Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vraag jij je af?

+30
Linnie1985
Lady Starstruck
MAS
Pien
Zora
Ilargi
Salander
Caroow
TwistedAngel
Guus
Lotus
Nora
Raindrop
BJA
SoGood
Rovine
blondje1313
SuperGrover
Bubbelicious
Angela_1986
ExpressoB
Susan
Lavendel
Jeanette
Minx
_Femme
Serena
Penny Blossom
Marin
Paper Crown
34 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Wat vraag jij je af?

Bericht  Paper Crown wo 21 sep 2011 - 23:00

Ik vraag me af of blinden kunnen dromen.. aangezien je dan dingen 'ziet' maar ook droomt over de dingen die je in het dagelijks leven hebt gezien..

En jij? Wat vraag jij je af?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Marin wo 21 sep 2011 - 23:01

Ik vraag me af hoe buitenlanders onze taal horen, hoe dat klinkt.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Penny Blossom wo 21 sep 2011 - 23:05

Dit klinkt vrij depressief maar het is echt bedoeld uit pure nieuwsgierigheid:

Ik vraag me af hoe het zal zijn als ik dood ben. Gaan mijn gedachten nog verder? Kom ik op een mooiere plek? Ik vind het namelijk ook raar om mij voor te stellen dat als ik dood zou gaan het ik-zijn ophoudt. Ik kan mij er totaal geen voorstelling van maken.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Paper Crown wo 21 sep 2011 - 23:09

BlackRabbit schreef:Dit klinkt vrij depressief maar het is echt bedoeld uit pure nieuwsgierigheid:

Ik vraag me af hoe het zal zijn als ik dood ben. Gaan mijn gedachten nog verder? Kom ik op een mooiere plek? Ik vind het namelijk ook raar om mij voor te stellen dat als ik dood zou gaan het ik-zijn ophoudt. Ik kan mij er totaal geen voorstelling van maken.

Ben je wel eens onder narcose geweest? Volgens mij voelt het zo.. je droomt niet, denkt niet..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Penny Blossom wo 21 sep 2011 - 23:12

Nee, dat ben ik ook nog nooit, gelukkig! Very Happy
Maar misschien is het ook beter om niet te weten.. Het is zo raar en een onwerkelijk iets.. brr!
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 23:17

Joy_ schreef:Ik vraag me af hoe buitenlanders onze taal horen, hoe dat klinkt.

Dat vraag ik me ook regelmatig af!

Ik vraag me af hoe erg het leven zou verschillen met nu, als je vroeger 1 klein dingetje anders had gedaan. Een beetje zoals in de film the butterfly effect, dan vraag ik me af of het echt zo zou zijn.


Laatst aangepast door Powerbabe op wo 21 sep 2011 - 23:22; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Serena wo 21 sep 2011 - 23:20

Powerbabe schreef:
Joy_ schreef:Ik vraag me af hoe buitenlanders onze taal horen, hoe dat klinkt.

Dat vraag ik me ook regelmatig af!

Ik vraag me af hoe erg het leven zou verschillen met nu zijn als je vroeger 1 klein dingetje anders had gedaan. Een beetje zoals in de film the butterfly effect, dan vraag ik me af of het echt zo zou zijn.
Dat allebei!

Als is klinkt het met de taal volgens mij Rusisch (had een keer tv aan met engelse ondertiteling en kon de mensen niet verstaan terwijl het nederlands was :P)
En dat laatste vraag ik vooral af hoe mijn leven was geweest als mijn ouders toch het andere huis hadden gekocht.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Marin wo 21 sep 2011 - 23:24

Russisch klinkt heel anders, heeft echt prachtige klanken! Vooral de ж klank ben ik gek op, een soort zhje

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  _Femme wo 21 sep 2011 - 23:43

Ik vraag me af hoe ik eruit zou zien als ik een man was en op welk type vrouw ik dan zou vallen :P En hoe het ĂĽberhaupt is om een man te zijn.. Volgensmij zie je de wereld echt totaal anders.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Minx do 22 sep 2011 - 0:05

Wat ik van een vriend van mij hoorde klinkt nederlands een beetje als rgg rgggggrggggrr ggggrrrrrggggg rrrrgggrrgggr
Vrij hard omdat wij de R en de G heel duidelijk uitspreken. (is een brit btw)

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Jeanette do 22 sep 2011 - 0:08

Ik vraag me weleens af hoe mijn leven gelopen zou zijn als ik andere beslissingen in mijn leven had genomen. En dan niet zozeer beter, maar gewoon op welke manier. Ik heb bijvoorbeeld veel vriendinnen leren kennen via mijn ex. Hoe zou dat zijn gegaan als ik nooit wat met hem had gehad? Of wat voor werk zou ik nu doen als ik niet voor deze opleiding had gekozen?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Lavendel do 22 sep 2011 - 0:11

2CKC2 schreef:Ik vraag me af of blinden kunnen dromen.. aangezien je dan dingen 'ziet' maar ook droomt over de dingen die je in het dagelijks leven hebt gezien..

En jij? Wat vraag jij je af?

Dit vraag ik me ook altijd af. En idem dito voor denken. Want ik denk eigenlijk ook altijd in beelden. En ik vraag me dan af wat voor een beeld (als ze een beeld hebben in gedachten?) ze dan hebben bij mensen, dieren, etc. Nu heb ik het dan wel over blinden die nooit hebben kunnen zien. Onwijs intrigerend.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Susan do 22 sep 2011 - 0:13

Ik vraag me ook af hoe het is als je je hele leven blind bent geweest en je kunt door een of andere operatie opeens zien. Het lijkt mij dat de voorstelling die je je hebt gemaakt van hoe mensen eruit zien echt niet precies klopt met de werkelijkheid, dus dan zie je opeens mensen zoals ze echt zijn, dat moeten dan toch net aliens lijken of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Jeanette do 22 sep 2011 - 0:14

Lavendel schreef:
2CKC2 schreef:Ik vraag me af of blinden kunnen dromen.. aangezien je dan dingen 'ziet' maar ook droomt over de dingen die je in het dagelijks leven hebt gezien..

En jij? Wat vraag jij je af?

Dit vraag ik me ook altijd af. En idem dito voor denken. Want ik denk eigenlijk ook altijd in beelden. En ik vraag me dan af wat voor een beeld (als ze een beeld hebben in gedachten?) ze dan hebben bij mensen, dieren, etc. Nu heb ik het dan wel over blinden die nooit hebben kunnen zien. Onwijs intrigerend.

Ik weet wel dat ze onderscheid kunnen maken tussen licht en donker. Ze kunnen wel niet zien, maar wanneer de zon schijnt is het 'lichter' donker zeg maar. Dit weet ik van iemand die vanaf zijn geboorte blind is. Het zal natuurlijk niet bij iedereen zijn.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  ExpressoB do 22 sep 2011 - 0:27

_Femme schreef:Ik vraag me af hoe ik eruit zou zien als ik een man was en op welk type vrouw ik dan zou vallen :P En hoe het ĂĽberhaupt is om een man te zijn.. Volgensmij zie je de wereld echt totaal anders.

+ 1!!!
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Angela_1986 do 22 sep 2011 - 0:33

Jeanette schreef:
Lavendel schreef:
2CKC2 schreef:Ik vraag me af of blinden kunnen dromen.. aangezien je dan dingen 'ziet' maar ook droomt over de dingen die je in het dagelijks leven hebt gezien..

En jij? Wat vraag jij je af?

Dit vraag ik me ook altijd af. En idem dito voor denken. Want ik denk eigenlijk ook altijd in beelden. En ik vraag me dan af wat voor een beeld (als ze een beeld hebben in gedachten?) ze dan hebben bij mensen, dieren, etc. Nu heb ik het dan wel over blinden die nooit hebben kunnen zien. Onwijs intrigerend.

Ik weet wel dat ze onderscheid kunnen maken tussen licht en donker. Ze kunnen wel niet zien, maar wanneer de zon schijnt is het 'lichter' donker zeg maar. Dit weet ik van iemand die vanaf zijn geboorte blind is. Het zal natuurlijk niet bij iedereen zijn.

Mensen die op latere leeftijd blind zijn geworden kunnen zeker wel dromen! Of mensen die hun hele leven blind zijn geweest ook kunnen dromen weet ik eigenlijk niet... Interessante vraag! Als ik er aan denk zal ik het van de week even vragen.

Hoe mensen die hun hele leven blind zijn in beelden denken blijft ook 'n interessant onderwerp. Heb daar al vele gesprekken over gehad maar echt duidelijkheid krijg je daar volgens mij nooit in! Als je vraagt hoe ziet 'n boom eruit dan kunnen ze de vorm wel aangeven en zeggen ze ook dat die bruin is. Maar goed, wat is bruin dan?
De 'beelden' die ze hebben maken ze aan de hand van wat ze voelen.

Het onderscheid tussen natuurlijk licht en donker is niet voor iedere blinde goed te 'zien'. Maar er zijn er inderdaad bij die het wel merken aan het licht wanneer de zon schijnt of wanneer bv. het licht uit gaat, net zoals ziende dat hebben. Als je nu je ogen dicht doet en iemand doet 't licht aan dan veranderd er ook iets in het donker voor je ogen.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Bubbelicious do 22 sep 2011 - 0:37

Ik denk wel eens aan mijn eigen begravenis, welke mensen er zouden komen en wat ze over mij zouden zeggen. Hoe ik in het leven stond volgens andere, en wat mijn 'goede' kanten zouden zijn.

Ja bizar :P
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Paper Crown do 22 sep 2011 - 0:42

Lavendel schreef:
2CKC2 schreef:Ik vraag me af of blinden kunnen dromen.. aangezien je dan dingen 'ziet' maar ook droomt over de dingen die je in het dagelijks leven hebt gezien..

En jij? Wat vraag jij je af?

Dit vraag ik me ook altijd af. En idem dito voor denken. Want ik denk eigenlijk ook altijd in beelden. En ik vraag me dan af wat voor een beeld (als ze een beeld hebben in gedachten?) ze dan hebben bij mensen, dieren, etc. Nu heb ik het dan wel over blinden die nooit hebben kunnen zien. Onwijs intrigerend.

Op google vond ik het antwoord.
Het antwoord is nee. Blinden dromen wel maar niet zoals mensen die wel zien.
Als ze bijv dromen over een rode auto dat ze dit wel kunnen denken maar niet weten wat rood precies is. Wel heeft onderzoek aangetoond dat ze blinden mensen elke 1.5 uur wakker en dan moesten ze 'tekenen' ze tekenden dan bijv een mens of een boom..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  ExpressoB do 22 sep 2011 - 0:42

Bubbelicious schreef:Ik denk wel eens aan mijn eigen begravenis, welke mensen er zouden komen en wat ze over mij zouden zeggen. Hoe ik in het leven stond volgens andere, en wat mijn 'goede' kanten zouden zijn.

Ja bizar :P

ja heb ik ook wel eens over nagedacht, dat is niet raar hoor

ben dan bang dat ze mij iets aantrekken wat ik niet aan wil

en zo met je handen in elkaar gevouwen op je buik liggen vind ik ook niks
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  SuperGrover do 22 sep 2011 - 0:50

Ik vraag me af hoe het CITO kan garanderen dat de makers van de examens niet stiekem familieleden/vrienden/kennissen inlichten over de vragen in het examen.
Ik vraag me af of een spin het kan overleven als ik hem opzuig met de stofzuiger.
Ik vraag me af of dieren kunnen denken.
Ik vraag me af hoe Einstein op zijn relativiteitstheorie gekomen is, en hoe hij dit getest heeft.
Ik vraag me af of Zimbardo spijt heeft van zijn Prison-experiment.
Ik vraag me af hoe strenggelovige wetenschappers Darwins evolutietheorie met overtuiging kunnen verwerpen.
Ik vraag me af of ik het nog ga meemaken dat er een alternatieve energiebron wordt gevonden.

Ik heb heel veel vragen eigenlijk smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  ExpressoB do 22 sep 2011 - 0:52

SuperGrover schreef:Ik vraag me af hoe het CITO kan garanderen dat de makers van de examens niet stiekem familieleden/vrienden/kennissen inlichten over de vragen in het examen.
Ik vraag me af of een spin het kan overleven als ik hem opzuig met de stofzuiger.
Ik vraag me af of dieren kunnen denken.
Ik vraag me af hoe Einstein op zijn relativiteitstheorie gekomen is, en hoe hij dit getest heeft.
Ik vraag me af of Zimbardo spijt heeft van zijn Prison-experiment.
Ik vraag me af hoe strenggelovige wetenschappers Darwins evolutietheorie met overtuiging kunnen verwerpen.
Ik vraag me af of ik het nog ga meemaken dat er een alternatieve energiebron wordt gevonden.

Ik heb heel veel vragen eigenlijk smile

- ja een spin kan overleven als je hem opzuigt met de stofzuiger
- natuurlijk kunnen dieren ook denken
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  SuperGrover do 22 sep 2011 - 0:55

Maar het overleven van de spin: Als ik heel lang door stofzuig, en een dikke stoflaag op hem neer laat dwarrelen, stikt ie dan niet? Gaat een kleine spin niet dood door de zuigkracht?

En of dieren kunnen denken, lijkt me niet zo natuurlijk, aangezien dat nooit bewezen is. smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Paper Crown do 22 sep 2011 - 0:55

SuperGrover schreef:Maar het overleven van de spin: Als ik heel lang door stofzuig, en een dikke stoflaag op hem neer laat dwarrelen, stikt ie dan niet? Gaat een kleine spin niet dood door de zuigkracht?

En of dieren kunnen denken, lijkt me niet zo natuurlijk, aangezien dat nooit bewezen is. smile

Dat overleven ze hoor.. ze kunnen er ook uitkruipen!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  blondje1313 do 22 sep 2011 - 1:03

SuperGrover schreef:
Ik vraag me af of Zimbardo spijt heeft van zijn Prison-experiment.


Ik kende dit experiment niet en heb het even opgezocht. Wat eng!
Vraag me af hoe het erna met de mensen gegaan is die hieraan meegedaan hebben.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Serena do 22 sep 2011 - 1:09

ow wat ik me ook wel is afvraag is hoe het is om een man/jongen te zijn.
En hoe het is om mijn neefje te zijn, hij is zwaar gehandicapt, dus wil dan wel weten hoe hij de wereld ziet en hoe alles beleefd
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vraag jij je af? Empty Re: Wat vraag jij je af?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum