Hoeveel uur werken jullie?
+22
Happydobby
Linda
Novalee
Fiwen
missmarm
Theeleut
Mamsie
Liadan
RYW
Pussycat
Welles
Annie24
Bruintje Beer
Theezakje13
Meeko
Flip Fluitketel
Limburg85
meisjesmama
Inge
Parisienne
miss22
ekjir@M
26 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Hoeveel uur werken jullie?
Op dit moment loop ik drie dagen stage. Vanaf april ga ik werken. Ik heb in ieder geval een baan voor 1 dag, en zit nog in een sollicitatieprocedure voor een andere baan. Dit is voor in ieder geval twee en op den duur waarschijnlijk 3 dagen. Ik wil ook graag vier dagen werken.
Mijn man werkt fulltime (5x8 uur). Als ik straks vier dagen werk, dan wil hij graag 36 uur (4x9 uur) gaan werken, en neemt hij een dag ouderschapsverlof op. We zouden dit nu ook al wel willen, maar dat is financieel totaal onmogelijk. We redden het nu al nauwelijks.
Ik merk wel aan Fenne dat ze het niet leuk vindt dat mijn man vijf dagen per week werkt. Op de dagen dat ik thuis ben met de kinderen zegt ze meerdere keren per dag: 'Papa werken mama? Dat is niet leuk!' En als mijn man 's avonds thuis komt, dan reageert ze vaak boos op hem. Volgens mij komt dat echt doordat ze hem dan heeft moeten missen. Ik denk daarom dat het voor iedereen fijner zal zijn als we straks allebei vier dagen werken. (Op het KDV heeft ze het trouwens ontzettend naar haar zin. Vaak wil ze niet eens mee als ik haar op kom halen )
Als ik jou was, zou ik het gewoon doen. Vier dagen werken zal echt niet problematisch zijn als je weet dat er goede opvang voor je kindje is!
Mijn man werkt fulltime (5x8 uur). Als ik straks vier dagen werk, dan wil hij graag 36 uur (4x9 uur) gaan werken, en neemt hij een dag ouderschapsverlof op. We zouden dit nu ook al wel willen, maar dat is financieel totaal onmogelijk. We redden het nu al nauwelijks.
Ik merk wel aan Fenne dat ze het niet leuk vindt dat mijn man vijf dagen per week werkt. Op de dagen dat ik thuis ben met de kinderen zegt ze meerdere keren per dag: 'Papa werken mama? Dat is niet leuk!' En als mijn man 's avonds thuis komt, dan reageert ze vaak boos op hem. Volgens mij komt dat echt doordat ze hem dan heeft moeten missen. Ik denk daarom dat het voor iedereen fijner zal zijn als we straks allebei vier dagen werken. (Op het KDV heeft ze het trouwens ontzettend naar haar zin. Vaak wil ze niet eens mee als ik haar op kom halen )
Als ik jou was, zou ik het gewoon doen. Vier dagen werken zal echt niet problematisch zijn als je weet dat er goede opvang voor je kindje is!
Gast- Gast
Wij hebben, nu met de komst van een 2e en ik werkzoekende was, bewust gekozen dat ik thuis blijf. Voorlopig.
Ik vind het heerlijk! Alle tijd van de wereld, geen gestressin de ochtend en nooit meer een probleem met oppas.
Tot de 4e verjaardag van mijn dochter heb ik altijd 20 uur gewerkt, verdeeld over 2½ dag.
Mijn, bijna, man werkt minstens 50 uur per week. In drukke tijden komen hier nog uren bij. In het weekend vaak nog even wat werken thuis en zo nu en dan op zakenreis.
Hierdoor komen wij uit op een traditionele verdeling waar wij beiden tervreden mee zijn.
Wanneer het qua werk kan, begint hij later en brengt onze dochter naar school of komt eerder thuis om haar te zien zwemmen bij zwemles enz. Als ik aangeef dat er bepaalde schoolactiviteiten zijn dan zal hij altijd proberen in te plannen om daar bij te kunnen zijn. Hij bepaald zijn eigen uren om te werken.
Ik vind het heerlijk! Alle tijd van de wereld, geen gestressin de ochtend en nooit meer een probleem met oppas.
Tot de 4e verjaardag van mijn dochter heb ik altijd 20 uur gewerkt, verdeeld over 2½ dag.
Mijn, bijna, man werkt minstens 50 uur per week. In drukke tijden komen hier nog uren bij. In het weekend vaak nog even wat werken thuis en zo nu en dan op zakenreis.
Hierdoor komen wij uit op een traditionele verdeling waar wij beiden tervreden mee zijn.
Wanneer het qua werk kan, begint hij later en brengt onze dochter naar school of komt eerder thuis om haar te zien zwemmen bij zwemles enz. Als ik aangeef dat er bepaalde schoolactiviteiten zijn dan zal hij altijd proberen in te plannen om daar bij te kunnen zijn. Hij bepaald zijn eigen uren om te werken.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Maar Meeko, als je man ook minder wil werken, dan heeft hij daar toch net zoveel recht in als jij? Waarom niet een oplossing zoeken waarin jullie beiden minder kunnen werken?
Zulke dingen verbazen mij vaak. De vrouw schijnt nog steeds meer voorrecht te hebben om te stoppen of te minderen met werken, omdat ze een vagina heeft ofzo?
Mijn vriend wil ook liever minder werken in de toekomst. Dat snap ik volkomen en dat gaan we ook proberen te regelen. Ik vind niet dat ik kan
zeggen "ik wil niet meer dan 3 dgn werken, dus werk jij maar fulltime" Hij is net zo goed een ouder..
Zulke dingen verbazen mij vaak. De vrouw schijnt nog steeds meer voorrecht te hebben om te stoppen of te minderen met werken, omdat ze een vagina heeft ofzo?
Mijn vriend wil ook liever minder werken in de toekomst. Dat snap ik volkomen en dat gaan we ook proberen te regelen. Ik vind niet dat ik kan
zeggen "ik wil niet meer dan 3 dgn werken, dus werk jij maar fulltime" Hij is net zo goed een ouder..
Gast- Gast
Giacomo, hoe ben jij eigenlijk van plan dat straks te doen met nog een kindje erbij? Studeren, werken, 2 kinderen, tijd voor jezelf nodig, niet zo'n ruim inkomen en opvang die steeds duurder wordt.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Wij werken beiden part-time en hebben daardoor maar minimale opvang nodig.
Gast- Gast
giacomo--> soms is het niet anders. In principe ben/was ik hoofdkostwinnaar. Echter mijn vriend zijn baas wil niet dat hij minder gaat werken mag maar dan gaat hij een niveau terug qua werk en salaris omdat in hun ogen hij niet meer in zijn huidige functie past. (hij heeft geen mega belangrijke baan of hoge opleiding). Dit was voor ons niet acceptabel dus kiezen we ervoor dat hij zijn opleiding daar afmaakt ik tijdelijk voor een paar jaar 27 uur werk.
Als het goed is is hij in juli klaar en dan kan hij gaan solliciteren. Willen graag allebei 4 dagen werken op termijn zodat we allebei een (mid)dag met de kinderen thuis kunnen zijn.
Gezien onze vaste lasten was het ons niet waard om hiervoor zijn vaste contract op het spel te zetten.
Als het goed is is hij in juli klaar en dan kan hij gaan solliciteren. Willen graag allebei 4 dagen werken op termijn zodat we allebei een (mid)dag met de kinderen thuis kunnen zijn.
Gezien onze vaste lasten was het ons niet waard om hiervoor zijn vaste contract op het spel te zetten.
missmarm- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10
Mamsie schreef:Giacomo, hoe ben jij eigenlijk van plan dat straks te doen met nog een kindje erbij? Studeren, werken, 2 kinderen, tijd voor jezelf nodig, niet zo'n ruim inkomen en opvang die steeds duurder wordt.
Goed plannen
Gast- Gast
Nee dat snap ik missarm, dat zijn gewoon omstandigheden wat even niet anders is.
Gast- Gast
Mamsie, ben je er trouwens al uit welke opleiding je gaat doen?
Gast- Gast
Ja ik ga hbo communicatie doen.Giacomo schreef:Mamsie, ben je er trouwens al uit welke opleiding je gaat doen?
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Giacomo schreef:Nee dat snap ik missarm, dat zijn gewoon omstandigheden wat even niet anders is.
waarschijnlijk is het bij velen het geval dat de man meer verdient en het daardoor slimmer is dat hij 5 dagen werkt ook al zouden ze het graag anders zien.
Hier is nu vriendlief even aan de beurt dus studie en daarna ben ik aan de beurt met 2/3 jaar zodat ik mijn promotie naar de volgende salarisschaal kan doen en weer iets meer uren kan maken. Zodat we financieel steeds iets meer binnen brengen en zo de duurder wordende kindjes makkelijk kunnen onderhouden.
missmarm- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 238
Als mijn man minder zou gaan werken dan moet ik me 3 slagen in de rondte werken om te verdienen wat hij verdient op 1 dag. Dat is in mijn ogen niet realistisch daarbij wil mijn man niet minder werken en heeft hij ongeveer 55 vakantiedagen dus kan hij bij hele belangrijke dingen zoals later afzwemmen enz wel bij zijn.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Leuk mamsie! Heb ik ooit ook nog eens naar gekeken Gewoon 4 jaar deeltijd?
Gast- Gast
Ik ben nog aan het studeren en begin in mei weer met stage, ik moet dan (minimaal) 32 uur per week stage lopen maar omdat ik in een verloskundigenpraktijk stage ga lopen zal die 32 uur heel variabel zijn. Op dit moment ben ik een weekje stage aan het inhalen en ben ik ma en di van 7 's ochtends tot 8 's avonds weg geweest en vandaag en morgen van 7 tot 3.
Na mijn studie wil ik 3 tot 4 dagen gaat werken en gaat mijn man minimaal een dag minder werken. Hij werkt nu fulltime en is kostwinner omdat ik niet werk naast mijn studie, maar straks wordt ik de hoofdkostwinner en wil hij heel graag minder gaan werken. Ik vind het geen probleem, juist erg leuk dat hij graag een volle dag voor zijn dochter wil zorgen en ik probeer dan die dag sowieso te werken zodat ze maar maximaal 3 dagen naar een oppas hoeft.
Na mijn studie wil ik 3 tot 4 dagen gaat werken en gaat mijn man minimaal een dag minder werken. Hij werkt nu fulltime en is kostwinner omdat ik niet werk naast mijn studie, maar straks wordt ik de hoofdkostwinner en wil hij heel graag minder gaan werken. Ik vind het geen probleem, juist erg leuk dat hij graag een volle dag voor zijn dochter wil zorgen en ik probeer dan die dag sowieso te werken zodat ze maar maximaal 3 dagen naar een oppas hoeft.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik werk 0 uur (niet dus ) en blijf dat hoogstwaarschijnlijk na de bevalling ook doen. Mijn vriend werkt officieel volgens zijn contract 40 uur, maar in de praktijk waarschijnlijk eerder het dubbele. Dat zal na de bevalling wel iets minder worden, maar hij gaat iig niet wekelijks een hele dag vrij nemen.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Waarom werk je niet?Novalee schreef:Ik werk 0 uur (niet dus ) en blijf dat hoogstwaarschijnlijk na de bevalling ook doen. Mijn vriend werkt officieel volgens zijn contract 40 uur, maar in de praktijk waarschijnlijk eerder het dubbele. Dat zal na de bevalling wel iets minder worden, maar hij gaat iig niet wekelijks een hele dag vrij nemen.
Gast- Gast
Ik werk 16 uur, prima te doen en ik zou ook niet meer willen werken omdat ik veel tijd nodig heb voor de verzorging van onze jongste dochter.
Gast- Gast
Ik was wel op zoek naar een leuke baan maar heb helaas niks gevonden. Toen ik zwanger raakte heb ik het zoeken opgegeven. Omdat ik financiëel gezien niet hoef te werken wil ik eens kijken hoe het bevalt om thuisblijfmoeder te zijn (dit is iets wat me altijd al leuk leek, hoor).
Novalee- Kletskop
Ik ga 2 dagen naar school en loop 2 dagen stage. Eigenlijk vind ik dit best een beetje teveel.Het liefst zou ik 3 dagen werken.
Gast- Gast
Voor de bevalling werkte ik 36 uur (4x9) en manlief 37,5 (5x7,5). Ik heb na m'n zwangerschapsverlof nog een maand onbetaald verlof genomen. Vanaf april ga ik weer werken, ik ga dan 16 uur werken (2x8) en neem dan dus 20 uur ouderschapsverlof op. Man gaat 22,5 uur werken (3x7,5) en neemt dan 15 uur ouderschapsverlof op. Dit kunnen we doen tot 1 maart 2012.
Daarna ga ik 24 uur werken (3x8) en man 30 uur (4x7,5), hij neemt dan nog 1 dag in de week ouderschapsverlof op. Dit kan tot eind november 2012, onze dochter is dan 2 jaar oud.
Wat een constructie, haha. Totdat ze 1jaar4maanden is hoeft ze dus nog helemaal niet naar het kdv, daarna 2 dagen in de week en daarna 3 dagen in de week.
Als al onze ouderschapsverlofuren op zijn moet ik weer zwanger zijn van nr. 2. Deze constructie bevalt ons namelijk wel, haha.
Daarna ga ik 24 uur werken (3x8) en man 30 uur (4x7,5), hij neemt dan nog 1 dag in de week ouderschapsverlof op. Dit kan tot eind november 2012, onze dochter is dan 2 jaar oud.
Wat een constructie, haha. Totdat ze 1jaar4maanden is hoeft ze dus nog helemaal niet naar het kdv, daarna 2 dagen in de week en daarna 3 dagen in de week.
Als al onze ouderschapsverlofuren op zijn moet ik weer zwanger zijn van nr. 2. Deze constructie bevalt ons namelijk wel, haha.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ok, maar vind je het niet vervelend om financieel afhankelijk te zijn van je vriend?Novalee schreef:Ik was wel op zoek naar een leuke baan maar heb helaas niks gevonden. Toen ik zwanger raakte heb ik het zoeken opgegeven. Omdat ik financiëel gezien niet hoef te werken wil ik eens kijken hoe het bevalt om thuisblijfmoeder te zijn (dit is iets wat me altijd al leuk leek, hoor).
Gast- Gast
Voorheen heb ik trouwens altijd 36 uur gewerkt, toen de oudste kwam ben ik 24 uur gaan werken en 8 uur per week school en nu werk ik dus 16 uur en blijf dat voorlopig ook doen.
Gast- Gast
Linda schreef:Voor de bevalling werkte ik 36 uur (4x9) en manlief 37,5 (5x7,5). Ik heb na m'n zwangerschapsverlof nog een maand onbetaald verlof genomen. Vanaf april ga ik weer werken, ik ga dan 16 uur werken (2x8) en neem dan dus 20 uur ouderschapsverlof op. Man gaat 22,5 uur werken (3x7,5) en neemt dan 15 uur ouderschapsverlof op. Dit kunnen we doen tot 1 maart 2012.
hahaha geweldig zie het al voor me "waarom hebben jullie X kinderen" ... "omdat we ouderschapsverlof zo fijn vinden"
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Noa schreef:Ok, maar vind je het niet vervelend om financieel afhankelijk te zijn van je vriend?Novalee schreef:Ik was wel op zoek naar een leuke baan maar heb helaas niks gevonden. Toen ik zwanger raakte heb ik het zoeken opgegeven. Omdat ik financiëel gezien niet hoef te werken wil ik eens kijken hoe het bevalt om thuisblijfmoeder te zijn (dit is iets wat me altijd al leuk leek, hoor).
Nee, eigenlijk niet. Mijn vriend vindt zijn werk heerlijk, en dat hij er geld voor krijgt in zijn ogen alleen maar een bonus Dus het is niet zo dat ik hem verplicht om veel te werken ofzo doordat ik thuiszit. Daarnaast, doordat ik straks thuis ben en voor ons dochtertje zorg en het huishouden doe draag ik ook bij aan ons leven samen dus dan is hij net zo goed afhankelijk van mij. Het enige wat ik nu vervelend vind is dat ik me wel regelmatig verveel (mensen in m'n omgeving werken natuurlijk wel gewoon). Maar als ik straks ben bevallen zijn m'n dagen natuurlijk al veel meer gevuld. En mocht ik dan toch nog een uitdaging missen of meer afwisseling willen dan ga ik wel weer op zoek naar werk, waarschijnlijk voor 2 dagen in de week. Maar voor nu wil ik het eerst aankijken hoe thuisblijfmoeder zijn bevalt. Ik ben gewoon erg blij dat ik deze keuzevrijheid heb, want dat is voor veel stellen wel anders.
Novalee- Kletskop
Fiwen schreef:
hahaha geweldig zie het al voor me "waarom hebben jullie X kinderen" ... "omdat we ouderschapsverlof zo fijn vinden"
Haha, dat is toch een heel logische reden?!
Manlief die vroeg laatst nog: "maar als straks die uren op zijn, hoe moet dat dan als we een tweede kindje krijgen?" Ik: "nou, dan krijgen we weer opnieuw ouderschapsverlof uren." Hij: " "
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel uur werken jullie als moeder?
» Hoeveel uren werken jullie met een kindje?
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?
» Hoeveel werken met eerste kind?
» Hoeveel uren werken jullie met een kindje?
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?
» Hoeveel werken met eerste kind?
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: