Fout op nog af te halen id-kaart zoontje
+9
Twellie
Snoopy
Paper Crown
Joan
Nyx
Printje
_Lana_
Maple
Bluestar
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Fout op nog af te halen id-kaart zoontje
Ik leg net het formulier klaar omdat ik morgen de id-kaart voor mijn zoontje op kan halen. Zie ik bij zijn lengte 95 cm ipv 75 cm staan. Geen idee of ik het verkeerd gezegd heb, of zij het verkeerd verstaan heeft. Maar en nu? Iemand hier ervaring mee?
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Re: Fout op nog af te halen id-kaart zoontje
Zullen ze daar echt naar kijken? Ik bedoel, over 3 jaar heeft hij die ID nog en dan is hij alláng geen 75/95 cm meer
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Nou 20 cm is wel een heel groot verschil natuurlijk.Maple schreef:Zullen ze daar echt naar kijken? Ik bedoel, over 3 jaar heeft hij die ID nog en dan is hij alláng geen 75/95 cm meer
Ik zou wel even bellen.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik vind het ook een groot verschil ja. Ik baal er echt van. Ik moet mijn vriend wegbrengen zodat ik de auto heb om naar het gemeentehuis te gaan. Maar ben bang dat ik 2 keer moet nu.
Bluestar- Prater
Zo'n kaart is 5 jaar geldig, geloof eigenlijk niet dat ze er echt op zullen letten maar ik zou het voor de zekerheid even navragen. Maar wanneer ze dan zouden zeggen dat ik het opnieuw moet aanvragen en betalen zou ik net doen alsof mijn neus bloed en het gewoon ophalen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Je kunt het aangeven, maar het maakt ze echt helemaal niets uit.
Op mijn 13e moest ik mijn eigen ID-kaart omdat ik het land alleen zou verlaten en ze hebben toen ook de verkeerde lengte genoteerd. 1.64 i.p.v. 1.61, al denk ik dat ik toen 1.60/1.59??? was. We hebben de ambtenaar aangesproken op de fout en hij zei dat het niet uitmaakt en na 17 jaar ben ik volgens mijn ID-kaart nog steeds 1.64. Heb weleens gevraagd of ze me niet opnieuw moesten meten, maar nee... 1.64 it is.
Op mijn 13e moest ik mijn eigen ID-kaart omdat ik het land alleen zou verlaten en ze hebben toen ook de verkeerde lengte genoteerd. 1.64 i.p.v. 1.61, al denk ik dat ik toen 1.60/1.59??? was. We hebben de ambtenaar aangesproken op de fout en hij zei dat het niet uitmaakt en na 17 jaar ben ik volgens mijn ID-kaart nog steeds 1.64. Heb weleens gevraagd of ze me niet opnieuw moesten meten, maar nee... 1.64 it is.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ik vind 17 jaar wel anders dan een klein kindje, maar goed. Je kunt altijd even bellen.
Joan- Prater
- Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13
Nou, ik zou 't laten herstellen. Bij ons keken ze heel duidelijk en we moesten hem eruit pakken (uit de wagen)
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Joan schreef:Ik vind 17 jaar wel anders dan een klein kindje, maar goed. Je kunt altijd even bellen.
De uitleg die gegeven werd was dat ze de lengte niet daadwerkelijk opmeten en het dus niet noodzakelijk is om de lengte te wijzigen.
Nyx- Kletskop
Maar de foto die je nu gemaakt hebt is over 5 jaar ook niet meer herkenbaar, dus waarom zouden ze dan wel moeilijk doen over de lengte?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn lengte klopt trouwens al 15 jaar niet op m'n id, bedenk ik me nu. Ik ben 4 cm kleiner, schijnt.
Ik zou hem morgen gewoon ophalen en voorleggen, kan het geen kwaad dan krijg je hem alsnog mee, en anders kunnen ze je zoontje direct opmeten, weet je zeker dat het goed gaat.
Ik zou hem morgen gewoon ophalen en voorleggen, kan het geen kwaad dan krijg je hem alsnog mee, en anders kunnen ze je zoontje direct opmeten, weet je zeker dat het goed gaat.
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
1 ding scheelt, we gaan met de auto. Als ik moet betalen, dan haal ik hem gewoon af. Maar ik ga natuurlijk zeggen dat ik toch echt 75 cm heb gezegd.
Ik ga graag voorbereid op reis, en zie het niet zitten dat ze moeilijk doen om zijn lengte als we er uitgepikt worden op 1van de grenzen, hoe klein die kans ook is:laughcry:
Dat ze over een paar cm op oudere leeftijd niet moeilijk doen snap ik. Maar op deze leeftijd vind ik 20cm wel veel.
Ik ga graag voorbereid op reis, en zie het niet zitten dat ze moeilijk doen om zijn lengte als we er uitgepikt worden op 1van de grenzen, hoe klein die kans ook is:laughcry:
Dat ze over een paar cm op oudere leeftijd niet moeilijk doen snap ik. Maar op deze leeftijd vind ik 20cm wel veel.
Bluestar- Prater
20 cm is inderdaad veel, maar of ze hem eruit pikken en überhaupt al gaan meten. Kinderen kunnen snel in lengte groeien en ik denk niet dat iemand daar nu echt moeilijk over gaat doen. Ook al is 20 cm met het oog te zien.
Nyx- Kletskop
Bedankt voor het meedenken trouwens!
Ik zal morgen even bellen voor ik ga. Ben benieuwd!
Bluestar- Prater
Iedereen heeft het hier over 4 cm ongeveer, dat vind ik toch heel wat anders dan 20 cm bij een klein kind.
En ja, hij is 5 jaar geldig en de foto lijkt na 5 jaar misschien niet meer, maar op het moment van aanvraag moet het wel kloppen.
Dus ik zou het toch echt aan laten passen.
En Nyx, je kunt toch bij de volgende aanvraag gewoon aangeven dat je eigenlijk 1.60 bent en of ze het aan willen passen?
En ja, hij is 5 jaar geldig en de foto lijkt na 5 jaar misschien niet meer, maar op het moment van aanvraag moet het wel kloppen.
Dus ik zou het toch echt aan laten passen.
En Nyx, je kunt toch bij de volgende aanvraag gewoon aangeven dat je eigenlijk 1.60 bent en of ze het aan willen passen?
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Lana, daar ben ik al 17 jaar mee bezig en geen ambtenaar die het wil aanpassen. Dus als ik later oud en bejaard ben en minstens 10 cm ben gekrompen ben ik nog 1.64.
Nyx- Kletskop
Ik zou er toch werk van maken om je lengte in je paspoort aan te passen. Tenminste als je vaak reist. Tegenwoordig kan je op veel vluchten zelf door de douane, door je paspoort te scannen en dan kijkt er iemand via de computer of de gezichten matchen. Echter gaat de camera automatisch op de hoogte die in je paspoort staat. Dus als die niet klopt dan werkt het niet en wordt je er uit gepikt.
Of het voor een kind uitmaakt zou ik niet weten.
Of het voor een kind uitmaakt zou ik niet weten.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Nyx schreef:Lana, daar ben ik al 17 jaar mee bezig en geen ambtenaar die het wil aanpassen. Dus als ik later oud en bejaard ben en minstens 10 cm ben gekrompen ben ik nog 1.64.
Wat gek, bij mij stond het er ook verkeerd op en ik heb het een paar jaar terug aan laten passen. Wat is dan de reden dat die ambtenaren dat niet willen?
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Twellie schreef:Nyx schreef:Lana, daar ben ik al 17 jaar mee bezig en geen ambtenaar die het wil aanpassen. Dus als ik later oud en bejaard ben en minstens 10 cm ben gekrompen ben ik nog 1.64.
Wat gek, bij mij stond het er ook verkeerd op en ik heb het een paar jaar terug aan laten passen. Wat is dan de reden dat die ambtenaren dat niet willen?
'Niemand zal je uit een auto sleuren en je opmeten'.
Volgens mij wel een beetje Groningers nuchterheid.
Heb het vorig jaar toen ik mijn ID en rijbewijs moest verlengen weer eens aangekaart en ze vonden het allemaal wel dierbaar. Ik ben gewoon op de kaarten 3 cm langer dan ik daadwerkelijk ben.
Nyx- Kletskop
Bluestar schreef:Bedankt voor het meedenken trouwens!
En? Heb je al gebeld?
Takkie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12
Ik had vanmorgen gebeld. Ik moest langs om het op te lossen. Ze hadden me in de 'rij' gezet om een id op te halen. Ben bij de balie en leg het uit, mevrouw dan kan ik u niet helpen moet ik u weer in de wacht zetten. Word ik bij een andere balie opgeroepen (na ruim een uur wachten), die kon me ook niet helpen.... en hij vond het raar dat ik weer opnieuw moest wachten. Hij heeft gezorgd dat ik door de juiste mevrouw werd geholpen. Ze deden totaal niet moeilijk, moest wel echt aangepast worden. Maaaarrr er was een storing, waardoor ze een half uur heeft moeten bellen om het te regelen. Na dat half uur zei ze gaat u maar naar huis dan vraag ik hem vanmiddag zelf aan....
Dus, het is, na nogal wat gedoe, gelukt haha. Volgende week kan ik hem kosteloos ophalen.
Dus, het is, na nogal wat gedoe, gelukt haha. Volgende week kan ik hem kosteloos ophalen.
Bluestar- Prater
Nyx schreef:Lana, daar ben ik al 17 jaar mee bezig en geen ambtenaar die het wil aanpassen. Dus als ik later oud en bejaard ben en minstens 10 cm ben gekrompen ben ik nog 1.64.
Apart, bij mij vroegen ze bij de aanvraag opnieuw naar mijn lengte!
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Gympie schreef:Nyx schreef:Lana, daar ben ik al 17 jaar mee bezig en geen ambtenaar die het wil aanpassen. Dus als ik later oud en bejaard ben en minstens 10 cm ben gekrompen ben ik nog 1.64.
Ik krijg altijd het formulier met al mijn gegevens en dan vragen ze of alles nog klopt en anders passen ze het aan. Bij mijn oude woonplaats was dat ook zo.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Balen dat je zolang hebt moeten wachten steeds. Wel netjes dat je hem kosteloos kan ophalen volgende week.
Zonneschijn- Prater
- Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13
June schreef:Gympie schreef:Nyx schreef:Lana, daar ben ik al 17 jaar mee bezig en geen ambtenaar die het wil aanpassen. Dus als ik later oud en bejaard ben en minstens 10 cm ben gekrompen ben ik nog 1.64.
Ik krijg altijd het formulier met al mijn gegevens en dan vragen ze of alles nog klopt en anders passen ze het aan. Bij mijn oude woonplaats was dat ook zo.
Ik heb in oktober 2011 mijn ID verlengd en in Juli 2012 mijn rijbewijs, maar in beide gevallen is mij dat niet gevraagd. Zelfs de meer dan een half jaar oude pasfoto werd gewoon geaccepteerd. Terwijl de datum toch duidelijk op de achterkant stond.
Ik heb 20 jaar van mijn leven in Drenthe gewoond en nu in Groningen. Twee verschillende gemeenten en beiden maakten er geen enkel probleem van dat mijn lengte afwijkt. Ik ben in Drenthe opgemeten en toen had ik mijn nep Maggs aan, maar uit hoefde ze niet, want zoveel zou het niet schelen. Ik vind drie cm anders best veel. Maar goed, op papier ben ik gewoon langer dan ik werkelijk ben.
Nyx- Kletskop
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Absolute fout / relatieve fout berekenen
» Zo fout....
» Zo fout...
» Tja, doe ik het dan toch fout?
» Brak en zat ik fout?
» Zo fout....