Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

+44
Framboos
applestar
Juno
Lynn_
Aoi
Poubelle
girli
TukTuk
Parel
Blixum
Maple
Elliot
Pink!
Mermaid
June
Jilke
Minx
SoGood
Taeda
SarahKey
Balloon
Punk'd
Sushi
May
Lavendel
silly-one
Sam
xxjojootjexx
Snoopy
sokpop
Funk
Novalee
Isolt
Lejow
Barbabella
Nyx
Catwoman79
CCC
Siem
Pannetoet
Joan
Sun88
Manderijn
Fortissimo
48 plaatsers

Pagina 4 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Sushi ma 29 jul 2013 - 3:00

Harrison schreef:
Joan schreef:
Sushi schreef:

Wat zijn jullie valkuilen? Bij mij gaat het vaak fout, omdat ik denk: "Nah, één koekje kan geen kwaad." Maar uiteindelijk worden dat er meer Mad 

Mijn valkuil is dat ik eten koppel aan gezelligheid en ik heb het graag gezellig. Als ik film ga kijken met m'n vriend of bijkletsen met een vriendin, terrassen, het maakt niet uit wat we doen maar er moet voor mijn gevoel eten bij. Lekker stukje pizza, nacho's met kaas of stokbroodjes met kruidenboter. Gezellig samen uiteten en barbecueën. Daarnaast ben ik gewoon vreselijk lui. Als ik het warm krijg of wat ga zweten, dan vind ik het al niet meer leuk.

Nu ik 't zo typ klinkt dat laatste best wel triest. laughcry

 Dit is zo herkenbaar! Een toastje hier, chipje daar, bitterballetje sus etc. Maaar thuis (en vaak staat er op de kaart ook wel iets in dat genre) maak ik tegenwoordig ook wel eens rauwkost met een yoghurt dip en iedereen vindt dat eigenlijk net zo lekker en gezellig.
Ja dit heb ik ook wel. Morgen komen er twee vriendinnen langs en dan denk ik al: wat nu? Maar de rauwkost met yoghurt dip is een goed idee.

Ik heb ook een vriendin die bijna niks lust en dan is het zo moeilijk om een lekkere gezonde maaltijd te maken zonder gedoe. Als ze bij mij eet eten we vaak hetzelfde (shoarma, spaghetti, pizza) en dat wil ik niet meer. Ze komt volgende week weer eten en ik heb bedacht dat we anders allebei maar iets anders moeten eten. Zij haar shoarma en ik een maaltijdsalade. Zij lust vrijwel geen groente dus het is al snel moeilijk.

Oh en het emotie-eten doe ik ook wel. Nu absoluut minder dan voorheen, maar ik denk al snel als ik me rot voel: ik wil wat eten. Heel slecht natuurlijk.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Punk'd ma 29 jul 2013 - 3:04

Leuk topic om door te lezen! Ik vind het altijd leuk als mensen fanatiek bezig gaan met eten en hun lichaam. Dus 'GOOO' voor jullie Very Happy 
 
Ik wilde wel even zeggen dat je nog steeds de verpakking moet lezen als er op een product staat 'gezoet met Stevia'. Dat staat namemlijk ook op de Pickwick Ice Tea en die is (naast de stevia) ook gezoet met suiker. Daar zit per 100ml echt iets van 12 gram suiker in wat gewoon echt heel veel is. Om het nog wat zoeter te maken is dan stevia gebruikt en dan kunnen ze dan mooi op hun verpakking schrijven.
 
Veel succes allemaal! :cheering:

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Sushi ma 29 jul 2013 - 3:22

Punk'd schreef:Leuk topic om door te lezen! Ik vind het altijd leuk als mensen fanatiek bezig gaan met eten en hun lichaam. Dus 'GOOO' voor jullie Very Happy 
 
Ik wilde wel even zeggen dat je nog steeds de verpakking moet lezen als er op een product staat 'gezoet met Stevia'. Dat staat namemlijk ook op de Pickwick Ice Tea en die is (naast de stevia) ook gezoet met suiker. Daar zit per 100ml echt iets van 12 gram suiker in wat gewoon echt heel veel is. Om het nog wat zoeter te maken is dan stevia gebruikt en dan kunnen ze dan mooi op hun verpakking schrijven.
 
Veel succes allemaal! :cheering:
Goeie tip, dank je! Ik zal eens op die colafles in de AH kijken dan, ben benieuwd Very Happy
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  sokpop ma 29 jul 2013 - 4:27

Wow wat hebben jullie al veel geschreven. Ik heb vandaag boodschappen gedaan met een lijstje dat werkt voor mij altijd erg goed. Dan bedenk ik namelijk ook gelijk wat ik de rest van de week eet en haal geen extra dingen.

Sushi ik dronk ook altijd mijn thee met suiker en ben er in 1 keer gewoon helemaal mee gestopt . De eerste week vond ik het echt niet lekker maar daarna werd het steeds beter en nu drink ik mijn thee dus altijd zonder suiker. Je moet er inderdaad dus even aan wennen.

Mijn valkuil is inderdaad ook eten bij emoties maar ook uit verveling. Ook kan ik doorslaan in eten of teveel of te weinig. Heb ook een behandeling gehad voor een eetstoornis, een jaar geleden en ik heb nu al een hele poos geen eetbuien meer. Dus ik durf het nu wel aan om weer wat meer op mijn eten te letten. Maar ik vind het ook wel heel spannend.
sokpop
sokpop
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 145
Punten : 151
Registratiedatum : 31-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Lejow ma 29 jul 2013 - 4:34

Wowww veel geschreven inderdaad haha!

Ja Elliot, als ik ooit 65 zou wegen, dan bel ik SBS geloof ik, mijn streven is eerst om van die 7 af te komen!

Mijn valkuil: snaaien.. snaaaien snaaaien snaaien.. Ik ben echt chips en choco verslaafd. Als we het niet in huis hebben, mis ik het niet, maar als het er is, moet het op. Ik had onwijs veel chocola gekregen van de kids aan het einde van het schooljaar (en nu heeft mijn vriend wel geholpen hoor..), maar een week later was alles gewoon op.

Wat jij zegt Sokpop, herken ik ook. Soms dan pak ik chips, gewoon zo van, nou dan heb ik maar wat. Het eerste handje heb ik echt trek in, maar voor ik het weet is die hele zak leeg.

Ik heb nu vakantie en probeer elke dag een stuk te wandelen of te fietsen, en ik wil het zwemmen weer op gaan pakken.
Verder vind ik het moeilijk om goed te bewegen, omdat ik heel snel last van mijn lijf heb. Ik moet daar 29 aug voor naar het ziekenhuis en dan hoop ik dat ze me goede tips kunnen geven.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Joan ma 29 jul 2013 - 4:34

Ik heb gefietst hoor! 22 km. Heen weg was echt niet leuk, ik had tegenwind. Terugweg viel dus mee! Ik zit nu aan m'n avondeten. Zilvervliesrijst, kipfilet uit de oven en sajoerboontjes. :cheering: 
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  silly-one ma 29 jul 2013 - 4:50

Wat voor mij heel goed werkt, is gewoon niks in huis halen. Het is toch teveel moeite om naar de supermarkt te lopen voor iets lekkers. Ook al woon ik er ongeveer naast. Klinkt stom, maar voel me altijd voor schut staan bij de kassa met alleen snack en snaaiwaar.

Vanavond ga ik een salade met geitenkaas maken en noten en meloen. Alles heb ik nog in huis liggen, net verse geitenkaas gehaald en straks lekker eten. De geitenkaas is misschien niet zo heel gezond, maar wel lekker en met mate moet het kunnen.

Verder vanmorgen ontbeten met brood en kaas, plus een glas melk. Tussen de middag 2 glazen yoghurt met muesli en verse aardbeien er door. Lekker door de blender en rustig opdrinken. Ik heb nog te weinig gedronken vandaag, maar straks krijg ik weer bijles en dan drink ik vaak 1-2 glazen water van een 1/2 liter. Pak tegenwoordig al bewust zo een groot glas, omdat ik dan meer drink. Ik ben iemand die eigenlijk te weinig drinkt op een dag.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Sam ma 29 jul 2013 - 4:53

Naam  Huidig gewicht StreefgewichtLengte
Joan69,4601,72
Parel81,1721,75
CCC82,1771,75
Siem68581,59
TukTuk90751,65
Sokpop115,8991,86
Jojootje81,6751,72
Barbabella84,5651,69
Lejow77691,71
Elliot77,1
Pannetoet 601.54
Applestar89,679,61.71
Sam801.73
Silly One81.1701.69


Laatst aangepast door Sam op ma 29 jul 2013 - 5:00; in totaal 2 keer bewerkt
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  silly-one ma 29 jul 2013 - 4:56

Sam zou je mij naam er weer in kunnen zetten? Het is de tweede keer dat ik vandaar al uit het lijstje gehaald wordt. Of is dit een teken dat jullie mij er niet bij willen hebben :P?
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Sam ma 29 jul 2013 - 4:57

Ik ben ook echt een emotie snoeper. Als ik me rot voel, iets te vieren heb dan ga ik snoepen.
Het liefst chocolade.
Eten doe ik niet veel. Dus het ligt bij mij echt aan het snoepen.

Zitten we op de bank en pakt vriend iets lekkers uit de kast. Dan pak ik meestal ook iets.
Wil dat eens niet meer gaan doen. Mijn hulpmiddel gaat zijn, denken aan mijn trouwjurk.

Ik drink nu best veel zoetigheid. Daar wil ik ook vanaf. Thee, water en bv water met citroen, munt of sinaasappel.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Sam ma 29 jul 2013 - 4:58

silly-one schreef:Sam zou je mij naam er weer in kunnen zetten? Het is de tweede keer dat ik vandaar al uit het lijstje gehaald wordt. Of is dit een teken dat jullie mij er niet bij willen hebben :P?

Wat raar, heb de laatste tabel gebruikt. Toch niet. Aangepast.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  CCC ma 29 jul 2013 - 5:57

Mijn valkuil is dat ik eten gewoon ontzettend lekker vind, eten gaat samen met gezelligheid bij mij. Er is weinig wat ik niet lust eigenlijk. En ohja, ik ben liever lui dan moe. Kan me momenteel niet gemotiveerd krijgen om te gaan bewegen. Heb een paar maanden goed gesport en gezwommen, maar als ik dan een keer niet ga is het ook over. Heb me nu dus maar uitgeschreven, zonde van mijn geld.

Ik lees hier dat veel mensen lijnzaad gebruiken, waarom nemen jullie dat? Heb me er niet in verdiept eigenlijk.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Siem ma 29 jul 2013 - 6:05

Mijn valkuil is te weinig of niets eten. Ik heb geen hongergevoel en heb daardoor heel lang te weinig gegeten. Nu ik een eetschema heb gaat het wel zolang ik maar goed kijk hoeveel ik op een dag moet eten. Ik ben sinds 2 weken weer gaan hardlopen en daar zit het bij mij in ik moet weer gaan sporten.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Maple ma 29 jul 2013 - 6:13

Wat ia er al veel geschreven! Ik heb een heleboel valkuilen. Mijn vriend is een moeilijke eter en als we samen eten dan komt er geen kip, biefstuk, champignons, vis, ei, ovengerechten en dingen met gesmolten kaas aan tafel. Bepaalde dingen lust hij niet maar er zijn ook dingen in het lijstje waar hij niet tegen kan. En omdat we het te duur vinden om voor twee personen apart te koken wordt dat weleens lastig, om een magere en verantwoorde keuze te vinden.
Sowieso moeten we straks na september heel goed opletten met de boodschappen doen omdat we dan eigenlijk bijna geen boodschappengeld meer hebben door omstandigheden. Dikke pech is alleen dat de patat en hamburgers (ik noem een voorbeeld) natuurlijk een heel stuk goedkoper zijn dan een gezond bord eten met een flinke berg groenten, en fruit.

Verder ben ik een hartige eter en vind ik tussendoortjes echt veel te lekker.

M'n vriend heeft vanavond wel redelijk gezond gekookt, sla met verschillende soorten fruit erdoor, gebakken aardappelen met heel minimaal boter erdoor en een diepvrieshamburger. Op m'n werk veel fruit op en tussen de middag drie speltdesemboterhammen. Andere valkuil is trouwens dat ik mezelf de tijd niet meer gun om te ontbijten (eigenlijk ook in het kader der kostenbesparing Embarassed ik eet op m'n werk rond 9:00 een paar cracottes).
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Balloon ma 29 jul 2013 - 6:28

Als ik psychisch weer in orde ben, doe ik mee!
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  SarahKey ma 29 jul 2013 - 7:14

Mag ik ook mee doen? Ik wil nog 10 kg eraf en dan heb ik mijn eerste doel bereikt: - 25 kg.

En de eerste 15 kg is er af gegaan zoals maple het voor ogen heeft. Meer bewegen en gezonder eten.
Wel hou ik soms het sonja bakker boek erbij voor de variatie van ontbijt en lunch, maar ik pas het wel aan.

Ik ben heel erg gek op pasta's, dan schep ik teveel op. Dat is dus mijn valkuil, en cola Razz 
Ik mag van mezelf alleen in het weekend wat cola drinken en voor de rest drink ik water.

Misschien is dit een stok achter de deur om de volgende 10 eraf te krijgen want ik merk dat ik even stil sta/in een dip zit.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  May ma 29 jul 2013 - 7:28

Naam  Huidig gewicht StreefgewichtLengte
Joan69,4601,72
Parel81,1721,75
CCC82,1771,75
Siem68581,59
TukTuk90751,65
Sokpop115,8991,86
Jojootje81,6751,72
Barbabella84,5651,69
Lejow77691,71
Elliot77,1
Pannetoet 601.54
Applestar89,679,61.71
Sam801.73
May87.7701.77
Silly One81.1701.69

Het is me toch gelukt mezelf in de tabel te krijgen smile 

Net een half uur hardgelopen met vriendinnen/collega's in het park, woensdagochtend gaan we weer.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Gast ma 29 jul 2013 - 9:06

SarahKey schreef:Mag ik ook mee doen? Ik wil nog 10 kg eraf en dan heb ik mijn eerste doel bereikt: - 25 kg.

En de eerste 15 kg is er af gegaan zoals maple het voor ogen heeft. Meer bewegen en gezonder eten.
Wel hou ik soms het sonja bakker boek erbij voor de variatie van ontbijt en lunch, maar ik pas het wel aan.

Ik ben heel erg gek op pasta's, dan schep ik teveel op. Dat is dus mijn valkuil, en cola Razz 
Ik mag van mezelf alleen in het weekend wat cola drinken en voor de rest drink ik water.

Misschien is dit een stok achter de deur om de volgende 10 eraf te krijgen want ik merk dat ik even stil sta/in een dip zit.

 Misschien werkt het voor jou goed om speltpasta te eten! Dat vult veel meer, dus als je dan een bordje eet zit je echt wel vol! (Mits je niet te snel eet en pas te laat door hebt dat vol zit natuurlijk :P) Knap hoor dat je er al zo veel af hebt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  May ma 29 jul 2013 - 9:18

Zo even tijd om iets uitgebreider te reageren.
Mijn valkuilen zijn voornamelijk te weinig eten en als ik dan eet grijpen naar iets makkelijks en kant-en-klaars dus slecht voedsel. Verder eet ik ook uit gewoonte, dus ik eet gewoon door zonder dat ik het eigenlijk doorheb met tussendoortjes alleen eigenlijk, dus moet echt een afgepaste hoeveelheid pakken dus een klein schaaltje chips, 1 blokje chocola of 1 koekje, anders is de verpakking leeg aan het eind.
Wat voor mij qua snaaien 's avonds wel helpt is een ipv een zak chips een zakje ijsbergsla naast me neer te zetten. Dan heb ik toch het gevoel van graaien in een zak maar het is een heel stuk gezonder.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Joan ma 29 jul 2013 - 9:26

Hoe doen jullie dat met honger in de avond? Ik heb rond half 6 avond eten gehad, later is voor mij niet handig want ga ik daarvoor snoepen. Maar rond een uur of 9 heb ik gewoon echt alweer honger. Ik heb wel vaker gelezen dat je beter niet na acht uur kan eten en het ook tijdens het lijnen geprobeerd maar ik heb écht trek. Als ik daar niet aan toe geef dan slaap ik niet.

Ik heb dus nog een schaaltje biogarde gehad maar dat vulde niet echt dus ik heb net nog maar een broodje gesmeerd. Hoe doen jullie dit?
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Maple ma 29 jul 2013 - 9:32

In principe is dat honger, écht honger in de avond gewoon gewenning. Ik heb de vorige keer dat ik afviel, zelden 's avonds tussendoortjes gehad, daar probeer ik nu ook weer naartoe te streven. En als ik wat pakte dan waren het zoute pepsels, Japanse mix, fruit of een rijstewafel wel iets. Iets eten is niet erg, maar honger is een ander verhaal smile


Laatst aangepast door Maple op ma 29 jul 2013 - 9:44; in totaal 1 keer bewerkt
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  May ma 29 jul 2013 - 9:33

Ik las toevallig vandaag dit op de facebook pagina van het Personal Body Plan:


Word je dik van eten na 20:00?

We horen het vaak: het is belangrijk om na 20:00 uur niets meer te eten. Dat is ten strengste verboden, omdat je lichaam dan geen eten meer zou verteren en het automatisch opgeslagen wordt als vet. Wat is daarvan waar?

Waarom werkt deze regel?
Er zullen genoeg mensen zijn die het “niet meer eten na 20:00 uur” als belangrijk fundament geven voor het behalen van hun resultaat. Ze schrijven dit vervolgens toe aan de gedachte dat dit komt doordat het lichaam in de avond minder of geen calorieën meer verbrand. Ze beseffen echter niet dat “niet meer eten na 20:00 uur” simpelweg een regel is waardoor ze over de gehele dag gezien minder calorieën binnen krijgen. Het maakt niet uit op welk moment van de dag je calorieën binnenkrijgt, maar hoeveel calorieën je in totaal op een dag binnenkrijgt. Wat je meer eet dan je verbrand sla je op als vet. Niet eten na 20:00 uur is simpelweg een template voor calorierestrictie.


Waarom is deze regel onzin?
Het maakt helemaal niks uit of je om 19:59, 20:00 of 20:01 uur een maaltijd consumeert. Je lichaam heeft geen knop waarmee wordt aangegeven dat het 20:00 uur is. Je verbranding gaat 24/7 door, ook als je ‘s avonds op de bank zit of ‘s nachts ligt te slapen. Er zijn simpelweg geen onderzoeken die aantonen dat specifiek het eten in de avond verantwoordelijk is voor de opslag van lichaamsvet. Daarentegen zijn er wel onderzoeken die de gedachte van “eten in de avond maakt je dik” onderuit halen. [1,2,3,4,5,6] Uiteindelijk gaat het er om dat je aan het eind van de dag een negatieve energiebalans hebt gecreëerd als vetverlies je doel is. [7,8] Hoe groot deze calorierestrictie moet zijn is verschillend per persoon.

Conclusie
Dat eten na 20:00 uur je automatisch dik maakt is een mythe. Eten na 20:00 uur zorgt alleen voor vetopslag als desbetreffende maaltijd er verantwoordelijk voor is dat je over de gehele dag gezien meer calorieën consumeert dan je lichaam nodig heeft. Dat veel mensen “niet meer eten na 20:00 uur” als belangrijk fundament geven voor het behalen van vetverlies is enkel gebaseerd op het feit dat het een template is voor calorierestrictie.


Dus in principe kun je 's avonds best wat pakken zolang je dan de maaltijden en calorieën maar wel verdeeld.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Gast ma 29 jul 2013 - 9:39

Ik heb nooit echt problemen gemaakt van na 20 uur eten haha! Als het maar geen enorme maaltijd is. Ik eet zo vaak nog wat. Kies gewoon voor iets licht verteerbaars!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Joan ma 29 jul 2013 - 9:49

Ok, dat klinkt goed. Morgen maar lekkere crackers kopen Very Happy
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Gast ma 29 jul 2013 - 10:12

Joan schreef:Ok, dat klinkt goed. Morgen maar lekkere crackers kopen Very Happy

 Ik zou eerder voor iets zonder al te veel koolhydraten gaan zoals tomaatjes oid! Maar 1 cracker kan denk ik ook niet zoveel kwaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen - Pagina 4 Empty Re: Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum