Wij willen een pup!
+10
Antibes
Lejow
Bazinga
Jade
Snoes
piertje
Guus
sanne-84
Rose
Sp0ngeb0b
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wij willen een pup!
Hoi,
Mijn vriend en ik willen een hondje aanschaffen alleen zitten we in dubio over welk soort.
Mijn vriend is zelf helemaal weg van bouviers, rottweilers en herders. Meer van die grote waakhonden maar aangezien wij in een woonwijk wonen zijn die te groot ook omdat ze veel beweging nodig hebben. We hebben al een klein hondje die van mijn vriend is (een kruising maltezer/shitzu teefje). Dus we zijn op zoek naar een teefje en verder een hond die groter is dan de echte gezelschapshondjes, een hond die lief is maar ook waaks (stel ik laat haar uit dat ze voor mij opkomt als er een raar figuur op mij af komt haha). Welk soort zouden jullie mij/ons adviseren? Ik vind zelf golden retrievers helemaal geweldig maar het nadeel vind ik HD.
X
Mijn vriend en ik willen een hondje aanschaffen alleen zitten we in dubio over welk soort.
Mijn vriend is zelf helemaal weg van bouviers, rottweilers en herders. Meer van die grote waakhonden maar aangezien wij in een woonwijk wonen zijn die te groot ook omdat ze veel beweging nodig hebben. We hebben al een klein hondje die van mijn vriend is (een kruising maltezer/shitzu teefje). Dus we zijn op zoek naar een teefje en verder een hond die groter is dan de echte gezelschapshondjes, een hond die lief is maar ook waaks (stel ik laat haar uit dat ze voor mij opkomt als er een raar figuur op mij af komt haha). Welk soort zouden jullie mij/ons adviseren? Ik vind zelf golden retrievers helemaal geweldig maar het nadeel vind ik HD.
X
Sp0ngeb0b- Fluisteraar
- Aantal berichten : 41
Punten : 67
Registratiedatum : 08-11-11
Re: Wij willen een pup!
Een boxer!
Echt super lieve honden, tegen over andere honden maar ook kinderen.
Als je ze bijna niks extra's geeft dan kwijlen ze helemaal niet.
Ze doen vaak stoerder dan dat ze zijn, dus de meeste mensen schrikken dan al maar als je ze kent dan zie je gelijk of het goed of kwaad is.
Echt super lieve honden, tegen over andere honden maar ook kinderen.
Als je ze bijna niks extra's geeft dan kwijlen ze helemaal niet.
Ze doen vaak stoerder dan dat ze zijn, dus de meeste mensen schrikken dan al maar als je ze kent dan zie je gelijk of het goed of kwaad is.
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
stafford
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een golden, maar die hebben flink wat beweging nodig en zijn bepaald niet waaks te noemen... Als HD het enige punt is zou ik aanbevelen om je te verdiepen in verschillende lijnen en fokkers gezin het voor een groot gedeelte genetisch bepaald is ( net als kanker en hartfalen) en als je een pup krijgt je strikt houd aan een groei/beweegschema.
Als je meer info over goldens, lijnen en fokkers wil dan kan je me altijd even pmen!
Als je meer info over goldens, lijnen en fokkers wil dan kan je me altijd even pmen!
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
En een cairn terrier?
Is wel een klein hondje, maar actief, eigenwijs en een echt 'stoertje' haha!
Dat is een hond die ik graag wil en mijn vriend ook gaaf vindt, ondanks dat ie klein is.
Is wel een klein hondje, maar actief, eigenwijs en een echt 'stoertje' haha!
Dat is een hond die ik graag wil en mijn vriend ook gaaf vindt, ondanks dat ie klein is.
piertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind deze altijd zo leuk! Een herder is mij te groot, maar die welsh corgi is ook erg waaks (denkt zelf dat ie enorm is volgens mij)
Gast- Gast
Zero schreef:Ik vind deze altijd zo leuk! Een herder is mij te groot, maar die welsh corgi is ook erg waaks (denkt zelf dat ie enorm is volgens mij)
À true Napoleon
In dit formaatje zijn de petit basset griffon vendeen of Fauve de Bretagne ook leuk! (en voldoen redelijk aan je omschrijving
Ze hebben wel allemaal goed wat energie (maar de boxer, bouvier en herder absoluut ook)
Guus- Kletskop
Wij hebben sinds zaterdag een halflangharige duitse herder pup
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Een Cavalier King Charles Spaniel
Of anders een Engelse Springer Spaniel
Of anders een Engelse Springer Spaniel
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Is 't niet zo dat een hond zoveel beweging nodig heeft, als jij 'm 'geeft'? Dus.. als je 'm van pup af aan niet uren uitlaat per dag, zal ie dat ook niet dagelijks nodig hebben...
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Snoes schreef:Wij hebben sinds zaterdag een halflangharige duitse herder pup
Ehm.. en waar zijn de fooootooo's dan?
Nou nou nou
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Jop schreef:Is 't niet zo dat een hond zoveel beweging nodig heeft, als jij 'm 'geeft'? Dus.. als je 'm van pup af aan niet uren uitlaat per dag, zal ie dat ook niet dagelijks nodig hebben...
Klopt tot op zekere hoogte, het is toch ook een groot gedeelte rasafhankelijk. Als een hond gefokt wordt op energie en uithoudingsvermogen dat kan er met gewenning wel veel verschil inzitten maar is de hond gewoon niet geschikt als je hem niet die beweging kan geven.
Dan worden ze moeilijker handelbaar, gaan dingen slopen, krijgen verlatingsangst enz... Zo komen helaas ook best veel honden in het asiel terrecht doordat mensen zich niet genoeg verdiepen in wat het ras nodig heeft.
Guus- Kletskop
Ohja.. Maar een Rottweiler of Stafford hebben volgens mij niet superveel beweging nodig. Sterker nog; een Rottweiler kan niet lange stukken rennen, daar zijn ze te log voor. De Rottweiler dient wel een 'taak' te hebben; ze zijn perfect voor behendigheidstraining, omdat ze graag voor je werken.
Een collega van mij fokt Amerikaanse Staffords, heeft er zelf 4, met 2 kinderen en een drukke baan en die honden zijn supergezond en blij! Ik vind 't superhonden! Zij kent zelfs gezinnen die een Amstaf op een flat houden, gaat ook prima
Een collega van mij fokt Amerikaanse Staffords, heeft er zelf 4, met 2 kinderen en een drukke baan en die honden zijn supergezond en blij! Ik vind 't superhonden! Zij kent zelfs gezinnen die een Amstaf op een flat houden, gaat ook prima
Bazinga- Ratel
Idd, niet alle honden hebben zoveel beweging nodig (je hebt zelfs honden die er niet zo weg van zijn) je moet gewoon op de rasomschrijving letten en er rekening mee houden
TO, is een Sharpei niet iets voor jullie?
Guus- Kletskop
Lejow schreef:Snoes schreef:Wij hebben sinds zaterdag een halflangharige duitse herder pup
Nou nou nou
Ahh! Goede tijden voor jullie:)
Maar ben ook benieuwd naar foto:)
sanne-84- Ratel
Jop schreef:Ohja.. Maar een Rottweiler of Stafford hebben volgens mij niet superveel beweging nodig. Sterker nog; een Rottweiler kan niet lange stukken rennen, daar zijn ze te log voor. De Rottweiler dient wel een 'taak' te hebben; ze zijn perfect voor behendigheidstraining, omdat ze graag voor je werken.
Zo jammer dat de stafford nog niet bij iedereen in een goed daglicht staan. Als ik de mijne uitlaat zijn er nog mensen die er met een grote boog omheen lopen, zo jammer!
sanne-84- Ratel
Goochempie schreef:Zero schreef:Ik vind deze altijd zo leuk! Een herder is mij te groot, maar die welsh corgi is ook erg waaks (denkt zelf dat ie enorm is volgens mij)
À true Napoleon
In dit formaatje zijn de petit basset griffon vendeen of Fauve de Bretagne ook leuk! (en voldoen redelijk aan je omschrijving
Ze hebben wel allemaal goed wat energie (maar de boxer, bouvier en herder absoluut ook)
Ik heb nog nooit een waakse fauve gezien hoor, enorme allemansvriendjes. Wel zijn ze erg makkelijk, rustig in huis, energie valt juist mee, nadeel: je kunt er bijna geen een loslaten.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Goochempie schreef:Idd, niet alle honden hebben zoveel beweging nodig (je hebt zelfs honden die er niet zo weg van zijn) je moet gewoon op de rasomschrijving letten en er rekening mee houden
Als je voor een Sharpei gaat, ga dan wel op cursus! Is enorm belangrijk met deze honden. Ze moeten om leren gaan met andere honden, door hun uiterlijk worden ze vaak aangevallen door andere honden. Het zijn hartstikke eigewijze honden (cursus is dus ook alleen maar voor het omgaan met andere honden en niet om hem dingen te leren, want ze doen echt alleen maar waar ze zelf zin in hebben).
Onze sharpei is wel enorm lief, hartstikke waakzaam voor ons gezin en heeft enorm veel energie. Wandelingen van minstens een uur stelt hij wel op prijs, of ergens los laten waar hij dan een flink eind kan rennen.
Ik denk trouwens wel dat je een beetje ervaring met honden moet hebben wanneer je voor een sharpei kiest. Ze zien er heel leuk, lief, makkelijk uit maar dat zijn ze echt niet.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
sanne-84 schreef:Jop schreef:Ohja.. Maar een Rottweiler of Stafford hebben volgens mij niet superveel beweging nodig. Sterker nog; een Rottweiler kan niet lange stukken rennen, daar zijn ze te log voor. De Rottweiler dient wel een 'taak' te hebben; ze zijn perfect voor behendigheidstraining, omdat ze graag voor je werken.
Zo jammer dat de stafford nog niet bij iedereen in een goed daglicht staan. Als ik de mijne uitlaat zijn er nog mensen die er met een grote boog omheen lopen, zo jammer!
Heb je ook een AmStaff? Ergens snap ik 't wel; soms kunnen ze er wel erg indrukwekkend uitzien Maar ze zijn zoo lief...
(Foto's niet quoten)
Laatst aangepast door Jop op di 8 mei 2012 - 4:30; in totaal 1 keer bewerkt
Bazinga- Ratel
Ze komen straks op facebook! Heb nog geen tijd gehad ze erop te zettensanne-84 schreef:Lejow schreef:Snoes schreef:Wij hebben sinds zaterdag een halflangharige duitse herder pup
Nou nou nou
Snoes- Lady Post-a-lot
Snoes schreef:Ze komen straks op facebook! Heb nog geen tijd gehad ze erop te zettensanne-84 schreef:Lejow schreef:Snoes schreef:Wij hebben sinds zaterdag een halflangharige duitse herder pup
Nou nou nou
MINPUNTEN
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Nounou, zo'n puppy vraagt veel tijd en aandacht hoorLejow schreef:
MINPUNTEN
Snoes- Lady Post-a-lot
Snoes schreef:Nounou, zo'n puppy vraagt veel tijd en aandacht hoorLejow schreef:
MINPUNTEN
haha niet alleen een puppy zelf, ook met een verbouwing!
sanne-84- Ratel
Jop schreef:sanne-84 schreef:Jop schreef:Ohja.. Maar een Rottweiler of Stafford hebben volgens mij niet superveel beweging nodig. Sterker nog; een Rottweiler kan niet lange stukken rennen, daar zijn ze te log voor. De Rottweiler dient wel een 'taak' te hebben; ze zijn perfect voor behendigheidstraining, omdat ze graag voor je werken.
Heb je ook een AmStaff? Ergens snap ik 't wel; soms kunnen ze er wel erg indrukwekkend uitzien Maar ze zijn zoo lief...
(Foto's niet quoten)
wat een leuke lieve foto's!! ik ben ook dol op foto's maken van de hond haha.
wij hebben idd ook een amstaf, een zwarte. het uiterlijk kan er indrukwekkend uitzien, maar hij kan zo 'droopy' kijken;) ik zie er geen greintje agressiviteit in. we hebben nog geen kinderen, maar dat moet zeker goed gaan (zeg nooit nooit, maar hij laat nu zoveel toe, is ook echt een schoothondje)
sanne-84- Ratel
Wat een leukerd!! Bij wie hem je 'm gehaald?? Hij heeft 'm een mooie kop Hij is niet heel groot hè, of wel?
Bazinga- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Soms zou ik willen..
» Niet willen douchen/in bad willen
» Wat zou je nog kwijt willen..
» Zou jij het kunnen? Zou jij het willen?
» Wat zou jij nu willen als verjaardagscadeautje?
» Niet willen douchen/in bad willen
» Wat zou je nog kwijt willen..
» Zou jij het kunnen? Zou jij het willen?
» Wat zou jij nu willen als verjaardagscadeautje?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: