Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mooie auto gezien *twijfels*

+12
Happydobby
Puggle
Paper Crown
zwaai zwaai
Moira
Rovine
mzcharlotte
Nyx
Charles
peach
nina
ekiaam87
16 plaatsers

Ga naar beneden

Mooie auto gezien *twijfels* Empty Mooie auto gezien *twijfels*

Bericht  ekiaam87 vr 2 aug 2013 - 0:24

Oo ik heb net op autoscout een mooie auto gezien.
Het merk dat ik graag wil hebben, prijs is volgens mij niet al te duur.
Maar toch twijfel ik..

Waarom? Mijn huidige auto is wel een oudje (uit 1995), maar doet het nog prima. En daar kan ik misschien nog wel 500 voor terug krijgen.
Maar als ik dan zie wat deze auto als pluspunten heeft (die ik nu niet heb), zoals airco, elektrische deurvergrendeling, elektrische ramen etc..

En ik weet natuurlijk niet of ik de auto lekker vind rijden.., nu zeg je, dan ga je toch even kijken, maar de auto staat ruim een uur rijden hier vandaan..
En is er hier misschien iemand die een beetje verstand heeft van auto's?

Bij interesse over welke auto, mag je natuurlijk altijd een pm sturen Wink
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mooie auto gezien *twijfels* Empty Re: Mooie auto gezien *twijfels*

Bericht  nina vr 2 aug 2013 - 0:36

niet echt verstand van maar mag ik vragen waarom je zo geheimzinnig doet over het merk en de vraagprijs?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  peach vr 2 aug 2013 - 0:40

bij twijfel niet doen. je gaat toch trouwens geen auto kopen als je er nog niet in gereden/gezien hebt?
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Bericht  ekiaam87 vr 2 aug 2013 - 0:40

nina schreef:niet echt verstand van maar mag ik vragen waarom je zo geheimzinnig doet over het merk en de vraagprijs?

Niet specifiek eigenlijk
Het is een Suzuki Swift 1.3 5 deurs en staat te koop voor bijna 7.000, is uit 2007
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Bericht  Charles vr 2 aug 2013 - 0:40

Heb je een nieuwe auto nodig of niet? Wil je hem heel graag? Heb je t geld? Dat kan je toch alleen zelf beantwoorden?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  ekiaam87 vr 2 aug 2013 - 0:46

Charles schreef:Heb je een nieuwe auto nodig of niet? Wil je hem heel graag? Heb je t geld? Dat kan je toch alleen zelf beantwoorden?

1. Tsja nodig nodig..
2. Jaaaaaa
3. Ja
haha ;)schiet ik er iets mee op: nee smile
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Bericht  Nyx vr 2 aug 2013 - 1:23

Ik vind de auto aardig aan de prijs. Maar ach, het schijnt dat goede tweedehandse auto's een fortuin kosten.

Het enige wat ik je kan adviseren is om iemand op te trommelen, in de auto te stappen, een uur te rijden, een proefrit maken en te kijken of het ook echt is wat je er op het beeldscherm van hebt verwacht. En natuurlijk vragen of degene die mee gaat extra kritisch te kijken.

Natuurlijk heb je de auto niet nodig. Handmatig bedienen is ook niet erg. Alle voordelen dat deze auto heeft is mooi meegenomen, maar is het ook nodig? Het moet je van a naar b brengen en of je dan de deur opendoet met een sleutel of met de sleutel op afstand is dan ook maar weer een kleinigheid. En even de schouders in beweging brengen voor het openen van een raam, is het erg?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Nyx vr 2 aug 2013 - 1:26

Owja, en Airco kan heel fijn zijn, als het maar Climate Control Airco is. Handmatige airco kan nogal vervelend zijn. Want je moet hem dus handmatig goed zetten, maar het wordt altijd ijskoud, hoe goed je er ook op let. Geheid klap voor de kop als je buiten komt. Ow, en dat kost ook weer geld. Want airco moet eens in de zoveel tijd bijgevuld en gecontroleerd worden.

Nee, doe mij maar Arko. Mijn auto heeft airco, maar ik heb toch liever de ramen open.

Heb ik het al negatief genoeg neergezet?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  mzcharlotte vr 2 aug 2013 - 1:31

Kan je niet eenzelfde soort/merk auto vinden in de buurt, waarvoor je een proefrit kan aanvragen? Dan kun je op basis daarvan besluiten of het de moeite is om te reizen om in de gewenste auto een proefrit te doen en te kopen. Hoe dan ook zou ik proefrijden.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Rovine vr 2 aug 2013 - 1:49

Alles wat je noemt kan kapot! :lol:Ik heb wel een Swift 1.3, maar dan uit '94. Zonder airco, deurvergrendeling, eigenlijk zit er niks extra's op. Ben wel dik tevreden over mijn autootje omdat er eigenlijk nooit iets geks mee is (laatste keuring alleen de ruitenwissers, die ervoor 3 lampjes), hoewel ik dat vaker over Swiftjes hoor is dat ook een kwestie van geluk hebben.

Ik zou het niet doen. Het klinkt niet als een once in a liftetime-kans airco heb je maar een paar dagen per jaar nodig en je kan je oude autootje nog oprijden. Tenzij hij paars is. Paarse auto's zijn tof.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Moira vr 2 aug 2013 - 2:34

Ik heb ook een oud auto'tje en hij doet het nu nog goed (al merk ik dat hij achteruit gaat en de nodige onderhoud vergt). Ik denk dat ik er zeker €500,- voor terug kan krijgen, als hij het nog doet uiteraard. Daar zit dus een beetje die gok: hoe lang gaat de auto het nog doen? Misschien rijd ik er nog wel 1-2 jaar probleemloos mee. Misschien rij ik een paar maanden door en gaat er dan iets gigantisch kapot, waardoor de auto niks meer waard is.

Als ik het geld zou hebben en goed kan missen, zou ik voor een jongere auto gaan en deze inruilen. Al vind ik je Swift best duur nog, nieuw issie geloof ik rond de €12.000,-. Hoeveel km zit er op en zitten er ook luxere functies dan het standaardmodel op?
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  ekiaam87 vr 2 aug 2013 - 2:42

Moira schreef:Ik heb ook een oud auto'tje en hij doet het nu nog goed (al merk ik dat hij achteruit gaat en de nodige onderhoud vergt). Ik denk dat ik er zeker €500,- voor terug kan krijgen, als hij het nog doet uiteraard. Daar zit dus een beetje die gok: hoe lang gaat de auto het nog doen? Misschien rijd ik er nog wel 1-2 jaar probleemloos mee. Misschien rij ik een paar maanden door en gaat er dan iets gigantisch kapot, waardoor de auto niks meer waard is.

Als ik het geld zou hebben en goed kan missen, zou ik voor een jongere auto gaan en deze inruilen. Al vind ik je Swift best duur nog, nieuw issie geloof ik rond de €12.000,-. Hoeveel km zit er op en zitten er ook luxere functies dan het standaardmodel op?

Hij heeft 71.000 km erop zitten en geen idee qua extra's
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Bericht  Moira vr 2 aug 2013 - 2:48

Oh, 71.000 km is echt nog niet veel! Dan snap ik de prijs ook wel. In die 7 jaar is er nog niet heel erg veel mee gereden dan.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  zwaai zwaai vr 2 aug 2013 - 9:11

Ik heb met dezelfde twijfels gezeten. Je heb mijn vorige auto gezien en je weet waar in nu in rij. En ik heb er geen seconde spijt van gehad. Je moet je gewoon heel goed bedenken of je zoveel geld kan 'missen'. Mij bij woog het ook mee dat ik veel op de weg zit en ik dus een veilige auto wilde. Maar denk ook aan de toekomst, moeten er (later) nog kindjes op de achterbank? Is het een 4 deurs (is wel veel makkelijker als je straks kindjes wil)? En je kan even kijken hoeveel je aan verzekering en wegenbelasting gaat betalen, misschien helpt het bij het maken van een beslissing.
zwaai zwaai
zwaai zwaai
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11

Bericht  Paper Crown vr 2 aug 2013 - 9:14

Hm, ik vind 7000,- voor een auto die uit 2007 is, en waarschijnlijk 12.000 heeft gekost echt veel te veel geld. Het ding is bijna 7 jaar oud.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Puggle vr 2 aug 2013 - 9:49

Ja dat vind ik ook. Dat kan wel goedkoper. IK zou op je gemak verder zoeken en je er wat meer in verdiepen ook. Er zijn echt auto's genoeg te vinden.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Happydobby vr 2 aug 2013 - 10:08

Swiftjes blijven prijzig, mijn buurman heeft er 1 en hij heeft wel airco maar geen climate control.
mijn vorige auto had airco en nu hebben we climate en ik zou niet anders meer willen.
Verder zie ik dat wij minder betaald hebben voor onze auto na inruil en onze auto heeft eigenlijk alles erop behalve ingebouwde navigatie en stoelverwarming bijv.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Surya vr 2 aug 2013 - 11:33

Paper Crown schreef:Hm, ik vind 7000,- voor een auto die uit 2007 is, en waarschijnlijk 12.000 heeft gekost echt veel te veel geld. Het ding is bijna 7 jaar oud.

Ik ook. En qua km stand vind ik het ook best veel. Mijn auto is uit 2002 en heeft en stand van 86000.

Heb je geen dealer in de buurt? Hier zag ik van de week week best mooie occasions staan bij de Suzuki dealer in die prijsklasse.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Bericht  Nyx vr 2 aug 2013 - 11:39

En dan kan ik mijn auto wel even als vergelijking geven. Mijn auto is van 2004 en nieuw uit de garage gereden. 107.000 op de teller. En het is geen nette auto. Hij kan heel netjes gemaakt worden. Hier wat roest weg, daar heel wat deukjes weggepoetst, maar het is geen mooi auto (van binnen dan weer wel, maar het is het totaalplaatje). En dan zegt het aantal km niet zoveel. Want mijn auto heeft me in de afgelopen jaren 1000'en euro's gekost en niet voor het onderhoud, zoals een auto dat wel moet hebben. Fijn 75000 km in 2007, maar is het wel een goede auto?

Mijn rampspoed auto, mijn eerste auto (ook een ford ka, 1996) bleek met zijn eerste 10.000 km al een schadeauto te zijn. Kon er geen jaar extra mee rijden. Ingeruild voor een auto die ik zelf slecht heb behandeld met slechts 107.000 op de teller.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Taeda vr 2 aug 2013 - 18:46

Paper Crown schreef:Hm, ik vind 7000,- voor een auto die uit 2007 is, en waarschijnlijk 12.000 heeft gekost echt veel te veel geld. Het ding is bijna 7 jaar oud.

Ja, inderdaad. Wij hebben 2 jaar geleden een Fiesta uit 2007 met 40.000km op de teller gekocht voor hetzelfde bedrag.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Dolphinne vr 2 aug 2013 - 22:00

Ik heb vorig jaar een fiat panda  uit 2006 gekocht met de meest luxe opties erin (ingebouwde radio, climate control, lichtmetalen velgen en nog wat dingen die ik zo niet meer weet).
Hij had 68.000 op de teller en ik heb er 4100 voor betaalt.

De Panda is wel een slagje kleiner/goedkoper nieuw dan een swift denk ik. 
Maar hij lijkt mij nog vrij prijzig
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  rianne287 vr 2 aug 2013 - 22:02

Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een Swift uit ongeveer 2007, maar ze blijven prijzig inderdaad.
Maar rond de 6000 euro moet je er wel 1 kunnen vinden...
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Moira za 3 aug 2013 - 2:52

Surya schreef:

Ik ook. En qua km stand vind ik het ook best veel. Mijn auto is uit 2002 en heeft en stand van 86000.

Heb je geen dealer in de buurt? Hier zag ik van de week week best mooie occasions staan bij de Suzuki dealer in die prijsklasse.

Dat is wel heel weinig km's voor een auto uit dat jaar. Als je de auto regelmatig gebruikt is het best normaal dat ze ruim boven de 100.000 komen en zelfs wel rond 200.000 km met dat jaartal.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Moira za 3 aug 2013 - 2:55

De Swift blijft relatief gezien best duur, dus voor veel goedkoper ga je hem ook niet vinden denk ik. Er zijn zat merken en modellen die wel flink in prijs zakken, dat wel. Het is de afwegen die je zelf maakt.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud