Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

te weinig vruchtwater

5 plaatsers

Ga naar beneden

te weinig vruchtwater Empty te weinig vruchtwater

Bericht  joyce0606 wo 3 apr 2013 - 2:41

Vandaag bij de Gyn. Geweest en dat ik dacht dat alles wel gehad te hebben kwam ze tot de ontdekking dat ik te weinig vruchtwater heb (met de groei echo van 35 weken was het nog voldoende).

Ze heeft alleen zelf gekeken en niet dmv groeiecho. Ik mocht gelijk aan het CTG. Vrijdag moet ik weer terug komen voor ewn CTG en agspraak ivm te weinig vruchtwater.

De oorzaak is onduidelijk, ik verlies 0.0 vocht.

Wie is hier bekend mee? En wat was de oorzaak?

(Weet iemand dan waar het vocht blijft? Het wordt toch automatisch aangemaakt?)

joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

te weinig vruchtwater Empty Re: te weinig vruchtwater

Bericht  Happydobby wo 3 apr 2013 - 2:45

Je kindje drinkt er toch van?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

te weinig vruchtwater Empty Re: te weinig vruchtwater

Bericht  Pompoen wo 3 apr 2013 - 2:45

Nou je kindje groeit als het goed is door en met een bepaalde termijn moet je een bepaalde hoeveelheid vruchtwater hebben volgens mij.
Ik had eerst nogal ruim vruchtwater, later was het normaal en met de bevalling had ik een matige hoeveelheid vruchtwater. Daar zat bij mij wel flink tijd tussen hoor en waar ze precies naar kijken weet ik ook niet helemaal. Maar volgens mij kijken ze dus naar je termijn en de hoeveelheid vruchtwater.
Of vruchtwater ook verdwijnt zonder dat je het verlies weet ik eigenlijk niet, want die groeiecho is nog niet zo heel lang geleden toch?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

te weinig vruchtwater Empty Re: te weinig vruchtwater

Bericht  Pompoen wo 3 apr 2013 - 2:46

Happydobby schreef:Je kindje drinkt er toch van?

Ja maar je kindje plast dat dan ook weer uit, dat is een deel van dat vruchtwater... Het is volgens mij niet zo dat je kindje het opdrinkt en in zichzelf vasthoud toch?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

te weinig vruchtwater Empty Re: te weinig vruchtwater

Bericht  joyce0606 wo 3 apr 2013 - 2:54

Pompoen: ik had dus precies vorige week geleden de groeiecho en toen was het vruchtwater helemaal normaal. Nu is het in week tijd te weinig, ze zag nog wel wat zitten maar niet veel.

Ja een kindje plast het ook weer uit...daarom is het toch zo raar omdat ik geen vocht verlies, waar blijft het dan?

Of komt er straks een vocht volgelopen kindje uit?

De kleine loopt ook wat achter in groei, de verwachting nu is dat hij helemaal niet meer gaat aankomen omdat hij ook nu krap ligt. Hij ligt met hoofd naar beneden maar nog niet ingedaald.

Ik word over niet lange tijd ingeleid...


Laatst aangepast door joyce0606 op wo 3 apr 2013 - 3:08; in totaal 1 keer bewerkt
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

te weinig vruchtwater Empty Re: te weinig vruchtwater

Bericht  Caroow wo 3 apr 2013 - 3:06

Is het niet zo dat je zeg maar bij 10 weken 100ml moet hebben, bij 20 weken 500ml, bij 30 weken 1000ml.. En dat er gewoon niks bij gemaakt is?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

te weinig vruchtwater Empty Re: te weinig vruchtwater

Bericht  Maudy wo 3 apr 2013 - 3:07

Bij mij zagen ze het met de groei echo van 35 weken. Mijn diepste plas was 2,4 en de onderlijn is 2,5. Weet je wat die van jou is?

Bij mij gaven ze geen reden op, alleen dat ze het goed in de gaten zouden houden. L is met 37 Weken spontaan geboren maar zat niet vol met vocht. Ze woog namelijk 2470 en is afgevallen tot 2360.

Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

te weinig vruchtwater Empty Re: te weinig vruchtwater

Bericht  joyce0606 wo 3 apr 2013 - 3:09

Ypie schreef:Bij mij zagen ze het met de groei echo van 35 weken. Mijn diepste plas was 2,4 en de onderlijn is 2,5. Weet je wat die van jou is?

Bij mij gaven ze geen reden op, alleen dat ze het goed in de gaten zouden houden. L is met 37 Weken spontaan geboren maar zat niet vol met vocht. Ze woog namelijk 2470 en is afgevallen tot 2360.


Nee ik weet niet wat de waarde is...maar bij jouw dus ook kleintje...hier loopt de kleine ook achter...zou dat dan met elkaar te maken hebben?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

te weinig vruchtwater Empty Re: te weinig vruchtwater

Bericht  Maudy wo 3 apr 2013 - 3:18

Dat zou best wel eens kunnen, ik heb eigenlijk geen idee. Ik mocht niet googlen van de VK dus heb dat ook nooit gedaan.

Ze zei dat ze het goed in de gaten zou houden omdat de kleine het minder comfortabel kan krijgen, maar ze heeft niks over de groei gezegd.

Met de 35 weken werd ze 2450 geschat en ze is dus met 2470 geboren. In 2 weken zou ze maar 20 gram zijn aangekomen. Zou mij niet verbazen als dat aan het verminderde vruchtwater lag.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

te weinig vruchtwater Empty Re: te weinig vruchtwater

Bericht  joyce0606 wo 3 apr 2013 - 3:22

Ypie schreef:Dat zou best wel eens kunnen, ik heb eigenlijk geen idee. Ik mocht niet googlen van de VK dus heb dat ook nooit gedaan.

Ze zei dat ze het goed in de gaten zou houden omdat de kleine het minder comfortabel kan krijgen, maar ze heeft niks over de groei gezegd.

Met de 35 weken werd ze 2450 geschat en ze is dus met 2470 geboren. In 2 weken zou ze maar 20 gram zijn aangekomen. Zou mij niet verbazen als dat aan het verminderde vruchtwater lag.

Ik wil ook niet googlen!

Hier is hij vorige week (35 weken) 2 kilo geschat, hij is in 6 weken tijd erg weinig aangekomen dus ze verwacht nu ook niet dat hij veel aangekomen is. Het is hopen dat de echo afwijkt en dat hij zwaarder uit valt...dat is wel waar de gyn op hoopt!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

te weinig vruchtwater Empty Re: te weinig vruchtwater

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum