Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel uur werken jullie?

+22
Happydobby
Linda
Novalee
Fiwen
missmarm
Theeleut
Mamsie
Liadan
RYW
Pussycat
Welles
Annie24
Bruintje Beer
Theezakje13
Meeko
Flip Fluitketel
Limburg85
meisjesmama
Inge
Parisienne
miss22
ekjir@M
26 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel uur werken jullie?

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:52

Ja lastig. Je moet doen waar jij je goed bij voelt maar het is ook fijn als je niet te veel op de centen hoeft te letten.
Ik ben nu toos werkloos maar studeer wel. Hopelijk snel ook weer aan het werk. Ik werkte altijd 32 uur en dat vond ik prima te doen. Nu heb ik ook sollicitaties lopen voor 36 uur, 4,5 dag. En de halve dag vrij heb ik dan nodig voor lessen op school. Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan. Het is misschien wat veel om mijn zoon 5 dagen in de week weg te brengen maar we kunnen dan wel weer doen wat we willen. Oh en ik neem dan weer een schoonmaakster. Alex, misschien ook iets voor jou? Wink

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:56

Noa schreef:Waar zijn alle vaders eigenlijk in dit verhaal? Het lijkt wel of de zorg toch vooral een moeder-ding blijft...
Ja dit klopt inderdaad wel, al doe ik er zelf net zo hard aan mee (ik werk parttime, mijn vriend fulltime)

Goede vraag eigenlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:57

Ik werk 24 uur. Dit onregelmatig incl weekenden,nachten avondden dus in verhouding veel vrije tijd waardoor ik niet veel oppas nodig heb.

Mijn man werkt fulltime binnen defensie, dit betekend dat wanneer hij oefeningen en uitzendinggen draait (zoals nu ook het geval) ik veel oppas nodig heb ook de weekenden,nachten ect. Maar wanneer hij gewoon op de karzerne is is het een flexibele werkgever waardoor Sander straks ook Dylan naar school kan brengen wanneer ik dit niet kan.

Vind het werken heerlijk maar merk wel dat nu we 2 kids hebben ik de regelmaat maar vooral de rust belangrijker vind geworden. De ene week werk ik heel veel maar daarintegen de volgende week kan ik helemaal vrij zijn,, het is soms best een gepuzzel om het rond te krijgen maar de combi zo vind ik goed te doen!

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer di 1 maa 2011 - 23:58

Noa schreef:Waar zijn alle vaders eigenlijk in dit verhaal? Het lijkt wel of de zorg toch vooral een moeder-ding blijft...

Zelf werk ik 16 tot 20 uur + mijn fulltime studie ernaast.

Mijn man werkt 32 uur ook in de zorg en dan met name slaapdiensten. Mijn man is daardoor veel vrij omdat hij veel uren achterelkaar maakt. Daardoor hoeven wij geen kdv/gastouder, oma past op als het nodig is.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 0:00

Petra* schreef:Ik werk 24 uur. Dit onregelmatig incl weekenden,nachten avondden dus in verhouding veel vrije tijd waardoor ik niet veel oppas nodig heb.

Mijn man werkt fulltime binnen defensie, dit betekend dat wanneer hij oefeningen en uitzendinggen draait (zoals nu ook het geval) ik veel oppas nodig heb ook de weekenden,nachten ect. Maar wanneer hij gewoon op de karzerne is is het een flexibele werkgever waardoor Sander straks ook Dylan naar school kan brengen wanneer ik dit niet kan.

Vind het werken heerlijk maar merk wel dat nu we 2 kids hebben ik de regelmaat maar vooral de rust belangrijker vind geworden. De ene week werk ik heel veel maar daarintegen de volgende week kan ik helemaal vrij zijn,, het is soms best een gepuzzel om het rond te krijgen maar de combi zo vind ik goed te doen!

Je hebt toch samen kinderen? ... Ik begrijp deze manier van denken nooit zo. Waarom zou je man alleen iets doen wanneer jij het niet kan? Hij is toch hun vader...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 0:02

Ja ik weet het ook niet, toen ik net op de peuterspeelzaal kwam met mijn vriend was hij de enige man Very Happy ze vertelden daar ook dat vaders niet of zelden mee komen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 0:03

Ik werk 28 uur waarvan ik 16 uur vast ingeroosterd ben per week (2 dagdiensten) de andere 12 uur werk ik onregelmatig (vroeg/laat/slaap/weekend)
Ik vind het heerlijk om te werken en soms is het inderdaad wat veel maar dan zijn er zaken tussen gekomen die er extra boven op komen.

Gast
Gast

Bericht  Welles wo 2 maa 2011 - 0:05

Zelf werk ik 16 tot 20 uur + mijn fulltime studie ernaast.

Zou dat zijn omdat de man vaak meer verdient dan de vrouw, en dat het dus financieel ook makkelijker is om de vrouw minder te laten werken? Daarnaast denk ik wel dat er (veel?) mannen zijn die het zorgen ook zelf niet zouden willen. Bij ons op de creche zie je trouwens net zoveel vaders als moeders halen en brengen.

Mijn man en ik verdienen ongeveer hetzelfde, dus wat dat betreft maakte het niet uit. Wel hadden we besloten dat we onze zoon in ieder geval het eerste jaar niet meer dan 2 dagen per week naar de creche wilden doen. Éen van ons 'moest' dus een dag meer thuisblijven dan de ander om dat te bewerkstelligen, en ik wilde dat heel graag doen. Als ik het liever niet had gewild had mijn man het met liefde gedaan (dat was financieel zelfs wat voordeliger geweest, want hij heeft gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof en bij mij is het onbetaald). Wij zijn dus enorm geëmancipeerd volgens mij :p
Welles
Welles
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 35
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 0:06

Storm schreef:Ja ik weet het ook niet, toen ik net op de peuterspeelzaal kwam met mijn vriend was hij de enige man Very Happy ze vertelden daar ook dat vaders niet of zelden mee komen.

Vreemd... Zelf zou ik dat toch echt anders aanpakken. Mijn vriend wil heel graag kinderen, maar ik heb vanaf het begin gezegd: als we er ooit aan beginnen dan gaan we wel de verantwoordelijkheden delen, want ik wil net zo goed mijn carrière, evengoed als jij.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat wo 2 maa 2011 - 0:06

Storm schreef:Ja ik weet het ook niet, toen ik net op de peuterspeelzaal kwam met mijn vriend was hij de enige man Very Happy ze vertelden daar ook dat vaders niet of zelden mee komen.

Hetzelfde bij het consultatiebureau.. tenminste hier waren ze helemaal verbaasd dat we samen komen.
En bij de verloskundige is hij ook altijd meegeweest. Tja als het kan dan vind ik het geweldig. Maar ja veel vaders werken inderdaad fulltime waardoor dingen tussendoor plannen lastig is.

Maar mijn man zou best huisvader willen zijn alleen kunnen we ons dat niet veroorloven.
Dus daarom doen wij een beetje 50/50.
Hij werkt dus 4 dagen en ik 3 en zo hebben we geen oppas nodig. Hij is leraar dus ik werk extra in vakanties etc..

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 0:07

Ik denk inderdaad dat het met financiële redenen te maken heeft, bij ons in ieder geval wel. Mijn vriend heeft een goede baan en verdient echt een heel stuk meer dan ik. Mijn baan is een beetje zo-zo en ik zal nooit zoveel verdienen als hij.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 0:11

Als ik mijn zoon breng of ophaal bij het kinderdagverblijf, zie ik best wat vaders! Ik denk dat het wel 50/50 is. Die paar keer dat ik bij het consultatiebureau met hem was, was dat wel anders Wink

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama wo 2 maa 2011 - 0:12

Noa schreef:Waar zijn alle vaders eigenlijk in dit verhaal? Het lijkt wel of de zorg toch vooral een moeder-ding blijft..

Mijn man werkt 5 dagen maakt de ene week 38 tot 40 uur maar er zijn ook weken dat hij in het weekend (dan wel thuis) ook nog moet werken. Dat hoort bij zijn functie en daar hebben wij voor gekozen dat houdt hier inderdaad in dat de zorg meer op mij meer komt. Nu het iets rustiger is probeert hij 1 van de meiden naar het Kdv te brengen of halen. Maar over 2 weken is hij een hele week in een hotel voor zijn werk.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 0:20

ik werk 30 uur per week. Ik heb elke week dezelfde 1,5 dag vrij. Mijn ex studeert nog en loopt nu fulltime stage. Mijn zoontje gaat nu dus op maandag, woe ocht, en vrijdag naar de opvang en donderdag bij opa en oma.
Ik zou willen dat het minder kon zijn maar helaas. Inkomen is nu echt belangrijk anders redden we het helaas niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 0:21

Ik werk 18 uur per week.

Gast
Gast

Bericht  RYW wo 2 maa 2011 - 0:34

Ik werk fulltime, en daarnaast doe ik een masterstudie. Ik doe het voltijd programma maar dan in de avonduren. Als het zou kunnen zou ik minder werken, maar op het moment ben ik de enige die voor een inkomen kan zorgen en de hypotheek kan betalen hier in huis, dus ik heb weinig keus.

Ik ben niet meer samen met de vader van mijn jongens, en mijn vriend woont nog niet bij me, dus het kan niet echt anders. Mijn vriend is hier 2 dagen per week, en die dagen brengt en haalt hij de jongens net zo vaak als ik, en hij wordt er helemaal niet gek op aangekeken dat hij als man (en niet eens de vader!) de jongens komt halen. Hij hoort inmiddels bij het meubilair, wat de leidsters betreft.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Liadan wo 2 maa 2011 - 0:38

Ik werk 27 uur in 3 dagen. Mijn vriend werkt 36 uur in 4 dagen. Ik ben woensdag en vrijdag vrij, mijn vriend ook vrijdag. Als ik terug ben van mijn zwangerschapsverlof gaat mijn vriend op vrijdag werken ipv dinsdag en gaan de kinderen 1 dag naar oma en 1 dag naar het kdv, de andere dagen ben ik thuis of mijn vriend.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Welles wo 2 maa 2011 - 0:44

RYW schreef:Ik werk fulltime, en daarnaast doe ik een masterstudie. Ik doe het voltijd programma maar dan in de avonduren. Als het zou kunnen zou ik minder werken, maar op het moment ben ik de enige die voor een inkomen kan zorgen en de hypotheek kan betalen hier in huis, dus ik heb weinig keus.

Ik ben niet meer samen met de vader van mijn jongens, en mijn vriend woont nog niet bij me, dus het kan niet echt anders. Mijn vriend is hier 2 dagen per week, en die dagen brengt en haalt hij de jongens net zo vaak als ik, en hij wordt er helemaal niet gek op aangekeken dat hij als man (en niet eens de vader!) de jongens komt halen. Hij hoort inmiddels bij het meubilair, wat de leidsters betreft.

Respehect!!!!
Welles
Welles
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 35
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Inge wo 2 maa 2011 - 0:46

Giacomo schreef:Hihi Inge, ik wist niet dat jij al mama was :p

Haha ik lees gewoon alle nieuwe topics en keek dus niet waar deze geplaatst was :p
Mocht ik ooit mama zijn wil ik zeker niet meer 36uur gaan werken Very Happy
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 1:06

Ik vind het zo raar dat er naar de vaders gewezen wordt als de moeder net wat meer doet...
Ik kan tig dingen opnoemen waarom een vader zijn kind(eren) niet of nauwelijks weg kan brengen of op kan halen hoor.

