Weinig vruchtwater en kindje amper gegroeid
+7
Aggi
Artemis
Jasmine
Lejow
Pompoen
Charles
RioolSpook
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Weinig vruchtwater en kindje amper gegroeid
Vandaag ben ik voor controle geweest bij de gynaecoloog. Groeide de baby tot twee weken geleden nog perfect op de lijntjes, nu bleek dus dat de baby de afgelopen twee weken nauwelijks gegroeid was. Daarbij had ik verminderd vruchtwater. Afgelopen donderdag heb ik ook behoorlijk wat bloedverlies gehad. De placenta, bloeddoorstroming en CTG zagen er wel goed uit
.
Iemand ook meegemaakt? En toen? Wat waren de consequenties? Momentopname en kan het van de week allemaal weer bijgedraaid zijn? Moet sowieso vrijdag weer terug. En moet er goed opletten of ik de kleine voldoende voel bewegen.
Stomme is dat ik van de week nog tegen mijn vriend zei dat ik dacht de 40 weken sowieso niet te gaan volmaken omdat ik best wel veel harde buiken heb snachts en soms ook urenlang buikpijn heb.
Ben nu 34+3 weken zwanger.
.
Iemand ook meegemaakt? En toen? Wat waren de consequenties? Momentopname en kan het van de week allemaal weer bijgedraaid zijn? Moet sowieso vrijdag weer terug. En moet er goed opletten of ik de kleine voldoende voel bewegen.
Stomme is dat ik van de week nog tegen mijn vriend zei dat ik dacht de 40 weken sowieso niet te gaan volmaken omdat ik best wel veel harde buiken heb snachts en soms ook urenlang buikpijn heb.
Ben nu 34+3 weken zwanger.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Weinig vruchtwater en kindje amper gegroeid
Mijn zoon is de laatste 4/5 weken amper tot niks meer gegroeid. Met 37 weken ben ik daarom ingeleid. Toen bleek dat zijn placenta al helemaal verkalkt was. Maargoed, heb hem dus nog een paar weken bij me gedragen. Kreeg extra controles voor de doorbloeding van de navelstreng. Hij is geboren met 2080 gram. Hoeveel werd jouw kindje nu geschat?
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Bij mij dachten ze juist dat er niks aan de hand was, maar de groeicurve boog ineens af met 33 weken. Uiteindelijk was hij met 35+3 2090 gram en zat op de P16 lijn, dat betekend dat er 15% nog kleiner is bij die termijn en de rest is groter. Niet te klein, maar wel ontzettend klein. Bij onderzoek bleek dat mijn placenta nogal wat infarcten had en de navelstreng had extra windingen. Ik ben overigens ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging.
Ik weet dus niet zo goed wat de consequentie hiervan is, maar ik weet wel dat kindjes die met deze termijn geboren worden er eigenlijk zelden wat aan overhouden, zeker na de 35 weken!
Ik weet dus niet zo goed wat de consequentie hiervan is, maar ik weet wel dat kindjes die met deze termijn geboren worden er eigenlijk zelden wat aan overhouden, zeker na de 35 weken!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Fijn dat de meesten er in ieder geval niets aan overhouden.
Er is niet gezegd hoeveel ze nu zou wegen. Twee weken geleden zat dat nog op 1800 gram. Nu heeft ze dus bijna twee weken stil gestaan in groei blijkbaar. Stomme is dat mijn buik de afgelopen twee weken juist wel is gegroeid in vergelijking met eerdere weken.
Wat houdt zon verkalking van de placenta in Charles? En kunnen ze dat al gelijk zien of zien ze dat pas bij de geboorte?
Er is niet gezegd hoeveel ze nu zou wegen. Twee weken geleden zat dat nog op 1800 gram. Nu heeft ze dus bijna twee weken stil gestaan in groei blijkbaar. Stomme is dat mijn buik de afgelopen twee weken juist wel is gegroeid in vergelijking met eerdere weken.
Wat houdt zon verkalking van de placenta in Charles? En kunnen ze dat al gelijk zien of zien ze dat pas bij de geboorte?
RioolSpook- Prater
Daar wil ik toch even wat over zeggen Pompoen. Dat is niet helemaal waar. Er is laatst een onderzoek geweest, waaruit blijkt dat 7 maands kindjes, toch meer dingen overhouden dan dat er altijd gedacht werd.
Ik kan het zo snel even niet vinden nu.
Rioolspook, volgens mij kan het best een moment opname zijn hoor!
Hoe groot werd het kindje geschat??
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Daar wil ik toch even wat over zeggen Pompoen. Dat is niet helemaal waar. Er is laatst een onderzoek geweest, waaruit blijkt dat 7 maands kindjes, toch meer dingen overhouden dan dat er altijd gedacht werd.
Ik heb het eigenlijk meer over 8 maandskindjes... 7 maanden is wel gelijk een heel stuk vroeger natuurlijk! Dat maakt best een groot verschil!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Dat artikel ging over kindjes van 32 tot 36 weken geloof ik..
Irritant dat ik het niet kan vinden
Lejow- Lady Post-a-lot
Haha, is ook niet gezegd lejow. Ze liet alleen een grafiekje zien. Groeide ze eerst echt precies op het midden lijntje, nu zat ze ineens onder de gemiddelden.
RioolSpook- Prater
Het blijft een lastig iets. Twee mm verkeerd meten en je hebt ineens een complete afwijking.
Lejow- Lady Post-a-lot
J. begon aan het eind ook af te wijken. Van een bovengemiddeld kindje ging ze in een paar weken naar een erg klin kindje. Uiteindelijk was ze 2675 gram bij 39 weken. De oorzaak lag in de navelstreng, de aderen waren te dun. Maar ze heeft er niks aan over gehouden.
Dat je veel voorwerk hebt hoeft trouwens niks te zeggen. Heb al weken harde buiken, krampen, af en toe voorweeën enzovoort, maar baby zit nog gewoon binnen. Is zelfs nog niet ingedaald.
Dat je veel voorwerk hebt hoeft trouwens niks te zeggen. Heb al weken harde buiken, krampen, af en toe voorweeën enzovoort, maar baby zit nog gewoon binnen. Is zelfs nog niet ingedaald.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Lejow schreef:Dat artikel ging over kindjes van 32 tot 36 weken geloof ik..
Ah ok, ik heb begrepen dat boven de 35 weken (of misschien was het 34) de kinderen er zelden iets aan over houden. Dit zei de kinderarts tegen mij. Opstartproblemen hebben ze wél natuurlijk, maar verder geen gekke dingen zei hij.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Overigens had ik al vanaf week 18 heel erg veel harde buiken, toen had ik ook een blindedarmontsteking, ze hebben me toen heel erg goed in de gaten gehouden, maar er gebeurde niks, ik heb tot het einde toe heel veel harde buiken gehouden!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pompoen schreef:Lejow schreef:Dat artikel ging over kindjes van 32 tot 36 weken geloof ik..
Ah ok, ik heb begrepen dat boven de 35 weken (of misschien was het 34) de kinderen er zelden iets aan over houden. Dit zei de kinderarts tegen mij. Opstartproblemen hebben ze wél natuurlijk, maar verder geen gekke dingen zei hij.
Idd, volgens mij is er tussen kinderen die na 34 weken geboren worden en voldragen kinderen op lange termijn vrijwel geen verschil. De echte risico's zitten hem in geboren worden voor 32 weken en onder de 1200 gram. Dan zou je lange termijn gevolgen kunnen hebben. Maar dan nog: wanneer is iets gewoon pech en wanneer is het gevolg van vroeggeboorte?
Mijn zoon heeft ws adhd, dat is iets wat samen met autisme veel vaker voorkomt bij kinderen met een vroeggeboorte. Maar het is ook erfelijk, en ik word er ook op getest. Dus waar komt het dan door?
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Overigens had ik bij beide kinderen te weinig vruchtwater, en hadden ze beide een groeiachterstand. Bij mij kwam dat door zwangerschapsvergiftiging. De placenta was bij beiden ook helemaal verkalkt en deels afgestorven door de infarcten die erin zaten (daar komen die verkalkingen door, als ik het goed begrepen heb).
De eerste woog 2130 bij 38 weken, is helemaal goedgekomen.
De eerste woog 2130 bij 38 weken, is helemaal goedgekomen.
Artemis- Prater
Ik liep 41,6 overtijd bij de echo zagen ze dat ik te weinig vruchtwater haf gelijk baloncatheter gekregen en volgende dag ingeleid.... Zoon was klein 49 cm dysmatuur..
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
49cm en dysmatuur?!Aggi schreef:Ik liep 41,6 overtijd bij de echo zagen ze dat ik te weinig vruchtwater haf gelijk baloncatheter gekregen en volgende dag ingeleid.... Zoon was klein 49 cm dysmatuur..
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
De oudste had met 30 weken een groeiachterstand van ruim 3 weken. Door rust is ze met 42 weken geboren met 3115 gram. Dus dat is hellemaal goed gekomen.
De jongste kreeg ik ook groeiecho's en die zeiden dat het een gemiddeld kind was. Maar bij de geboorte bleek hij 2605 gram en 47 cm te zijn met 39 weken en 1 dag. Hij zat toen volgens mij op de p 25 lijn. Oorzaak is nooit gevonden of onderzocht!!
Nu krijg ik vanaf 30 weken ook iedere 2 weken groeiecho's vanwege het verleden van de kinderen. En is hij weer zo licht dan wordt de placenta en navelstreng onderzocht.
Ze hebben er trouwens beide niks aan overgehouden.
De jongste kreeg ik ook groeiecho's en die zeiden dat het een gemiddeld kind was. Maar bij de geboorte bleek hij 2605 gram en 47 cm te zijn met 39 weken en 1 dag. Hij zat toen volgens mij op de p 25 lijn. Oorzaak is nooit gevonden of onderzocht!!
Nu krijg ik vanaf 30 weken ook iedere 2 weken groeiecho's vanwege het verleden van de kinderen. En is hij weer zo licht dan wordt de placenta en navelstreng onderzocht.
Ze hebben er trouwens beide niks aan overgehouden.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Elodie schreef:49cm en dysmatuur?!Aggi schreef:Ik liep 41,6 overtijd bij de echo zagen ze dat ik te weinig vruchtwater haf gelijk baloncatheter gekregen en volgende dag ingeleid.... Zoon was klein 49 cm dysmatuur..
Het gaat niet om de lengte. Mijn dochter was ook 47 cm en dysmatuur. Ze woog namelijk veel minder dan moest.
Artemis- Prater
Artemis schreef:Elodie schreef:49cm en dysmatuur?!Aggi schreef:Ik liep 41,6 overtijd bij de echo zagen ze dat ik te weinig vruchtwater haf gelijk baloncatheter gekregen en volgende dag ingeleid.... Zoon was klein 49 cm dysmatuur..
Het gaat niet om de lengte. Mijn dochter was ook 47 cm en dysmatuur. Ze woog namelijk veel minder dan moest.
Oh ok, dat wist ik niet. Lengte zegt dus niet zoveel. Maar omdat aggi zegt dat haar zoon klein was met 49 cm.. Dan denk ik 'dat is niet klein'...
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
Elodie schreef:Artemis schreef:Elodie schreef:49cm en dysmatuur?!Aggi schreef:Ik liep 41,6 overtijd bij de echo zagen ze dat ik te weinig vruchtwater haf gelijk baloncatheter gekregen en volgende dag ingeleid.... Zoon was klein 49 cm dysmatuur..
Oh ok, dat wist ik niet. Lengte zegt dus niet zoveel. Maar omdat aggi zegt dat haar zoon klein was met 49 cm.. Dan denk ik 'dat is niet klein'...
Even voor de duidelijkheid... had het er miss neer moeten zetten... maar mijn zoon woog 2830 een te laag geboortegewicht voor de duur van de zwangerschap...
Vandaar dat hij dysmatuur was en in de conveuse moest liggen.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Found it!
http://www.medicalfacts.nl/2013/05/10/verhoogde-kans-op-blijvende-ontwikkelings-problemen-bij-matig-te-vroeg-geborenen/
http://www.medicalfacts.nl/2013/05/10/verhoogde-kans-op-blijvende-ontwikkelings-problemen-bij-matig-te-vroeg-geborenen/
Lejow- Lady Post-a-lot
R. groeide ook bijna niet meer in mijn buik. Ik heb er toen geloof ik wel een topic over geopend.
Even gezocht:
http://www.zegmaaryes.nl/t42600-ik-maak-me-toch-een-beetje-zorgen
http://www.zegmaaryes.nl/t42951-vruchtwater-wordt-minder
Ze groeide ineens niet goed meer en toen nam de hoeveelheid vruchtwater af/ging de werking van de placenta achteruit. Ik kreeg 2x per week een echo en elke dag een CTG om R. in de gaten te houden.
Uiteindelijk werd ik steeds zieker, R. groeide niet meer en werd het vruchtwater steeds minder. Met 37.1 is R. geboren met een geboortegewicht van 2530 gram (binnen 24 uur 2280 gram).
Ik lag al wel vanaf 35 weken in het ziekenhuis (1 dag na mijn 'ik maak me toch een beetje zorgen' topic werd ik opgenomen).
Even gezocht:
http://www.zegmaaryes.nl/t42600-ik-maak-me-toch-een-beetje-zorgen
http://www.zegmaaryes.nl/t42951-vruchtwater-wordt-minder
Ze groeide ineens niet goed meer en toen nam de hoeveelheid vruchtwater af/ging de werking van de placenta achteruit. Ik kreeg 2x per week een echo en elke dag een CTG om R. in de gaten te houden.
Uiteindelijk werd ik steeds zieker, R. groeide niet meer en werd het vruchtwater steeds minder. Met 37.1 is R. geboren met een geboortegewicht van 2530 gram (binnen 24 uur 2280 gram).
Ik lag al wel vanaf 35 weken in het ziekenhuis (1 dag na mijn 'ik maak me toch een beetje zorgen' topic werd ik opgenomen).
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
misschien een kleine geruststelling van mijn kant. met 34/35 weken was L ook niet meer gegroeit (hij groeide daarvoor al minder hard) en bleek ik heel weinig vruchtwater te hebben. ik moest om de dag voor CTG komen en echo. uiteindelijk is hij geboren met 36 weken en had ik normaal vruchtwater en bleek hij een heel mooi gewicht te hebben (2600 gram na 24 uur).....in het kader ze hebben het ook regelmatig mis!
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Ja, dat heb ik ook gehoord dat ze het regelmatig mis hebben qua metingen. Is ook al eens eerder voorgekomen dat er een afwijkende meting was. Ik voel dr gewoon goed bewegen de hele dag door dus houdt dat maar aan als graadmeter. Hoop dat de metingen morgen wat beter zijn. Maar toch ga je je gelijk zorgen maken. Ook in combinatie met het bloedverlies dat ik had.
Voel mezelf overigens wel steeds slechter. Zo enorm moe dat ik mezelf de dagen door moet slepen. En de hele dag door die vervelende buikpijnen. Om gek van te worden. Maar dat zal wel bij een zwangerschap horen.
Voel mezelf overigens wel steeds slechter. Zo enorm moe dat ik mezelf de dagen door moet slepen. En de hele dag door die vervelende buikpijnen. Om gek van te worden. Maar dat zal wel bij een zwangerschap horen.
RioolSpook- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» te weinig vruchtwater
» ervaring weinig vruchtwater
» Niet goed gegroeid
» Hoeveel cupmaten gegroeid tijdens zwangerschap?
» Veel vruchtwater
» ervaring weinig vruchtwater
» Niet goed gegroeid
» Hoeveel cupmaten gegroeid tijdens zwangerschap?
» Veel vruchtwater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: