Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tja, doe ik het dan toch fout?

+10
Susan
*Lookie*
Annemie
Filoria
Twellie
Printje
_Nina
Pussycat
Tania
studiebol
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Tja, doe ik het dan toch fout? Empty Tja, doe ik het dan toch fout?

Bericht  studiebol zo 19 aug 2012 - 7:34

ivm herkenbaarheid toch wel gehaald!

Bedankt voor alle reacties, ik zal nog is met mijn vriend overleggen.

Laatst aangepast door studiebol op zo 19 aug 2012 - 9:06; in totaal 1 keer bewerkt
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tja, doe ik het dan toch fout? Empty Re: Tja, doe ik het dan toch fout?

Bericht  Tania zo 19 aug 2012 - 7:38

Nee dat lijkt me vrij logisch. Ik kan ook begrijpen dat iemand er geen kinderen bij wil maar dan is dit de consequentie natuurlijk. Niet schuldig over voelen, als zij het niet begrijpt is dat haar probleem niet dat van jou.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pussycat zo 19 aug 2012 - 7:39

Bizar. Meer woorden heb ik er niet voor.

Als op een simpele verjaardag je meiden niet eens welkom zijn... dat is raar.
Ze horen bij jullie en jullie zijn een gezin nu met 2 kinderen dus dan komen die mee als er een verjaardag is wat ook nog eens gewoon overdag gehouden wordt. Weet je wel zeker dat je meiden niet welkom zijn? Ondanks dat ze niet op het kaartje stonden?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  _Nina zo 19 aug 2012 - 7:39

Het gebeurt in mijn omgeving zo vaak dat van de stellen 1 van de 2 maar langs komt... Ik ze daar niets raars in en ik vind dat schoonzus zich aanstelt.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Printje zo 19 aug 2012 - 7:40

Ik snap haar aan de ene kant wel, ik zat voorheen ook niet op al die kleine kinderen te wachten op mijn verjaardag. Als er niemand kan oppassen zou ik idd ook alleen gaan/ of manlief in dit geval.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 7:40

Tja, het is voor haar kiezen of delen. Als jullie de kinderen mee kunnen nemen, komen jullie samen, anders komt er maar 1 iemand.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat zo 19 aug 2012 - 7:41

o wacht daarna is een feestje... daar had ik even overheen gelezen. Kan je desnoods niet allebei gaan met kinderen en dat eentje eerder naar huis gaat met de kinderen? Of is dat geen optie.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 7:41

Printje schreef:Ik snap haar aan de ene kant wel, ik zat voorheen ook niet op al die kleine kinderen te wachten op mijn verjaardag. Als er niemand kan oppassen zou ik idd ook alleen gaan/ of manlief in dit geval.

Maar zitten wachten, ze horen gewoon bij Studiebol toch? Ik vind het dan niet een kwestie van ergens op zitten wachten of niet. Een oppas kost vaak nog geld ook, en dat alleen maar voor een simpele verjaardag. Dan snap ik al helemaal niet dat ze zo moeilijk doet dat er maar 1 iemand komt.

Gast
Gast

Bericht  Twellie zo 19 aug 2012 - 7:42

Ik vind het in de eerste plaats al ongepast om jullie kinderen niet uit te nodigen, het zijn gewoon haar nichtjes!

In de tweede plaats snap ik werkelijk waar niet hoe je erover kunt vallen dat je vriend alleen komt. Nichtjes zijn niet uitgenodigd -> er is geen oppas -> enige oplossing: iemand komt alleen. Wat is er nou om over te vallen Question
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Filoria zo 19 aug 2012 - 7:44

Het klinkt alsof ze niet erg netjes met jullie om gaat. Maar ik zou ook niet teveel 'happen' wat betreft dat verhaal van het werk van jouw vriend. Dat zou hij ook liever anders zien natuurlijk.

Heb je de keuze al bij haar gelegd? Of ze liever wil dat je met kinderen komt of helemaal niet?

Verder wel eens met Tuinstoel hoor. Het is niet alsof het 'zomaar' twee kinderen zijn inderdaad.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Printje zo 19 aug 2012 - 7:44

Pippa schreef:
Printje schreef:Ik snap haar aan de ene kant wel, ik zat voorheen ook niet op al die kleine kinderen te wachten op mijn verjaardag. Als er niemand kan oppassen zou ik idd ook alleen gaan/ of manlief in dit geval.

Maar zitten wachten, ze horen gewoon bij Studiebol toch? Ik vind het dan niet een kwestie van ergens op zitten wachten of niet. Een oppas kost vaak nog geld ook, en dat alleen maar voor een simpele verjaardag. Dan snap ik al helemaal niet dat ze zo moeilijk doet dat er maar 1 iemand komt.

Klopt, en ik vind nichtjes ook anders dan gewoon kinderen van vrienden oid. Bovendien vierden we dan onze verjaardagen sávonds en ik vond (en vind) dat kinderen daar niet bij horen. Nu mogen ze best mee maar wel als ze gewoon naar bed gaan.

Ik zou overigens niet moeilijk doen wanneer er dan maar 1 iemand zou komen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 7:44

Pippa schreef:Tja, het is voor haar kiezen of delen. Als jullie de kinderen mee kunnen nemen, komen jullie samen, anders komt er maar 1 iemand.

+1

Voor beide opties wat mij betreft no hard feelings. Dat je geen kinderen wilt uitnodigen is je goed recht (het is ten slotte jouw feestje). Maar consequentie is in mijn ogen dan wel dat er een grote kans is dat 1 van de ouders ook afhaakt en dat is hun goed recht dus daar moet je dan ook niet over zeuren.

Gast
Gast

Bericht  Annemie zo 19 aug 2012 - 7:45

Ik snap best dat ze je kinderen niet uitnodigt, maar als je geen oppas kan vinden, dan houdt het op toch? of dat inderdaad je vriend alleen gaat of dat je vraagt of je kinderen dan toch mogen komen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  studiebol zo 19 aug 2012 - 7:46

.

Laatst aangepast door studiebol op zo 19 aug 2012 - 9:07; in totaal 1 keer bewerkt
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 7:46

Jetje schreef:
Pippa schreef:Tja, het is voor haar kiezen of delen. Als jullie de kinderen mee kunnen nemen, komen jullie samen, anders komt er maar 1 iemand.

+1

Voor beide opties wat mij betreft no hard feelings. Dat je geen kinderen wilt uitnodigen is je goed recht (het is ten slotte jouw feestje). Maar consequentie is in mijn ogen dan wel dat er een grote kans is dat 1 van de ouders ook afhaakt en dat is hun goed recht dus daar moet je dan ook niet over zeuren.

Hier ben ik het ook mee eens.
En dan ook nog heel kinderachtig zeggen dat je vriend maar eens na moet denken wat er voor hem zo belangrijk is. Moet hij nu serieus gaan kiezen tussen jou en de kindjes en zijn familie? Hoe triest is dat dan...

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* zo 19 aug 2012 - 7:50

Tuinstoel schreef:Ik vind het in de eerste plaats al ongepast om jullie kinderen niet uit te nodigen, het zijn gewoon haar nichtjes!

In de tweede plaats snap ik werkelijk waar niet hoe je erover kunt vallen dat je vriend alleen komt. Nichtjes zijn niet uitgenodigd -> er is geen oppas -> enige oplossing: iemand komt alleen. Wat is er nou om over te vallen Question

+ 1
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 7:50

Wat wil ze dan dat je doet? de kinderen alleen thuis laten? Ik vind het een beetje een vreemde reactie.

Gast
Gast

Bericht  Filoria zo 19 aug 2012 - 7:50

Mijn man werkt gemiddeld drie keer per week tot middernacht. Vooral op vr-za-zo. Precies de dagen dat mensen meestal een feestje geven.

Ik ga wel eens alleen naar feestjes terwijl mijn man aan het werk is én er een oppas thuiszit.

We balen er allebei van dat we niet altijd overal samen kunnen zijn. Maar aan de andere kant is in deze tijden een vaste en goedbetaalde baan hééél fijn. Dus we moeten er maar mee dealen! En onze vrienden en familie ook helaas. Helaas pindakaas.

Studiebol, voel je nou niet schuldig joh. Je doet duidelijk je best om iets te bedenken. Maar het lukt gewoon niet! Niks aan te doen. Ik zou je graag helpen trouwens. Als ik jullie kende, in de buurt woonde, en zelf geen kind had Tja, doe ik het dan toch fout? 1578173417
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Pussycat zo 19 aug 2012 - 7:53

Nou ja zeg!
Dan zou ik zeggen doeii schoonzus zoek het lekker uit.
Je hebt alle opties bekeken en als er niks uitkomt.... dan is het of met de meiden of anders niet toch?
Alleen gaan doen wij ook niet zo snel helemaal als de ander niets heeft.
Wel ga ik alleen met onze dochter naar vriendinnen van mij maar een verjaardag van een schoonzus is gewoon familie en je meiden zijn ook familie dus die horen er in mijn ogen dan ook gewoon bij.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol zo 19 aug 2012 - 7:58

Filoria schreef:Mijn man werkt gemiddeld drie keer per week tot middernacht. Vooral op vr-za-zo. Precies de dagen dat mensen meestal een feestje geven.

Ik ga wel eens alleen naar feestjes terwijl mijn man aan het werk is én er een oppas thuiszit.

We balen er allebei van dat we niet altijd overal samen kunnen zijn. Maar aan de andere kant is in deze tijden een vaste en goedbetaalde baan hééél fijn. Dus we moeten er maar mee dealen! En onze vrienden en familie ook helaas. Helaas pindakaas.

Studiebol, voel je nou niet schuldig joh. Je doet duidelijk je best om iets te bedenken. Maar het lukt gewoon niet! Niks aan te doen. Ik zou je graag helpen trouwens. Als ik jullie kende, in de buurt woonde, en zelf geen kind had Tja, doe ik het dan toch fout? 1578173417

Haha thanks!

Laatst aangepast door studiebol op zo 19 aug 2012 - 9:07; in totaal 1 keer bewerkt
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 19 aug 2012 - 8:05

Ik zou me er niks van aantrekken.

Een feestje vieren zonder kinderen erbij, dat is haar goed recht, maar de consequentie daarvan kan zijn dat mensen niet kunnen komen omdat ze óf geen oppas kunnen vinden, óf dat om wat voor reden dan ook niet willen (want ook dat is mensen hun goed recht). In jullie geval kunnen jullie niet. Jammer, maar niet iets wat ze jullie aan kan rekenen. Als ze jullie vraagt om na te denken wat nou echt belangrijk is dan is dat heel makkelijk: jullie eigen gezin. Als ze een beetje kan nadenken snapt ze ook wel dat jullie niet de kinderen alleen thuis laten om naar haar feestje te komen, snapt ze dat niet, dan heeft ze zo'n vreemde denkwijze dat ik niet eens meer de moeite zou willen doen om tot zo iemand door te dringen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Floor zo 19 aug 2012 - 8:24

Studie, ik zou me echt niet schuldig gaan voelen! Het is logisch/begrijpelijk dat je man meerdere verjaardagen mist, dat kan nou eenmaal niet anders.
Ik snap best dat als je geen oppas hebt dat maar 1 van jullie beiden naar de verjaardag kan gaan, zeker omdat het verder rijden is. Vind dat ze erg overdreven reageert.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  SarahKey zo 19 aug 2012 - 8:27

Niet schuldig voelen hoor, ik vind haar wel echt raar denken.

Misschien is dit een optie: je zoekt voor een paar uurtjes oppas en je eet daar alleen mee (of van een uur of 4 tot een uur of 8. ) en je gaat daarna samen naar huis. Zijn jullie er toch samen geweest en je hoeft niet voor een avond en nacht oppas te zoeken.

En anders je man idd alleen gaan, moet ze maar begrip voor hebben en anders zou ik terug koppelen: dan nemen we de meiden mee.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Susan zo 19 aug 2012 - 8:34

Ja, of je gaat alleen 's avonds naar het feestje en dan ga je pas weg als ze in bed liggen. Neemt ze daar geen genoegen mee, dan is het pech.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Mamsie zo 19 aug 2012 - 8:39

Susan schreef:Ja, of je gaat alleen 's avonds naar het feestje en dan ga je pas weg als ze in bed liggen. Neemt ze daar geen genoegen mee, dan is het pech.

En dan die moeit doen met 2 auto's rijden etc etc voor zo'n onbegripvol iemand? Hell no. Ik ging echt niet meer.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: