Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleding kantoor met de warmte

+14
loura
Moira
Burn
Serena
Arwyn
Taeda
Bacio
Char1
Victoria-
Punk'd
Sayuri
Engelse Drop
Rush
Rovine
18 plaatsers

Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Rovine wo 31 jul 2013 - 3:44

Omdat ik met vrijwel alleen mannen werk kan ik niet zo bij ze afkijken met wat "kan" en wat niet, dus speel ik meestal maar op safe, wat met een falende airco soms best jammer is. Dus, blote armen, blote benen, blote voeten? Wat vinden jullie wel en niet kunnen?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Rush wo 31 jul 2013 - 3:46

Bij ons op kantoor kan het allemaal, tenzij er een afspraak komt, dan trek ik wel een vestje aan en dichte schoenen.

Maar als het warm is, heb ik gewoon een tanktop en slippers aan. Blote benen heb ik sowieso nooit, daar kan ik niet over meepraten.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Engelse Drop wo 31 jul 2013 - 4:04

Nette sandalen vind ik wel kunnen, slippers niet. Korte jurkjes vind ik niet kunnen en alles met teveel inkijk ook niet. Zelf zorg ik ook altijd voor een klein mouwtje, omdat ik dit wat gekleder en netter vind overkomen. Een langere/nette jurk met blote benen vind ik wel kunnen wanneer het richting de 25-30 graden gaat, mits goed verzorgd. Ik draag het liefst een heel dunne, nette, lange broek met een nette blouse erop met korte (kap)mouwtjes en dan sandaaltjes eronder. Een beetje casual, een beetje zomers, maar toch ook professioneel en enigszins gekleed. Voel me zelf ook niet prettig op de werkvloer bij teveel bloot.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Sayuri wo 31 jul 2013 - 4:06

Bij ons kan dat ook allemaal, alleen de sandaaltjes moeten wel nette sandalen zijn (dus geen crocs of birkenstocks) en de voeten verzorgd. En enkel de vrouwen dragen (eventueel) sandaaltjes, de mannen (godzijdank) niet!

Eigenlijk is het erg oneerlijk, ik hoor het ook vaak van mijn mannelijke collega's, dat vrouwen meer keuze hebben om zich comfortabel te kleden in zulk warm weer (op kantoor dan he). De mannen kunnen hoogstens een overhemd met korte mouwen aan doen en geen colbert, maar daar houdt het al op. En zelfs daarover zijn de meningen over verdeeld, sommigen vinden zo'n overhemd met korte mouwen geen gezicht.

Ikzelf heb een aantal rokjes en jurkjes in zijde, dat kreukt niet, is heerlijk koel en vederlicht. Misschien vanavond of later deze week kan ik wat foto's plaatsen.
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Rovine wo 31 jul 2013 - 4:27

Bij de mannen heb ik al vanalles gezien, korte broeken, slippers (al dan niet met sokken erin Laughing ), hemden met inkijk zowel via boven, de armsgaten en via onder op de bierbuik. Bij mijn huidige werkgever (wel zelfde klant als voorgaande) hebben ze allemaal spijkerbroeken en shirts aan, al dan niet met printje. De commerciële mannen zijn wel in pak, degenen met wie zij gesprekken hebben zien ons wel zitten.

Ik ben techneut, dat is mijn excuus om de plank soms mis te kunnen slaan zoals hemdjescollega. Maar als enige vrouw wordt er soms best op me gelet heb ik het idee, dus wil ik me er wel prettig in voelen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Punk'd wo 31 jul 2013 - 4:37

Bij ons op werk kon alles zo ongeveer. Ik heb het nog wel even gechecked maar geen probleem. Ik had dus gewoon shortjes aan en hempjes toen het zo heet was. Vertegenwoordigster had een zwart kort jurkje aan tot boven de knie. Dus toen wist ik zeker dat ik op kantoor gewoon aan kon trekken wat ik wilde Laughing

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Victoria- wo 31 jul 2013 - 5:18

Bij mij op mijn werk kan ook heel veel. Ik vind alleen sommige dingen niet gepast om naar mijn werk te dragen. Als een ander het doet moet ie dat zelf weten. Meestal heb ik een lange broek aan een shirtreclame of bloesje. Soms iets zonder mouwen maar veel bloter dan dat liever niet.

Ik werk ook met voornamelijk mannen dus als het iets bloter is voel ik mij minder op mijn gemak.
Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Char1 wo 31 jul 2013 - 5:20

Korte broeken en simpele slippers kunnen bij ons niet. Verder kunnen erg blote dingen ook niet. Maar wij kunnen dus heel veel kanten op met zomerse rokjes, nette hemdjes, open schoenen e.d. Alleen als we een belangrijke afspraak hebben zal ik sneller voor een dun blousje kiezen met een rok bijv. dan voor een hemdje.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Bacio wo 31 jul 2013 - 6:04

Ik draag waar ik zin in heb. Dus gewoon een kort rokje met een tshirt met mouwtjes en nette sandaaltjes of gympjes. Ik vind dat prima kunnen.
Als ik benen bedekt heb (bijv broek of lange rok) doe ik rustig een shirt zonder mouwen aan.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Taeda wo 31 jul 2013 - 6:29

Bij ons mag vrij veel, er is geen officieel regelement.
Ik draag vaak een jurkje tor net boven de knie met mouwtjes of een lange broek met mouwloos blousje (maar wel van die brede banden).
Ik moet regelmatig de productiehal in, daarom mag ik geen open schoenen. Op andere afdelingen mag dat wel.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Arwyn wo 31 jul 2013 - 6:31

Ik mag eigenlijk alles aan, wij zien toch geen klanten oid.
Vorige week zag ik zelfs een collega in hotpants.. Dat vind ik persoonlijk echt niet kunnen. Ook al is het geen high level baan, het blijft wel je werk en daar ga je imo gewoon niet in korte broek naar toe, al helemaal niet in hot pants..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Serena wo 31 jul 2013 - 6:40

Bij mijn werk mag ook alles wel, als het maar een beetje netjes/representatief is. Ik werk ook vorral met manne. Meestal draag ik met warm weer rokjes met legging en een shirtje met korte mouwen, ik voel me er zelf pretiger bij als mij schouders bedekt zijn. En ik heb het meestal koud op mn werk (leve de airco), dus vandaar de legging.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Burn wo 31 jul 2013 - 6:42

Bij mij op het werk zijn duidelijke regels, er is laatst nog een e-mail over rond gegaan.

De broeken moeten tot minimaal op de knie zijn, de shirtjes mogen geen hemdjes zijn er moet sowieso een kort mouwtje aan zitten,

Qua schoenen mag eigenlijk alles wel, als is hoge hakken op de werkvloer bij ons totaal niet handig.

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Moira wo 31 jul 2013 - 12:22

Zelf nog nooit op kantoor gewerkt helaas, lijkt mij heerlijk om niet in uniform te werken. Over een tijdje
ga ik stage lopen en kom ik wel op kantoor terecht. Ik ben nu mijn garderobe al een beetje aan het aanpassen. Ik heb op mijn arm een tattoo die ik moet/wil bedekken, dus hier is het sowieso driekwart mouwtjes. Ik vind een kort mouwtje of geen mouwen (mits je geen dikke bovenarmen hebt, dat staat zo oncharmant) wel kunnen. Spaghetti topjes of iets in die trant vind ik echt niet kunnen. En een wat diepere decoleté ook niet.
Jurk of rok op kniehoogte (of langer). Een katoenen broek vind ik ook goed kunnen. Een korte broek weer niet. Sandalen vind ik een twijfelgeval, alleen bij hele nette en hippe sandalen. Ik zou zelf voor pumps gaan, sla je de plank in ieder geval niet mis.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  loura wo 31 jul 2013 - 18:01

Relaxt zeg als je alles aan mag. Bij ons kan dat dus echt niet. Open schoenen niet, korte rokjes niet, spaghetti topje al helemaaaal niet.

Bij ons is het ook best wel koud op kantoor ook al is het buiten 32 graden dus ik doe meestal een vestje aan of een colbertje die ik uit kan trekken als ik naar buiten ga. Dichte schoenen heb ik op kantoor liggen dus die verwissel ik als ik daar aankom. Gewoon truitje met korte mouwen kan wel gewoon.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  mzcharlotte wo 31 jul 2013 - 19:41

Er is bij ons ook geen officieel regelement, behalve dat je je aan de veiligheidsvoorschriften moet houden. Ik draag nu een zwarte, maar lichte-stof broek, nette sandalen en een top zonder mouwen (geen spagetti-top en zonder inkijk). Men heeft hier geen problemen mee.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Blond do 1 aug 2013 - 3:57

Wij hebben ook geen protocol ofzo, maar ik weet wel dat mijn baas het niet kan waarderen als ik er niet netjes uitzie. Ik zorg sowieso dat ik iets aanheb met een mouwtje, en een jurkje of rokje tot op de knie (of er net boven). Leren teenslippers of sandalen mag wel, maar ik trek dat niet aan naar een bezichtiging of als ik naar een netwerk bijeenkomst ga. Dan zorg ik voor ballerina's of pumps.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Fortissimo do 1 aug 2013 - 4:58

Ik werk bij de overheid en volgens mij zijn er niet specifiek protocollen maar ik denk dat iedereen wel kan bedenken wat wel en niet kan.
Zelfs draag ik, als het echt warm is zoals nu, een jurkje zonder mouwtjes maar met een legging. Helaas wel met mijn birkenstocks eronder, nu ik gisteren mijn voeten vol blaren heb gekregen en mijn mooie slippertjes kapot zijn. Als er klanten komen, zou ik dichte schoenen aan doen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Sterre do 1 aug 2013 - 5:16

Bij ons kan zo'n beetje alles. Het is met deze hitte ook zo'n 30 graden op kantoor, dus is dat ook erg prettig! Zelf zal ik niet snel een heel kort rokje of jurkje dragen, maar 10 cm boven de knie kan best en een net shortje met tanktop of een blousje ook. Ik voelde me laatst in de trein wel een beetje raar, toen zat ik 's ochtends in mijn shortje tussen allemaal net geklede andere forenzen smile

Op sommige dagen moet ik trouwens wel in het net, maar dan werk ik wel in een ruimte met airco en is dat geen enkel probleem.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding kantoor met de warmte Empty Re: Kleding kantoor met de warmte

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum