Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag over CV

+3
Krullebol
Monte
mezzoforte
7 plaatsers

Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Vraag over CV

Bericht  mezzoforte di 19 jun 2012 - 0:07

Ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden, en zal dus op zoek moeten naar een nieuwe baan.
Nou heb ik wel een CV op m'n PC staan die ik gebruikt heb met solliciteren voordat ik aan deze baan begon.
Op dat moment was ik officieel nog fulltime student, en starter dus, en vond het daarom relevanter om op CV eerst opleidingen te vermelden en daarna werkervaringen.

Nu ben ik 1 jaar verder, en vraag me dus af of ik de indeling zo zal laten, of dat ik nu toch eerst werkervaring zal vermelden en daarna opleidingen. Graag hoor ik jullie visies, meningen e.d. hierover. Mochten er nog HR/P&O mensen zijn die hier iets over kunnen zeggen vanuit de werkgeverskant, laat jullie ook horen Wink
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  Monte di 19 jun 2012 - 0:13

Ik zet het altijd op datum neer en je werkervaring is dus het meest recent. Sowieso zou ik altijd werkervaring bovenaan zetten en dan pas opleidingen, het gaat immers meer om werkervaring dan opleiding(is mijn ervaring).
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  Krullebol di 19 jun 2012 - 1:49

Grappig, ik heb juist wel idee dat opleidingen boven je werkervaring gaat. Je opleiding is immers de basis en belangrijk voor een baan. Je kan een opleiding management hebben gedaan en als werkervaring postbode, heeft dan weinig met elkaar te maken toch?
In ieder geval wel het meest recente van opleiding en werkervaring bovenaan in je CV.
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 1:55

Ik heb ook mijn opleidingen bovenaan staan (direct onder mijn persoonlijke gegevens), daaronder mijn werkervaring en daaronder mijn stages.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  Monte di 19 jun 2012 - 1:57

Krullebol schreef:Grappig, ik heb juist wel idee dat opleidingen boven je werkervaring gaat. Je opleiding is immers de basis en belangrijk voor een baan. Je kan een opleiding management hebben gedaan en als werkervaring postbode, heeft dan weinig met elkaar te maken toch?
In ieder geval wel het meest recente van opleiding en werkervaring bovenaan in je CV.
Ja dat is waar, een baantje als postbode zou ik denk ik ook later vermelden. Maar ik ging er eigenlijk van uit dat ze werkervaring heeft in het gebied van haar opleiding, dan is werkervaring in mijn ogen veel belangrijker dan opleiding.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  Krullebol di 19 jun 2012 - 2:08

Monte schreef:
Krullebol schreef:Grappig, ik heb juist wel idee dat opleidingen boven je werkervaring gaat. Je opleiding is immers de basis en belangrijk voor een baan. Je kan een opleiding management hebben gedaan en als werkervaring postbode, heeft dan weinig met elkaar te maken toch?
In ieder geval wel het meest recente van opleiding en werkervaring bovenaan in je CV.
Ja dat is waar, een baantje als postbode zou ik denk ik ook later vermelden. Maar ik ging er eigenlijk van uit dat ze werkervaring heeft in het gebied van haar opleiding, dan is werkervaring in mijn ogen veel belangrijker dan opleiding.

Maar dan nog, als je werkervaring in het gebied is van je opleiding, en die werkervaring anders is dan baan waarop gesolliciteerd wordt, dan is de opleiding nog het belangrijkst lijkt mij.
Maarja, dat is misschien ook gewoon persoonlijke voorkeur Vraag over CV 561177.
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  Monte di 19 jun 2012 - 2:12

Krullebol schreef:
Monte schreef:
Krullebol schreef:Grappig, ik heb juist wel idee dat opleidingen boven je werkervaring gaat. Je opleiding is immers de basis en belangrijk voor een baan. Je kan een opleiding management hebben gedaan en als werkervaring postbode, heeft dan weinig met elkaar te maken toch?
In ieder geval wel het meest recente van opleiding en werkervaring bovenaan in je CV.
Ja dat is waar, een baantje als postbode zou ik denk ik ook later vermelden. Maar ik ging er eigenlijk van uit dat ze werkervaring heeft in het gebied van haar opleiding, dan is werkervaring in mijn ogen veel belangrijker dan opleiding.

Maar dan nog, als je werkervaring in het gebied is van je opleiding, en die werkervaring anders is dan baan waarop gesolliciteerd wordt, dan is de opleiding nog het belangrijkst lijkt mij.
Maarja, dat is misschien ook gewoon persoonlijke voorkeur Vraag over CV 561177.
Ja dat is denk ik ieder zijn voorkeur en mening. Ik ben nu al een hele tijd aan het solliciteren en merk toch dat opleiding minder zegt, ze vragen tegenwoordig toch echt meer om ervaring dan een (hogere) opleiding. Een opleiding is geen garantie (meer) tot een sollicitatiegesprek of baan. Al kan ik natuurlijk niet ontkennen dat die opleiding wel belangrijk is, zonder wordt je vast niet uitgenodigd.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  Krullebol di 19 jun 2012 - 2:16

Monte schreef:
Krullebol schreef:
Monte schreef:
Krullebol schreef:Grappig, ik heb juist wel idee dat opleidingen boven je werkervaring gaat. Je opleiding is immers de basis en belangrijk voor een baan. Je kan een opleiding management hebben gedaan en als werkervaring postbode, heeft dan weinig met elkaar te maken toch?
In ieder geval wel het meest recente van opleiding en werkervaring bovenaan in je CV.
Ja dat is waar, een baantje als postbode zou ik denk ik ook later vermelden. Maar ik ging er eigenlijk van uit dat ze werkervaring heeft in het gebied van haar opleiding, dan is werkervaring in mijn ogen veel belangrijker dan opleiding.

Maar dan nog, als je werkervaring in het gebied is van je opleiding, en die werkervaring anders is dan baan waarop gesolliciteerd wordt, dan is de opleiding nog het belangrijkst lijkt mij.
Maarja, dat is misschien ook gewoon persoonlijke voorkeur Vraag over CV 561177.
Ja dat is denk ik ieder zijn voorkeur en mening. Ik ben nu al een hele tijd aan het solliciteren en merk toch dat opleiding minder zegt, ze vragen tegenwoordig toch echt meer om ervaring dan een (hogere) opleiding. Een opleiding is geen garantie (meer) tot een sollicitatiegesprek of baan. Al kan ik natuurlijk niet ontkennen dat die opleiding wel belangrijk is, zonder wordt je vast niet uitgenodigd.

Dat is waar. Maar wat apart dat ze toch meer vragen om ervaring. Sommige gebieden kan ik mij dit voorstellen. Wil het bij jou lukken met solliciteren?
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  mezzoforte di 19 jun 2012 - 2:17

Monte schreef:
Krullebol schreef:
Monte schreef:
Krullebol schreef:Grappig, ik heb juist wel idee dat opleidingen boven je werkervaring gaat. Je opleiding is immers de basis en belangrijk voor een baan. Je kan een opleiding management hebben gedaan en als werkervaring postbode, heeft dan weinig met elkaar te maken toch?
In ieder geval wel het meest recente van opleiding en werkervaring bovenaan in je CV.
Ja dat is waar, een baantje als postbode zou ik denk ik ook later vermelden. Maar ik ging er eigenlijk van uit dat ze werkervaring heeft in het gebied van haar opleiding, dan is werkervaring in mijn ogen veel belangrijker dan opleiding.

Maar dan nog, als je werkervaring in het gebied is van je opleiding, en die werkervaring anders is dan baan waarop gesolliciteerd wordt, dan is de opleiding nog het belangrijkst lijkt mij.
Maarja, dat is misschien ook gewoon persoonlijke voorkeur Vraag over CV 561177.
Ja dat is denk ik ieder zijn voorkeur en mening. Ik ben nu al een hele tijd aan het solliciteren en merk toch dat opleiding minder zegt, ze vragen tegenwoordig toch echt meer om ervaring dan een (hogere) opleiding. Een opleiding is geen garantie (meer) tot een sollicitatiegesprek of baan. Al
kan ik natuurlijk niet ontkennen dat die opleiding wel belangrijk is, zonder wordt je vast niet uitgenodigd.

Ik heb inderdaad werkervaring in het gebied van mijn opleiding. Volgorde op mijn CV is sowieso van recent naar oud, zeg maar. Ik wil wel het liefst in hetzelfde vakgebied verder. Opleiding is ook wel relevant, omdat bij mijn functie (accountancy) ook verwacht wordt dat je doorgaat met studeren tot RA (post-master), waar ik nu ook al redelijk ver mee gevorderd ben. Maar ik vind het interessant om deze meningen over volgorde op CV te horen smile
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  Blond di 19 jun 2012 - 2:36

Ik zet altijd in deze volgorde:
- Personalia
- Opleidingen
- Werkervaring
- Overige (cursussen/talenkennis/computerkennis/etc)
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  PrimaBella di 19 jun 2012 - 2:52

Dan heb ik ook nog wel een CV gerelateerde vraag;

Zet je alle opleidingen erop of alleen de opleidingen die relevant zijn voor je sollicitatie?
Mijn lijstje opleidingen is heeel erg lang:
- HAVO school 1, niet geslaagd
- HAVO via de VAVO, geslaagd
- HBO opleiding 1, na een jaar gestopt
- HBO opleiding 2, na een half jaar gestopt
- MBO opleiding (doe ik nu)

Dus mijn lijstje is op deze manier wel heel erg lang. Toch merk ik wel dat veel mensen het fijn vinden om te weten dat ik HBO denkniveau heb. Hoe doe ik dat dan?!

Sorry mezzoforte dat ik even je topic inpik! Haha Vraag over CV 1578173417
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  mezzoforte di 19 jun 2012 - 3:29

No problem PrimaBella.

Wat ik me alleen afvraag, je geeft aan dat je het fijn vindt dat potentiële werkgevers weten dat je over HBO denkniveau beschikt. Maar hoe blijkt dit uit het feit dat je 2 HBO opleidingen niet afgemaakt hebt en nu een MBO doet? Absoluut niet aanvallend bedoeld!!! Maar stel, een werkgever komt met een vraag hierover, kan je dan onderbouwen waaruit blijkt dat je een HBO denkniveau hebt? (ik weet niet waarom je geswitcht bent van opleiding?)

Blijft lastig die CV's..... heb mijne nu al weer flink veranderd en verbeterd al zeg ik het zelf.... wat een jaar terug professioneel leek, lijkt er nu toch weer heel anders uit te zien.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 5:04

Ik heb alleen mijn afgeronde opleidingen erop gezet. Dus alleen HBO, niet twee maanden universiteit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  mezzoforte di 19 jun 2012 - 22:29

Heb mijn CV gisteren online gezet, nu al 2x gebeld, en morgen een 1e gesprek~!! Damn, wist niet dat zoiets ook echt zou werken, maar beter van wel Very Happy
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  Caresses wo 20 jun 2012 - 2:44

Wauw wat goed Mezzoforte. Bij welke website heb je dat gedaan?

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  Raindrop wo 20 jun 2012 - 3:29

Chance schreef:Ik zet altijd in deze volgorde:
- Personalia
- Opleidingen
- Werkervaring
- Overige (cursussen/talenkennis/computerkennis/etc)

Dat doe ik ook. Alleen zet ik bij opleidingen en werkervaring het meest recente bovenaan, het minst recente staat dus onderaan bij mij.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  Raindrop wo 20 jun 2012 - 3:29

Wat fijn dat je al 2 keer gebeld bent, nu ben ik ook wel benieuwd op welke website je hem gezet hebt Vraag over CV 561177
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  mezzoforte wo 20 jun 2012 - 3:38

Ik heb hem op Monsterboard gezet en nationale vacaturebank, maar heb Monsterboard werkt beter denk ik. Daar is mijn CV 15 keer bekeken, en inmiddels voor 3e x gebeld Very Happy Best wel blij ermee, hoop snel wat nieuws te hebben.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over CV Empty Re: Vraag over CV

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum