Hoe lang drinken jullie al koffie?
+51
Caramba
June
loura
Punk'd
Japie
Snirp
Jeanette
Ilovethe90s
sanne-84
Lady Starstruck
SoGood
Poisongirl
Lady4
Sjaantje
Pompoen
Marin
Taeda
Fjell
Eponine
Phileine
Toet
Highway
Katrien
Lenthe
Caroow
Middleme
Atelier Madame
Arwyn
Exogenesis
Sea of Trees
Maple
Ooh La La!
Flower_L
Linda
Mida4you
Suus
Shisha
Blond
Mamsie
Nyx
Paper Crown
minoessepoes
Engelse Drop
Sterre
Destino
Bliss
Ella
Joan
Razz
Rush
Bazinga
55 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Hoe lang drinken jullie al koffie?
Ik lust het ook niet. Zo vaak geprobeerd, maar het blijft vies.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Is het overdreven als ik zeg dat koffie mijn leven een stukje mooier maakt?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik drink het denk ik sinds een jaartje of 5.
Ben inderdaad begonnen met cappuccino en lattes.
Gewone koffie drink ik amper, alleen met veel melk.
Thuis drink ik cappuccino of een latte.
Ben inderdaad begonnen met cappuccino en lattes.
Gewone koffie drink ik amper, alleen met veel melk.
Thuis drink ik cappuccino of een latte.
Snirp- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12
Ik drink denk ik sinds mijn 18e koffie. Eerst lustte ik nog wel koffie met koffiemelk, maar sinds ik mijn melk opklopt vind ik dat niet meer lekker. Ik drink alleen dat nog maar en als dat er niet in drink ik thee .
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10
Niet. Ik vind het vies.
Ik drink trouwens ook pas ruim een half jaar thee. Daarvoor vond ik dat ook ranzig.
Heb ook zeker wel 10x moeten proberen en lust bijna alleen groene thee. Toch wel fijn als je dan ergens komt en ze vragen koffie of thee, dat ik dan thee kan zeggen.
Vroeger was het altijd 'Euh graag wat water'... Ook zo stom haha.
Ik drink trouwens ook pas ruim een half jaar thee. Daarvoor vond ik dat ook ranzig.
Heb ook zeker wel 10x moeten proberen en lust bijna alleen groene thee. Toch wel fijn als je dan ergens komt en ze vragen koffie of thee, dat ik dan thee kan zeggen.
Vroeger was het altijd 'Euh graag wat water'... Ook zo stom haha.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ik drink het denk ik sinds mijn 13de ongeveer. Ik begon met potkoffie en ik deed daar dan een beetje kaneel doorheen. Ik vond dat eigenlijk meteen al lekker vooral met een krakeling koek erbij haha, ik heb niets hoeven leren. Maar nu lust ik geen potkoffie meer, ik vind zoveel soorten koffie lekker als het maar niet uit een pot komt. Toen ik mijn vriend leerde kennen, lustte hij ook geen koffie. Hij heeft het toen een keer geprobeerd met slagroom er in en nu vind hij het heerlijk! Misschien moet je dat eens proberen? Italiaanse koffie met slagroom jammieee.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
SoGood schreef:Ik begon met oplos-cappuccino op mijn 15e tijdens het leren van een belangrijk proefwerk natuurkunde aan de picknicktafel in de zon. (Dat je het even weet, geen idee waarom me dat zo goed bijstaat )
En eigenlijk kan ik koffie niet meer uit mijn leven denken. Ik ben echt gek op een goede koffie. Vaak krijg je in veel tentjes cappuccino waarbij je zoetje niet eens oplost omdat het niet heet genoeg is, dat vind ik echt zo jammer. Koffie moet heet zijn.
De espresso in je cappuccino moet goed heet zijn, maar heel heet kan de melk niet worden. Melk kun je niet meer (goed) opschuimen als het gekookt heeft.
Ik hou ook van koffie en in alle maten en soorten, maar ik weet niet sinds wanneer. Ik denk sinds ik zeventien ben of zo. In de ochtend op mijn werk maak ik graag een lekkere cappuccino, later op de dag drink ik hem graag zwart en na het eten een espresso. Ik moet om twaalf uur weer werken en dan kijk ik nu al uit naar mijn cappuccino. Ik begin de dag er trouwens nooit mee. Ik wil eerst thee, water of een smoothie/sapje. Dat is deels ook bewust, ik wil niet afhankelijk zijn van koffie om wakker te worden. Ik drink niet heel veel koffie ook. Gemiddeld 1-2 kopjes per dag denk ik. In tentamenweken drink ik vaak wel veel meer koffie en dan heb ik daarna echt al last van een cafeïneverslaving. Ik krijg de dagen erna dan hoofdpijn als ik geen koffie drink, best idioot. Ik geef daar dan maar niet aan toe.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Toen ik een jaar of 5 was dronk ik al geregeld koffie, wel met veel melk en suiker en een beetje koffie, maar ik dronk het wel.
Op mijn 7de vond ik het vies! En geen koffie meer gedronken.
Toen ik 14 was kreeg ik van een klasgenoot koffie, ik wist niet meer wat de smaak van koffie was. Had er aardig weer wat melk in gedaan en flink wat suiker, lekker vond ik het niet. De keren erna dronk ik het wel steeds meer, steeds minder melk en suiker gebruikte ik. Een jaar later dronk ik het alleen nog maar zwart met een beetje suiker. Sinds vorig jaar drink ik het alleen nog maar zwart, en vind het heerlijk! Het eerste wat ik 's morgens doe als ik wakker ben is een kop koffie drinken.
Drink nu alweer 15 jaar koffie!
Op mijn 7de vond ik het vies! En geen koffie meer gedronken.
Toen ik 14 was kreeg ik van een klasgenoot koffie, ik wist niet meer wat de smaak van koffie was. Had er aardig weer wat melk in gedaan en flink wat suiker, lekker vond ik het niet. De keren erna dronk ik het wel steeds meer, steeds minder melk en suiker gebruikte ik. Een jaar later dronk ik het alleen nog maar zwart met een beetje suiker. Sinds vorig jaar drink ik het alleen nog maar zwart, en vind het heerlijk! Het eerste wat ik 's morgens doe als ik wakker ben is een kop koffie drinken.
Drink nu alweer 15 jaar koffie!
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
SoGood schreef:Is het overdreven als ik zeg dat koffie mijn leven een stukje mooier maakt?
Hahaha gekhoofd. Maar ik word er ook altijd echt blij van, elke dag weer, vooral als ik ergens ben en lekkere koffie drink.
Ik was afgelopen weekend in een hotel en daar stond gewoon zo'n standaard koffiezetapparaat in de ontbijtzaal, nou prima, dan drink ik dat wel.. Maar toen vond ik een espressoapparaat om 't hoekje en toen was ik echt heel blij haha.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Daar zou ik ook heel blij van worden Marin!
Doordat ik steeds zo misselijk was vanwege mn zwangerschap heb ik 8 weken geen koffie kunnen drinken. Kreeg er teveel maagzuur van.
Man man, wat snakte ik naar koffie die weken.
Vorige week kon ik het niet meer houden. Heb mezelf getrakteerd op een heeeeerlijke espresso bij een goed koffietentje hier in de buurt. Echt goddelijk! *coffeejunk!*
Doordat ik steeds zo misselijk was vanwege mn zwangerschap heb ik 8 weken geen koffie kunnen drinken. Kreeg er teveel maagzuur van.
Man man, wat snakte ik naar koffie die weken.
Vorige week kon ik het niet meer houden. Heb mezelf getrakteerd op een heeeeerlijke espresso bij een goed koffietentje hier in de buurt. Echt goddelijk! *coffeejunk!*
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Oh ja dat kan ik me voorstellen dat je daar van baalde. Heel veel koffie is toch ook niet goed als je zwanger bent? Ik ben echt bang dat het opvalt als ik ineens geen koffie meer drink. Alcohol kan ik nog wel prima laten staan, maar koffie echt niet.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Oh ja dat kan ik me voorstellen dat je daar van baalde. Heel veel koffie is toch ook niet goed als je zwanger bent? Ik ben echt bang dat het opvalt als ik ineens geen koffie meer drink. Alcohol kan ik nog wel prima laten staan, maar koffie echt niet.
Zo wist mijn moeder dat ik zwanger was. Moest opeens geen koffie meer terwijl ik 't altijd dronk.
Oops.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Marin schreef:Oh ja dat kan ik me voorstellen dat je daar van baalde. Heel veel koffie is toch ook niet goed als je zwanger bent? Ik ben echt bang dat het opvalt als ik ineens geen koffie meer drink. Alcohol kan ik nog wel prima laten staan, maar koffie echt niet.
Zo wist mijn moeder dat ik zwanger was. Moest opeens geen koffie meer terwijl ik 't altijd dronk.
Oops.
Hahaha dat zou ook echt iets voor mij zijn! Hoewel 't tegenwoordig qua alcohol ook echt erg is op feestjes. Als ik eens een keer geen glaasje wijn neem maar cola of water (lekkerder met die hitte), krijg ik direct de vraag of ik zwanger ben. Echt.. Je zou er haast van gaan drinken om maar aan te tonen dat je niet zwanger bent. Is me deze zomer echt al meerdere keren voorgekomen dat ik die vraag kreeg, toen ik eens geen wijntje nam. Da's toch suf! Of is het de leeftijd?
Laatst aangepast door Marin op di 6 aug 2013 - 1:55; in totaal 2 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
Ik drink maximaal 3 kopjes koffie per dag. Volgens mij kan dat geen kwaad.
Omdat ik het het liefst zwart en sterk drink is 3 wel echt de max. Wil ik meer, dan neem ik een latte macchiato. Maar het komt sinds ik zwanger ben zelden voor dat ik meer dan 3 kopjes per dag drink.
Alcohol is af en toe nog best lastig hoor. Daar heb ik me vooraf best op verkeken. Niet dat ik vaak of veel dronk, maar nu met het mooie weer is een wijntje toch wel lekker. Dus dan bestelt mn vriend een wijntje en hang ik er steeds met mn neus boven. Haha.
Omdat ik het het liefst zwart en sterk drink is 3 wel echt de max. Wil ik meer, dan neem ik een latte macchiato. Maar het komt sinds ik zwanger ben zelden voor dat ik meer dan 3 kopjes per dag drink.
Alcohol is af en toe nog best lastig hoor. Daar heb ik me vooraf best op verkeken. Niet dat ik vaak of veel dronk, maar nu met het mooie weer is een wijntje toch wel lekker. Dus dan bestelt mn vriend een wijntje en hang ik er steeds met mn neus boven. Haha.
Ooh La La!- Prater
Marin schreef:Paper Crown schreef:Marin schreef:Oh ja dat kan ik me voorstellen dat je daar van baalde. Heel veel koffie is toch ook niet goed als je zwanger bent? Ik ben echt bang dat het opvalt als ik ineens geen koffie meer drink. Alcohol kan ik nog wel prima laten staan, maar koffie echt niet.
Oops.
Hahaha dat zou ook echt iets voor mij zijn! Hoewel 't tegenwoordig qua alcohol ook echt erg is op feestjes. Als ik eens een keer geen glaasje wijn neem maar cola of water (lekkerder met die hitte), krijg ik direct de vraag of ik zwanger ben. Echt.. Je zou er haast van gaan drinken om maar aan te tonen dat je niet zwanger bent. Is me deze zomer echt al meerdere keren voorgekomen dat ik die vraag kreeg, toen ik eens geen wijntje nam. Da's toch suf! Of is het de leeftijd?
Haha nou eerlijk gezegd als mijn moeder nu vraagt: wil je koffie ik maar ja zeg want ze kijkt me altijd aan, met een grote vraagteken boven haar hoofd.
Oh la la, in t begin lustte ik 't niet maar na 23 weken wel en toen heb ik 't lekker gedronken als ik zin had, nam ik de ene dag 2 en de andere dag 4, Julian mankeert helemaal niets, mijn man zei dat ie zwart geboren zou worden door alle koffie maar ik vond 't zo'n traktatie! Daarna heb ik van week 28 tot 31 weer niet gelust en daarna tot mijn bevalling weer wel. Was zelfs geflipt toen ik én niet mocht eten tijdens de bevalling én geen koffie mocht. Heb mijn man bedreigd en heeft hij een koffie voor mij gehaald en ik heb de zuster gesmeekt om een broodje pindakaas, haha! Je ziet ook op mijn laatste foto dat ik klaar word gemaakt voor de ok en dan zie je mijn hand met een half broodje nog haha!
Ik lust geen koffie, geen thee en zelfs geen warme chocolademelk. Ik snap ook niet waarom je koffie zou moeten leren drinken, het is helemaal niet gezond. Ik neem bij anderen vaak een glaasje water, dat is ook makkelijk en gezonder.
Gast- Gast
Hahaha PC jij hebt altijd zulke leuke verhalen!
Marin- Lady Post-a-lot
Ik kan het gelukkig nu wel weer verdragen. Denk dat et op het laatst wel weer wat minder zal worden vanwege maagzuur (ook voordat ik zwanger was had ik dat regelmatig).
Goed geregeld, koffie én brood met pindakaas! Jum!
Heb zin in koffie door dit topic
Goed geregeld, koffie én brood met pindakaas! Jum!
Heb zin in koffie door dit topic
Ooh La La!- Prater
Marin schreef:Hahaha PC jij hebt altijd zulke leuke verhalen!
Maar het is toch niet eerlijk? Ik was in de ochtend om 07:30 in 't ziekenhuis, kreeg mijn man ontbijt en koffie en ik ijswater (op je lege maag vandaar dat de ontsluiting niet meer kwam!) want ik kon ieder moment bevallen.. Om 12:00 kreeg man lunch en lekker koffie en ik niet want ik zou elk moment bevallen.. En toen lag ik daar te creperen en honger te lijden kwamen ze aan mijn man vragen wat hij wilde eten.. Aan mij niet want misschien kreeg ik een keizersnee! Ik weet nu nóg wat hij had, rundervink, gebakken aardappels en boterbonen! Die geur van eten als de hele dag niet hebt gegeten is echt niet tof!
Ik denk dat ik het rond mijn 16e echt lustte. Drink sindsdien hooguit 2-3 kopjes op een dag, en dan met verse warme melk, verkeerd.
Cappuccino vind ik ook lekker, maar soms te sterk.
Cappuccino vind ik ook lekker, maar soms te sterk.
Verde- Fluisteraar
- Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11
Hahaha nee dat is inderdaad echt heel oneerlijk!
Ik drink thuis trouwens meestal 3 kopjes max per dag. Zou wel meer willen, maar dan vind m'n portemonnee het niet meer leuk (Nespresso).
Ik drink thuis trouwens meestal 3 kopjes max per dag. Zou wel meer willen, maar dan vind m'n portemonnee het niet meer leuk (Nespresso).
Marin- Lady Post-a-lot
Herkenbaar! Zal idd wel met de leeftijd en het verwachtingspatroon van anderen te maken hebbenMarin schreef:Hoewel 't tegenwoordig qua alcohol ook echt erg is op feestjes. Als ik eens een keer geen glaasje wijn neem maar cola of water (lekkerder met die hitte), krijg ik direct de vraag of ik zwanger ben. Echt.. Je zou er haast van gaan drinken om maar aan te tonen dat je niet zwanger bent. Is me deze zomer echt al meerdere keren voorgekomen dat ik die vraag kreeg, toen ik eens geen wijntje nam. Da's toch suf! Of is het de leeftijd?
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Mmmmm koffie! Ik heb op dit moment héél veel zin in koffie maar er ligt een baby op mijn schoot te slapen die ik niet wakker wil maken.
Ik heb het mezelf aangeleerd op mijn 18e ong. Ik vond het altijd heerlijk ruiken en zoiets gezelligs hebben. Ik vond alleen de smaak niet lekker. Ik ben toen begonnen met koffie verkeerd met extra melk én slagroom!
Nu vind ik nog steeds met veel melk het lekkers (nou en met slagroom ook eigenlijk, maar dat doe ik maar niet meer aangezien ik nu elke dag wel een kopje drink).
Ik heb het mezelf aangeleerd op mijn 18e ong. Ik vond het altijd heerlijk ruiken en zoiets gezelligs hebben. Ik vond alleen de smaak niet lekker. Ik ben toen begonnen met koffie verkeerd met extra melk én slagroom!
Nu vind ik nog steeds met veel melk het lekkers (nou en met slagroom ook eigenlijk, maar dat doe ik maar niet meer aangezien ik nu elke dag wel een kopje drink).
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Ik ben denk ik begonnen met koffie drinken toen ik ging werken zo'n jaar of vijf geleden. Ik drink eigenlijk weinig koffie kan zo een paar weken het niet drinken b.v op vakantie heb ik er geen behoefte aan. Zo af en toe vind ik een bak koffie wel lekker vooral een cappuccino gaat er wel in.
Framboos- Fluisteraar
- Aantal berichten : 81
Punten : 83
Registratiedatum : 06-08-13
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe koffie "leren" drinken?
» Hoe lang drinken?
» Hoe lang sliep jullie kind bij jullie op de slaapkamer?
» Wat drinken jullie?
» Wat drinken jullie kids?
» Hoe lang drinken?
» Hoe lang sliep jullie kind bij jullie op de slaapkamer?
» Wat drinken jullie?
» Wat drinken jullie kids?
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: