Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou jij hier tegen inenten?

+16
Bolleke
Luce
Sylvana
Darius
meisjesmama
Susan
NoMercy
Punk'd
Flower_L
Maple
PapillonRose
Shopaholic
Penélope
Caroow
Liadan
Printje
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Maple za 3 aug 2013 - 9:30

Natuurlijk is het vervelend dat kinderen vaak ziek zijn, maar als ik het naar mijn werk toe trek dan denk ik dat de meeste ouders het vervelender vinden dat ze het steeds op hun werk moeten regelen, wat lastig is (en dat vind ik echt begrijpelijk), dan dat ze het vervelend vinden dat een kindje weerstand aan het opbouwen is. En als kinderen doorlopend ziek zijn, dan denk ik dat het verstandiger is om je poot stijf te houden bij de huisarts en een doorverwijzing naar bijvoorbeeld kno te eisen, dan dat je aan vaccinaties tegen relatief onschuldige ziektes moet denken. Want dat lijkt me dan niet heel zinvol smile
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Printje za 3 aug 2013 - 9:31

Penélope schreef:Ik snap dat het niet leuk is voor je maar zijn niet heel veel kinderen snel vatbaar voor een verkoudheid/griepje?

Daar zijn we nog niet helemaal over uit. Mijn vriend en ik zijn ons daar nu goed in het verdiepen we gaan het sowieso uitstellen.

Ja dat is ook zo, en het is vooral niet leuk voor de kinderen zelf natuurlijk, maar idd heel veel kinderen zijn vatbaar voor dat soort dingen. Kinderen die naar de opvang gaan krijgen het in die periode, kinderen die pas op school veel met andere kindjes in aanraking komen krijgen dan de volle mep vaak.

Ik baal er gewoon van, en nogmaals ik denk altijd liever dit dan een ernstige ziekte natuurlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Printje za 3 aug 2013 - 9:32

Maple schreef:Natuurlijk is het vervelend dat kinderen vaak ziek zijn, maar als ik het naar mijn werk toe trek dan denk ik dat de meeste ouders het vervelender vinden dat ze het steeds op hun werk moeten regelen, wat lastig is (en dat vind ik echt begrijpelijk), dan dat ze het vervelend vinden dat een kindje weerstand aan het opbouwen is. En als kinderen doorlopend ziek zijn, dan denk ik dat het verstandiger is om je poot stijf te houden bij de huisarts en een doorverwijzing naar bijvoorbeeld kno te eisen, dan dat je aan vaccinaties tegen relatief onschuldige ziektes moet denken. Want dat lijkt me dan niet heel zinvol smile

Ja misschien moet ik ook eens feller zijn bij de huisarts. Ze zegt iedere keer ja wat rode en dikke amandelen maar ja bla bla bla en dan denk ik weer ja daar heb je ook een punt en druip ik weer af.

Ik kan zelf helemaal niets regelen eigenlijk wanneer ze ziek zijn, in uiterste nood kan ik denk ik wel thuisblijven maar ja op school wachten ook ruim 25 kindjes op me en die kan je ook niet zomaar alleen laten natuurlijk. Gelukkig kan man wel altijd iets regelen en anders oma maar ikzelf helaas niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan za 3 aug 2013 - 9:35

Alleen als mijn kinderen bijvoorbeeld astma zouden hebben waardoor de griep extra hard aankomt.

Overigens heb ik zelf een aantal keer de griepprik gehaald en mijn ervaring is dat ik minstens net zo vaak, of voor mijn gevoel zelfs vaker ziek word tijdens die winters.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  meisjesmama za 3 aug 2013 - 9:41

Ik zou het niet doen... er zijn zoveel soorten griep je kan ze niet tegen allemaal inenten.
En over altijd verkouden. Mijn jongste was echt heel vaak ziek tot 2 jaar elke 6 weken.
Ze hebben nu 2,5 week toch besloten haar keelamandelen er uit te halen en haar neusamandelen voor de 2de keer gedaan. Ze hopen in het ziekenhuis van harte mee dat het nu over is.
Als hij zou vaak verkouden is zou ik toch een doorverwijzing naar de kno vragen voor een 2de advies.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Darius za 3 aug 2013 - 10:19

Nee, ik zou dat niet doen.

Volgens mij helpt de griepprik ook niet tegen alle verkoudheidsvirussen. Ik zou dan eerder gaan zoeken naar extra hygienemaatregelen in huis, dus meer schoonmaken, met name deurklinken, papieren zakdoekjes en vaker handen wassen. Oja, en meer de ramen open in de winter en lekker met z'n allen naar buiten gaan.

Heb je trouwens ook een soort ventilatiesysteem in huis? Daar kun je ook erg ziek van worden, zeker als je het rooster niet op tijd schoonmaakt.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Sylvana za 3 aug 2013 - 18:50

Nee, dat zou ik niet doen. Wat een onzin.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Luce za 3 aug 2013 - 19:49

Als R bijna non stop verkouden is en de arts denkt dat het wel eens aan de amandelen kan liggen, dan zou ik helemaal niet denken aan een virus. Dan zou ik een doorverwijzing vragen naar de kno!

L had hetzelfde, die is geholpen,snottert vrijwel nooit meer. Constant dat verkouden gevoel is echt wel belastend hoor. Bedenk maar eens hoe jij je zou voelen als je non stop verkouden zou zijn.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Luce za 3 aug 2013 - 19:51

Oh en R is niet te jong hoor om geholpen te worden. L had al veel eerder geholpen moeten worden en die was net 4.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje za 3 aug 2013 - 19:51

Luce schreef:Oh en R is niet te jong hoor om geholpen te worden. L had al veel eerder geholpen moeten worden en die was net 4.

Oké dank je wel. Ga ik er vd week toch weer eens over bellen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce za 3 aug 2013 - 19:54

Succes! Je huisarts zegt dat hij daar ook ziek van kan worden. Nou, de kno arts zei dat bijna alle kinderen er juist enorm van opknappen. En dat zie ik bij L ook. Die heeft ineens conditie joh. En slaapt weer door. En hoeft niet meer te slapen overdag. Dus echt wel naar laten kijken hoor!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje za 3 aug 2013 - 20:19

Luce schreef:Succes! Je huisarts zegt dat hij daar ook ziek van kan worden. Nou, de kno arts zei dat bijna alle kinderen er juist enorm van opknappen. En dat zie ik bij L ook. Die heeft ineens conditie joh. En slaapt weer door. En hoeft niet meer te slapen overdag. Dus echt wel naar laten kijken hoor!

Oké dank je wel. Dan wil ik idd gewoon eens naar een kno arts met hem.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bolleke za 3 aug 2013 - 20:20

Nee. De weerstand van de mens is al stukken verminderd door alle vaccinaties en antibiotica in eten, ik zou nooit enten tegen de griep.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  maiadebij zo 4 aug 2013 - 0:23

Bolleke schreef:Nee. De weerstand van de mens is al stukken verminderd door alle vaccinaties en antibiotica in eten, ik zou nooit enten tegen de griep.

mee eens. Hoe vervelend ook, de griep doormaken is gezond.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  -Ieniemienie- zo 4 aug 2013 - 0:33

Nee dat zou ik niet doen
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Artemis zo 4 aug 2013 - 6:49

Nee zou ik nooit doen. Maar ik heb dan ook kinderen met een ijzersterke weerstand, ik kan me niet herinneren wanneer die ooit ziek zijn geweest. Griep hebben ze beide nog nooit gehad zelfs. 
Ik ga niet inenten voor ziektes waar ze zond moeite doorheen rollen. Ziek zijn is vervelend, maar zolang niet gepaard met enorme risico's gewoon iets wat erbij hoort.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Jade zo 4 aug 2013 - 7:08

R. is nog nooit verkouden geweest, dus geen idee hoer erg ik het ga vinden. Maaaar ik zou niet inenten, ik vind een verkoudheid zelf nog goed te doen en het schijnt dat kinderen er makkelijker mee omgaan.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: