Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ook vraag mbt kdv

+6
Printje
PiP
applestar
Supertalentje
Lejow
Flower_L
10 plaatsers

Ga naar beneden

Ook vraag mbt kdv Empty Ook vraag mbt kdv

Bericht  Flower_L wo 27 jul 2011 - 8:37

Als ik l ophaal, zijn er soms 6 of 7 kinderen en 1 leister. Is dat wel normaal? Het lijkt mij nogal druk. Je kunt dan ook niet weg als er iets gebeurt.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook vraag mbt kdv Empty Re: Ook vraag mbt kdv

Bericht  Lejow wo 27 jul 2011 - 8:40

Flower_L schreef:Als ik l ophaal, zijn er soms 6 of 7 kinderen en 1 leister. Is dat wel normaal? Het lijkt mij nogal druk. Je kunt dan ook niet weg als er iets gebeurt.

Hoe laat is dat?

Op mijn werk hadden we een vroege en een late dienst. De vroege startte om half 8, tot kwart over 4. De late startte om kwart over 9 tot half 6. Iedereen stond dus een uur en drie kwartier alleen. Maar omdat tijdens deze tijd de kinderen het meeste gehaald en gebracht worden, zit je de ene keer een uur met 3 kinderen, en de andere keer een uur met 7 kinderen.
En als er wat is kunnen ze altijd weg, want ik neem aan dat er nog meer groepen zijn.
Als onze groep leeg was, moesten we toch tot het einde blijven, anders stond de collega op de andere groep die nog wel kinderen had er wel alleen voor en dat kan natuurlijk niet.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Supertalentje wo 27 jul 2011 - 8:42

Er mag toch een max aantal kinderen per leidster zijn? Ik weet alleen ff niet hoeveel...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  applestar wo 27 jul 2011 - 8:42

ik werk zelf op een kinderdagverblijf bij ons is het heel normaal. zeker tussen half 8 en 9 uur en vanaf half 5. wij mogen met zijn 2e 9 kindjes hebben en mijn zijn 3e 14. het komt bijna dagelijks voor dat we na half 5 alle 9 kindjes nog hebben. maar ik moet erbij zeggen dat er dan op dat moment niets meer hoeft te gebeuren. ( qua verzorging kinderen enz )
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Bericht  PiP wo 27 jul 2011 - 8:42

Ik lees mee!
Ik begin langzaam steeds iets minder tevreden te raken over het kdv en vandaag bracht ik haar een keer om 9 uur ipv 8 uur en telde ik ook 7 kinderen op 1 leidster... Toen had ik ook even vraagtekens. En vanuit de auto zag ik haar ook nog het kantoortje/keuken inlopen. Ik snap dat er ook eten/flessen klaar gemaakt moeten worden, maar toch...

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Flower_L wo 27 jul 2011 - 8:43

Misschien vergelijk ik het teveel met oude kdv. Daar stonden soms 2 mensen op 5 kids rond ophaaltijd...vijf uur/half zes

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Printje wo 27 jul 2011 - 8:43

Volgens mij is het bij baby's 1 op 4? en dan dreumessen 1 op 6 of 8 ofzo?

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Lejow wo 27 jul 2011 - 8:44

PiP schreef:Ik lees mee!
Ik begin langzaam steeds iets minder tevreden te raken over het kdv en vandaag bracht ik haar een keer om 9 uur ipv 8 uur en telde ik ook 7 kinderen op 1 leidster... Toen had ik ook even vraagtekens. En vanuit de auto zag ik haar ook nog het kantoortje/keuken inlopen. Ik snap dat er ook eten/flessen klaar gemaakt moeten worden, maar toch...

Misschien zaten alle kinderen aan tafel / in de box / waar dan ook?
Misschien had ze een andere collega gevraagd op te letten?
Waarschijnlijk kwam de tweede leidster een kwartier/half uur later.

Wij stonden ook alleen zoals ik hier boven al schreef, maar er hoefden met de kids dan verder niets meer te gebeuren. Alleen 's morgens een cracker met sap en aan het einde van de dag een koekje of soepstengel ofzo.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow wo 27 jul 2011 - 8:45

Hoeveel kinderen je mag hebben hangt af van of je een verticale of horizontale groep hebt.
Je mag op een verticale groep 12 kinderen met z'n 2en hebben, waarvan (als ik het goed zeg) 3 van 0 jaar, 3 van 1 jaar, 3 van 2 jaar en 3 van 3 jaar. Dus 12 kinderen waarvan 6 onder de 1 mag bijvoorbeeld niet.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow wo 27 jul 2011 - 8:46

Bij een dreumesgroep zijn het geloof ik 14 of 16 kindjes, en in een baby groep volgens mij 8 (samen dan).

Maar ook met deze aantallen heb je vaak dat 1 leidster opent en 1 sluit.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  applestar wo 27 jul 2011 - 8:46

Printje schreef:Volgens mij is het bij baby's 1 op 4? en dan dreumessen 1 op 6 of 8 ofzo?

bij mij op mijn werk is het 5 baby's op 1 leider 9 op 2 leidsterd en 14 op 3 leidsters. het kan soms erg druk zijn. wij hebben volgens de bkr regels ook wel een te veel kinderen alleen maar kunnen en moven ook niet lanver werken want wij maken dagen van gemiddeld 9 uur.
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 8:47

Ja, dat is normaal. GGD-technisch is er bepaald dat er over een hele dag in totaal 3 uur één PM-er alleen mag staan op de groep. In ons geval staan we 's morgens een uur alleen, dan komt de 2e PM-er binnen. Tussen de middag met pauzetijden staan we beiden een halfuurtje alleen omdat we omstebeurt met pauze gaan en ana het eind van de dag staat de late PM-er een uur alleen omdat de vroege PM-er dan naar huis is.

Bij ons is het ook zo dat je op die tijden dát je alleen staat, in principe ook niet van d egroep af hoeft.

Gast
Gast

Bericht  PiP wo 27 jul 2011 - 8:49

Lejow schreef:
PiP schreef:Ik lees mee!

Misschien zaten alle kinderen aan tafel / in de box / waar dan ook?
Misschien had ze een andere collega gevraagd op te letten?
Waarschijnlijk kwam de tweede leidster een kwartier/half uur later.

Wij stonden ook alleen zoals ik hier boven al schreef, maar er hoefden met de kids dan verder niets meer te gebeuren. Alleen 's morgens een cracker met sap en aan het einde van de dag een koekje of soepstengel ofzo.

Ze moet door het kantoortje heen op bij de andere groep te komen, dus het kan best hoor, maar het zijn gewoon meer dingen bij elkaar en dan ga je overal op letten.
Er zat 1 klein kindje (5/6 maand) aan tafel te huilen en toen had ze het iets over dat hij honger had en fruit wou. Er lag 1 baby in de box en er zaten/liepen 4 kinderen op de grond. F kwam er toen bij.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  LMCurious do 28 jul 2011 - 0:19

Bij ons zijn de kindjes tijdens brengen en halen altijd op de gang van alle groepen. Daardoor zijn het veel kindjes, maar ook veel meer ogen die op ze letten. Als ik met onze leidster iets doorneem zijn er andere die de rest van de kindjes in de gaten houden. dat vind ik altijd wel erg prettig. De leidsters kennen ook alle kindjes van de andere groepen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Annemie do 28 jul 2011 - 0:29

Op het kdv van mijn zoontje zijn er altijd 2 leidsters op 8 kinderen, soms 3.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363

Bericht  JD do 28 jul 2011 - 0:35

S ochtends en eind van de middag kan t voorkomen dat er 1 leidster staat op wat meer kinderen. De meeste kdvs werken met verschillende diensten. Zo werk je bij ons van 7.30 tot 17.00 of van 9.00 tot 18.30.

Als mijn collega dus om 5 uur weggaat,is het soms nog druk. T kan zijn dat ik er dan nog 12 heb, of maar 4.. Dat verschilt,zeker nu in vakantietijd.

Officieel is het kind-leidsterratio als volgt:

Baby: 1 op 4 of 1 op 5. (Afhankelijk van de leeftijd. Heb je er veel boven de 1, dan is het 1 op 5) 2 leidsters op 9 kindjes, e 3 leidsters op 12 kindjes.

Dreumes: 1 leidster op 6, e op 12 en 3 op 16.

Peuter: 1 op 7, 2 op 14. Maar ook dit hangt van de leeftijd af, als je veel kids boven de 3 hebt mag je er alleen 8 en samen 16.

Verti: 1 op 6 en 2 op 12, 3 op 16.

It zijn nog steeds de officiele ggd richtlijnen,al geeft ieder kdv daar wel zn eigen draai aan. En bij t ene kdv zijn ze strenger al bij de ander
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  moepie do 28 jul 2011 - 2:27

*Marietje* schreef:

Officieel is het kind-leidsterratio als volgt:

Baby: 1 op 4 of 1 op 5. (Afhankelijk van de leeftijd. Heb je er veel boven de 1, dan is het 1 op 5) 2 leidsters op 9 kindjes, e 3 leidsters op 12 kindjes.

Dreumes: 1 leidster op 6, e op 12 en 3 op 16.

Peuter: 1 op 7, 2 op 14. Maar ook dit hangt van de leeftijd af, als je veel kids boven de 3 hebt mag je er alleen 8 en samen 16.

Verti: 1 op 6 en 2 op 12, 3 op 16.

It zijn nog steeds de officiele ggd richtlijnen,al geeft ieder kdv daar wel zn eigen draai aan. En bij t ene kdv zijn ze strenger al bij de ander

Dit zijn inderdaad de richtlijnen.
En wat Maple zegt klopt ook, als PM-er mag je 3 uur op een dag alleen staan. Aan het begin, pauzes en eind van de dag.
Wij maken diensten van 8,5 uur. Daardoor staan we s'ochtends en aan het eind van de dag een uurtje alleen. Wij hebben gekozen voor een uurtje omdat het vaak al best druk kan zijn of nog druk is aan het eind van de dag.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud