Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet weten wat je wilt....

+12
Muurvlindertje
Arwyn
Linda
Tinus
CCC
TukTuk
Lady4
ShallY
Rann
Starla
mzcharlotte
JD
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Niet weten wat je wilt.... Empty Niet weten wat je wilt....

Bericht  JD vr 30 dec 2011 - 13:43

Herkenbaar???

Ik werk nu al ruim 7 jaar in de kinderopvang, waarvan al zeker 4 jaar met tegenzin en geen plezier en uitdaging meer.
Het gaat met ups en downs, maar vooral nu ik het op mijn huidige werkplek echt totaal niet naar mijn zin heb, borrelt het weer naar boven en ga ik weer googlen en beroepskeuzetesten doen enzo...

Probleem is dat er met mijn diploma (SPW3) eigenlijk praktisch geen ander werk is dan dit,en opleidingen weer geld kosten......

Zijn er hier meer mensen die dit herkennen? of mensen die de stap hebben gezet om totaal iets anders te doen? of mensen die dit van plan zijn?

Ik bljf al jaren een beetje doorrommelen op deze manier, zonder dat ik dé stap durf te zetten om het roer helemaal om te gooien.
Ik zou ook niet weten wat ik wil, ik vind zóveel dingen leuk!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet weten wat je wilt.... Empty Re: Niet weten wat je wilt....

Bericht  mzcharlotte vr 30 dec 2011 - 21:35

Wil je nog wel iets met verzorging doen? Mijn zusje is begonnen aan SPW3 Kinderopvang, maar switchte naar Gehandicaptenzorg en daar is ze heel erg gelukkig. Ze wordt altijd overal gevraagd, dus er is geen gebrek aan werk. Of ouderenzorg?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Starla vr 30 dec 2011 - 22:32

Toen ik nog in opleiding was (verpleging), werkte ik ook als niveau 3 verzorgende in de gehandicaptenzorg. Vond ik zelf erg leuk. Daar werkten ook mensen die spw deden of hadden gedaan.
Je schrijft dat opleidingen weer geld kosten, maar waarom zou je het er niet voorover hebben?
Je bent nog jong en moet nog een flinke poos werken, daarnaast kan ontwikkeling nooit kwaad. Als je het al zo lang niet naar je zin hebt, wat houd je dan tegen?
Je zou ook ergens intern als leerling kunnen werken misschien, bijvoorbeeld in de zorg (als je dat leuk vind). Dan krijg je wel uitbetaald.
Ik ken trouwens een vrouw van 57 die nog aan de opleiding verpleegkundige 4 is begonnen smile Echt leuk om te zien!

Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Rann vr 30 dec 2011 - 23:38

Ik herken dat wel. Ik ben 22 en op mijn 20e vond ik de zorg absoluut niet meer leuk, en ben ik toch weer naar school gegaan. Ik heb er absoluut geen spijt van eigenlijk, ik vind het wel prima. Ik doe de nieuwere versie van SPW: Pedagogisch werker en daar zit wat meer uitdaging in. PSZ/KDV/BSO en basisscholen. Ik doe wel de differentiatie jeugdzorg. Ik kan je alleen maar adviseren om goed rond te kijken wat je leuk lijkt, en wat je eventuele dromen zijn. smile Ik heb veel gegoogled op ROC'S gekeken wat bij mij past, zo ben ik bij deze opleiding gekomen.

Tot nu toe ( zolang hij nog niet omgezet wordt in een lening ) heb je recht op studiefinanciering tot je 30e. Als je met tegenzin naar je werk gaat word het er ook niet leuker en gezelliger op toch? Ik heb daar wel wat geld voorover. Nu kan je het nog doen want je bent - denk ik - vrij jong.
Rann
Rann
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 22
Punten : 24
Registratiedatum : 30-12-11

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 1:01

Je kunt toch ook een BBL opleiding gaan doen? Dan kost het je waarschijnlijk niets....

Gast
Gast

Bericht  ShallY za 31 dec 2011 - 1:45

JaneDoe schreef:Herkenbaar???

Ik werk nu al ruim 7 jaar in de kinderopvang, waarvan al zeker 4 jaar met tegenzin en geen plezier en uitdaging meer.
Het gaat met ups en downs, maar vooral nu ik het op mijn huidige werkplek echt totaal niet naar mijn zin heb, borrelt het weer naar boven en ga ik weer googlen en beroepskeuzetesten doen enzo...

Probleem is dat er met mijn diploma (SPW3) eigenlijk praktisch geen ander werk is dan dit,en opleidingen weer geld kosten......

Zijn er hier meer mensen die dit herkennen? of mensen die de stap hebben gezet om totaal iets anders te doen? of mensen die dit van plan zijn?

Ik bljf al jaren een beetje doorrommelen op deze manier, zonder dat ik dé stap durf te zetten om het roer helemaal om te gooien.
Ik zou ook niet weten wat ik wil, ik vind zóveel dingen leuk!

Klinkt me erg bekend in de oren. Ik heb precies hetzelfde. Ik ga dan wel niet met tegenzin naar het werk maar loop al wel een tijdje rond met 'ik wil iets anders maar weet niet hoe ik dit aan moet pakken'. De opleiding management Kinderopvang lijkt me erg leuk.
Kan je niet eens voor jezelf kijken wat je leuk lijkt en dan op vacatures kijken voor bbl (is toch werken en leren?).
Ik zie wel eens vacatures waarin staat dat ze opzoek zijn naar iemand en dat je dan de opleiding krijgt aangeboden.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499

Bericht  Lady4 za 31 dec 2011 - 2:34

Als er zoveel dingen zijn die je leuk vindt, dan zou ik zeker niet blijven hangen in een baan waar je al vier jaar niks meer aan vindt..
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  JD za 31 dec 2011 - 4:55

Sja het lastige is....

dat ik gewoon geen geld heb om een opleding van een paar duizend euro te moeten betalen, hoe graag ik dat ook zou willen.
Heb er absoluut geld voor over, maar dan moet ik dat wel hebben....

Zelfde geldt voor een BBL opleiding. Ik ben een tijdje terug op gesprek geweest bij een verzorgingshuis her vlakbij, om de BBL opleiding Verzorgende IG te doen. Klonk zo leuk, maar helaas.....leerlingensalaris was écht niet te doen.
Het loopt wel elk jaar op, maar in het eerste jaar zou ik op 600 a 700 euro uitkomen... en dat redden wij gewoon echt niet met de huur,vaste lasten etc.

Heb nu wel weer een brief eruit gegooid naar 2 vacatures; 1 waar ze 3 vacatures hadden voor activiteitenbegeleiders in de bejaardenzorg. 3 vacatures voor 12 uur, dus mijn vraag was of er een mogelijkheid was om dit te combineren.... ik hoop het!
en weer een brief voor IG, kijken of ik er meer salaris uit kan zien te slepen.....

Ik ben nu 200 euro benzinegeld kwijt in de maand, dus als ik iets vlakbij huis vind en er 200 euro op achteruit ga, is dat prima....

Ach, en ondertussen maar verder googlen!

Ik heb echt respect voor de meiden die de stap hebben durven zetten om het roer om te gooien, hopelijk durf ik dit in 2012 ook!
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Starla za 31 dec 2011 - 7:35

Ja gewoon proberen die sollicitaties. Heb je op spw ook al iets van basisverzorging gehad? Wassen enzo? Misschien kun je wel proberen of je dan het eerste jaar vig over kunt slaan ofzo.
Kun je ook niet niveau 4 verpleging proberen? Dat verdiend denk ik ook al meer als vig.
Starla
Starla
Prater
Prater

Bericht  JD za 31 dec 2011 - 7:45

Starla schreef:Ja gewoon proberen die sollicitaties. Heb je op spw ook al iets van basisverzorging gehad? Wassen enzo? Misschien kun je wel proberen of je dan het eerste jaar vig over kunt slaan ofzo.
Kun je ook niet niveau 4 verpleging proberen? Dat verdiend denk ik ook al meer als vig.

ik heb zelf 9 jaar in een verzorgingshuis gewerkt, begonnen toen ik 15 was, en als oproepkracht blijven doen toen ik all fulltime in de kinderopvang werkte. toen is er al uitgezocht of ik met mijn spw en ervarig geen dingen mocht overslaan, maar helaas....dat mocht niet Sad had wel fijn geweest!
Ja ik moet even goed uitzoeken of ik voor niveau 3 of 4 ga... 4 is toch weer een jaar erbij, en omdat ik eigenlijk al gestopt ben met de pil (en het door een eventuele opleiding al wil uitstellen) moet ik even kijken wat wijsheid is.
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 15:47

Heb je bij de SIG gekeken?

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte za 31 dec 2011 - 22:49

Om te komen waar je wilt zijn, kan je niet verwachten dat het altijd van een leien dakje gaat. Ik begrijp je bezwaren wel, net als voor een kindje te gaan, komt er nooit een ideale tijd om een switch te maken of een opleiding te beginnen als je al je verantwoordelijkheden al hebt. Ik heb me laten vertellen dat 'verbetering van je arbeidspositie' door bijvoorbeeld een opleiding/cursus aftrekbaar is van de belasting en dan kun je ook nog studiefinancieringmogelijkheden bestuderen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  TukTuk za 31 dec 2011 - 22:54

Als je nog geen 30 bent, en je valt nog onder de oude regeling en dat zal wel als je al 7 jaar in de kinderopvang werkt, is een kans dat je nog opnieuw studiefinanciering kan aanvragen voor een MBO opleiding.

Ik zou zeker wel een andere opleiding gaan doen, en dan maar kijken of je het toch niet kan redden met minder inkomen... Want al 4 jaar met tegenzin in de kinderopvang werken.. jeetje, ik zou eerlijk gezegd mijn kind dan niet graag naar een kinderdag verblijf brengen als ik weet dat daar iemand werkt die dit werk al zolang met tegenzin doet..

Je kan ook kijken voor een HBO opleiding en dan deeltijd of duaal, dan kan je er een gewone baan naast zoeken en dat levert misschien wat meer inkomen op.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Starla za 31 dec 2011 - 23:37

Ja dat is wel lastiger denk ik als je bezig bent voor een kindje. Ik geloof zelf wel in dat als je iets graag wil, voor jezelf, dat er altijd wel een mouw aan te passen valt. Een jaar vliegt ook zo voorbij. De tip van hbo vind ik ook wel een goede, misschien heb je bij mbo ook wel deeltijdopleidingen als je liever mbo doet?
Wel goed van je dat je er nu wel mee bezig bent terwijl je het al zo lang niet naar je zin hebt!

De opmerking over dat je een kind niet graag naar de opvang brengt als je weet dat er iemand met tegenzin werkt vind ik trouwens echt belachelijk. Je weet helemaal niet waarom ze het niet naar haar zin heeft, en het niet naar je zin hebben wil niet zeggen dat je niet goed en lief met die kindjes om kan gaan. Ik ging in het verleden ook wel eens met tegenzin naar mijn werk in een verzorgingshuis, maar dat wil echt niet zeggen dat ik mijn zorg niet goed of niet met liefde verleende.
Starla
Starla
Prater
Prater

Bericht  TukTuk za 31 dec 2011 - 23:41

Starla schreef:Ja dat is wel lastiger denk ik als je bezig bent voor een kindje. Ik geloof zelf wel in dat als je iets graag wil, voor jezelf, dat er altijd wel een mouw aan te passen valt. Een jaar vliegt ook zo voorbij. De tip van hbo vind ik ook wel een goede, misschien heb je bij mbo ook wel deeltijdopleidingen als je liever mbo doet?
Wel goed van je dat je er nu wel mee bezig bent terwijl je het al zo lang niet naar je zin hebt!

De opmerking over dat je een kind niet graag naar de opvang brengt als je weet dat er iemand met tegenzin werkt vind ik trouwens echt belachelijk. Je weet helemaal niet waarom ze het niet naar haar zin heeft, en het niet naar je zin hebben wil niet zeggen dat je niet goed en lief met die kindjes om kan gaan. Ik ging in het verleden ook wel eens met tegenzin naar mijn werk in een verzorgingshuis, maar dat wil echt niet zeggen dat ik mijn zorg niet goed of niet met liefde verleende.

Ik kan me niet voorstellen dat als je al 4 jaar lang met tegenzin naar je werk gaat je je nog voor de volledige 100% kan inzetten, en dit gaat niet volgens mij alleen om het huidige kdv, want daar werkt ze nu pas sinds dit jaar, dan heeft ze dus ook al 3,5 jaar bij 1 of meerdere andere kdv-en gewerkt, ook allemaal met tegenzin schijnbaar. Dan ligt het niet aan het bedrijf waar je werkt, maar aan het werk lijkt mij?
Dan kan je je daar toch nooit volledig voor inzetten als je het werk wat je doet, niet leuk vind? Zeker als het al zo lang speelt?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Starla za 31 dec 2011 - 23:49

Dat zijn allemaal aannames. Ik zie haar nergens zeggen dat ze zich niet 100% inzet.
Vanuit mijn eigen ervaringen met baantjes (bijvoorbeeld in een kas of bij een boer, of soms naar dat verzorgingshuis) waar ik met tegenzin heen ging zette ik mij wel 100% in. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet met tegenzin ging.
Starla
Starla
Prater
Prater

Bericht  TukTuk za 31 dec 2011 - 23:57

Starla schreef:Dat zijn allemaal aannames. Ik zie haar nergens zeggen dat ze zich niet 100% inzet.
Vanuit mijn eigen ervaringen met baantjes (bijvoorbeeld in een kas of bij een boer, of soms naar dat verzorgingshuis) waar ik met tegenzin heen ging zette ik mij wel 100% in. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet met tegenzin ging.

Ok misschien zet ze zich wel met 100% in, maar als je met tegenzin ergens naar toe gaat, en dat 4 jaar lang, lijkt mij dat dat echt wel zijn uitwerking heeft, ik zeg ook niet dat ze de kantjes er van af loopt, maar het feit blijft wel dat je er liever niet bent.. En dat vind ik bij zo'n beroep toch wel kwalijk. Het doet haar geen goed, maar het zal ook niet goed zijn voor de sfeer in het team en dat kan weer effect hebben op de kindjes.
Want je merkt echt wel wanneer iemand met tegenzin naar haar werk gaat,ondanks dat iemand zich dan nog wel voor 100% inzet.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Starla zo 1 jan 2012 - 0:22

Ook dat is weer een aanname. je kunt helemaal niet weten of je dat merken kunt, en of ze dat door laat klinken.
Starla
Starla
Prater
Prater

Bericht  TukTuk zo 1 jan 2012 - 0:32

Starla schreef:Ook dat is weer een aanname. je kunt helemaal niet weten of je dat merken kunt, en of ze dat door laat klinken.

Mwah, dat ligt misschien ook aan de mensen met wie je werkt en hoe goed zij een gevoel kunnen oppikken, ik denk dat je het vaak toch wel merkt aan iemand, hoe graag iemand ook het tegendeel probeert te laten doorschemeren en zich toch volledig inzet, dat zijn dingen die toch onbewust vaak gebeuren.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Starla zo 1 jan 2012 - 0:40

AngelNyn schreef:
Starla schreef:Ook dat is weer een aanname. je kunt helemaal niet weten of je dat merken kunt, en of ze dat door laat klinken.

Mwah, dat ligt misschien ook aan de mensen met wie je werkt en hoe goed zij een gevoel kunnen oppikken, ik denk dat je het vaak toch wel merkt aan iemand, hoe graag iemand ook het tegendeel probeert te laten doorschemeren en zich toch volledig inzet, dat zijn dingen die toch onbewust vaak gebeuren.

Dat bedoel ik dus. Misschien, ik denk, vaak gebeurt dat. Is dat zo? Dat kun je toch helemaal niet weten? Dat zijn allemaal dingen waarvan jij denkt dat het zo gaat.
Starla
Starla
Prater
Prater

Bericht  TukTuk zo 1 jan 2012 - 0:45

Starla schreef:
AngelNyn schreef:

Dat bedoel ik dus. Misschien, ik denk, vaak gebeurt dat. Is dat zo? Dat kun je toch helemaal niet weten? Dat zijn allemaal dingen waarvan jij denkt dat het zo gaat.

In het andere topic spreekt ze er ook over dat ze zich vanaf nu weer volledig wilt inzetten enzo, dus daar ging ik ook even van uit. Maar ik kan me niet voorstellen dat er in een team niet 1 persoon is die makkelijker gevoelens en stemmingen oppikt, ondanks dat er een masker op staat.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Starla zo 1 jan 2012 - 0:52

Dat zegt ze helemaal niet. En ze zegt ook niet dat ze een masker heeft. Ze zegt dat ze 200% enthousiast aan de slag gaat, lol gaat hebben op haar eigen groep en gaat genieten van de kindjes. Lijkt me niks mis mee.
Starla
Starla
Prater
Prater

Bericht  TukTuk zo 1 jan 2012 - 0:55

Starla schreef:Dat zegt ze helemaal niet. En ze zegt ook niet dat ze een masker heeft. Ze zegt dat ze 200% enthousiast aan de slag gaat, lol gaat hebben op haar eigen groep en gaat genieten van de kindjes. Lijkt me niks mis mee.

Ja maar daarmee lijkt ze eigenlijk te zeggen dat ze nu niet enthousiast is smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Starla zo 1 jan 2012 - 1:08

Dat is maar net hoe je het opvat. Dat weet je ook niet, dat kan ze alleen zelf weten. Al was ze niet 200% enthousiast, dat wil niet direct zeggen dat ze haar werk niet goed/met liefde doet en dat ik mn kind er niet heen zou willen brengen. Ik vind dat je niet zomaar dingen moet aannemen over andere mensen of in moet vullen voor andere mensen.
Starla
Starla
Prater
Prater

Bericht  CCC zo 1 jan 2012 - 2:10

Lastig, ik merk dat ik binnen de kinderopvang niet de kansen geboden krijg om me optimaal te ontwikkelen. Zie ook een deel andere topic bonus op het werk. Ik ga dan ook na de bevalling weer kijken op het ROC voor een korte opleiding van 1 á 2 jaar om om te scholen. Ik wil sowieso een ander vakgebied ingaan, zodta ik meer vastigheid krijg voor het kindje uiteindelijk. De bedragen van het ROC liggen vrijwel redelijk laag (500 euro, vergeleken met HBO niet heel erg duur) en ik heb express gekozen niet mijn HBO opleiding af te maken, omdat ik merk dat ik hier echt veel aan moet doen. Dat had ik dan voor de zwangerschap moeten doen, en zie dat met ons kindje niet zitten. Miss. kun jij ook naar zoiets kijken?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: