Dat ze het nu nog niet weten! Verschrikkelijk!
+23
Aggi
Pinkel
Pompoen
June
M-G
Twellie
Siamsa
Curious
Auxo
Maple
Lejow
Sea of Trees
girli
Printje
Jerry
Susan
Nyx
LDJ
Bisq
Flower_L
Exogenesis
Manderijn
Bazinga
27 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Dat ze het nu nog niet weten! Verschrikkelijk!
Maar meiden, stel je ziet een kind, in een auto. Je hoort 't huilen en je ziet geen moeder in de buurt; wat doe jij? Bel je de politie? Sla je een raam in? Wacht je tot iemand terugkomt...?
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Bazinga schreef:Maar meiden, stel je ziet een kind, in een auto. Je hoort 't huilen en je ziet geen moeder in de buurt; wat doe jij? Bel je de politie? Sla je een raam in? Wacht je tot iemand terugkomt...?
Ik sla het raam (desnoods) in, kan er ook echt niet met mn hoofd bij dat mensen dit nu nog steeds niet begrijpen. Ik zou het überhaupt niet in mn hoofd halen met hitte zoals bijv. gisteren te gaan rijden met een baby (zonder airco dan, zoals bij ons het geval is).
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Ik roep omstanders en ga zorgen dat we er samen wat aan doen, één belt politie, ander slaat het raam in. Ik heb BHV en ben in zo'n situatie zelfs verplicht te handelen. Iedereen vind ik eigenlijk, maargoed, als BHV-er heb je wel de basiskennis tot levensreddend handelen.Bazinga schreef:Maar meiden, stel je ziet een kind, in een auto. Je hoort 't huilen en je ziet geen moeder in de buurt; wat doe jij? Bel je de politie? Sla je een raam in? Wacht je tot iemand terugkomt...?
Wat ik nog schokkend vind uit het filmpje dat ik hierboven plaatste is dat de eerste twee vrouwen wel kijken, maar vervolgens doorlopen. Maar zo gaat het in de praktijk ook, ben ik bang.
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Ik zou gelijk 112 bellen (of een omstander laten bellen als er iemand in de buurt is) en daarna proberen de autoruit in te slaan. Stel dat ik 5 minuten bezig ben om dat raam in te slaan (je weet nooit), dan is de ambulance tenminste al onderweg.
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Bazinga schreef:Maar meiden, stel je ziet een kind, in een auto. Je hoort 't huilen en je ziet geen moeder in de buurt; wat doe jij? Bel je de politie? Sla je een raam in? Wacht je tot iemand terugkomt...?
Met deze temperaturen sla ik na maximaal vijf minuten een raam in.
Laatst zag ik op een parkeerplaats een auto met daarin drie kinderen, waaronder een heel jonge baby in de Maxi-Cosi. De oudere twee waren aan het stoeien en hingen over de baby heen. Toen vroeg ik me ook af of de ouder die ze achter had gelaten om boodschappen te doen wel goed bij zijn hoofd was. Maar dat was 's avonds net voor negenen, dus niet meer bloedheet.
Dat strandverhaal vond ik ook werkelijk waar bizar, maar liefst twee mensen bij elkaar die denken dat je een baby wel in een auto kunt laten zitten als het strandweer is. En hun verweer tegen de politie was dat ze een raampje open hadden gelaten en regelmatig gingen kijken .
Ik vraag me ook altijd af wat voor een mensen dat zijn. Of ze echt zo oerstom zijn of dat het een poging tot doodslag is.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Maple schreef:Ik roep omstanders en ga zorgen dat we er samen wat aan doen, één belt politie, ander slaat het raam in. Ik heb BHV en ben in zo'n situatie zelfs verplicht te handelen. Iedereen vind ik eigenlijk, maargoed, als BHV-er heb je wel de basiskennis tot levensreddend handelen.Bazinga schreef:Maar meiden, stel je ziet een kind, in een auto. Je hoort 't huilen en je ziet geen moeder in de buurt; wat doe jij? Bel je de politie? Sla je een raam in? Wacht je tot iemand terugkomt...?
Wat ik nog schokkend vind uit het filmpje dat ik hierboven plaatste is dat de eerste twee vrouwen wel kijken, maar vervolgens doorlopen. Maar zo gaat het in de praktijk ook, ben ik bang.
Is dat zo? Ik heb tot voor kort ook BHV gehad maar dacht juist dat je nooit verplicht kan zijn tot handelen. Het word natuurlijk wel van je verwacht, maar ik heb ooit gehoord dat meer dan de helft van 'opgeleide' mensen door de schrik/paniek niet handelt in situaties waarin dat wel verwacht wordt van iemand die de kennis heeft...
Curious- Kletskop
Volgens mij is iedere omstander verplicht eerste hulp te verlenen. Als BHV-er ben je dat dus helemaal, dat is me echt op het hart gedrukt tijdens de cursus. Hoewel ik in de praktijk ook een keer ben doorgereden hoor. Reden we op de snelweg, ongeluk met 5 betrokken auto's gebeurd, schoonouders en ik hebben alle drie BHV maar de situatie leek dusdanig onder controle, niemand meer in de auto's, dat we besloten hebben door te rijden. Hulpdiensten waren toen nog niet aanwezig.
Maple- Prater
Maple schreef:Ik ben ervoor om dit filmpje gewoon zoveel mogelijk op Facebook/Twitter te delen, baat het niet, dan schaadt het ook niet...
Ik heb mijn EHBO + reanimatie diploma en zou in zo'n geval meteen tot actie overgaan. Ruitje intikken, omstanders vragen 112 te bellen enz. Ik snap gewoon echt niet dat mensen zomaar hun kind kunnen 'vergeten' of zelfs bewust in een auto laten om boodschappen te doen oid.
Auxo- Ratel
- Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10
Maple schreef:Volgens mij is iedere omstander verplicht eerste hulp te verlenen. Als BHV-er ben je dat dus helemaal, dat is me echt op het hart gedrukt tijdens de cursus. Hoewel ik in de praktijk ook een keer ben doorgereden hoor. Reden we op de snelweg, ongeluk met 5 betrokken auto's gebeurd, schoonouders en ik hebben alle drie BHV maar de situatie leek dusdanig onder controle, niemand meer in de auto's, dat we besloten hebben door te rijden. Hulpdiensten waren toen nog niet aanwezig.
Logisch, anders krijg je ook vaak weer teveel bemoeienis. Kan me herinneren dat ik een keer iemand hielp die op zn hoofd gevallen was met koniginnedag, ambulance moest ook komen aangezien diegene bewusteloos was geraakt. Maar hoeveel mensen je dan wel niet komen zeggen wat je zou moeten doen, of wat je beter niet kan doen. Is haast geen beginnen aan.
Maar goed, om ontopic te blijven...
Ik vraag me echt af wat mensen bezielt om een kind, dier of wie dan ook in de auto te laten zitten met warm weer... Kan er ook echt zo boos om worden als ik dit (ieder jaar weer) in het nieuws lees!
Curious- Kletskop
Ik zou een raam inslaan en dan de politie bellen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb net dat filmpje bekeken en ik ben er helemaal naar van. Die bezwete haartjes en dat eenzame huiltje
Gast- Gast
Wat bezielt zulke mensen . Ik snap dat echt niet. Zulke berichten maken mij kwaad maar ook verdrietig. Ik kan mijn gewoon niet voorstellen dat je je kind achterlaat in de auto en al helemaal niet met deze temperaturen.
Als ik het zie gebeuren dan zou ik, indien ik het nodig acht (met zulke temperaturen zoals gisteren zeker), het raampje intikken en anders de politie bellen en wachten tot deze gearriveerd zijn. Mocht het dan in tussen tijd veranderen en ik het alsnog nodig vind om het raampje in te tikken dan zal ik dat doen. Zelf ben ik ook in bezit van groot BHV (EHBO, BHV en AED certificaat). Tijdens de cursus werd er ook benadrukt dat je verplicht bent om hulpverlening te bieden aan een medemens in nood.
Iedere burger is trouwens wettelijk verplicht om eerste hulp te verlenen aan een medemens in nood. Er wordt alleen wel verwacht van iemand met BHV of EHBO of beide dat die nog net iets meer kunnen bieden dan iemand die dat niet heeft.
Als ik het zie gebeuren dan zou ik, indien ik het nodig acht (met zulke temperaturen zoals gisteren zeker), het raampje intikken en anders de politie bellen en wachten tot deze gearriveerd zijn. Mocht het dan in tussen tijd veranderen en ik het alsnog nodig vind om het raampje in te tikken dan zal ik dat doen. Zelf ben ik ook in bezit van groot BHV (EHBO, BHV en AED certificaat). Tijdens de cursus werd er ook benadrukt dat je verplicht bent om hulpverlening te bieden aan een medemens in nood.
Iedere burger is trouwens wettelijk verplicht om eerste hulp te verlenen aan een medemens in nood. Er wordt alleen wel verwacht van iemand met BHV of EHBO of beide dat die nog net iets meer kunnen bieden dan iemand die dat niet heeft.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Je bent dat inderdaad 'verplicht', maar feitelijk kan niemand je iets maken in Nederland als je het niet doet, daar is die wet veel te 'vaag' voor. En maar goed ook denk ik. Iedereen doet hopelijk wat hij/zij kan. Ik weet niet wat ik zou doen. Dat is helemaal afhankelijk van de situatie. Als er iemand in de buurt is, zou ik denk ik ook proberen even te overleggen en hulp vragen.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Minneke schreef:Ik heb net dat filmpje bekeken en ik ben er helemaal naar van. Die bezwete haartjes en dat eenzame huiltje
Ik durfe 'm al niet aan te klikken en dat ga ik nu ook echt niet meer doen... Wat mij betreft mag er bij zo'n link wel even een beschrijving van de inhoud.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Het is een geacteerd filmpje hoor :)Het is dat je weet dat de situatie écht zo kan zijn en dat het daardoor toch ergens heftig is om hem te kijken, maar wat je vooral ziet is dat het kindje natte haartjes heeft en op een bepaald punt inderdaad heel verdrietig huilt. Maar dus allemaal in scène gezet.
Maple- Prater
Ik zou eerst 112 bellen en vervolgens proberen een ruit in te slaan om het kindje te kunnen redden!
En die ouder(s) van het kindje kunnen mij dan maar beter niet tegen komen want ik zou in staat zijn om hun harses ook in te slaan!! Dat soort mensen zouden wat mij betreft geen kind waard zijn!
Gadverdarrie, kan hier echt zo boos om worden, en heel erg verdrietig ook nog eens!
En die ouder(s) van het kindje kunnen mij dan maar beter niet tegen komen want ik zou in staat zijn om hun harses ook in te slaan!! Dat soort mensen zouden wat mij betreft geen kind waard zijn!
Gadverdarrie, kan hier echt zo boos om worden, en heel erg verdrietig ook nog eens!
Pinkel- Prater
- Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10
Wat verschrikkelijk en omg dat filmpje echt wie doet zoiets nu...
En waar ik me het meest over verbaasd dat dit erg vaak voorkomt.
Ik heb hier gewoon geen woorden voor.
Ik ben doordeweeks veel met zoonlief en met de auto op pad. Naar het werk en opvang enz. Helaas ook met dat warme weer...
Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt hem te vergeten in die auto...
Als de auto stilstaat is het eerste wat ik doe mijn zoon eruit halen.
En waar ik me het meest over verbaasd dat dit erg vaak voorkomt.
Ik heb hier gewoon geen woorden voor.
Ik ben doordeweeks veel met zoonlief en met de auto op pad. Naar het werk en opvang enz. Helaas ook met dat warme weer...
Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt hem te vergeten in die auto...
Als de auto stilstaat is het eerste wat ik doe mijn zoon eruit halen.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Als het goed is heeft niemand haren op z'n hoofd die eraan denken hun kind te vergeten Vergeten vind ik nog wel wat anders dan een kind bewust achterlaten. Je eigen kind vergeten snap ik ook niet goed, maar dan breng je je kind in elk geval niet doelbewust schade toe.
Maple- Prater
Ik heb ook ooit zo'n verhaal gelezen/ gehoord over een gezin en vader bracht kind altijd naar de opvang. Nu moest moeder dat doen en dus kind achterin... kind valt in slaap en moeder rijdt zo naar haar werk, uit routine zeg maar.
Dat kan ik dan nog 'snappen' Maar idd doelbewust echt niet.....
Dat kan ik dan nog 'snappen' Maar idd doelbewust echt niet.....
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Bazinga schreef:Euh los van de warmte, waarom laat je je kind in de auto als je boodschappen gaat doen?
Nou inderdaad dat snap ik echt niet!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Maple schreef:Als het goed is heeft niemand haren op z'n hoofd die eraan denken hun kind te vergeten ;)Vergeten vind ik nog wel wat anders dan een kind bewust achterlaten. Je eigen kind vergeten snap ik ook niet goed, maar dan breng je je kind in elk geval niet doelbewust schade toe.
Hoe dan ook het is al erg genoeg...
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Blegh, wordt gewoon helemaal naar van dat filmpje, ook al is het dan in scène gezet...
MissBitchy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12
http://rickevers78.wordpress.com/2013/07/27/ouders-in-snikhete-auto-achtergelaten/
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
koNijntje schreef:http://rickevers78.wordpress.com/2013/07/27/ouders-in-snikhete-auto-achtergelaten/
Haha, zou wel de ultieme manier zijn om ouders duidelijk te maken wat ze doen.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat weten we nog niet over jou?
» Niet weten wat je wilt....
» het even niet meer weten..
» Niet weten wat te doen
» Wij weten het niet meer
» Niet weten wat je wilt....