Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag over UP

3 plaatsers

Ga naar beneden

Vraag over UP Empty Vraag over UP

Bericht  Caroow za 3 aug 2013 - 9:25

Ik heb op dragen&voeden weer wat gelezen over up, maar ik stel liever hier mijn vragen smile 

Ouders die opvoeden volgens up vinden de opmerking "Maar hoe zie je dat voor je op school of aan het werk, daar moet je kind toch wel gewoon luisteren" erg dom en snappen dit niet.

Maar, als je je kind nooit iets verbied maar alleen alternatieven aanbiedt en op de eerste dag op school word hem gelijk verboden om Henk in zijn oor te bijten, weet een kind hier dan wel mee om te gaan?


Puur interesse hoor.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over UP Empty Re: Vraag over UP

Bericht  Printje za 3 aug 2013 - 9:29

Dat vraag ik me idd ook altijd af. Op school is er gewoon echt niet altijd de ruimte om eindeloos met kinderen te overleggen oid en soms moet idd gewoon ook iets.

Ik zeg de kinderen ook altijd; soms moet je gewoon iets doen dat een ander zegt, dat is niet altijd leuk of wat je in je hoofd bedacht had maar iedereen, ook de juf, mama etc etc etc moet wel eens iets doen waar je zelf niet zoveel zin in hebt. ( zoiets dan he, het is nu nog vakantie, zit nog niet helemaal in mijn juffenmodus Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over UP Empty Re: Vraag over UP

Bericht  Liadan za 3 aug 2013 - 9:29

Over het algemeen weten kinderen heel goed het verschil tussen thuis en ergens anders.
Nou is het hier zeker niet zo dat ik mijn dochter niks verbied. Als ze haar broertje pijn doet dan zeg ik heel duidelijk tegen haar dat ik niet wil dat ze hem pijn doet maar dat ze in woorden moet zeggen wat ze niet leuk vindt of wat er aan de hand is. 
Ik heb vervolgens pas weer tijd voor haar als haar broertje is getroost. 
Bij mijn dochter is het nooit een probleem geweest dat er op school andere regels zijn dan thuis. Op het kdv waren ook weer andere regels en bij opa en oma zijn ook weer andere regels.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over UP Empty Re: Vraag over UP

Bericht  Liadan za 3 aug 2013 - 9:31

En mijn dochter is op school in ieder geval een stuk 'braver' dan thuis. Ik vraag thuis wel eens of ze bepaalde dingen op school ook doet en dan zegt ze 'nee, op school doe ik dat niet, dat doe ik alleen thuis' laughcry .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over UP Empty Re: Vraag over UP

Bericht  Printje za 3 aug 2013 - 9:34

Liadan schreef:En mijn dochter is op school in ieder geval een stuk 'braver' dan thuis. Ik vraag thuis wel eens of ze bepaalde dingen op school ook doet en dan zegt ze 'nee, op school doe ik dat niet, dat doe ik alleen thuis' laughcry .

Dit hoor ik heeeeeeeeeeeeeeeel erg vaak hahaha. Of ik vertel zo lief behulpzaam naar jongere kinderen toe en dan zeggen ouders: euh mijn kind???????? Thuis altijd ruzie, niet willen helpen etc.. en op school zijn het engeltjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over UP Empty Re: Vraag over UP

Bericht  Caroow za 3 aug 2013 - 9:37

Printje schreef:
Liadan schreef:En mijn dochter is op school in ieder geval een stuk 'braver' dan thuis. Ik vraag thuis wel eens of ze bepaalde dingen op school ook doet en dan zegt ze 'nee, op school doe ik dat niet, dat doe ik alleen thuis' laughcry .

Dit hoor ik heeeeeeeeeeeeeeeel erg vaak hahaha. Of ik vertel zo lief behulpzaam naar jongere kinderen toe en dan zeggen ouders: euh mijn kind???????? Thuis altijd ruzie, niet willen helpen etc.. en op school zijn het engeltjes.

Ik sta op het werk ook altijd te poetsen ("chaos op je werkbank is chaos in je hoofd! Opruimen die zooi!"), maar thuis ben ik helemaal niet zo.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over UP Empty Re: Vraag over UP

Bericht  Liadan za 3 aug 2013 - 9:38

Ze houdt zich op school ook altijd groot als ze zich pijn gedaan heeft. Een tijdje terug was ze op haar knie gevallen (flink gevallen). Ik vroeg of ze had gehuild en naar de juf was gegaan. Toen zei ze: 'nee, ik huil op school niet en toen de juf vroeg of ik me pijn had gedaan, zei ik dat er niks aan de hand was'. Mijn hart brak een beetje.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over UP Empty Re: Vraag over UP

Bericht  Caroow za 3 aug 2013 - 9:40

Och, dat is wel een sneu Liadan (ik lees altijd Lidian, heb je altijd verkeerd 'genoemd' :O  )
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over UP Empty Re: Vraag over UP

Bericht  Printje za 3 aug 2013 - 9:49

Liadan schreef:Ze houdt zich op school ook altijd groot als ze zich pijn gedaan heeft. Een tijdje terug was ze op haar knie gevallen (flink gevallen). Ik vroeg of ze had gehuild en naar de juf was gegaan. Toen zei ze: 'nee, ik huil op school niet en toen de juf vroeg of ik me pijn had gedaan, zei ik dat er niks aan de hand was'. Mijn hart brak een beetje.

Ow gossie, dat vind ik dan wel weer zielig om te lezen. Misschien wel aankaarten bij de juf? Dat ze zich groot wil houden?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over UP Empty Re: Vraag over UP

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum