Edit: voet verkleurd, help! Zou dat kwaad kunnen?
+20
Sam
M-G
Sea of Trees
Beessie
Auxo
Nyx
Surya
_Poppy_
Stuiterbal
Victoria-
Paper Crown
JustMeDaan
widko
Atelier Madame
kwak
banjer49
Gympie
Sadie_
Maple
Mida4you
24 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Edit: voet verkleurd, help! Zou dat kwaad kunnen?
Wondvocht is niet zo'n ramp. Zo lang de pus idd maar verminderd of weg is. Een ontsteking gaat niet zomaar over dus idd even in de gaten houden. Goed blijven schoonbaden en miss ipv een nat verband, even laten drogen aan de lucht.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Een vochtige wond is een goede bron voor bacterien om te groeien. Hoe vochtiger, hoe meer er groeit, vandaar dat dingen als betadine al dan niet de zalf of gaas vaak afgeraden word. Mepilex, en dat soort zaken kan weer wel. Maar dat krijg je ook niet zomaar. Ik zou het droog houden. Soda enz kan goed zijn maar ben er ook niet echt een voorstander van, gewoon spoelen/douchen met water is voldoende om een wond schoon te spoelen.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Ik heb er vannacht en vanmiddag ook geen nat verband op gehad ook omdat het enorm irriteert! Dan zie je het wondvocht dus ook goed lopen. Heb ik wel aantal x weggeveegd.
Het weken in soda lucht overigens wel aardig op in de ochtenden. Juist omdat mn teen (gister en vanmorgen in elk geval) zo opgezet is. Met echt zo'n glimmende huid van de spanning... en als die troep er eenmaal uit is is de spanning ook een deel weg!
Goh.. hoe druk kan je zijn met je grote teen he? Pfff!
Het weken in soda lucht overigens wel aardig op in de ochtenden. Juist omdat mn teen (gister en vanmorgen in elk geval) zo opgezet is. Met echt zo'n glimmende huid van de spanning... en als die troep er eenmaal uit is is de spanning ook een deel weg!
Goh.. hoe druk kan je zijn met je grote teen he? Pfff!
Beessie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12
Tuurlijk haalt dat de spanning weg, dat pus enz neemt ruimte in beslag die er helemaal niet is! Ik denk dat je met gewoon dagelijks douchen alleen hetzelfde effect bereikt, maar dat is aan jezelf natuurlijk.
Als je het niet vertrouwd dan inderdaad weer even naar de huisarts. Misschien helpt een zalfje ook al, tegen bacteriele infectie/schimmels enz. Altijd nog beter voor je lichaam dan een ab kuur.
Sterkte en beterschap ermee. Lijkt me erg vervelend als je er zo een last van hebt.
Als je het niet vertrouwd dan inderdaad weer even naar de huisarts. Misschien helpt een zalfje ook al, tegen bacteriele infectie/schimmels enz. Altijd nog beter voor je lichaam dan een ab kuur.
Sterkte en beterschap ermee. Lijkt me erg vervelend als je er zo een last van hebt.
JustMeDaan- Prater
Ja eerder kreeg ik ook zalf voor ontsteking na het verwijderen van stukje teen nagel nadat ie ingegroeid was! Ik douche overigens ook dagelijks hoor! Maar dat haalt de pus er niet uit! (Kan sowieso ook geen druppel op die nagel verdragen dus zet de douche op nevel stand en voet wat verder weg op krukje) maar is soda zo slecht dan? Is groene biotex dan beter bijv?
Beessie- Fluisteraar
Op mijn werk gebruik ik eerder groene biotex inderdaad. Of badedas, de groene. Maar vaak alleen water. Volgens de wondverpleegkundige en artsen is water toch eigenlijk voldoende. Dat dat pijnlijk is snap ik maar misschien moet je er hard gezegd even doorheen. Spoelen met water overigens niet dicht met de douchekop erop. Gewoon van een afstandje, of dus zelfs gewoon als je onder de douche staat.
Maar goed ik zeg enkel wat mijn ervaring is op werkgebied, natuurlijk moet je zelf doen wat je het beste lijkt. Ik ben geen arts, heb enkel ervaring met mijn werk. En hoewel dat vaak voorkomt (ouderenzorg, veel en vaak wondjes) ben ik maar uitvoerend, geen beslisser van handelswijze.
Maar goed ik zeg enkel wat mijn ervaring is op werkgebied, natuurlijk moet je zelf doen wat je het beste lijkt. Ik ben geen arts, heb enkel ervaring met mijn werk. En hoewel dat vaak voorkomt (ouderenzorg, veel en vaak wondjes) ben ik maar uitvoerend, geen beslisser van handelswijze.
JustMeDaan- Prater
Na aanleiding van jouw post had ik het er net met mijn vriend over, of het nu eigenlijk uit zou maken of ik gewoon ging weken in warm water of in warm water met soda/biotex. We weten het beide eigenlijk niet!
In elk geval ga ik morgen,l als mijn teen weer zo vol zit, de huisarts weer bellen en dan hoor ik het wel weer..!
Dank je wel dat je zo meeleeft en denkt!
In elk geval ga ik morgen,l als mijn teen weer zo vol zit, de huisarts weer bellen en dan hoor ik het wel weer..!
Dank je wel dat je zo meeleeft en denkt!
Beessie- Fluisteraar
Graag gedaan, ikzelf denk dus dat gewoon warm water voldoende is. Ben benieuwd of je teen morgen weer zo volgelopen is.
Anders inderdaad maar even contact huisarts.
Graag gedaan hoor.
Anders inderdaad maar even contact huisarts.
Graag gedaan hoor.
JustMeDaan- Prater
En? Hoe is het met je teen? Nog contact gehad met de huisarts?
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Als je terug moet naar de huisarts even een foto maken van je teen met bv je duim ernaast, dan kan hij zien hoe het er 's ochtends uitziet. Of iets anders wat je ter vergelijking kunt laten zien.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
De ontsteking lijkt aardig overwonnen! Al 2 ochtenden geen opgezette teen! Gisteren ging het qua pijn ook wel aardig goed en heb vrees ik teveel gedaan want voel hem nu weer continu en loopt nog wel elke x straatje wondvocht uit. Dus ik zit nog steeds zoveel mogelijk omhoog maar huisarts niet meer gebeld! Ben ook bang dat ze zeggen dat ik gewoon moet blijven weken en afwachten, omdat het nu weer rustiger is. Maar als het eind vd week nog zo is ga ik wel bellen!
Beessie- Fluisteraar
Even aankijken inderdaad, en wondvocht eruit is ook wel goed, dan is het open en kan eventuele rotzooi eruit ipv dat het zich op gaat zitten hopen en je dan die druk en pijn weer krijgt. Uiteindelijk moet het er toch uit. Doe rustig aan. En einde van de week bellen als het nog hetzelfde is .
Nogmaals beterschap.
Nogmaals beterschap.
JustMeDaan- Prater
*Zucht!* Ga je na een week omhoog zitten toch maar weer naar de huisarts, omdat de pijn nauwelijks tot niet minder wordt.. maar je teen wel steeds meer paars verkleurd is het enige wat je te horen krijgt:
"Ja mevrouw, uw teen is flink gekneusd, dat kan 6 tot 8 weken duren eer dat over is. En de nagel en het nagelbed zijn flink beschadigd. Dat moet er uit groeien en hopen dat uw nagel weer normaal terug groeit... Maar gelukkig is uw teen niet meer ontstoken!"
Nee.. dat ie niet meer onstoken was dat wist ik al.. dat benoemde ik vanmorgen al meteen.. dat er alleen nog een klein beetje wondvocht uit loopt.
Maar pff.. Ik wil weer gewoon lopen.. wordt gek van die stomme bank!!!
En.. we gaan vannacht over precies 3 weken op vakantie... jeej...
"Ja mevrouw, uw teen is flink gekneusd, dat kan 6 tot 8 weken duren eer dat over is. En de nagel en het nagelbed zijn flink beschadigd. Dat moet er uit groeien en hopen dat uw nagel weer normaal terug groeit... Maar gelukkig is uw teen niet meer ontstoken!"
Nee.. dat ie niet meer onstoken was dat wist ik al.. dat benoemde ik vanmorgen al meteen.. dat er alleen nog een klein beetje wondvocht uit loopt.
Maar pff.. Ik wil weer gewoon lopen.. wordt gek van die stomme bank!!!
En.. we gaan vannacht over precies 3 weken op vakantie... jeej...
Beessie- Fluisteraar
Pff, dus nu ineens is het wel gekneusd, wat moet je daar nu mee, met zo'n dokter!
Hopelijk is het al een stuk beter als jullie op vakantie gaan!
Meestal zijn de eerste 2-3 weken het ergst
Sterkte!
Hopelijk is het al een stuk beter als jullie op vakantie gaan!
Meestal zijn de eerste 2-3 weken het ergst
Sterkte!
mii_joyce- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Help, was verkleurd
» Bloed(propje) uit neus & enorm hoofdpijn, kan dat kwaad?
» Daar kan ik mij zo kwaad om maken!
» Daar kan ik mij zo kwaad over maken!
» scheurtje in het bot (voet)
» Bloed(propje) uit neus & enorm hoofdpijn, kan dat kwaad?
» Daar kan ik mij zo kwaad om maken!
» Daar kan ik mij zo kwaad over maken!
» scheurtje in het bot (voet)
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: