Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke schoenen in de warmte

+8
Atelier Madame
SuzieQ
Niki
PapillonRose
Floor
Punk'd
TukTuk
Char1
12 plaatsers

Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Welke schoenen in de warmte

Bericht  Char1 za 8 jun 2013 - 10:36

Ik juli ga ik twee weken naar Italië. Nu zit ik een beetje met een 'dilemma' rond de schoenen die ik mee moet nemen. In Nederland loop ik in de zomer eigenlijk altijd op balerinas en als het heel warm is weleens op teenslippers naar de supermarkt ofzo.
In Italië zal ik vrij veel lopen. Met mijn balerinas ben ik bang dat ik dat geen twee weken volhoud (wel als afwisseling). Gympen heb ik niet. Die zou ik wel kunnen kopen, maar dat lijkt me zo warm bij 35 graden. Sandalen oid kunnen ook (maar dan wel een beetje hip) alleen hebben die vaak een bandje tussen de tenen en dat lijkt me bij veel lopen ook niet zo fijn.

Dus, wie heeft er wat ideeën? Ik wil er liever niet teveel geld aan kwijt zijn, want in Nederland draag ik die nieuwe schoenen waarschijnlijk nauwelijks. Dus bij voorkeur onder de €40 ofzo.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 11:49

Ik heb de Kokomo's van Teva, die zijn voor Teva-begrippen nog wel redelijk hip, en lopen erg fijn. Die zijn wel een heel stuk duurder dan 40 euro, maar ze gaan jaren mee. Verder zou je bij de Scapino sneakers kunnen kopen, lichte kleuren zitten helemaal niet zo warm. De lage canvas-sneakers die je momenteel vrij veel ziet heb je daar voor nog geen tientje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  Punk'd za 8 jun 2013 - 19:48

Ik zou goed afwisselen met schoenen. Wij zijn vorig jaar 2,5 week in Italie geweest (3 steden) en hebben echt veel gelopen. Ik had 4 paar schoenen bij me. 2x All stars, flatjes en sandaaltjes. Als ik dacht blaren te krijgen in het ene paar, ging ik over het op andere paar. Heb uiteindelijk wel wat blaren gehad maar ik ben daar sowieso gevoelig voor.

Je kunt natuurlijk ook voor leuke sandaaltjes kiezen die niets bij je tenen hebben zitten. Ik zou ze persoonlijk wel van leer kopen dat beweegt zich gewoon lekkerder naar je voet als je langer moet lopen.

Ik ben trouwens zelf helemaal niet van de stevige loopschoenen o.i.d. Ik zie er liever leuk uit hahaha (hoezo oppervlakkig Welke schoenen in de warmte 394967 )

Bijvoorbeeld zo'n soort model.

Welke schoenen in de warmte 86622654_RP_D1

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  TukTuk za 8 jun 2013 - 20:05

Ik zou kiezen voor draagcomfort ipv looks. Zelf loop ik vaak op wandelsandalen, heb ze wel in het roze dus staat wel iets leuker. Maar het loopt gewoon heerlijk.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  TukTuk za 8 jun 2013 - 20:05

Punk'd schreef:Ik zou goed afwisselen met schoenen. Wij zijn vorig jaar 2,5 week in Italie geweest (3 steden) en hebben echt veel gelopen. Ik had 4 paar schoenen bij me. 2x All stars, flatjes en sandaaltjes. Als ik dacht blaren te krijgen in het ene paar, ging ik over het op andere paar. Heb uiteindelijk wel wat blaren gehad maar ik ben daar sowieso gevoelig voor.

Je kunt natuurlijk ook voor leuke sandaaltjes kiezen die niets bij je tenen hebben zitten. Ik zou ze persoonlijk wel van leer kopen dat beweegt zich gewoon lekkerder naar je voet als je langer moet lopen.

Ik ben trouwens zelf helemaal niet van de stevige loopschoenen o.i.d. Ik zie er liever leuk uit hahaha (hoezo oppervlakkig Welke schoenen in de warmte 394967 )

Bijvoorbeeld zo'n soort model.

Welke schoenen in de warmte 86622654_RP_D1

Ik betwijfel of je op die sandaaltjes langs zou kunnen lopen, gezien het soort zool.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  Punk'd za 8 jun 2013 - 20:11

Waarschijnlijk is het inderdaad niet geweldig goed voor je voeten Welke schoenen in de warmte 253468018. Maar ik heb vorig jaar op dat soort sandaaltjes dagen door Rome, Florence en Lucca gewandeld. Afgewisseld met converse, die ook al gewoon plat zijn. Zonder voetbed of iets. Maar ik ga niet voor 2.5 week vakantie wandelschoenen aanschaffen die ik vervolgens nooit meer draag. Dat vind ik gewoon zonde (en ik blijf 'goede' schoenen gewoon vaak lelijk vinden).

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  Floor za 8 jun 2013 - 20:11

ik loop dan op sportschoenen/sneekers met sokken erin. Als ik lang moet lopen zonder sokken in schoenen gaat het toch schuren en pijn doen en krijg ik veel pijnlijke plekken en heel soms blaren.
Verder heb ik als het echt warm is teva's
http://www.wehkamp.nl/damesmode/schoenen/schoenen/teva-dames-sandalen-kayenta/C21_1A2_1A2_801079/?BC=GOA&cm_mmc_o=7BBTkwCjC-kTwFwwECVyBpAgfkblfbETzplCjCmgtBwEwECjCoiviI9&BAC=ALG
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  TukTuk za 8 jun 2013 - 20:13

Punk'd schreef:Waarschijnlijk is het inderdaad niet geweldig goed voor je voeten Welke schoenen in de warmte 253468018. Maar ik heb vorig jaar op dat soort sandaaltjes dagen door Rome, Florence en Lucca gewandeld. Afgewisseld met converse, die ook al gewoon plat zijn. Zonder voetbed of iets. Maar ik ga niet voor 2.5 week vakantie wandelschoenen aanschaffen die ik vervolgens nooit meer draag. Dat vind ik gewoon zonde (en ik blijf 'goede' schoenen gewoon vaak lelijk vinden).

Oh ja dat moet je ook zelf weten hoor :P Maar het ging me puur om lang er op te kunnen lopen, denk dat er weinig verschil zit tussen ballerina's en die sandaaltjes die jij plaatste.
Snap ook wel dat wandelsandalen nou niet heel charmant zijn, maarja ik heb al snel last van mijn voeten en als ik dan moet kiezen tussen langer kunnen lopen met minder charmante schoenen, of er leuker uitzien maar vervolgens na een uur lopen niet meer verder kunnen, tja :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  PapillonRose za 8 jun 2013 - 20:27

Ik blijf fan van Birkenstocks! Zit wel wat tussen je tenen bij het model dat ik fijn vind, maar ik heb daar geen last van gelukkig. Ze hebben een goed stevig voetbed en ik kan er echt dagen op rondlopen als het moet. Heb ze op vakantie dan ook vaak aan! Vaak nog wel andere schoenen mee, een beetje afwisselen kan geen kwaad vind ik.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  Niki za 8 jun 2013 - 21:52

Ja, ik ga ook voor birkenstocks. Ik heb dit model en heb er totaal geen last van. 3 jaar geleden toen ik in Spanje woonde heb ik veel excursies gedaan en kilometers gelopen en met de birkenstocks was het echt een uitkomst. Geen last gehad van mijn voeten..

Welke schoenen in de warmte Images?q=tbn:ANd9GcQU0vauaC25AiodlJgCZ-5JEIaMI9Tesq_1RX1pzZK8GnsiYGfUqA
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  SuzieQ za 8 jun 2013 - 21:56

Ik heb ook altijd birkenstocks aan dan. Mijn voeten zijn heel moeilijk en alleen dan kan ik langer dan 2 uur lopen zonder dat mijn voeten open liggen. Ik heb altijd model Madrid, 1 bandje over de voet. Die vind ik het lekkerst zitten en ze zijn niet eens echt lelijk.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  Atelier Madame za 8 jun 2013 - 22:00

Birkenstocks inderdaad! Ik kan niet anders zeggen dan dat ze heerlijk lopen. Ik heb de Madrid vorige week gekocht voor 25 euro bij de scapino en heb vorig jaar het model gehad over je teen heen. Lopen allebei heerlijk!

http://www.scapino.nl/default.aspx?params=fh_secondid%3d302441731%26fh_lister_pos%3d0%26fh_location%3d%252f%252fscapinonl%252fnl_NL%252f%2524s%253dBirckenstock%26fh_eds%3d%25c3%259f%26fh_refview%3dsearch
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  Bliss za 8 jun 2013 - 22:15

Ik zou ook voor Birkenstocks gaan. Stevige zool, goed voetbed, loopt gewoon goed. Wel thuis ff inlopen van tevoren, want in het begin zijn ze erg stug.

Welke schoenen in de warmte Birkenstock_Gizeh_BF_lak_Zwart__78756_zoom

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  Arwyn za 8 jun 2013 - 22:31

Oké, het zijn niet de mooiste schoenen, maar ik ga ook voor de Birkenstocks.
Ze lopen gewoonweg heerlijk, ik kan er zo een hele dag op door de heuvels sjouwen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  Char1 za 8 jun 2013 - 22:39

Bedankt alvast voor alle tips. Wandelschoenen gaan het niet worden, want die draag ik verder echt nooit. Maar die prijzen van Birkenstocks vallen mij erg mee. Ik dacht dat die heel duur waren. Misschien maar een paar Birkenstocks en een paar sneakers aanschaffen dan. Iemand nog tips waar ze nog meer betaalbare Birkenstocks hebben? Graag een fysieke winkel, want ik moet schoenen altijd even goed kunnen passen.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  Serena za 8 jun 2013 - 22:41

Ik zou ook gaan voor birkenstocks of teva, bij allebei heb je genoeg keuze tussen verschillende modellen, teva's zijn wat duurder (rond €40,-) maar gaan wel lang mee en lopen heerlijk. En birketocks kan je ook neppe varianten kopen, lopen ook heerlijk. Wat ik het fijnste vind als ik heel lang moet lopen is dat de schoen/slipper/sandaal goed aansluit bij je voete, vind daarom die madrid niet heel fijn, maar 1 met meerder bandjes of die bliss laat zien, fijner.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  SuzieQ za 8 jun 2013 - 22:42

Bij Bristol hebben ze ze ook wel eens geloof ik. Ik koop ze altijd bij een schoenenzaak in de stad, je loopt er wel tegenaan als je wat zaken langs gaat. Veel winkels hebben ze. Ik zou dan bij een wat betere schoenwinkel kijken waar ze leren schoenen verkopen, en merken zoals Gabor. De prijzen zijn overal wel ongeveer gelijk. Of je gaat ze eerst passen en dan via internet goedkopere bestellen. Ik heb altijd een maar kleiner dan ik normaal draag.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  Mizz_S zo 9 jun 2013 - 0:41

Ik draag op vakantie als het warm is (en in NL ook trouwens) altijd gympen (maar ook vaak als het niet warm is trouwens Wink ). Heb ook verschillende soorten. Ik vind het gewoon het lekkerst zitten en ik kan er goed op lopen, en ik vind het ook gewoon het leukst.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke schoenen in de warmte Empty Re: Welke schoenen in de warmte

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum