur per week.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ik werk 4 dagen maar vind het eigenlijk teveel. Aankomende schooljaar wil ik 3 dagen gaan werken. (sta voor de klas)
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik werk 24 uur onregelmatig (alle dagen alle diensten) in de zorg.
Man werkt 40+ uur, ook onregelmatig.. Bevalt ons beiden goed.
Onze dochter gaat gemiddeld 2 dagen per week naar het kdv.
Man werkt 40+ uur, ook onregelmatig.. Bevalt ons beiden goed.
Onze dochter gaat gemiddeld 2 dagen per week naar het kdv.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Noa schreef:Vreemd... Zelf zou ik dat toch echt anders aanpakken. Mijn vriend wil heel graag kinderen, maar ik heb vanaf het begin gezegd: als we er ooit aan beginnen dan gaan we wel de verantwoordelijkheden delen, want ik wil net zo goed mijn carrière, evengoed als jij.
Dat is toch voor iedereen hun eigen keuze... Jij zou het zo doen, want jij wil een carriere. Misschien willen de moeders die hier gereageerd hebben wel geen carriere. Vaak brengt de man toch meer geld binnen dan de vrouw, dus veel stellen hebben denk ik niet echt veel keus.
Jij noemt het vreemd, omdat het niet jouw toekomstplaatje is. Jij zou het anders aanpakken, prima toch? Ik vind dat iedereen het zo moet doen zoals het bij hun het beste gaat.
On-topic: Ik werk nu 40 uur, ik wil na de bevalling 24 uur gaan werken, 3 dagen van 8 uur. Mijn man heeft een eigen bedrijf, hij werkt tussen de 60 en 90 uur per week, dit blijft zo.
Gast- Gast
PS: Mijn man zou heel graag huisman/vader willen worden, maar helaas... van mijn salaris kunnen we niet rondkomen. Ik zou trouwens ook niet full-time willen werken met een kindje of kinderen. Ik ben een echt familiemens, geen carrierevrouw. Ik zou niet graag het meeste van de opvoeding missen.
Gast- Gast
In ons geval is het juist financieel aantrekkelijker als ik straks fulltime ga werken en mijn man parttime. Ik heb een hogere opleiding dan hij als ik klaar ben en als ik fulltime zou gaan werken zou ik ons wel goed kunnen onderhouden. Dit is echter niet wat ik wil.. ik wil ook lekkere dagen met mijn meisje door kunnen brengen en niet alleen in het weekend.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel uur werken jullie als moeder?
» Hoeveel uren werken jullie met een kindje?
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?
» Hoeveel werken met eerste kind?
» Hoeveel uren werken jullie met een kindje?
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?
» Hoeveel werken met eerste kind?
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: