Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben echt wanhopig

+22
Liadan
CCC
Aoi
Silke
Schism
Linda
Bolleke
Printje
Vancity_girl
Supertalentje
Tania
Caroow
Parisienne
Lejow
Muppetje
Parel
Darius
Ayla
Pommes
Sun88
Mrs. Jansen
Paper Crown
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik ben echt wanhopig Empty Ik ben echt wanhopig

Bericht  Paper Crown zo 28 jul 2013 - 21:57

Ik vind het verschrikkelijk maar helaas moet ik toegeven dat ik net Julian iets te hard recht heb getrokken in zijn bedje.. Hij lag overdwars, en hij zelf moest er om lachen omdat hij het wel grappig vindt maar ik vind het niets aan, al 4 weken niet. Maar tot nu toe lukte het altijd met evenveel liefde voor de 100ste keer hem recht te gaan leggen in bed, maar net niet en ik voel me zo schuldig, terwijl het niet eens te hard was, het ging gewoon niet van harte.. 

Het is al bijna 4 weken bezig, we zijn 2 juli van vakantie gekomen, hij heeft toen 2 avonden goed geslapen (zoals normaal) en daarna was het helemaal mis. We zijn met elk slaapje 2 tot 2,5 uur bezig om hem te laten slapen, overdag mag ik blij zijn als hij na al die moeite langer dan 30 minuten slaapt. Meestal hoor ik hem na 20 minuten al maar daarna gaat het wel weer even goed. Want hij is doodmoe, als hij nou niet zo moe was dan liet ik hem gewoon spelen en dan stoorde ik me er niet aan maar als hij moe is en slaapt niet dan is niets goed en jengelt hij de hele tijd, heel vervelend voor hem maar des te meer ook voor mij want ik moet dan echt alle trukjes uit de kast halen zodat hij enigszins nog een beetje ophoudt met gejengel,als je het mij vraagt is niets zo vermoeiend als een jengelende baby. Slapen is gewoon een drama, heb alles al geprobeerd, van laten huilen, tot elke 5 minuten heenlopen, tot op de grond zitten en hem aankijken, liedjes met hem zingen, hem eruit pakken en de sterretjes op zijn behang bekijken, hem troosten, hem een handje geven..het is meteen mis zodra ik 1 stap van zijn ledikantje doe (of mijn man) en hij heeft echt geen pijn want zodra we de kamer binnenlopen straalt hij en strekt hij die kabouterarmpjes uit naar me zo van: 'yeej pak me eruit, nu!' Gisteravond sliep hij eindelijk na 3 uurtjes maar hij werd om 01:00 wakker om vervolgens tot 03:00 te huilen, te lachen en gewoon niet willen slapen. En dat al 4 weken lang. Gisteren was nog een goede nacht, btw want hij heeft hiervoor vorige week 4 dagen gehad dat hij elk uur kwam, maar wel vrij snel insliep weer. Ik ben ten einde raad, als je Julian laat huilen schreeuwt hij gerust 1 uur, max wat we hebben kunnen volhouden is 30 minuten maar dat ging ook tegen gevoel in omdat je je kind niet wil laten huilen maar in de hoop dat het misschien helpen zou, lieten we het maar. 

Ik krijg er ook ruzie om met mijn man, voornamelijk om het huishouden, en gebrek aan tijd voor elkaar, maar denk natuurlijk dat hij ook moe is. Gisteren heb ik hem duidelijk gemaakt dat ik van de 24 uur op een dag zo'n 18 tot 20 minuten met Julian bezig ben, voorheen maakte ik me niet echt druk, sliep hij overdag niet dan sliep hij gewoon om 20:00 uiterlijk en hadden wij nog een uurtje of 2-3 met elkaar en gingen we naar bed om vervolgens een goede nachtrust te pakken van 7-8 uurtjes en dan konden we Julian de druktemaker de hele dag wel aan, maar hij slaapt nu en met veel moeite in en ook niet door .Ben echt aan het eind van mijn latijn en zie op tegen de hele dag. Ik heb geen moment rust. 

Is dit een fase? En zo ja, hoe lang moet ik nog volhouden? Ik ben mijn ik groei boek p vakantie kwijt geraakt ik kan t ook niet nalezen. Als ik google staat erbij dat ze rond de 8-9 maanden eenkennig worden, Julian is bijna 7 maanden. Momenteel zit hij naast me in de kinderstoel en zodra ik nar het scherm kijk piept hij en zodra ik hem aankijk lacht hij zijn twee ondertandjes bloot. 

Help.

Ps ookal geprobeerd eerder/later naar bed maar nope..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben echt wanhopig Empty Re: Ik ben echt wanhopig

Bericht  Mrs. Jansen zo 28 jul 2013 - 22:05

Ik heb geen tips voor je, wel een hug
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Sun88 zo 28 jul 2013 - 22:07

Wat een rot situatie, je zult wel heel moe.zijn inderdaad. Dat slaapprobleem heeft mijn zoon ook gehad maar dan toen hij jonger was. Afin, we gingen toen naar de osteopaat en het huilen stopte niet, maar sindsdien kan hij heel goed slapen. Net alsof hij er moeite mee had om zijn rust te pakken. Bij mijn ouders slaapt hij nooit, het is een grote kamer met druk behang, ik vrees dat het daardoor komt. Kan dit bij jouw zoontje ook niet zou zijn,.dat hij teveel in het rond kan kijken?
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Pommes zo 28 jul 2013 - 22:13

http://www.oeiikgroei.nl/mentale-sprongen/ontwikkeling/je-baby-en-eenkennigheid-en-verlatingsangst/
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Ayla zo 28 jul 2013 - 22:17

Ik wilde in mijn oei ik groei boek gaan kijken voor je, maar elena is bijna 2 en ik gebruik hem niet meer dus je mag hem ook wel gewoon hebben. Als je dat wil moet je me even een pm sturen!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Darius zo 28 jul 2013 - 22:21

Rugdragen?

Ik herken het in mijn omgeving vooral bij oudste / eerste kindjes. Tweede en derde kindjes die moeten vaker wachten, dus die zijn het gewend. Bij een eerste ben je er maar druk mee. :-)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Parel zo 28 jul 2013 - 22:21

Is het een idee het campingbedje of zijn ledikant of iets op jullie kamer te zetten?
Ik ben er ook niet van, maar ik zou hem desnoods tussenin gooien.
L. heeft nu ook weer een fase, die jankt d'r ogen uit d'r kop totdat ze in slaap valt, echt niet tof want ze heeft het soms een dik half uur nodig en is onwijs aan het snikken, maar voor de rest is er hier gewoon geen oplossing voor.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Muppetje zo 28 jul 2013 - 22:22

Ik heb er een, weliswaar engelse, epub van, mailen?

En verder n knuffel!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lejow zo 28 jul 2013 - 22:31

Verklaart naar mijn idee wel waarom je hier soms zo aangebrand reageerde hug 

Kan me voorstellen dat je moe bent. Ik heb helaas geen tips. Het lijkt een beetje te klinken als eenkennigheid inderdaad.
Sterkte!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Parisienne zo 28 jul 2013 - 22:31

Hierin herken ik N. precies, dit duurde vanaf haar vierde/vijfde maand tot ruim 2,5 jaar. Daarna kwam er pas verbetering in. Sorry, geen tips voor je hug 

Ik zou overigens bij een volgend kindje gaan voor een co-sleeper of tussenin. Vriend weigerde dit altijd pertinent, maar inmiddels hebben we beiden spijt dat we dit niet eerder gedaan hebben. Het had de gebroken nachten een stuk 'comfortabeler' gemaakt.

Edit: bij N. ging het overigens niet per se om eenkennigheid, daar speelde iets meer. Als het om eenkennigheid of verlatingsangst gaat dan zal het inderdaad een fase zijn die weer voorbij gaat.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast zo 28 jul 2013 - 22:34

Kan het misschien zijn dat hij last van z'n oren heeft? Als ze liggen gaat dat meer pijn doen.
Misschien een flesje water meegeven in bed? Of kan hij de fles nog niet zelf vast houden?Mijn zoon gaat alleen rustig slapen als hij een flesje water heeft.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown zo 28 jul 2013 - 22:41

Parisienne schreef:Hierin herken ik N. precies, dit duurde vanaf haar vierde/vijfde maand tot ruim 2,5 jaar. Daarna kwam er pas verbetering in. Sorry, geen tips voor je hug 

Ik zou overigens bij een volgend kindje gaan voor een co-sleeper of tussenin. Vriend weigerde dit altijd pertinent, maar inmiddels hebben we beiden spijt dat we dit niet eerder gedaan hebben. Het had de gebroken nachten een stuk 'comfortabeler' gemaakt.

N loopt voor in ontwikkeling he? De kinderarts zei het vorige week over Julian. Bijv gisteren viel me iets op, we waren aan het ontbijten en Julian erbij in de kinderstoel, mijn man pakt een broodje, legt die op zijn bord, smeert er boter op en strooit er vervolgens hagelslag op, Julian volgt al deze stappen en vervolgens doet hij zijn mondje open. In deze paar minuten is hij niet af te leiden. Hij blijft kijken. Gisteren waren we bij mijn moeder die schuift dan de koffietafel weg en legt een kleed voor Julian op de grond op de kleed was een afstandsbediening, Julians's obsession...... maar het lag heel ver van hem af, vervolgens bedenkt hij zelf dat als hij aan het kleed trekt de afstandsbediening naar hem toekomt en dan moet hij nog een manier verzinnen om op zijn rug te draaien en met de afstandsbediening te gaan spelen, wat doet hij, hij legt de afstandsbediening langs hem heen, draait een kwartslag, pakt het ding en draait dan op zijn rug. Zo standvastig ook. Ik vind het niet erg dat hij zoveel kan en doet maar het is sneu dat hij blijkbaar door die indrukken en eenkennigheid niet slaapt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Ayla schreef:Ik wilde in mijn oei ik groei boek gaan kijken voor je, maar elena is bijna 2 en ik gebruik hem niet meer dus je mag hem ook wel gewoon hebben. Als je dat wil moet je me even een pm sturen!

Wat lief, ik neem het graag van je over. Ik pm je!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Lejow schreef:Verklaart naar mijn idee wel waarom je hier soms zo aangebrand reageerde hug 

Kan me voorstellen dat je moe bent. Ik heb helaas geen tips. Het lijkt een beetje te klinken als eenkennigheid inderdaad.
Sterkte!

Kan wel hoor dat het op de achtergrond sluimert idd.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown zo 28 jul 2013 - 22:42

Muppetje schreef:Ik heb er een, weliswaar engelse, epub van, mailen?

En verder n knuffel!

Kan die op de IPAD?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown zo 28 jul 2013 - 22:43

Parel schreef:Is het een idee het campingbedje of zijn ledikant of iets op jullie kamer te zetten?
Ik ben er ook niet van, maar ik zou hem desnoods tussenin gooien.
L. heeft nu ook weer een fase, die jankt d'r ogen uit d'r kop totdat ze in slaap valt, echt niet tof want ze heeft het soms een dik half uur nodig en is onwijs aan het snikken, maar voor de rest is er hier gewoon geen oplossing voor.

Pff, ook heel vervelend voor jullie. Ik kreeg de tip op facebook hem zijn laatste fles in bed te geven want ik leg hem over zodra hij klaar is met de fles maar hoe zachtjes ik ook doe en ookal slaapt hij, hij wordt toch wakker.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown zo 28 jul 2013 - 22:45

yvonne schreef:Kan het misschien zijn dat hij last van z'n oren heeft? Als ze liggen gaat dat meer pijn doen.
Misschien een flesje water meegeven in bed? Of kan hij de fles nog niet zelf vast houden?Mijn zoon gaat alleen rustig slapen als hij een flesje water heeft.

Hm, hij ligt inprincipe wel graag hoor, op zijn rug speelt hij heel lief met speelgoed, het is puur slapen dat niet lukt. Hij kan wel flesje vasthouden maar dan moet ik het aangeven.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow zo 28 jul 2013 - 22:46

Weet wel dat B er soms ook last van heeft, dus het zal ook wel in het rijtje van de beruchte fases thuishoren..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Muppetje zo 28 jul 2013 - 22:49

Paper Crown schreef:
Muppetje schreef:Ik heb er een, weliswaar engelse, epub van, mailen?

En verder n knuffel!

Kan die op de IPAD?

Als je een ereaderprogramma installeert volgens mij wel

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Gast zo 28 jul 2013 - 22:52

En zo'n babyprojector? Misschien vind hij dat interessant en valt ie daar van in slaap?

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown zo 28 jul 2013 - 22:54

yvonne schreef:En zo'n babyprojector? Misschien vind hij dat interessant en valt ie daar van in slaap?

Heeft hij, met sterren, maar hij kijkt wel even en dan overschreeuwt hij het muziekje.. misschien moet ik maar een andere kopen
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow zo 28 jul 2013 - 22:54

Bij jullie in bed? Ik riep altijd heel hard dat baby's in hun eigen bed moeten, maar mijn nachtrust is me meer waard dan dat.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tania zo 28 jul 2013 - 22:55

Ik heb geen tips voor je want ik heb alles uitgeprobeerd en het enige wat bij mijn kinderen uiteindelijk hielp was gewoon afwachten tot ze beter gingen slapen. Al die tips en trucs werkten niet.
Ik weet hoe slopend het is, dus je krijgt van mij een dikke knuffel hug

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Supertalentje zo 28 jul 2013 - 22:57

Ik herken het wel, tot een jaar ongeveer en daarna nog door zn oorontstekingen. Zijn bedje stond tot hij anderhalf was naast mijn bed, zo hoefde ik alleen mijn hand door de tralies te steken. En als hij bleef huilen, of voor de zoveelste keer, pakte ik hem op, legde hem naast me en sliepen we vaak zo verder. Dan was het overigens niet over hoor, maar hoefde ik mijn bed niet uit. Aai over zn bol, zeggen dat ik er was, speen erin, tuttie erbij en vaak was dat genoeg. Ik heb wel gemerkt dat hoe meer indrukken hij gehad heeft (kdv, spelen bij oma, gewoon een drukke dag met veel gezichten) dat ie onrustiger sliep en vaker wakker was. En zn slaapjes overslaan of te laat in bed leggen is hier nog steeds funest.

Misschien kun je zijn bedje naast jouw bed zetten of hem bij jullie in bed laten slapen als hij snachts voor de zoveelste keer wakker is. Hier was het in ieder geval een fase en is het ook niet zo dat hij nergens anders slaapt dan in ons bed. En ik deed zijn middagslaapjes mee of ging tegelijkertijd met hem mee naar bed (hij werd pas wakker vanaf een uur of 22.00/24.00), dan had ik in ieder geval wat slaap gehad, hoe ongezellig ook.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Paper Crown zo 28 jul 2013 - 22:58

Caroow schreef:Bij jullie in bed? Ik riep altijd heel hard dat baby's in hun eigen bed moeten, maar mijn nachtrust is me meer waard dan dat.

Dit hebben we nooit gedaan, Julian is wel op t punt dat hij dingen snapt dus ik ben dan weer bang dat hij tot zijn 21ste tussen ons in slaapt.. :dance:
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud