Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe lang drinken jullie al koffie?

+51
Caramba
June
loura
Punk'd
Japie
Snirp
Jeanette
Ilovethe90s
sanne-84
Lady Starstruck
SoGood
Poisongirl
Lady4
Sjaantje
Pompoen
Marin
Taeda
Fjell
Eponine
Phileine
Toet
Highway
Katrien
Lenthe
Caroow
Middleme
Atelier Madame
Arwyn
Exogenesis
Sea of Trees
Maple
Ooh La La!
Flower_L
Linda
Mida4you
Suus
Shisha
Blond
Mamsie
Nyx
Paper Crown
minoessepoes
Engelse Drop
Sterre
Destino
Bliss
Ella
Joan
Razz
Rush
Bazinga
55 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoe lang drinken jullie al koffie? - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang drinken jullie al koffie?

Bericht  Arwyn do 1 aug 2013 - 6:08

Gewoon niet smile

Ik heb belachelijk veel collega's die trouwens gewoon bijna niet functioneren zonder koffie, ze rennen de hele dag alleen maar naar die automaat.. Een collega heeft besloten overdag geen koffie meer te drinken, hij had gewoon afkickverschijnselen ervan.. Genoeg reden voor mij om er nooit aan te beginnen! Oh, en dat ik het gewoon echt niet lekker vind helpt ook wel natuurlijk Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang drinken jullie al koffie? - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang drinken jullie al koffie?

Bericht  Atelier Madame do 1 aug 2013 - 6:29

Sinds m'n 14/15e ofzo, altijd al met melk gedronken. En dan meestal 3/4 bakken per dag.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Middleme do 1 aug 2013 - 6:52

Ik denk een jaar of 7 ofzo. Weet het niet eens precies. In het begin dronk ik het met suiker en melk, tegenwoordig alleen suiker (en soms als de suiker vergeten wordt zwart, maar dat vind ik toch te bitter). Meestal drink ik senseo, soms cappuchino, soms latte machiato, soms gewoon. Heb een tijdje terug bij Doppio Espresso in Utrecht een Cortado gedronken (tussen espresso en cappuchino in) en dat vond ik tot nu toe toch echt wel het lekkerste.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Caroow do 1 aug 2013 - 7:06

Paper Crown schreef:Koffie, ik vind 't heerlijk. Zwart, en soms een cappuccino maar voorkeur voor zwart. Zodra mijn ogen open gaan wil ik het.

Dit. En ook al best een tijd, volgens mijn moeder ben ik rond mijn 14e er mee begonnen. Toen nog met melk en suiker, later met alleen suiker en nu al jarenlang zwart.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lenthe do 1 aug 2013 - 7:13

Ik lust het niet en krijg het gewoon niet weg. Net als bier trouwens, dat heb ik ook nog steeds niet "leren drinken".
Ik voel me soms wel een beetje bezwaard, want als ik bij klanten op bezoek ga, krijg ik steeds de vraag; "koffie?" Dan moet ik elke keer antwoorden met "eh nee dank je, thee graag" Soms moet eerst het halve pand af worden gezocht naar de thee  laughcry
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 1 aug 2013 - 7:20

Ik ben dol op koffie! Ik drink het meestal zwart zonder suiker en soms een latte machiato of cappuccino, maar die laatsten drink ik eigenlijk alleen maar als ik uit eten ga, als toetje.

Gast
Gast

Bericht  Katrien do 1 aug 2013 - 7:25

Het schijnt dat ik, toen ik net kon staan, bij de salontafel ging staan om de laatste restjes koffie van iedereen op te drinken. Nu ik zwanger ben vind ik filterkoffie ineens heel vies, Nespresso lust ik (nog) wel.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Bericht  Highway do 1 aug 2013 - 7:34

vanaf mijn 23ste geloof ik, eerder lustte ik het niet. Ik drink wel zwart overigens, ook in het begin
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Toet do 1 aug 2013 - 7:39

Al van kinds af aan! Vroeger altijd een paar lepeltjes bij papa en mama uit de koffie en op verjaardagen ging ik de hele familie af. Heerlijk, ik hou van koffie!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Phileine do 1 aug 2013 - 8:01

Als kind heb ik ooit eens koffie gedronken met mijn ouders, een jaar of negen was ik toen. Ik kreeg een kopje koffie met melk en suiker, maar vond het niet lekker. Toen ik 18 was heb ik het weer geprobeerd, zwart en dat vond ik toen wel lekker. Ik dronk samen met mijn moeder heel wat kopjes weg per dag. Ik werd er alleen wel misselijk en rillerig van, dus ik ben later overgeschakeld op koffie met koffiemelk. Dat drink ik nu nog steeds graag en ik ben ook gek op cappuccino en latte macchiato.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Eponine do 1 aug 2013 - 8:32

Ik heb het leren drinken toen ik met mijn scriptie bezig was, dus ik was 21 ofzo. Ik heb het gelijk zwart leren drinken, ik zat in die tijd veel op de universiteit met een vriendin en ik kreeg niet eens mogelijkheid om het met melk of suiker te drinken Wink.

Tegenwoordig drink ik ook wel eens cappuccino of latte machiatto, maar ik drink maximaal 3 kopjes per dag en dan wel pas na de lunch, anders ga ik stuiteren.
Eponine
Eponine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 98
Punten : 98
Registratiedatum : 15-11-12

Bericht  Fjell do 1 aug 2013 - 8:39

Ik heb het een paar keer geprobeerd want was toch wel benieuwd waarom zoveel mensen het zooo lekker vinden. Maar kreeg het niet weg. Nu was ik vorig jaar met mijn vriend & schoonouders in Griekenland en die vonden dat ik wel griekse/turkse koffie kon proberen want dat zou zoeter zijn en minder naar 'koffie' smaken. Maar ook dat vond ik vies en nu ga ik het ook niet meer proberen.
Fjell
Fjell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13

Bericht  Taeda do 1 aug 2013 - 9:01

Toen ik zestien was, heb ik een zomer schoongemaakt in de thuiszorg. De meesten van hen zetten een pot koffie en vroegen daarna pas of ik dat wel dronk. Met een schep suiker en melk heb ik het netjes opgedronken, omdat ik me anders zo lullig voelde. Inmiddels drink ik het zwart, maar ik kan ook genieten van cappuccino of andere soorten.
Met thee hoef je bij mij trouwens niet aan te komen, ik heb het geprobeerd, fruit, groene, English, Dutch, maar ik vind het echt vies.

Laatst aangepast door Taeda op do 1 aug 2013 - 9:03; in totaal 1 keer bewerkt
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Marin do 1 aug 2013 - 9:02

Nu zo'n 11 jaar, op m'n 17e in Amerika leren drinken. Niet de beste plek voor koffie haha maar denk dat ik t daarom langzaam heb opgebouwd. Tegenwoordig drink ik t liefst zwart en espresso.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Pompoen do 1 aug 2013 - 12:08

Bah bah bah! Ik vind koffie vies, ik vind koffiesmaak óók vies maar koffie zelf echt ronduit smerig en ik zie ook niet waarom ik dat zou willen leren drinken. A. zoop altijd liters koffie, dat vond ik bijna net zo'n vieze gewoonte als roken. Maar ik vind de geur van versgemalen koffie ook lekker, net als ongerookte tabak laughcry .
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Sjaantje do 1 aug 2013 - 12:27

Pompoen schreef:Bah bah bah! Ik vind koffie vies, ik vind koffiesmaak óók vies maar koffie zelf echt ronduit smerig en ik zie ook niet waarom ik dat zou willen leren drinken. A. zoop altijd liters koffie, dat vond ik bijna net zo'n vieze gewoonte als roken. Maar ik vind de geur van versgemalen koffie ook lekker, net als ongerookte tabak laughcry .
Oeps, dat wordt dus dik een week geen koffie voor mij? :P

Ik was 14 toen ik in het ziekenhuis koffie heb leren drinken. Drink het liefst mijn koffie met suiker en melk of evt met alleen suiker als er geen melk voorhanden is. Ik lust ook graag warme, al dan niet opgeschuimde, melk erdoorheen maar meestal gun ik mezelf die tijd niet om dat te maken *alsof dat zoveelt tijd kost*
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Lady4 do 1 aug 2013 - 19:56

Ik ben 31 en lust het nog steeds niet. Het 'leren drinken' heeft hier nooit gewerkt en ik probeer het ook niet meer.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Pompoen do 1 aug 2013 - 20:10

Sjaantje schreef:
Pompoen schreef:Bah bah bah! Ik vind koffie vies, ik vind koffiesmaak óók vies maar koffie zelf echt ronduit smerig en ik zie ook niet waarom ik dat zou willen leren drinken. A. zoop altijd liters koffie, dat vond ik bijna net zo'n vieze gewoonte als roken. Maar ik vind de geur van versgemalen koffie ook lekker, net als ongerookte tabak laughcry .

Ik was 14 toen ik in het ziekenhuis koffie heb leren drinken. Drink het liefst mijn koffie met suiker en melk of evt met alleen suiker als er geen melk voorhanden is. Ik lust ook graag warme, al dan niet opgeschuimde, melk erdoorheen maar meestal gun ik mezelf die tijd niet om dat te maken *alsof dat zoveelt tijd kost*

Er staat een koffiezetapparaat, alleen ga ik het niet voor je zetten Razz .
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Poisongirl do 1 aug 2013 - 21:14

Ik lust het al heel lang. Eerst met melk en suiker, toen met alleen melk en nu ook zwart. Maar ik drink het eigenlijk nooit. Wel op een terrasje ofzo lekkere capuccino, latte machiato of ijskoffie. En starbucks!
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  SoGood do 1 aug 2013 - 22:55

Ik begon met oplos-cappuccino op mijn 15e tijdens het leren van een belangrijk proefwerk natuurkunde aan de picknicktafel in de zon. (Dat je het even weet, geen idee waarom me dat zo goed bijstaat laughcry)

En eigenlijk kan ik koffie niet meer uit mijn leven denken. Ik ben echt gek op een goede koffie. Vaak krijg je in veel tentjes cappuccino waarbij je zoetje niet eens oplost omdat het niet heet genoeg is, dat vind ik echt zo jammer. Koffie moet heet zijn.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Lady Starstruck do 1 aug 2013 - 22:59

Ik begon het op mijn 16e te drinken. Tot ik er van ging hyperen. Was echt heel erg eng. Daarna een poos geen koffie gedronken, en toen weer een keer geprobeerd en toen werd ik er chagrijnig en depri van. Ik kan dus totaal niet tegen caffeine. Dus voor mij nooit geen koffie meer.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Sjaantje vr 2 aug 2013 - 4:57

Pompoen schreef:
Sjaantje schreef:

Er staat een koffiezetapparaat, alleen ga ik het niet voor je zetten Razz .
Sad
Gelukkig zijn er thuis ook weken dat ik geen koffie drink Very Happy
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  sanne-84 vr 2 aug 2013 - 9:11

Heel raar, maar ik heb het wel gelust en toen ineens niet meer.
Ik heb het leren drinken toen ik als bijbaan in een winkel werkte, ik denk op mn 16e. Gewoon meteen zwart.
En een jaar of 4 geleden vond ik het in hele snelle tijd niet meer lekker, kreeg het echt niet weg. En nee, dat kwam niet door zwangerschap..
Toevallig laatst nog koffie met vanillesmaak geprobeerd, maar vond alleen het schuim een beetje lekker. Heb ruim een half kopje laten staan, ik kreeg het nog steeds niet weg
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Nyx vr 2 aug 2013 - 9:30

Ik heb net weer twee pakken snelfiltermaling gekocht.

Ik vind trouwens alleen koffie uit een ouderwets koffiezetapparaat lekker. Ik moet niets hebben van smaakjes, versgemalen bonen en automaatkoffie. Het is koffie op de ouderwetse manier of thee.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Ilovethe90s vr 2 aug 2013 - 9:35

Uuhhhh ... niet
Heb het weleens geprobeerd hoor; met melk, meer melk, veel melk, beetje suiker, meer suiker, veel suiker.
Maar nee, niet mijn ding.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: