Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

met mijn ex praten

+15
Atelier Madame
Artemis
Taeda
Willem
Highway
Susan
M-G
Maple
Siem
nina
LDJ
sokpop
Pineco
bolus26
Manderijn
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

met mijn ex praten - Pagina 2 Empty Re: met mijn ex praten

Bericht  nina zo 4 aug 2013 - 7:48

Artemis schreef:Ik zou er niet aan beginnen. Sowieso vind ik dat je het wat dramatiseert. Brieven die je in zon situatie schrijft zijn ook zonder uitzondering van die ellenlange epistels vol gevoel waar een ander niets mee kan, waar niemand beter van wordt en wat alles alleen maar ingewikkeld maakt.

 Zon gesprek heeft ook weinig meerwaarde, je bent uit elkaar, dat is definitief, dus moet je elkaar loslaten, en dat doe je niet door elkaar op te zoeken. 

Niet aan beginnen dus.

 Hier heb je helemaal gelijk in. Maar dit is verre weg de moeilijkste beslissing uit mijn leven geweest. Vandaar dat ik heel emotioneel ben.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

met mijn ex praten - Pagina 2 Empty Re: met mijn ex praten

Bericht  nina ma 5 aug 2013 - 8:20

Mijn psycholoog heeft me toch aangeraden om met hem te praten. Om duidelijkheid te scheppen voor ons beide.
Ik voel ook dat dit de beste keus is, zodat ik zelf ook verder kan.

Ik weet dat hij morgen vrij is (ik ook) dus heb gezegd dat ik misschien langs kom. Ik wil het niet vastleggen want dan kan ik vannacht niet slapen.

Ik vind het namelijk zoooo spannend. Vooral omdat ik nog wel veel voor hem voel, maar weet dat hij me niet gelukkig gaat maken.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

met mijn ex praten - Pagina 2 Empty Re: met mijn ex praten

Bericht  Ella ma 5 aug 2013 - 8:27


Ik denk ook dat je er goed aan doet om met hem te gaan praten hetzij morgen hetzij een andere dag. En ook vind ik voor hem dat hij daar recht op heeft. Goed dat je het in het midden gelaten heb mocht het morgen niet oke voelen dan een andere keer. Succes in ieder geval.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met mijn ex praten - Pagina 2 Empty Re: met mijn ex praten

Bericht  Moira ma 5 aug 2013 - 11:48

Taeda schreef:Ik ben het eens met jou (en je moeder/zusje). Jullie hebben lang een relatie gehad, dan is het naar hem toe wel zo eerlijk om je verhaal te doen en hem de kans te geven zijn verhaal te doen. Ik hoop dat je het gesprek met rust kunt voeren, al zal dat lastig zijn. Ik zou wel vantevoren aangeven dat het voor jou gevoelig is en dat je bang bent dat de emoties bij jullie allebei hoog oplopen. Ik zou op een rustige, maar neutrale plek afspreken, zodat d plek niet beladen is.

Eigenlijk vind ik veel meiden wel heel stellig zeggen dat Nina aan zichzelf moet denken en misschien over een half jaar met hem moet gaan praten, als zij er aan toe is. Haar ex heeft jaren met haar samengeleefd en ik weet niet hoe plotseling Nina weg is gegaan, maar zo als ik het hier begrijp best onverwacht. Andersom zou geroepen worden dat een man dat niet kan maken na jaren lang samen zijn.
Ik weet niet de precieze reden, als er fysieke of verbale mishandeling is geweest, maakt het de kwestie heel anders natuurlijk.

Ben het helemaal met je eens. Ik heb nu een relatie van zo'n 10 jaar. Als mijn vriend van de een op de andere dag zou vertrekken en alleen een brief voor mij achterlaat, zou ik het ook wel gepast vinden om in ieder geval nog één gesprek te voeren om alles af te sluiten. Mijn eerste gedachte was ook: als er hier een forummer een topic zou openen dat ze na 7,5 jaar gedumpt is door haar vriend en die vertrekt met alleen een briefje achter te laten, dan zouden de reacties waarschijnlijk negatief zijn over die ex-vriend.
Maar, ik zou dit gesprek alleen houden als je vriend daar behoefte aan heeft en/of als er nog zaken zijn die geregeld moeten worden (overdracht huis, uitschrijven woning, gezamelijke rekening etc). Nogmaals sterkte in ieder geval!
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

met mijn ex praten - Pagina 2 Empty Re: met mijn ex praten

Bericht  nina di 6 aug 2013 - 7:23

Vandaag om 10.15 uur afgesproken op mijn lievelingsplekje (een soort natuurgebied) en 17.30 uur reed ik daar pas weg.

Wat is het toch moeilijk om te weten wat je wil....confused
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

met mijn ex praten - Pagina 2 Empty Re: met mijn ex praten

Bericht  Luce di 6 aug 2013 - 7:26

Hoe bedoel je, nina?

Ik zou nu wel afstand van hem nemen hoor. Het klinkt een beetje alsof je jezelf verliest hierin.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

met mijn ex praten - Pagina 2 Empty Re: met mijn ex praten

Bericht  nina di 6 aug 2013 - 7:54

x


Laatst aangepast door nina op zo 1 sep 2013 - 2:41; in totaal 1 keer bewerkt
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

met mijn ex praten - Pagina 2 Empty Re: met mijn ex praten

Bericht  ExpressoB di 6 aug 2013 - 22:39

Het gaat helpen om even geen contact meer te hebben. Denk maar lekker aan jezelf!
Hij red zich heus wel.

Logisch dat je heel veel voor hem voelt (nog). Dat zal altijd wel zo blijven maar dan op een andere manier. Laat je niet misleiden door zijn emoties! Het heeft echt totaal geen zin om elkaar nu weer 'terug te nemen'. Denk met je verstand, wees sterk!
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met mijn ex praten - Pagina 2 Empty Re: met mijn ex praten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum