Ik ben echt wanhopig
+22
Liadan
CCC
Aoi
Silke
Schism
Linda
Bolleke
Printje
Vancity_girl
Supertalentje
Tania
Caroow
Parisienne
Lejow
Muppetje
Parel
Darius
Ayla
Pommes
Sun88
Mrs. Jansen
Paper Crown
26 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Ik ben echt wanhopig
Tania schreef:Ik heb geen tips voor je want ik heb alles uitgeprobeerd en het enige wat bij mijn kinderen uiteindelijk hielp was gewoon afwachten tot ze beter gingen slapen. Al die tips en trucs werkten niet.
Ik weet hoe slopend het is, dus je krijgt van mij een dikke knuffel
denk inderdaad dat het uitzitten is. Maar het is wel rete vermoeiend. Ik zou het zelf nooit doen maar ik snap ergens wel waarom mensen hun baby schudden.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Caroow schreef:Bij jullie in bed? Ik riep altijd heel hard dat baby's in hun eigen bed moeten, maar mijn nachtrust is me meer waard dan dat.
Dit hebben we nooit gedaan, Julian is wel op t punt dat hij dingen snapt dus ik ben dan weer bang dat hij tot zijn 21ste tussen ons in slaapt..
Wat wil je liever, nog jarenlang met z'n drieën slapen of nog jarenlang niet slapen? Beetje kortaf gezegd zo, ik bedoel het niet onaardig. Maar als je er zo doorheen zit en alles al hebt geprobeerd.. Dan zou ik zelf het wel proberen.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Paper Crown schreef:Caroow schreef:Bij jullie in bed? Ik riep altijd heel hard dat baby's in hun eigen bed moeten, maar mijn nachtrust is me meer waard dan dat.
Dit hebben we nooit gedaan, Julian is wel op t punt dat hij dingen snapt dus ik ben dan weer bang dat hij tot zijn 21ste tussen ons in slaapt..
Ben ik het niet mee eens. Als B zo´n nacht heeft proberen we vanalles, maar als ze niet gaat slapen, komt ze uiteindelijk toch echt tussen ons in. Ze is 1,5, dus snapt vanalles dondersgoed, maar ze gaat daarna ook weer prima in haar eigen bedje slapen (ik leg haar, als je uiteindelijk slaapt/ bijna slaapt, ook altijd weer terug in haar eigen bed 's nachts)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Dat doen ze niet Zoon begon hier altijd in zn eigen bed en die lag ook niet met ieder mekkertje in mijn bed. Meestal pas vanaf een uur of 3/4, dan was hij zo vaak wakker geweest dat ik het zat was en hij is sochtends altijd tussen 5 en 6 wakker.
Met fles naar bed of fles in bed geven heb ik ook nooit gedaan. Juist altijd wakker in bed gelegd, ze moeten 'leren' inslapen heb ik eens begrepen.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ja is het ook en eigenlijk merk ik het nu pas echt. Ik heb drie jaar slecht geslapen en sinds een paar maanden slapen ze allebei goed en nu ik weer hele nachten slaap merk ik dat ik weer veel meer energie heb en hoe moe ik eigenlijk was. Ik ben veel vrolijker, onze relatie is weer een stuk gezelliger en ik heb weer meer geduld met de kinderen.
Ik heb mijn zoontje ook wel is net iets te hard neergelegd of boos uit zijn bed getild, ik was soms ook zo wanhopig. Dan sliep hij eindelijk nadat ik anderhalf uur naast zijn bed op de grond had gezeten en dan liep ik de woonkamer in en begon hij weer te huilen, nou dan barstte ik zelf ook in tranen uit hoor.
Ik hoop voor je dat J. snel beter gaat slapen, al is het maar overdag dan kun je zelf op die momenten ook even lekker uitrusten (en dan dus niet je huishouden gaan doen!).
Ik heb mijn zoontje ook wel is net iets te hard neergelegd of boos uit zijn bed getild, ik was soms ook zo wanhopig. Dan sliep hij eindelijk nadat ik anderhalf uur naast zijn bed op de grond had gezeten en dan liep ik de woonkamer in en begon hij weer te huilen, nou dan barstte ik zelf ook in tranen uit hoor.
Ik hoop voor je dat J. snel beter gaat slapen, al is het maar overdag dan kun je zelf op die momenten ook even lekker uitrusten (en dan dus niet je huishouden gaan doen!).
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Daar zou ik idd ook nietbang voor zijn. Wij hebben de oudste altijd bij ons in bed genomen s' nachts als ze wakker werd. Dit werd steeds minder en inmiddels komt het nog maar af en toe voor en slaapt ze gewoon van 19-7.
Met de jongste doen we het hetzelfde, nachtrust is ons echt heilig. Dan maar af en toe met zn 4en in bed, is ook wel gezellig.
Met de jongste doen we het hetzelfde, nachtrust is ons echt heilig. Dan maar af en toe met zn 4en in bed, is ook wel gezellig.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Wat vervelend, je weet vast wel hoe herkenbaar het hier is. Wij hebben R op een gegeven moment gewoon bij ons in bed genomen, zoals iemand anders ook al zei, mijn nachtrust is me heiliger dan mijn principe om hem niet bij ons neer te leggen. Nu zou ik dat op J's leeftijd ook nog niet doen trouwens hoor maar hier hielp het om N in haar campingbedje te leggen. Misschien is dat een idee?
N doet trouwens precies hetzelfde wanneer ze op een kleed ligt, of ze komt er op haar vage kruipmanier zelf bij maar meestal trekt ze het kleed naar zich toe. Ik denk dat het gedrag dat je van hem omschrijft goed bij zijn leeftijd past en dat hij idd daar ook last van heeft bij het slapen.
Succes meis, ik weet hoe slopend het is. ( enne ik zeg toch altijd al, die uit-knop voor s'nachts is zo gek echt nog niet;) )
N doet trouwens precies hetzelfde wanneer ze op een kleed ligt, of ze komt er op haar vage kruipmanier zelf bij maar meestal trekt ze het kleed naar zich toe. Ik denk dat het gedrag dat je van hem omschrijft goed bij zijn leeftijd past en dat hij idd daar ook last van heeft bij het slapen.
Succes meis, ik weet hoe slopend het is. ( enne ik zeg toch altijd al, die uit-knop voor s'nachts is zo gek echt nog niet;) )
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Misschien kunnen we zijn ledikantje op onze kamer leggen maar niet bij ons in bed, mijn man slaapt heel wild, ik krijg regelmatig een stomp/schop per ongeluk en hij draait zich zoveel dat vaak ik op 30 cm lig en hij diagonaal in bed ligt, lijkt me met Julian niet zo verstandig.
Hier begon het met 7 maanden en ergens is zijn vierde jaar werd het minder. Na een jaar 10x op en neer naar zijn kamer (gemiddeld) heb ik hem in bed genomen, daar werd het iets beter maar hij heeft helaas weinig slaap nodig. Nu nog word hij 2 tot 3 keer per nacht wakker.
Sterkte, ik weet hoe slopend het is.
Sterkte, ik weet hoe slopend het is.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Paper Crown schreef:Misschien kunnen we zijn ledikantje op onze kamer leggen maar niet bij ons in bed, mijn man slaapt heel wild, ik krijg regelmatig een stomp/schop per ongeluk en hij draait zich zoveel dat vaak ik op 30 cm lig en hij diagonaal in bed ligt, lijkt me met Julian niet zo verstandig.
Dat is misschien ook idd een goed idee! Zou het gewoon eens proberen.
Ik vind kinderen hebben echt geweldig maar die nachten...... wij zeggen voor de grap wel eens tegen elkaar we brengen ze naar de nachtopvang hahaha. Het gaat hier met vlagen goed, en dan weer tijden slecht, dan weer goed... Het stomme is wel dat ik tegenwoordig uitgeruster ben als ik weer zo'n rotnacht gehad heb en dat ik na een nacht vol slaap s'middags alweer moe ben.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Paper Crown schreef:Misschien kunnen we zijn ledikantje op onze kamer leggen maar niet bij ons in bed, mijn man slaapt heel wild, ik krijg regelmatig een stomp/schop per ongeluk en hij draait zich zoveel dat vaak ik op 30 cm lig en hij diagonaal in bed ligt, lijkt me met Julian niet zo verstandig.
Dat is misschien ook idd een goed idee! Zou het gewoon eens proberen.
Ik vind kinderen hebben echt geweldig maar die nachten...... wij zeggen voor de grap wel eens tegen elkaar we brengen ze naar de nachtopvang hahaha. Het gaat hier met vlagen goed, en dan weer tijden slecht, dan weer goed... Het stomme is wel dat ik tegenwoordig uitgeruster ben als ik weer zo'n rotnacht gehad heb en dat ik na een nacht vol slaap s'middags alweer moe ben.
Bij mij is het dus nu even dag en nacht omdat hij dag en nacht slecht slaapt. Het gekke is, afentoe heeft hij dus wel een uitschieter, dan slaapt hij om 20:30 probleemloos en wordt 06:00 wakker. Ik dacht dat het eraan lag dat mijn man er niet was maar we hebben het daarna 3 nachten geprobeerd met mijn man uit het zicht, maar nee..
Nachtopvang.. kon dat maar he haha
Paper Crown schreef:Misschien kunnen we zijn ledikantje op onze kamer leggen maar niet bij ons in bed, mijn man slaapt heel wild, ik krijg regelmatig een stomp/schop per ongeluk en hij draait zich zoveel dat vaak ik op 30 cm lig en hij diagonaal in bed ligt, lijkt me met Julian niet zo verstandig.
Misschien is een co-sleeper wat? Aan jouw kant van het bed.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
K gaat altijd moeilijk slapen als hij last heeft van zijn tanden of oren.
Heb je al eens geprobeerd een zetpil te geven half uur voor bedtijd? Niet om dit standaard elke keer te doen, maar als hij dan wel gaat slapen heeft hij misschien gewoon ergens last van
Heb je al eens geprobeerd een zetpil te geven half uur voor bedtijd? Niet om dit standaard elke keer te doen, maar als hij dan wel gaat slapen heeft hij misschien gewoon ergens last van
Schism- Prater
- Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10
Herkenbaar, hier is het nog steeds drama iedere nacht. Al heeft hij op vakantie wel weer netjes doorgeslapen... Wat hier weleens helpt is een bedlampje op zijn kamer. Soms haal ik hem ook in ons bed, maar mijn man vindt dat vervelend, dus die moet dan weer verkassen naar de logeerkamer. Maar ook dan kan hij rustig tot een uur of 3 's nachts liggen keten. Het lastige vind ik dat mijn andere kind alweer om 5 uur wakker is, en de jongste de schade wel weer in haalt met slapen overdag, maar ik dus niet .
Silke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13
Hier ook 2 slechte slapers, de middelste heeft van geboorte tot 3,5 jaar zo geslapen als jij beschrijft en de jongste slaapt nog slecht, meerdere keren per nacht wakker, niet willen inslapen. Ik heb ook geen tip voor je behalve wat iemand hier al zei: ga hem dragen. Al doe je het een uurtje per dag, als hij slaapt is het mooi meegenomen, maar je hebt in elk geval je handen vrij. Op dagen dat hij hier moe en jengelig is draag ik veel en dat vindt hij zelf ook fijn.
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Miss. even zijn oortjes laten checken? Jullie zijn met het vliegtuig weggeweest toch? Vriendin had dit na haar vakantie ook, had haar dochter een oorontsteking. Miss. wellicht de moeite waard, zodat je het kunt uitsluiten.
Sterkte...
Sterkte...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Oh zo vervelend is het als ze zo moeilijk in slaap komen. Mijn zoon was een slechte slaper, hij huilde 's nachts uren achter elkaar en dan lag hij al in mijn armen in ons bed. Vanaf 10 of 11 maanden ging hij iets beter slapen, het uren huilen werd in ieder geval een stuk minder. En hoe vaak wij niet bij zijn bedje hebben gestaan en over zijn hoofd/rug hebben staan aaien en als hij dan in slaap viel wegsluipen en dan heel hard balen als hij toch weer wakker werd en het hele riedeltje weer van vooraf aan kon beginnen. Heel vermoeiend.
Is voor overdag een rugdrager een optie voor je? Dat heeft mij echt gered tijdens de jengeluurtjes.
En ik zou ook niet bang zijn dat hij niet meer in zijn eigen bed wil slapen als je hem nu bij jullie op de kamer legt, mijn ervaring is tenminste dat mijn kinderen fases hebben dat ze graag bij ons liggen en als die fase voorbij is dan liggen ze ook weer net zo makkelijk op hun eigen kamer.
Mijn dochter was geen moeilijke slaper maar had vanaf 6 maanden ook een aantal weken dat ze opeens niet meer doorsliep, dat heeft ongeveer 6 weken geduurd en toen sliep ze weer door.
Ik hoop voor je dat J. snel wat beter gaat slapen en jij ook weer wat meer tijd voor jezelf hebt en meer energie hebt.
Is voor overdag een rugdrager een optie voor je? Dat heeft mij echt gered tijdens de jengeluurtjes.
En ik zou ook niet bang zijn dat hij niet meer in zijn eigen bed wil slapen als je hem nu bij jullie op de kamer legt, mijn ervaring is tenminste dat mijn kinderen fases hebben dat ze graag bij ons liggen en als die fase voorbij is dan liggen ze ook weer net zo makkelijk op hun eigen kamer.
Mijn dochter was geen moeilijke slaper maar had vanaf 6 maanden ook een aantal weken dat ze opeens niet meer doorsliep, dat heeft ongeveer 6 weken geduurd en toen sliep ze weer door.
Ik hoop voor je dat J. snel wat beter gaat slapen en jij ook weer wat meer tijd voor jezelf hebt en meer energie hebt.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Hier heeft het 1, 5 jaar geduurd. Pas toen ik de slaapdrank van Sleepzz ging gebruiken ging het ineens goed, maar dat mag pas vanaf 1. Dus geen tips wel een hele dikke knuffel want het is loei en loeizwaar.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Er zijn al super veel tips voorbij gekomen. Wat ik me nog wel bedacht toen je zei dat hij soms dingen echt heel uitgebreid kan besturen, of hij niet gewoon teveel indrukken in zich opneemt en daardoor slecht slaapt? (Zo één heb ik er helaas thuis, ook al gaat dat de afgelopen maanden weer goed). Ik zorgde altijd voor hele rustige dagen, niet teveel plannen op een dag, ook bv een wandelingetje buiten waren al prikkels en gold als 1 activiteit (ik deed altijd 1 "grote" activiteit met haar op de dag).
Is vorige week een topic over geweest:
https://yescafe.actieforum.com/t47044-snel-overprikkelde-baby
Heel veel succes in ieder geval!!! En het is heeell normaal om af en toe je geduld te verliezen hoor
Is vorige week een topic over geweest:
https://yescafe.actieforum.com/t47044-snel-overprikkelde-baby
Heel veel succes in ieder geval!!! En het is heeell normaal om af en toe je geduld te verliezen hoor
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Onze dochter heeft tot haar 2e slecht geslapen en wordt nu 's nachts nog wel een keer wakker.
Van de ene op de andere dag ging ze ineens een stuk beter slapen, zowel overdag als 's nachts.
De draagdoek heeft hier wel geholpen, vooral voor mij en een bedje op onze kamer zetten zorgde er voor dat zij beter sliep, maar ik alsnog de halve nacht wakker lag van elk geluidje dat ze maakte.
Een echte oplossing weet ik dus niet, helaas.
Hoe slaapt Julian als hij bij je moeder is (zij past toch op?)
Slaapt hij beter als je hem een fles geeft voor het slapen?
Ik hoop echt voor je dat het snel beter gaat, want je wordt er gek van en vooral doodmoe!
Van de ene op de andere dag ging ze ineens een stuk beter slapen, zowel overdag als 's nachts.
De draagdoek heeft hier wel geholpen, vooral voor mij en een bedje op onze kamer zetten zorgde er voor dat zij beter sliep, maar ik alsnog de halve nacht wakker lag van elk geluidje dat ze maakte.
Een echte oplossing weet ik dus niet, helaas.
Hoe slaapt Julian als hij bij je moeder is (zij past toch op?)
Slaapt hij beter als je hem een fles geeft voor het slapen?
Ik hoop echt voor je dat het snel beter gaat, want je wordt er gek van en vooral doodmoe!
Gast- Gast
Ik zou ook voor de zekerheid even zijn oren checken hoor. Mijn oudste speelde gewoon op zijn rug etc maar kwam er snachts vaak uit. Bleken zijn oren zwaar ontstoken. En niks zeggen he. Na zijn ingreep sliep hij weer door. Ik hoor dit vaker. Even laten checken bij de huisarts kan nooit kwaad
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Mijn neefje van 1,5 ook. Overdag nergens last van en 's nachts niet slapen. Maanden erna kwam ze er achter dat hij oorontsteking had.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» En hoe ben je echt?
» En nu echt...
» Is dit echt zo?
» Het is echt mis
» My life as Liz echt of nep?
» En nu echt...