Mijn man werkt vaak tot later dan ik. Dus lijkt het mij heel logisch dat ik onze dochter dan ophaal.
Doordat hij tot later werkt en ik onze dochter haal, heb ik de auto nodig en gaat hij op de fiets. Dus breng ik haar ook weg.

En zo heb je tig vaders die andere werktijden hebben, die een totaal andere kant op moeten, die op de fiets gaan, die langer weg zijn vanwege hun werk... Noem maar op.
Ik snap het probleem echt niet. Of nee, anders... Het discussiepunt snap ik niet. Iedereen doet het zoals het voor hen het beste is.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 1:16

Ik kan niet fulltime werken naast mijn studie en heb geen vaste baan. Mijn vriend heeft een vast contract, dus totdat ik klaar ben of ander werk heb gevonden werkt hij fulltime. Maar het liefst zouden we idd allebei 3/4 dagen werken.

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M wo 2 maa 2011 - 1:23

Hazeltje schreef:Ik vind het zo raar dat er naar de vaders gewezen wordt als de moeder net wat meer doet...
Ik kan tig dingen opnoemen waarom een vader zijn kind(eren) niet of nauwelijks weg kan brengen of op kan halen hoor.

Mijn man werkt vaak tot later dan ik. Dus lijkt het mij heel logisch dat ik onze dochter dan ophaal.
Doordat hij tot later werkt en ik onze dochter haal, heb ik de auto nodig en gaat hij op de fiets. Dus breng ik haar ook weg.

En zo heb je tig vaders die andere werktijden hebben, die een totaal andere kant op moeten, die op de fiets gaan, die langer weg zijn vanwege hun werk... Noem maar op.
Ik snap het probleem echt niet. Of nee, anders... Het discussiepunt snap ik niet. Iedereen doet het zoals het voor hen het beste is.

+1

Mijn vriend gaat vaak ´s ochtends voor 7 uur de deur uit en komt rond 18.00 thuis. Hij moet als hij J. weg zou brengen behoorlijk omrijden en heeft vaak nog een collega mee. Daarnaast heeft hij vaak nog storingsdiensten, in die weken kan ik J. gewoon niet alleen bij z´n papa laten omdat hij zomaar weggeroepen kan worden. Dus nee ik begrijp het discussiepunt ook niet.

In de ideale situatie heb je allebei een baan van 9 tot 5 met een uur pauze tussen de middag maar zo werkt dat helaas niet overal...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 1:25

Ik vind het allang fijn voor mijn dochter en mijn man dat mijn man nu op de reserve lijst staat voor de laadploeg.
Dat houd in dat hij soms opgeroepen kan worden om `s avonds van 17.30 tot 00.30 te werken i.p.v. overdag.

Gast
Gast

Bericht  Meeko wo 2 maa 2011 - 1:29

Mijn man werkt momenteel 40/50 uur per week. Ik werk in een plaats waar Senna ook naar t kdv gaat en naar mijn moeder. Mijn man werkt weer aan de hele andere kant van onze woonplaats dus dan is t logisch dat ik haar weg breng. Ik heb dan ook de auto mee en hij gaat altijd met de fiest.
Verder zijn er nog meer dan genoeg dingen die hij met haar doet.
En idd, hij verdient meer, en werkt langere dagen. Ik wil niet eens meer werken dan 3 dagen. Hij zou wel minder willen werken, maar dat is financieel gewoon niet haalbaar.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mamsie wo 2 maa 2011 - 1:41

Ik werk nu niet. Als alles een beetje mee zit begin ik in september met mijn opleiding en dan zal ik wel moeten werken. Ik kan gelukkig de meeste uren thuis werken en een aantal uren zal ik op de zaak zijn.
Op de middag dat ik naar school ga is mijn vriend thuis voor de kinderen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: