Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ruzie tussen moeder en tante

+2
Aziraphale
roosje89
6 plaatsers

Ga naar beneden

Ruzie tussen moeder en tante Empty Ruzie tussen moeder en tante

Bericht  roosje89 di 30 jul 2013 - 7:55

Mijn moeder heeft al 4,5 jaar geen contact meer met haar zus. Door een laatste ruzie heeft mijn moeder besloten mijn tante niet meer te willen zien.

Even in het kort: Mijn tante heeft een dochter zo oud als mijn zusje. Mijn zusje kon niet goed opschieten met mijn nichtje. Irritaties ontstonden er. Ze waren toen beide 9/10 jaar.
Mijn nichtje zat irritant te doen via internet, en mijn zusje heeft daarop een vervelende opmerking gestuurd over haar. In een prive chat gesprek. Mijn tante heeft dit gelezen en is woedend naar mijn ouders huis gegaan. Daar heeft ze niks tegen mijn moeder gezegd maar is tegen mijn zusje uitgevallen. Dit was voor mijn moeder de druppel.

Mijn moeder heeft gezegd wanneer wij nog contact wilde houden met mijn tante, wij dat gewoon moesten doen. Ik heb toen gekozen voor mijn moeder en heb mijn tante nooit meer gesproken. De laatste tijd ben ik er veel mee bezig, ik zie de foto's van de kids bij mijn oma. Ik mis mijn tante en de kinderen, vroeger was ik vaak bij hun thuis. 

Mijn moeder wil absoluut geen contact meer met haar zus, daar is ze heel stellig in. Mijn oma gaat kapot van verdriet dat haar dochters geen contact meer hebben. 

Ik wil graag een brief sturen aan mijn tante in de hoop dat we het contact weer op kunnen pakken. Aan de andere kant voelt dit als verraad naar mijn moeder. Ik weet zeker dat mijn oma dit super zal vinden, dat zal haar goed doen. Maar vooral voor mijzelf, want ik mis ze echt.

Wat zouden jullie doen?
roosje89
roosje89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 76
Registratiedatum : 09-05-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruzie tussen moeder en tante Empty Re: Ruzie tussen moeder en tante

Bericht  Aziraphale di 30 jul 2013 - 8:04

Ik zou de brief schrijven, want je mist je familie en jij hebt in principe niets met die ruzie te maken.
Ik heb zelf ook die keuze gemaakt toen mijn moeder en mijn zus het contact hebben verbroken, inmiddels al ruim 13 jaar geleden. Ben nog altijd blij dat ik dat toen heb gedaan, ook al was mijn moeder verdrietig en ook bang dat ik partij voor m'n zus zou kiezen. Ik heb ze beiden duidelijk gemaakt niets te willen horen over hun ruzie, dat ze mij er buiten moeten laten. Dit lukt best goed.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruzie tussen moeder en tante Empty Re: Ruzie tussen moeder en tante

Bericht  Joan di 30 jul 2013 - 8:08

Eens met Azi. Je mist je familie, dus schrijven!
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruzie tussen moeder en tante Empty Re: Ruzie tussen moeder en tante

Bericht  mzcharlotte di 30 jul 2013 - 8:12

Ik heb de situatie een beetje andersom; ik heb geen contact met mijn tante en ik zoek er ook niet naar. Als ik ze op een verjaardag tegen zou komen, prima. Mijn moeder zei een keer dat ze het moeilijk vond, omdat het net was of ze partij voor mijn tante (haar zus) koos terwijl als het erop aankomt dat ze altijd voor haar kind(eren) zou kiezen. Ik heb mijn moeder duidelijk gemaakt dat ik het júíst raar zou vinden als ze het contact met haar familie zou verbreken omdat ik ervoor kies geen contact meer met haar zus te houden. Ze zijn samen de laatsten uit het gezin waarin ze zijn opgegroeid, die nog leven.

Ik zou wel vooraf je moeder over je intentie vertellen en haar uit te leggen dat je van haar niets verwacht. Het is namelijk niet zo dat omdat jij contact wilt, je verwacht dat zij ook contact legt. Ik zou de zaken ook gescheiden houden; als je moeder toch iets over je tante wilt weten, dan is dat niet aan jou om te vertellen. En andersom. Je bent geen boodschapper.

Ik vind het wel heel stoer dat je ervoor kiest om je relatie met je tante te willen oppakken ondanks alle familiefrustraties eromheen. Ik hoop dat je het wel puur voor jezelf doet en niet 25% voor jezelf en 75% omdat oma het fijn zou vinden, bijvoorbeeld.

Succes!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruzie tussen moeder en tante Empty Re: Ruzie tussen moeder en tante

Bericht  luisa di 30 jul 2013 - 8:16

Kan je niet een keer naar je oma als tante er ookis?
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruzie tussen moeder en tante Empty Re: Ruzie tussen moeder en tante

Bericht  Artemis di 30 jul 2013 - 8:17

Niet mee bemoeien, als je al iets doet, praat met je moeder, maar achter haar rug om contact opnemen is niet handig. Het zijn jouw zaken niet, zij zijn volwassen mensen die dit soort dingen zelf moeten oplossen.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruzie tussen moeder en tante Empty Re: Ruzie tussen moeder en tante

Bericht  roosje89 di 30 jul 2013 - 8:20

Artemis schreef:Niet mee bemoeien, als je al iets doet, praat met je moeder, maar achter haar rug om contact opnemen is niet handig. Het zijn jouw zaken niet, zij zijn volwassen mensen die dit soort dingen zelf moeten oplossen.

 Ik ga het ook niet achter de rug van mijn moeder doen. Ik wil puur contact met haar voor mijzelf, niet om de ruzie uit te praten of mijn moeder en tante weer bij elkaar brengen. Want dat is inderdaad mijn taak niet. Dat zou ik zelfs niet eens willen!
roosje89
roosje89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 76
Registratiedatum : 09-05-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruzie tussen moeder en tante Empty Re: Ruzie tussen moeder en tante

Bericht  Aziraphale di 30 jul 2013 - 8:31

Artemis schreef:Niet mee bemoeien, als je al iets doet, praat met je moeder, maar achter haar rug om contact opnemen is niet handig. Het zijn jouw zaken niet, zij zijn volwassen mensen die dit soort dingen zelf moeten oplossen.

Dat staat er helemaal niet. Beetje raar advies terwijl je de OP helemaal niet goed gelezen hebt.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruzie tussen moeder en tante Empty Re: Ruzie tussen moeder en tante

Bericht  roosje89 di 30 jul 2013 - 8:39

Thanx aziraphale!!
roosje89
roosje89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 76
Registratiedatum : 09-05-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruzie tussen moeder en tante Empty Re: Ruzie tussen moeder en tante

Bericht  Artemis di 30 jul 2013 - 9:33

Oh dat las ik verkeerd, door het hele verhaal er omheen.

Maar als jij zelf contact wilt kun je dat natuurlijk gewoon doen.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruzie tussen moeder en tante Empty Re: Ruzie tussen moeder en tante

Bericht  roosje89 di 30 jul 2013 - 11:05

Ik dacht inderdaad al dat je er over heen had gelezen! Geeft niks!
roosje89
roosje89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 76
Registratiedatum : 09-05-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruzie tussen moeder en tante Empty Re: Ruzie tussen moeder en tante

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum