Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe lang drinken?

+2
Penélope
mickey
6 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Hoe lang drinken?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 5:38

De kraamhulp en vk adviseren om 7 min per borst per keer te laten drinken.. En dan ong om de drie uur
Dit ook om mijn tepels te beschermen.

Nu had mijn dochter na twee uur alweer reuze trek dus ik heb haar weer gegeven, maar nu blijft ze nog steeds maar zoeken
De melk is wel al super opgang!

Hoe lang voedde jullie per keer..?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  mickey zo 1 apr 2012 - 5:41

F drinkt zolang hij zelf wilt. Zodra hij loslaat en gaat klooien ermee, dan is dat voor mij een teken dat hij klaar is. Ik laat hem dan boeren en dan mag hij de andere kant nog proberen. Vaak ben ik toch wel een half uur tot 3 kwartier verder voordat hij klaar is. Dat is vanaf het begin al zo.

Edit: hij laat er nu over het algemeen 4 uur tussen. Soms heeft hij eerder honger en soms laat hij er langer tussen. Dat ligt er dan aan of hij geslapen heeft tussen twee voedingen of niet. Bij weinig tot geen slaap heeft hij sneller honger.


Laatst aangepast door mickey op zo 1 apr 2012 - 5:43; in totaal 1 keer bewerkt
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 5:42

Dit deed ik bij mij zoontje ook zo met als gevolg hele kapotte tepels en een kind wat steeds in slaap viel..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 5:43

Ik voedde eigenlijk vanaf dag 1/2 zolang ze wilde. Zo had ze idd ook soms dat ze bijv 22 minuten per borst dronk of even om de 2 uur. Na dag 1 had ik van 3 verschillende personen al 3 verschillende adviezen gehad (10 minuten per borst, 2 x 20 minuten per borst, nooit langer dan 20 minuten per borst.. het liep totaal uiteen). Dus als ze zoekt en trek heeft, zou ik gewoon weer even aan leggen. En die 7 minuten zou ik ook los laten als ze nog bezig is (mits ze in der slaap blijft zuigen). Ik gaf elke keer 1 borst zo'n 10/15 minuten, dan de ander tot ze zelf los liet of in slaap viel en dan de volgende voeding startte ik weer met de laatste borst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 5:44

Laurientje85 schreef:Dit deed ik bij mij zoontje ook zo met als gevolg hele kapotte tepels en een kind wat steeds in slaap viel..


Dat is wel heel vervelend ja. Heb je daar zalf voor? Ik heb wel meteen purelan gesmeerd. Na elke voeding een flinke laag op mijn tepels. Hoef je ook niet af te wassen e.d. voor de volgende voeding en het is heerlijk spul. Ze dronk soms wel om de 1,5/2 uur en toen had ik nog geen enkel blaasje of kloofje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  mickey zo 1 apr 2012 - 5:44

Ik heb nooit tepelproblemen gehad gelukkig. Misschien een paar dagen met tepelhoedjes voeden, zodat je tepels wat kunnen herstellen?
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  Penélope zo 1 apr 2012 - 5:45

Ik ben zelf ook kraamhulp. Ik adviseer de mensen altijd om te voeden op verzoek of om de 3 uur. Maar als je kindje naar 2 uur weer honger aangeeft zou ik haar gewoon aanleggen. En dan maximaal 15-20 min per borst laten drinken.
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 5:47

mickey schreef:Ik heb nooit tepelproblemen gehad gelukkig. Misschien een paar dagen met tepelhoedjes voeden, zodat je tepels wat kunnen herstellen?



Dat zou idd ook nog kunnen, maar wordt toch niet aangeraden? Die purelan(heb er verder geen aandelen in ofzo hoor :P ) is echt superspul, ik ben blij dat ik dat eerst heb geprobeerd voor ik moest gaan klooien met tepelhoedjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  Penélope zo 1 apr 2012 - 5:52

Nicci schreef:
mickey schreef:Ik heb nooit tepelproblemen gehad gelukkig. Misschien een paar dagen met tepelhoedjes voeden, zodat je tepels wat kunnen herstellen?



Dat zou idd ook nog kunnen, maar wordt toch niet aangeraden? Die purelan(heb er verder geen aandelen in ofzo hoor :P ) is echt superspul, ik ben blij dat ik dat eerst heb geprobeerd voor ik moest gaan klooien met tepelhoedjes.

Zoals ik haar post leest heeft ze geen kapotte tepels en zou ik ook geen tepelhoedje aanraden. Dan zou ik wat Nicci ook al aangaf purelan smeren dat werkt inderdaad heel goed!
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 5:55

voeden op zo'n schema is echt funest voor je borstvoeding. Je kunt het beste er maximaal twee uur tussen laten als ze nog zo klein zijn en als je kindje goed aangelegd is, dan kun je haar zo lang laten drinken als ze wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 6:03

Is ze iedere dag na 2 uur al weer hongerig? Anders is het misschien een regeldagje? Hoeveel dagen is ze nu?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  Teddyaapje zo 1 apr 2012 - 6:27

In t begin liet ik t. zolang drinken als hij zelf wilde maar was zo steeds 2u per voeding bezig. Hier op t forum kreeg ik de tip om na 10min van kant te wisselen...dit vond ik echt een wereld tip want na 20min was ik klaar met voeden. De 10min stond gelijk aan de tijd die ik nodig had om leeg te kolven.

Ik had trouwens geen last van mn tepels door t lange drinken. Wat rejoy ook zegt, als ze goed zijn aangelegd krijg je hier geen last van als t goed is.

En verder vooral op verzoek blijven voeden!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 6:35

Purelan smeer ik al idd, ze is afgelopen vrijdag middag nog maar geboren dus nog maar twee dagen oud!

Ze heeft net weer gedronken aan een kant en ze viel in slaap nu vijf min later is ze weer druk aan t zoeken..
Zou ze niet veel last van krampjes krijgen als ik haar dan zoveel laat drinken? Want ik heb echt al veel voeding... Ze krijgt t bijna niet weggeslikt Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  Tiara zo 1 apr 2012 - 7:45

Rejoy. schreef:voeden op zo'n schema is echt funest voor je borstvoeding. Je kunt het beste er maximaal twee uur tussen laten als ze nog zo klein zijn en als je kindje goed aangelegd is, dan kun je haar zo lang laten drinken als ze wil.

Mee eens. Mijn dochter kwam in het begin ook echt wel om de 2 uur, soms zelf eerder.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  Twellie zo 1 apr 2012 - 8:11

aanitaa schreef:
Rejoy. schreef:voeden op zo'n schema is echt funest voor je borstvoeding. Je kunt het beste er maximaal twee uur tussen laten als ze nog zo klein zijn en als je kindje goed aangelegd is, dan kun je haar zo lang laten drinken als ze wil.

Mee eens. Mijn dochter kwam in het begin ook echt wel om de 2 uur, soms zelf eerder.

Niet mee eens in alle gevallen, mijn beide kinderen zaten in de kraamweek al op zes voedingen per dag en ik heb nooit een tekort aan voeding. Het gaat bij productie niet alleen om het aantal keren aanleggen, maar ook om de hormoonbalansen van de moeder, de zuigkracht van de baby, of er aan één of twee borsten wordt gedronken, de tijd dat de baby per keer drinkt enzovoorts.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  Twellie zo 1 apr 2012 - 8:12

Persoonlijk zou ik gaan voeden op verzoek: gewoon laten drinken wanneer ze wil en hoelang ze wil, zeven minuten is wel erg kort voor veel baby's.

Ik zou andere actie ondernemen om je tepels te beschermen: smeren met zalf en tijdelijk gaan voeden met een tepelhoedje. Als het weer hersteld is goed opletten dat je dochter goed aangelegd is.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 8:12

Penélope schreef:Ik ben zelf ook kraamhulp. Ik adviseer de mensen altijd om te voeden op verzoek of om de 3 uur. Maar als je kindje naar 2 uur weer honger aangeeft zou ik haar gewoon aanleggen. En dan maximaal 15-20 min per borst laten drinken.

Eens, zo zou ik ook adviseren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  Susan zo 1 apr 2012 - 8:14

Volgens mij hield ik aan: maximaal 20-30 minuten per borst. Ik had in het begin ook een heel pijnlijke tepel omdat Ezra er in het ziekenhuis drie kwartier aan had gedronken. Na een paar weken trok de pijn gelukkig weg.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken? Empty Re: Hoe lang drinken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum