Taarten Topique
+40
Zonneschijn
Taeda
Willem
Sam
Sun88
_Poppy_
Mamsie
Ilovethe90s
Printje
Capt'n Zero
TukTuk
Mida4you
Happydobby
rapa nui
CCC
Moira
Pommes
sunnygirl
Rebecca
Tiara
Summerlovin
Corsica
Laurientje
PiP
eigenwijs
Sanne
studiebol
Ella
SDL
Saga
Novalee
PeperMunt
cin-87
ShallY
mauwmauw
xxjojootjexx
Lejow
Highway
Linnie1985
Dora
44 plaatsers
Pagina 6 van 10
Pagina 6 van 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Re: Taarten Topique
_Poppy_ schreef:Ik wil een genderparty cake. Met de kleur van het geslacht aan de binnenkant, dus blauw of roze. Lijkt me echt tof
Jullie weleens zoiets gedaan al?
Nee, maar ik kleur wel vaak het biscuit. Roze, blauw, of alle kleuren ofzo.
Voor de ado taart die ik gemaakt heb was het biscuit groen/geel.
ILT90's, ik gebruik inderdaad een siliconenmal! Heel handig.
Printje, het is een jongetje. Djaajnoah Lijo-nel zeg maar.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
_Poppy_ schreef:Ik wil een genderparty cake. Met de kleur van het geslacht aan de binnenkant, dus blauw of roze. Lijkt me echt tof
Jullie weleens zoiets gedaan al?
Lijkt me heel leuk, maar dan wel op de echte manier, dus door de echoscopist het geslacht op een briefje schrijven, in een enveloppe dichtplakken en die aan diegene geven die de taart bakt. Dus dat je zelf ook niets weet tot het aansnijden.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Hij is leuk geworden Lejow!
Ik ga vandaag beginnen aan de bloemen voor mijn eigen bruidstaart. Ben verder een beetje in dubio, ik wilde een beetje apart stapelen, maar dan kan ik de taart niet in 1x vervoeren, want niet zo stabiel, en moet ik 'm donderdag op locatie nog afmaken, maar donderdag wordt t best warm en als de taart dan 3 kwartier in de auto is geweest wordt 't volgens mij niet zo lekker meer verwerken (normaal zorg ik bij het stapelen dat de taarten echt heel koud/hard zijn) en weet ik niet of ik 'm wel zo netjes strak krijg. En of mijn constructie vrijdag wel zo stabiel is met 34 graden Iemand advies?
De bedoeling zou trouwens zijn van onder naar boven: 25cm, 10cm, 17,5cm, 10cm, waarvan de onderste 10 cm qua hoogte maar 5cm is en een dummie.
Ik ga vandaag beginnen aan de bloemen voor mijn eigen bruidstaart. Ben verder een beetje in dubio, ik wilde een beetje apart stapelen, maar dan kan ik de taart niet in 1x vervoeren, want niet zo stabiel, en moet ik 'm donderdag op locatie nog afmaken, maar donderdag wordt t best warm en als de taart dan 3 kwartier in de auto is geweest wordt 't volgens mij niet zo lekker meer verwerken (normaal zorg ik bij het stapelen dat de taarten echt heel koud/hard zijn) en weet ik niet of ik 'm wel zo netjes strak krijg. En of mijn constructie vrijdag wel zo stabiel is met 34 graden Iemand advies?
De bedoeling zou trouwens zijn van onder naar boven: 25cm, 10cm, 17,5cm, 10cm, waarvan de onderste 10 cm qua hoogte maar 5cm is en een dummie.
Hahaha, dat geboortetaartje. Vind hem grappig om te zien, maar zou hem zelf ook niet hoeven!
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Rebecca: Is het een optie om de taart 's ochtends naar de plaats van bestemming te brengen? En dan daar in de koeling te zetten (meestal hebben die horeca gelegenheden grote koelcellen). Dan zou je hem dan al af kunnen maken, als het nog niet te warm is. Of later op de middag, als hij weer gekoeld is.
Of iets heel anders: een auto met airco en die flink aanzetten zodat de taart koel blijft. Of als je een grote auto hebt een grote koelbox huren en daar de taarten in zetten.
Of iets heel anders: een auto met airco en die flink aanzetten zodat de taart koel blijft. Of als je een grote auto hebt een grote koelbox huren en daar de taarten in zetten.
Moira- Fluisteraar
In de ochtend is geen optie , ik kan in de middag pas terecht op de locatie, en moet 'm dan ook meteen wel afmaken in verband met de tijd. Mijn vriend had ook al bedacht om eerst een flink stuk te gaan rijden met de auto, zodat die goed afgekoeld zou zijn door de airco, maar in de kofferbak, waar de taart 't stevigst staat wordt t dan denk ik niet zo heel koud. Koelbox zit ik ook al naar de kijken, maar kom dan een stuk in de hoogte te kort geloof ik :S...
Ik overweeg nu gewoon die dummie ertussenuit te laten en gewoon te stapelen, minder spannend met dit warme weer denk ik.
Ik overweeg nu gewoon die dummie ertussenuit te laten en gewoon te stapelen, minder spannend met dit warme weer denk ik.
Wat je evt voor de zekerheid nog kunt doen is de taart in een doos/op plank met/van die platte koelelementen. ( te koop bij blokker) ik denk dat je taart het wel gaat houden hoor, inderdaad auto met airco helpt en dan gauw binnen zetten in de koelte op locatie.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Dat is ook wel een goede Highway! Heb ik zelf nog nooit van gehoord. Icm de airco zou het dan moeten lukken inderdaad. Zou zonde zijn dat je taart net iets anders wordt dan je in gedachte had.
Moira- Fluisteraar
Iemand toevallig hier die in de buurt van Eindhoven woont en cupcakes maakt?
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Wat is het verschil tussen icing en ouwel? En wat raden jullie aan?
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Mida4you schreef:Wat is het verschil tussen icing en ouwel? En wat raden jullie aan?
Om wat mee te doen?
Lejow- Lady Post-a-lot
Eetbare prints op cupcakes. Alleen kan ik kiezen tussen icing en ouwel
Mida4you- Ratel
Mida4you schreef:Eetbare prints op cupcakes. Alleen kan ik kiezen tussen icing en ouwel
Ouwel is van dat eetbare papier, vrij dun. Ik vind zelf dat printjes daar niet zo heel mooi (duidelijk) op worden.
...
Voor ik verder klets:
http://www.eetbare-print.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=2&Itemid=4
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Mida4you schreef:Eetbare prints op cupcakes. Alleen kan ik kiezen tussen icing en ouwel
Ouwel is van dat eetbare papier, vrij dun. Ik vind zelf dat printjes daar niet zo heel mooi (duidelijk) op worden.
...
Voor ik verder klets:
http://www.eetbare-print.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=2&Itemid=4
Bedankt lejow. Ik ga voor de icing.
Mida4you- Ratel
Ik ga nog even naar de blokker om koelelementen in te slaan. Heb ook al bedacht de achterbank maar plat te doen, dan kan de koelte van de airco ook de kofferbak in. Als mijn vriend dan eerst nog een stuk gaat rijden zodat het goed afkoelt moet het gaan goedkomen.
Succes Rebecca, moet zo wel goed komen toch . En heel veel plezier, geniet ervan!
Moira- Fluisteraar
'Doe maar een dolfijnentaart' was de wens van de jarige!
Nou.. bij deze
Nou.. bij deze
Laatst aangepast door Lejow op zo 1 sep 2013 - 3:59; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik wil een tiara maken, maar hij wordt niet snel hard waardoor hij nog gaat breken. Ik heb er tylo powder door gedaan en ben het toen meteen gaan gebruiken, omdat ik de sugar gun gebruik heb ik er ook wat crisco door gedaan, zodat ik mijn fondant wel uit de sugar gun kon krijgen.
Ik las dat meerdere mensen niet wachten met de fondant gemengd met tylo powder, zoals er voorgeschreven staat, maar met de sugargun meteen beginnen. Had ik dan wat minder crisco moeten gebruiken of wat meer tylo powder. heeft er iemand tips?
Ik las dat meerdere mensen niet wachten met de fondant gemengd met tylo powder, zoals er voorgeschreven staat, maar met de sugargun meteen beginnen. Had ik dan wat minder crisco moeten gebruiken of wat meer tylo powder. heeft er iemand tips?
sunnygirl- Fluisteraar
- Aantal berichten : 44
Punten : 97
Registratiedatum : 24-04-11
Ik heb natuurlijk geen idee hoeveel poeder je er precies in hebt gedaan, dus moeilijk om te zeggen of dat meer had moeten zijn. Ik begin wel altijd meteen als ik tylosepoeder gebruikt heb, maar in eerste instantie is het dan nog slap, het droogt alleen sneller dan het normaal zou doen. Wil je toch dat 't bij het verwerken al harder is, dan misschien toch even iets laten drogen, maar dan gaat het weer moeilijker door de sugar gun. Wat ik overigens gisteren uitgeprobeerd heb en best goed werkte om mijn suikerbloemen te laten drogen: oven op 50 graden en het daar dan eventjes in doen. Of dat een goed plan is als er al tylose doorheen zit weet ik niet.
Rebecca schreef:Ik heb natuurlijk geen idee hoeveel poeder je er precies in hebt gedaan, dus moeilijk om te zeggen of dat meer had moeten zijn. Ik begin wel altijd meteen als ik tylosepoeder gebruikt heb, maar in eerste instantie is het dan nog slap, het droogt alleen sneller dan het normaal zou doen. Wil je toch dat 't bij het verwerken al harder is, dan misschien toch even iets laten drogen, maar dan gaat het weer moeilijker door de sugar gun. Wat ik overigens gisteren uitgeprobeerd heb en best goed werkte om mijn suikerbloemen te laten drogen: oven op 50 graden en het daar dan eventjes in doen. Of dat een goed plan is als er al tylose doorheen zit weet ik niet.
dat is inderdaad wel handig om te vermelden. Ik heb een mespuntje van de tylose er in gedaan (op advies van de winkelmedewerker) maar daarnaast dus ook nog wel wat crisco. Ik heb het vrijdag gemaakt en het is nu wel hard aan het worden, maar nog niet hard zat en de onderste rand is breekbaar. Terwijl tylose toch wel sneller zou moeten werken.
sunnygirl- Fluisteraar
En hoeveel fondant heb je gebruikt? Ik ben meestal erg scheutig met de tylose.
Als je het vrijdag gemaakt hebt, zou het nu wel hard moeten zijn, al kan het ook aan het weer liggen. Ik ben nu met bloemen bezig, en waar het gisteren echt in no time uithardde, schiet het nu helemaal niet op.
Als je het vrijdag gemaakt hebt, zou het nu wel hard moeten zijn, al kan het ook aan het weer liggen. Ik ben nu met bloemen bezig, en waar het gisteren echt in no time uithardde, schiet het nu helemaal niet op.
Rebecca schreef:En hoeveel fondant heb je gebruikt? Ik ben meestal erg scheutig met de tylose.
Ik denk iets van 30 a 40 gram fondant
sunnygirl- Fluisteraar
Dat heb je netjes gedaan Lejow! Erg mooi.
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Dankje Willem!
Met het uitharden van fondant moet je echt geduld hebben. Het ligt ook heel erg aan het merk fondant hoe snel (en of het uberhaupt) uithardt. Ik doe er ook altijd lekker veel tylose doorheen en dan lang laten drogen.
Met het uitharden van fondant moet je echt geduld hebben. Het ligt ook heel erg aan het merk fondant hoe snel (en of het uberhaupt) uithardt. Ik doe er ook altijd lekker veel tylose doorheen en dan lang laten drogen.
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 6 van 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Taarten en Hapjes voor verjaardagen
» Koekjes Topique
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
» Taarten Topique
» Taarten en Hapjes voor verjaardagen
» Koekjes Topique
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
Pagina 6 van 10
Permissies van dit forum: