Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vruchtwater of niet?

+4
miss piggy
Clapperdie
Susan
Rouge
8 plaatsers

Ga naar beneden

vruchtwater of niet? Empty vruchtwater of niet?

Bericht  Rouge do 5 apr 2012 - 19:27

Gisteravond begon ik krampen te krijgen en is overgegaan in weeën die goed op te vangen waren. Naar de wc geweest en 5 minuten daarna in bed liep er zo een plens vocht uit. Heb veel kunnen opvangen op een celstofmatje (ofzo?) We zijn naar het ziekenhuis gegaan en ik bleek idd weeën te hebben. Alleen werden ze steeds minder en bij controle bleek dat de baby nog genoeg vruchtwater heeft en ik op dat moment geen vruchtwater verloor. Ze hebben urine afgenomen om te kijken of ik een urineweginfectie heb, dat hoor ik dus straks (heb zo weer controle) Maar kan ik dat matje meenemen om te laten checken of het echt geen urine was (matje is nog steeds nat namelijk)? Het was helder(veel) en ruikt ook niet naar urine. Bij mijn zoon verloor ik ook vruchtwater en bij controles zeiden ze steeds van niet. Ik had nu zoiets van dat ga ik niet nog een keer zomaar aannemen. Straks zeggen ze steeds van niet en loop ik allang met gebroken vliezen rond. Uiteindelijk ben ik dus weer naar huis gegaan en tot vanmorgen 5 uur krampen gehad...ik weet dat ik dit straks ook weer moet aangeven in het ziekenhuis maar misschien hebbebn jullie er soortgelijke ervaringen mee.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vruchtwater of niet? Empty Re: vruchtwater of niet?

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 19:30

Ik heb er geen ervaring mee, maar als je het al eerder hebt meegemaakt dan zou ik zeker op je strepen staan. Zodat ze echt wel goed bekijken of het nou wel of geen vruchtwater was.

Gast
Gast

Bericht  Rouge do 5 apr 2012 - 19:32

ja ik neem het maar gewoon mee. Bij mijn zoon kon de vk nog net wat opvangen (ze stond toen op punt om weg te gaan) met een wattenstaafje, dat kleurde toen blauw, wat aangaf dat het toch vruchtwater was. Daarvoor kon ze niks bijzonders 'zien'. Hopelijk kunnen ze dat nog doen met dat matje..
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 19:35

Als het nog nat is kunnen ze er volgens mij wel wat mee. Ik had met 31 weken veel vochtverlies gehad en bij controle bleek toen dat het geen vruchtwater was, kreeg toen de tip om een hydrofiel washandje in mijn ondergoed te doen als het weer terugkwam en dan konden ze daarmee ook bepalen of het vruchtwater was.

Gast
Gast

Bericht  Rouge do 5 apr 2012 - 19:38

hmm ok, ik baal er ook gewoon een beetje van en ben nogal emo van het slaapgebrek en de weeën 'zonder resultaat'. Maargoed..ben benieuwd wat ze zo zeggen.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Bericht  Susan do 5 apr 2012 - 19:41

Dat de baby nog genoeg vruchtwater heeft wil niet zeggen dat jij nu geen vruchtwater verliest. Niet iedereen verliest het vruchtwater in één keer. Toen ik van Ezra ging bevallen, begon het 's morgens met een klein beetje, daarna werd het steeds meer en 's avonds stroomde het er echt achter elkaar uit. Ik denk dat als er toen 's middags was gekeken, hij ook nog wel veel vruchtwater had gehad, maar het kwam er wel degelijk uit. Voor zover ik me kan herinneren maak je ook weer nieuw vruchtwater aan. Ik vind het dus echt heel raar dat ze zich hierop baseren en ik zou zeker wat vruchtwater proberen op te vangen.

Volgens mij kun je dan het beste een boterhamzakje in je onderbroek doen, daar blijft het min of meer op liggen en dan kun je het later in een potje laten druppelen. Als je al flink wat vruchtwater verliest kun je het ook gewoon opvangen met de maatbeker of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Clapperdie do 5 apr 2012 - 19:43

Ik dacht met 37 weken ook vruchtwater te verliezen. Ik heb het wel een beetje kunnen opvangen maar de vk twijfelde. Het rook niet naar urine maar ook niet echt naar vruchtwater.

Ze heeft toen bij mij een testje gedaan. Ik moest op bed liggen met benen gespreid en heel hard op de palm van mn hand blazen. Als je vruchtwater verliest dan schijnt het er op die manier uit te lopen.

Daarna alsnog even naar het zhuis geweest voor controle maar het was bij mij geen vruchtwater. Ik had er trouwens geen weeen bij wel harde buiken.

Maar gewoon goed in de gaten houden hoor! Succes!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Rouge do 5 apr 2012 - 19:44

Ik verlies het nu alleen niet meer. Was al een heleboel in bed (en ik kan me gewoon niet zo goed voorstellen dat ik opeens ontzettend incontinent was). Het voelde wel alsof ik plaste, maar kon het niet 'tegenhouden' en had niet eens plasdrang. Na die plens ben ik dus niks meer verloren. Hopelijk zet het alsnog vandaag of morgen door..
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Bericht  Rouge do 5 apr 2012 - 19:46

@ clapperdie: dat moest ik dus ook doen, dat blazen etc. Maargoed was bij zoon ook en op moment dat het gecontroleerd wordt, gebeurd er dus niets smile Er zit helaas niks anders op dan afwachten. Hoelang daarna ben jij eigenlijk bevallen?
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Bericht  miss piggy do 5 apr 2012 - 19:54

ik heb geen tips maar wil je heel veel succes wensen en hopelijk zet het door!
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  moepie do 5 apr 2012 - 19:58

Ik zou ook op mijn strepen gaan staan.
En zodra je weer wat verliest toch kijken of je het nog eens kan opvangen.

Ik heb het meegemaakt met mijn schoonzus, die verloor ook steeds wat maar dit scheen geen vruchtwater te zijn. Keer op keer terug naar het ziekenhuis, weer een testje gedaan maar nee hoor. De verloskundige was er bijna zeker van dat het wel vruchtwater was maar het ziekenhuis stuurde haar terug. Dit heeft bijna een week geduurd. Later bleek dat er hoog toch een scheurtje zat in de vliezen...dus tóch vruchtwater.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Bruintje Beer do 5 apr 2012 - 20:04

Ik zou op mijn strepen gaan staan.
Ik werd ook doorgestuurd naar het zkh omdat het kindje niet gegroeid was met 39 weken. Alles was goed volgens de echo. Maar ik bleek wel weinig vruchtwater te hebben terwijl ik veel vruchtwater zou hebben. Wij hebben er op gestaan om het te checken omdat ik ook telkens kleine beetjes vocht verloor al bijna een week lang.
Met het wattenstaafje is toen gekeken of het gebroken was en dit bleek zeker het geval. Paar uur later werd ik ingeleid!
Ik bleek een hoog scheurtje te hebben in 1 van mijn vliezen
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Rouge do 5 apr 2012 - 20:17

Bruintje Beer schreef:Ik zou op mijn strepen gaan staan.
Ik werd ook doorgestuurd naar het zkh omdat het kindje niet gegroeid was met 39 weken. Alles was goed volgens de echo. Maar ik bleek wel weinig vruchtwater te hebben terwijl ik veel vruchtwater zou hebben. Wij hebben er op gestaan om het te checken omdat ik ook telkens kleine beetjes vocht verloor al bijna een week lang.
Met het wattenstaafje is toen gekeken of het gebroken was en dit bleek zeker het geval. Paar uur later werd ik ingeleid!
Ik bleek een hoog scheurtje te hebben in 1 van mijn vliezen

Ja dat kleine beetjes verliezen had ik bij mijn zoon dus. 'Goed' om te lezen dat het wel kan en dat ik mezelf niet zomaar iets aan het inbeelden ben, want dat gevoel krijg ik er een beetje bij als ze bij het ziekenhuis zeggen dat ik echt geen vruchtwater ben verloren. Ik voel nu niks bijzonders meer. Af en toe wat krampen maar geen weeën meer zoals gisteravond en vannacht.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Bericht  Bruintje Beer do 5 apr 2012 - 20:26

Ik had de laatste 2 nachten voordat ik werd ingeleid ook hele erge weeen s'nachts en overdag niks.
Gewoon weer bellen dat je het niet vertrouwd
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Rouge do 5 apr 2012 - 20:30

dat is ook heel helpend voor je nachtrust Wink Ik kan heel moeilijk overdag slapen, dus ik hoop maar dat het of vandaag nog doorzet of nog ff niet zodat ik vannacht nog even wat slaap kan inhalen.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 20:43

vruchtwater wordt ook telkens aangemaakt dus als je nu wat verliest hoeft dat niet erg te zijn. Mijn vliezen waren met 23 weken gebroken en pas met 30 weken kwamen ze er achter dat het daadwerkelijk mijn vliezen waren.. Ze hielden het steeds op dat ik urine verloor. (heb zelfs echo's gehad van mijn blaas en nieren daardoor)

Ik verloor overigens altijd in de nacht als ik naar de wc moest een hele plens vruchtwater. Kon me standaard tussen 1 en 2 helemaal omkleden omdat ik tot men enkels in het vruchtwater stond.

Zou wel op je strepen staat aangezien je toch d.m.v. je gebroken vliezen infecties kan oplopen.

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie do 5 apr 2012 - 20:48

Rouge schreef:@ clapperdie: dat moest ik dus ook doen, dat blazen etc. Maargoed was bij zoon ook en op moment dat het gecontroleerd wordt, gebeurd er dus niets vruchtwater of niet? 561177 Er zit helaas niks anders op dan afwachten. Hoelang daarna ben jij eigenlijk bevallen?

3 weken later... ik hoop dat het bij jou sneller doorzet.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Rouge vr 6 apr 2012 - 2:41

Zo net ontwaakt uit een middagslaap, is gelukkig nog gelukt om even te slapen..
Bij de controle bleek nog steeds geen vruchtwater te zien. Ze vond het wel een raar verhaal, omdat het niet naar vruchtwater ruikt (had dat matje meegenomen;)) en een grote plek was, wat ook niet zomaar afscheiding kan zijn. Ze heeft dus wel voor de zekerheid inwendig onderzoek gedaan. Heb genoeg vruchtwater en baby ligt wel gewoon goed ingedaald. Blijf wat menstruatieachtige krampen houden af en toe maargoed, hoe we zullen zien wanneer het weer serieuze weeën gaan worden. Probeer er maar vanuit te gaan dat het gewoon nog dagen/week(en) kan duren.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 4:15

Ik herken het wel, ik dacht ook dat het vruchtwater was maar het kwam met een deel van de slijmprop naar buiten.
Na een testje bleek het geen vruchtwater.

Ik heb overigens flink last van voorweeen gehad die ook regelmatig kwamen en ik weg moest puffen, ik hoop dat het voor jou eerder doorzet.

Gast
Gast

Bericht  Ayla vr 6 apr 2012 - 4:23

Ik weet niet of het voor de bevalling ook al zo kan zijn, maar ik heb na de bevalling 2x mezelf helemaal ondergezeken. Ik voelde niet dat ik moest plassen, kon het ook niet tegenhouden. Dus het kán ook urine geweest zijn, weet alleen niet of dat ook voorkomt als je nog niet bevallen bent.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 4:33

Ayla schreef:Ik weet niet of het voor de bevalling ook al zo kan zijn, maar ik heb na de bevalling 2x mezelf helemaal ondergezeken. Ik voelde niet dat ik moest plassen, kon het ook niet tegenhouden. Dus het kán ook urine geweest zijn, weet alleen niet of dat ook voorkomt als je nog niet bevallen bent.
Ik had het tijdens mijn zwangerschap 's nachts als ik me omdraaide in bed... laughcry

Gast
Gast

Bericht  Rouge vr 6 apr 2012 - 6:38

Ayla schreef:Ik weet niet of het voor de bevalling ook al zo kan zijn, maar ik heb na de bevalling 2x mezelf helemaal ondergezeken. Ik voelde niet dat ik moest plassen, kon het ook niet tegenhouden. Dus het kán ook urine geweest zijn, weet alleen niet of dat ook voorkomt als je nog niet bevallen bent.

Ja kan opzich wel, maar het leek mij niet heel logisch omdat ik 5 min daarvoor geplast had en weeën had.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Bericht  Ayla vr 6 apr 2012 - 6:53

Oh nee dan kan dat niet. Vraag me wel af wat het dan wel was.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  hellowkitty vr 6 apr 2012 - 10:13

Het kan wel urine zijn als je misschien niet goed uitgeplast had dan blijft er wat zitten.
Mijn vliezen waren met 34 weken gebroken was 2x een testje nodig voor het zichtbaar was.
Maar zou t wel in de gaten houden! als t zoetig ruikt en rozeachtige kleur dan zeggen ze wel dat het vruchtwater is.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 10:24

Ik heb het ook gehad. Bij C.iske dacht ik tot 2 keer toe dat ik in mijn bed plaste voordat het kwartje viel. In het zh hebben ze ook nog lang getwijfeld of hey het vruchtwater was terwijl het toen inmiddels al langs mijn benen liep laughcry

Bij J.anneman hetzelfde, zodra ik ging liggen golfde er een beetje uit. Toen heeft het nog een nacht, en dag en mocht een nacht geduurd voordat ik beviel met opwekkers.

Ik hoop dat het bij jou sneller gaat.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: