Zwangerschapsmisselijkheid tov zwakke maag
+4
Paper Crown
Supertalentje
Caroow
Sadie_
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zwangerschapsmisselijkheid tov zwakke maag
Ik ben niet zwanger hoor maar ik vraag me dit al een tijdje af en had het er laatst met Zora even over. Heb je meer kans op misselijkheid in je zwangerschap als je een zwakke maag hebt of een maag die snel van streek is? Mijn moeder was bijvoorbeeld geen seconde misselijk tijdens haar zwangerschappen, maar zij heeft een ontzettend sterke maag en heeft eigenlijk überhaupt nooit last daarvan. Of heeft het daar niks mee te maken?
Sadie_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13
Re: Zwangerschapsmisselijkheid tov zwakke maag
Ik ben nooit misselijk maar ik heb me toch wat gespuugd de eerste 12 weken. Ik denk niet dat het daarmee te maken heeft.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik weet niet of er een verband is. Maar mijn maag is niet bepaald sterk, en vorige zwangerschap was ik extreem misselijk. Ook twee opnames gehad vanwege uitdroging. Nu ben ik voor de tweede keer zwanger en sinds een week is het weer drama. In mijn geval gaat het dus wel op, maar wil niet zeggen dat er echt een verband is tussen beide dingen. De oorzaak kan ook ergens anders liggen, geen idee.
Gast- Gast
Ik ben zelden tot nooit misselijk. Bij de eerste had ik ook nergens last van, bij deze ben ik van de 6 tot 16 weken continue misselijk geweest. Ik hoefde gelukkig niet over te geven, maar dat continue misselijk zijn vond ik ook niks. Misschien is er een verband, maar heb ik dat de tweede keer gemist
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Nee, ik heb een zeer zwakke maag, word zo snel misselijk, maar tijdens de zwangerschap heb ik wel misselijkheid gehad maar nooit gespuugd.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik hoop maar dat het er niks mee te maken heeft want anders kan ik mijn lol op met mijn maag die nergens tegen kan
Sadie_- Fluisteraar
ik geloof dat het meer te maken heeft met hoe sterk je lichaam op de hormonen reageert. Hoe heftiger je lichaam op de hormonen reageren hoe erger de misselijkheid/spugen. En natuurlijk ook met hoeveel hormoon je in je lijf hebt. Toen ik namelijk met 8.5 week naar de VK belde dat mijn klachten verdwenen waren kreeg ik de uitleg dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Mijn lichaam reageerde niet zo heftig op de hormonen (had namelijk weinig klachten) en was waarschijnlijk al gewend geraakt aan het hormoon waardoor ik bijna tot geen klachten meer had.
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Ik denk niet dat het daar mee te maken heeft. Voordat ik zwanger was gaf ik nooit over. Max 1 x per 2 jaar ofzo. Nu dacht ik er ook goed mee weg te komen, maar ongeveer vanaf de 8e week is het mis. Overgeven blegh. En het is nog steeds niet over.
Wel merk ik dat afleiding veel doet. Vorige week van maandag tm vrijdag gewerk en amper last. Zaterdag dagje weg geweest, ging het ook goed. En gisteren en vandaag zit ik thuis en het is weer mis. Gisteravond weer overgegeven en ook vandaag denk ik niet dat het goed gaat:pale: .
Wel merk ik dat afleiding veel doet. Vorige week van maandag tm vrijdag gewerk en amper last. Zaterdag dagje weg geweest, ging het ook goed. En gisteren en vandaag zit ik thuis en het is weer mis. Gisteravond weer overgegeven en ook vandaag denk ik niet dat het goed gaat:pale: .
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
Het zal idd aan de hormonen liggen. Ik had nooit last van mijn maag. Bij de eerste 37 weken kotsmisselijk geweest en elke dag overgeven. Bij deze zwangerschap alleen de eerste weken misselijk en sindsdien nergens meer last van qua misselijkheid.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Maar als het aan de hormonen ligt, hoe kan het dan zo verschillen per zwangerschap? Of zou je lichaam dan die hormonen sneller herkennen?
Sadie_- Fluisteraar
het is een hormoon die normaal niet in je lichaam zit. Dus als er een "lichaamsvreemde" stof in je lijf komt reageert je lichaam daar op. De ene dus heftiger dan de ander en afhankelijk van de hoeveelheid hormoon. Het ene lichaam accepteer het hormoon dus sneller dan het andere lichaam zeg maar.
Stokstaartje- Prater
Dat snap ik inderdaad maar ik bedoel hoe het dan zo kan verschillen per persoon bij meerdere zwangerschappen zoals bij Annemie. Dat is dan toch hetzelfde hormoon bij dezelfde persoon?
Sadie_- Fluisteraar
Ja dat vraag ik me ook wel af..misschien heb ik nu minder hormonen..geen idee. Je hebt ook meiden die bij de eerste nergens last van hebben en juist bij de tweede erg misselijk zijn.
Annemie- Ratel
Annemie schreef:Ja dat vraag ik me ook wel af..misschien heb ik nu minder hormonen..geen idee. Je hebt ook meiden die bij de eerste nergens last van hebben en juist bij de tweede erg misselijk zijn.
Gelukkig maar dat het bij jou niet zo erg is deze keer! 37 weken lang last jeetje
Sadie_- Fluisteraar
Ik ben niet snel misselijk of moet overgeven, maar nu....pfffff.
_Poppy_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13
Sadie_ schreef:Dat snap ik inderdaad maar ik bedoel hoe het dan zo kan verschillen per persoon bij meerdere zwangerschappen zoals bij Annemie. Dat is dan toch hetzelfde hormoon bij dezelfde persoon?
Ik denk dat het dan inderdaad is wat Annemie zegt. Dat er dan minder hormoon is als de keer ervoor. Anders zou ik geen verklaring weten hihi
@Annemie: gelukkig zeg dat je zwangerschap daarin niet lijkt op de eerste!!
Stokstaartje- Prater
Ja, daar ben ik ook superblij mee stokstaartje :-)
Annemie- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Tips voor een zwakke maag?
» Afvallen, wat is jou zwakke plek?
» Maag of galblaasklachten
» Maag en/of slokdarm infectie?
» Ik word gek van de maag- en hoofdpijn
» Afvallen, wat is jou zwakke plek?
» Maag of galblaasklachten