Niet goed gegroeid
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Niet goed gegroeid
Vanmorgen naar het weeguurtje geweest op het consultatiebureau. Z. is in 1 week tijd maar 40 gram gegroeid. Omdat hij een ruisje bij zijn hart heeft moest ik contact opnemen met de kindercardioloog zei de cb-arts. Volgens de assistent van de cardioloog moet ik nu eerst weer langs de huisarts voor een verwijzing en dan kan ik op z'n vroegst over 2 weken terecht. De huisarts wil niet opnieuw een verwijzing geven omdat we daar al onder behandeling zijn. De kindercardioloog zou mij 2 weken geleden en gister ook al bellen en dit heeft ze niet eens gedaan. Zou het mogelijk zijn om naar een ander ziekenhuis te gaan voor de controles?
Ben ik nou de enige die dit raar vind? Ik heb net alweer de assistent gebeld om te zeggen dat ik geen verwijzing krijg maar nu was ze aan het eten en niet te bereiken. Zou ik gewoon nog een week kunnen wachten en kijken of hij dan nog meer is gegroeid?
Ik denk zelf dat hij zo weinig is gegroeid omdat hij spruw heeft en enorm hoest waardoor hij vaak heel veel voeding weer uit spuugt.
Ben ik nou de enige die dit raar vind? Ik heb net alweer de assistent gebeld om te zeggen dat ik geen verwijzing krijg maar nu was ze aan het eten en niet te bereiken. Zou ik gewoon nog een week kunnen wachten en kijken of hij dan nog meer is gegroeid?
Ik denk zelf dat hij zo weinig is gegroeid omdat hij spruw heeft en enorm hoest waardoor hij vaak heel veel voeding weer uit spuugt.
Gast- Gast
Re: Niet goed gegroeid
Ik zou hier heeeeel erg kwaad om worden en echt op m'n strepen gaan staan als ik jou was. Dus ik zou die assistent van de cardioloog bellen en eisen dat je vandaag nog word teruggebeld en niet aan het lijntje gehouden wenst te worden!
Sterkte, dit zal niet makkelijk voor je zijn.
Sterkte, dit zal niet makkelijk voor je zijn.
Gast- Gast
Ik heb niks toe te voegen aan Pritt, en idd moet dit heel moeilijk voor je zijn! Sterkte!
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
J.ulia was een maand geleden ook te weinig gegroeid...165gr in 3 weken.
Paniek op het consultatiebureau, ik heb later onze huisarts gebeld en die gaf aan dat we ons geen zorgen hoefden te maken.
Ik heb thuis wel het gewicht van J.ulia in de gaten gehouden en toen kwam ze weer prima aan.
Je kunt het misschien deze week eens aankijken en inderdaad volgende week weer gaan wegen.
Maar ik vind het wel belachelijk dat je niet wordt teruggebeld hoor! Dat zou ik inderdaad ook eisen van de kindercardioloog!
Vervelende situatie zeg, bah!
Paniek op het consultatiebureau, ik heb later onze huisarts gebeld en die gaf aan dat we ons geen zorgen hoefden te maken.
Ik heb thuis wel het gewicht van J.ulia in de gaten gehouden en toen kwam ze weer prima aan.
Je kunt het misschien deze week eens aankijken en inderdaad volgende week weer gaan wegen.
Maar ik vind het wel belachelijk dat je niet wordt teruggebeld hoor! Dat zou ik inderdaad ook eisen van de kindercardioloog!
Vervelende situatie zeg, bah!
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10
Ik was een beetje te vroeg want de cardioloog belde net. Ze was op vakantie geweest en er was iets mis gegaan met de planning daarom belde ze nu.
We hoeven over een half jaar pas terug te komen voor de controle van zijn hartje gelukkig. En ze maakt zich helemaal geen zorgen om de groei. Om ons gerust te stellen hebben we over 6 weken nog 1x een afspraak met de cardioloog om naar Z. zijn groei te kijken.
Ze was best wel een beetje boos op de cb arts. Ze praten mij daar constant bang en raken zelf om het minst of geringste in paniek. Ze gaat die cb-arts vandaag nog daar over bellen. En ze heeft gezegd dat ik ten alle tijde met haar mag bellen als er iets is.
Ben benieuwd wat ik volgende week op het cb te horen ga krijgen..
We hoeven over een half jaar pas terug te komen voor de controle van zijn hartje gelukkig. En ze maakt zich helemaal geen zorgen om de groei. Om ons gerust te stellen hebben we over 6 weken nog 1x een afspraak met de cardioloog om naar Z. zijn groei te kijken.
Ze was best wel een beetje boos op de cb arts. Ze praten mij daar constant bang en raken zelf om het minst of geringste in paniek. Ze gaat die cb-arts vandaag nog daar over bellen. En ze heeft gezegd dat ik ten alle tijde met haar mag bellen als er iets is.
Ben benieuwd wat ik volgende week op het cb te horen ga krijgen..
Gast- Gast
40 gram in een week is natuurlijk niet zo veel. Ik weet niet of je borstvoeding geeft, ik heb begrepen dat het dan normaal is dat een kindje niet zo goed groeit.
Waren de weegmomenten wel rond hetzelfde tijdstip en beide keren net voor of na een voeding, dat kan volgens mij ook wel schelen.
Anders volgende week nog een keer wegen, en dan misschien juist niet elke week, maar iets langer er tussen, dan krijg je volgens mij een veel reeëler beeld.
Mijn dochter is in 7 maanden tijd in totaal nog geen 2,5 kg aangekomen, zij groeit dus echt niet zo hard en ook daar is geen paniek over. Ze volgt haar eigen lijntje en dan vinden ze het bij mij op het cb gewoon goed.
Waren de weegmomenten wel rond hetzelfde tijdstip en beide keren net voor of na een voeding, dat kan volgens mij ook wel schelen.
Anders volgende week nog een keer wegen, en dan misschien juist niet elke week, maar iets langer er tussen, dan krijg je volgens mij een veel reeëler beeld.
Mijn dochter is in 7 maanden tijd in totaal nog geen 2,5 kg aangekomen, zij groeit dus echt niet zo hard en ook daar is geen paniek over. Ze volgt haar eigen lijntje en dan vinden ze het bij mij op het cb gewoon goed.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Nee, hij krijgt nu flesvoeding. Het is wel elke keer dezelfde weegschaal. En rond dezelfde tijd Hij krijgt om 11:00 een fles en dan is het om 12:15 wegen op het cb.
Ze doen op het cb zo paniekerig omdat mijn eerste zoon is overleden aan een hartafwijking. Dit is dezelfde arts die ontdekte toen dat er iets niet goed zat en ze begint er iedere keer weer over.. Ja, dat deed Na.sim ook dus je moet maar ff bellen.
Ik maakte me nu eigenlijk helemaal geen zorgen want hij heeft spruw en dat doet hem pijn. Plus dat het warm is en hij daarom misschien wat minder drinkt. Misschien moet ik gewoon naar een ander cb ipv een andere cardioloog..
Ze doen op het cb zo paniekerig omdat mijn eerste zoon is overleden aan een hartafwijking. Dit is dezelfde arts die ontdekte toen dat er iets niet goed zat en ze begint er iedere keer weer over.. Ja, dat deed Na.sim ook dus je moet maar ff bellen.
Ik maakte me nu eigenlijk helemaal geen zorgen want hij heeft spruw en dat doet hem pijn. Plus dat het warm is en hij daarom misschien wat minder drinkt. Misschien moet ik gewoon naar een ander cb ipv een andere cardioloog..
Gast- Gast
Wat fijn dat de cardioloog heeft gebeld en dat ze je gerust heeft kunnen stellen!
Irritant, zo'n cb arts! Hebben we dezelfde ;-)
Ik probeer ook niet meer te luisteren naar hun paniekreacties...als we zelf twijfelen dan bellen we de huisarts!
Fijn dat er over 6 weken nog een afspraak staat om samen even te kijken! Dan is 'ie vast en zeker hartstikke gegroeid!!
Irritant, zo'n cb arts! Hebben we dezelfde ;-)
Ik probeer ook niet meer te luisteren naar hun paniekreacties...als we zelf twijfelen dan bellen we de huisarts!
Fijn dat er over 6 weken nog een afspraak staat om samen even te kijken! Dan is 'ie vast en zeker hartstikke gegroeid!!
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10
Oke, ik begrijp nu wel waar de bezorgdheid bij de arts vandaan komt, maar ze pakt het wel helemaal verkeerd aan door jou ook zo ongerust te maken.
Misschien inderdaad maar naar een ander cb gaan als je je bij de arts niet prettig voelt.
Misschien inderdaad maar naar een ander cb gaan als je je bij de arts niet prettig voelt.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Oke, dit is niet goed!
» Het is niet goed..
» Het is niet goed...
» Niet goed...
» Oke, dit is niet goed!
» Het is niet goed..