Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Altijd meer willen.

+18
Flower_L
Twellie
Surya
Limburg85
Printje
Feline
Pien
Thunder
PapillonRose
Pink!
Pineco
Tania
girli
Shopaholic
Susan
Sugarfall
Liadan
Lady4
22 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Gast vr 26 jul 2013 - 0:59

Printje schreef:hahaha ja he. En wij maar denken dat ze zo bijzonder zijn Wink

Stiekem zitten ze samen ook op een forum te bekokstoven wat je allemaal met je ouders kunt doen hahaha.
hahaha daar verdenk ik ze ook van!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Lady4 vr 26 jul 2013 - 7:57

Harrison schreef:
Printje schreef:hahaha ja he. En wij maar denken dat ze zo bijzonder zijn Wink

Stiekem zitten ze samen ook op een forum te bekokstoven wat je allemaal met je ouders kunt doen hahaha.
hahaha daar verdenk ik ze ook van!

Het moet haast wel, gezien de reacties hier. smile
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Surya vr 26 jul 2013 - 8:10

Herkenbaar en ik vind het ook irritant. Altijd dat van mij of van elkaar willen hebben.
Nu ben ik heel slecht in het delen van eten dus bij mij doen ze het niet zo vaak meer.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Gast vr 26 jul 2013 - 8:13

O, daar heb ik ook zoveel gedoe mee gehad met oppaskinderen! Als ik iets uitdeelde was het altijd ruzie, want dat snoepje was groter, of ze wilden er liever 3, ipv de 2 die ik gaf.  Is iets typisch voor kinderen Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Twellie vr 26 jul 2013 - 8:56

Bij mijn oma wordt mijn oudste altijd erg verwend en dat is ook haar verwachting:

Oma: Wil je wat appelsap drinken?
Dochter: Neuh, doe maar chips.

Verder vraagt ze wel vaker om dingen in situaties waarin dat voor een volwassene ongepast zou zijn. Zoals laatst bij de Turkse winkel vroeg ze om een gratis broodje met schapenkaas. Maar ja, daar krijgt ze daar altijd en weet zij veel dat het niet beleefd is om het te vragen als het een keer overgeslagen wordt. Dat probeer ik dan uit te leggen, maar ze keek me een beetje aan van: Question . Ik erger me verder niet aan zulke dingen, het is voor peuters natuurlijk ook gewoon zoeken naar de juiste normen hierin.

Ze kan wel goed delen met ons en haar zusje. Laatst had ze Smarties voor me klaar gezet in de koelkast Very Happy . En hoe lekker ze iets ook vindt, ze zal altijd een stukje meegeven aan haar jongere zus.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Flower_L vr 26 jul 2013 - 9:04

Hier valt het eigenlijk best mee.
Cadeaus heeft hij nog nooit om gezeurd, ook niet tijdens de kraamtijd, toen J vooral cadeaus kreeg. Speelgoedwinkels zijn ook veilig gebied gelukkig.
Snoep krijgt hij niet, dus daar zeurt hij nooit om smile 
Wel is hij in dit opzicht een zeur qua eten. Hij wil het liefst non-stop eten. Wanneer hij in de ochtend het brood op heeft, en wij op dat moment goed en wel ons brood gesmeerd hebben, staat hij alweer als een zielig hondje te bedelen om een hapje. En dat kan soms uitmonden in een flink (huil)protest wanneer wij weigeren.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Lady4 vr 26 jul 2013 - 9:19

Surya schreef:Herkenbaar en ik vind het ook irritant. Altijd dat van mij of van elkaar willen hebben.
Nu ben ik heel slecht in het delen van eten dus bij mij doen ze het niet zo vaak meer.

Ik ook. laughcry Ken je die aflevering van Friends over Joey? "Joey doesn't share fooood!" thumbup 
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Surya vr 26 jul 2013 - 9:28

Lady4 schreef:
Surya schreef:Herkenbaar en ik vind het ook irritant. Altijd dat van mij of van elkaar willen hebben.
Nu ben ik heel slecht in het delen van eten dus bij mij doen ze het niet zo vaak meer.

Ik ook. laughcry Ken je die aflevering van Friends over Joey? "Joey doesn't  share fooood!" thumbup 

 Hahahaha, ja. Ik ben daar heel gierig in. Ik wil eten voor je kopen als ik iets koop en il wil eten voor je maken, geen probleem. Maar blijf van mijn bord af.
Zo irritant, haal je patat, bied je aan het voor een ander ook te kopen maar dat weigeren ze en dan vervolgens wel van jouw patat mee gaan eten Evil or Very Mad
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Mamsie vr 26 jul 2013 - 9:35

Ik herken het eigenlijk niet. Tenminste niet van mijn grotere kinderen, de jongste wil op dit moment alles en van alles veel! Schreeuwpartij gegarandeerd.

Zelf zou ik het echt heel irritant vinden en mijn vriend duidelijker laten zijn tegen over z'n familie. (maar ik vind verwende kinderen dan ook mega stom.)


Laatst aangepast door Mamsie op vr 26 jul 2013 - 9:36; in totaal 1 keer bewerkt
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  June vr 26 jul 2013 - 9:35

Surya schreef:Herkenbaar en ik vind het ook irritant. Altijd dat van mij of van elkaar willen hebben.
Nu ben ik heel slecht in het delen van eten dus bij mij doen ze het niet zo vaak meer.

JOEY DOESN'T SHARE FOOD!!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  June vr 26 jul 2013 - 9:36

Surya schreef:
Lady4 schreef:
Surya schreef:Herkenbaar en ik vind het ook irritant. Altijd dat van mij of van elkaar willen hebben.
Nu ben ik heel slecht in het delen van eten dus bij mij doen ze het niet zo vaak meer.

Ik ook. laughcry Ken je die aflevering van Friends over Joey? "Joey doesn't  share fooood!" thumbup 

 Hahahaha, ja. Ik ben daar heel gierig in. Ik wil eten voor je kopen als ik iets koop en il wil eten voor je maken, geen probleem. Maar blijf van mijn bord af.
Zo irritant, haal je patat, bied je aan het voor een ander ook te kopen maar dat weigeren ze en dan vervolgens wel van jouw patat mee gaan eten Evil or Very Mad

Oh ik ben niet de eerste laughcry
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Tania vr 26 jul 2013 - 9:51

Twellie schreef:Verder vraagt ze wel vaker om dingen in situaties waarin dat voor een volwassene ongepast zou zijn. Zoals laatst bij de Turkse winkel vroeg ze om een gratis broodje met schapenkaas. Maar ja, daar krijgt ze daar altijd en weet zij veel dat het niet beleefd is om het te vragen als het een keer overgeslagen wordt. Dat probeer ik dan uit te leggen, maar ze keek me een beetje aan van: Question . Ik erger me verder niet aan zulke dingen, het is voor peuters natuurlijk ook gewoon zoeken naar de juiste normen hierin.

Dit vind ik ook altijd een lastige. Mijn zoontje doet dat ook bij de bakker, daar krijgt hij altijd een krentenbolletje maar als ze nog niks gevraagd hebben, vraagt hij er zelf om. Eigenlijk wil ik niet dat hij dat doet dus ik leg ook uit dat dat niet netjes is enz. maar ja hij snapt niet dat hij bijna altijd een krentenbol krijgt en heel af en toe niet. Precies hetzelfde met de ballonnen bij de Gamma.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Printje vr 26 jul 2013 - 9:52

Tania schreef:
Twellie schreef:Verder vraagt ze wel vaker om dingen in situaties waarin dat voor een volwassene ongepast zou zijn. Zoals laatst bij de Turkse winkel vroeg ze om een gratis broodje met schapenkaas. Maar ja, daar krijgt ze daar altijd en weet zij veel dat het niet beleefd is om het te vragen als het een keer overgeslagen wordt. Dat probeer ik dan uit te leggen, maar ze keek me een beetje aan van: Question . Ik erger me verder niet aan zulke dingen, het is voor peuters natuurlijk ook gewoon zoeken naar de juiste normen hierin.

Dit vind ik ook altijd een lastige. Mijn zoontje doet dat ook bij de bakker, daar krijgt hij altijd een krentenbolletje maar als ze nog niks gevraagd hebben, vraagt hij er zelf om. Eigenlijk wil ik niet dat hij dat doet dus ik leg ook uit dat dat niet netjes is enz. maar ja hij snapt niet dat hij bijna altijd een krentenbol krijgt en heel af en toe niet. Precies hetzelfde met de ballonnen bij de Gamma.

Dit doet R idd ook, ik leg het hem ook iedere keer weer uit maar aangezien hij het altijd toch weer krigjt snapt hij het niet wat ik bedoel. Idd ballonnen bij de Gamma/ Jumbo/ Praxis en weet ik waar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Lady4 vr 26 jul 2013 - 19:15

Mamsie schreef:Ik herken het eigenlijk niet. Tenminste niet van mijn grotere kinderen, de jongste wil op dit moment alles en van alles veel! Schreeuwpartij gegarandeerd.

Zelf zou ik het echt heel irritant vinden en mijn vriend duidelijker laten zijn tegen over z'n familie. (maar ik vind verwende kinderen dan ook mega stom.)

Ik heb zelf al een aantal subtiele maar duidelijke opmerkingen gemaakt over het feit dat stiefzoontje nu iedere keer als er iemand komt er al vanuit gaat dat hij een cadeautje krijgt of denkt dat hij jarig is. Volgens mij snapten ze dat wel. Mijn vriend is het met me eens maar ik merk dat hij een soort van loyaliteitsconflict heeft, hij wil zijn familie ook niet kwetsen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  SarahKey vr 26 jul 2013 - 19:18

Mijn kind heeft dat nog niet (te klein om bewust meer te willen) maar ik zie het wel op mijn werk. Als je een schaal met spekkies uitdeelt, krijg je meteen te horen: ik wil er twee! Wat nou ik wil er twee, mag ik er twee? Cool 
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  SarahKey vr 26 jul 2013 - 19:29

Mijn moeder brengt trouwens ook altijd een klein cadeau mee als ze hier komt. Nu ziet ze Siem soms pas 1 keer in de 4-6 weken dus ik snap wel dat ze Siem dan iets wil geven. Ik doe daar dus helemaal niet moeilijk over, maar Siem snapt het nu nog niet. Als ze nu 3 keer in de week kwam met een cadeau ja dan zou ik dat ook niet zo leuk vinden, want een kind hoeft niet zo vaak wat nieuws te krijgen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Bolleke vr 26 jul 2013 - 20:42

Ja hoor, hier ook. Hij zit nu op zijn derde dag zonder snoepje, want iedere keer dag dat hij er weer om vraagt is een dag erbij zonder snoep.
Hij eet ontzettend goed, gelukkig gewoon zijn eigen eten, maar hij is ook altijd bang dat hij te weinig krijgt. Hij vraagt nog voor dat zijn bord leeg is, of hij nog wat erbij mag, of nog een stukje vlees mag, of nog wat groenten. Krijgt hij altijd, dus waarom er om vragen..
Qua spullen ook, we hoeven maar een winkel in te lopen, of het zeuren begint, hij is er ook heel creatief in: "Ohhh Angelo heeft dit die mag dat van zijn moeder, maar ik niet he?" "Oh mama dit is mooi, voor mijn verjaardag, maar dan zijn ze allang uitverkocht want er liggen nog maar twee". Ik heb moeten concluderen dat ik gewoon een verwend kind heb. Dus dat moet er heel snel uit, want daar heb ik dus een bloedhekel aan Evil or Very Mad 
Niet te vergeten de reclames op tv, hij roept nu net terwijl ik dit typ :"Dat wil ik ooooooooook"!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  SarahKey vr 26 jul 2013 - 21:34

Maar sommige dingen is gewoon heel kind eigen. Ik wou als kind ook alles wat er op de tv kwam, met sinterklaas wou ik ook alles hebben wat ik in het speelgoedboek zag. Maar of je het krijgt, dat is ten tweede. Een kind denkt niet aan geld of 'ik heb al zoveel'.

Maar mag C ook niet gewoon eens vragen om een snoepje? Als S hier eens zou vragen: mama mag ik een snoepje? Dat zou ik helemaal niet erg vinden, beter dan zomaar zelf pakken. Pas als hij er over door blijft zeuren, dat zou ik wel vervelend vinden. Of hij zou al een snoepje gehad hebben en 5 minuten erna weer 1 willen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Bolleke vr 26 jul 2013 - 22:11

Sarah, ja natuurlijk wel. Maar hij heeft bijvoorbeeld net zijn boterham op en vraagt dan om een snoepje, dan krijgt hij die niet. 5 minuten later vraagt hij het weer etc. Als hij erom blijft zeuren krijgt hij het niet.
Nu heeft hij de hele ochtend nergens om gevraagd, en als hij het zo zou vragen dan krijgt hij er gerust eentje. Het gaat zich vooral om het zeurende roontje en het eeuwige doordrammen Wink
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  - Pagina 2 Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum