Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Altijd meer willen.

+18
Flower_L
Twellie
Surya
Limburg85
Printje
Feline
Pien
Thunder
PapillonRose
Pink!
Pineco
Tania
girli
Shopaholic
Susan
Sugarfall
Liadan
Lady4
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Altijd meer willen.

Bericht  Lady4 do 25 jul 2013 - 22:29

Hoe zit dat bij jullie kinderen? Mijn stiefkind wil altijd van alles meer meer en meer, het meest, net dat andere wat een ander heeft, hapje van papa zijn toetje in plaats van zijn eigen (exact hetzelfde) toetje. Ik kan me er soms best wel aan irriteren, het komt soms zo verwend en ontevreden over. Krijg je al drie dropjes, moeten het er toch weer vier zijn.

Is het normaal gedrag voor een driejarige of herkennen jullie het helemaal niet?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Liadan do 25 jul 2013 - 22:34

Ja hoor herkenbaar, mijn dochter van 4 jaar is net zo. En als hier vriendinnetjes spelen dan scheppen ze regelmatig op dat ze van iets het meest of het grootst hebben. Of dat zij dit hebben en de ander dat. Of dat zij dit al kunnen en de ander kan dan weer wat anders.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Sugarfall do 25 jul 2013 - 22:35

Ik heb zelf geen kinderen maar mijn moeder verteld nog regelmatig dat ik en mijn broers ook zo waren, altijd als we iets kregen een drama dat de ander een groter stuk kreeg, of net iets meer. Haha een aantal keer is ze er serieus met een meetlint naast komen staan om ons te laten zien hoe dom we bezig waren (heeft niet geholpen) Very Happy
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Susan do 25 jul 2013 - 22:38

Sugarfall schreef:Ik heb zelf geen kinderen maar mijn moeder verteld nog regelmatig dat ik en mijn broers ook zo waren, altijd als we iets kregen een drama dat de ander een groter stuk kreeg, of net iets mee. Haha een aantal keer is ze er serieus met een meetlint naast komen staan om ons te laten zien hoe dom we bezig waren (heeft niet geholpen) Very Happy

Doet me denken aan die reclame van Mona, dat dat ene kind de toetjes mag verdelen en dat het andere kind dan als eerste een toetje mag kiezen, zodat ze geen van tweeën kunnen zeggen dat het oneerlijk is. Dan zit dat ene kind ook met een meetlint.

Maar het is normaal hoor, Yrsa wil ook vaak meer, of dan zijn we uren ergens geweest en dan is ze boos als we naar huis gaan. Het hoort er wel bij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Shopaholic do 25 jul 2013 - 22:39

Herkenbaar ook hier. Yes
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  girli do 25 jul 2013 - 22:43

Zo ging dat vroeger ook en doe ik nu nog steeds. De een mag snijden en de ander mag kiezen. Geen gezeik meer.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Tania do 25 jul 2013 - 22:48

Ja dat is gewoon normaal gedrag voor een kind van drie, mijn zoontje doet dat ook.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Gast do 25 jul 2013 - 22:51

Heel herkenbaar, altijd alles meer. Geef ik ze halfvolle beker, dat moet eerst echt vol anders drinken ze niet etc laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Lady4 do 25 jul 2013 - 22:51

Waar ik me het meest aan kan irriteren is tijdens het eten. Hij mag zelf bepalen wat hij op brood wil en we doen, ook vanwege zijn iele postuur, niet moeilijk over zoet beleg enzo. Maar dan toch altijd het brood van mij of van mijn vriend willen opeten in plaats van zijn eigen. Dat is dus ook wel normaal gedrag?

Ik ben wel blij met de herkenning verder, dat maakt het voor mij een stuk beter te relativeren. Ik moet nog veel leren. smile
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Pineco do 25 jul 2013 - 22:54

Herkenbaar inderdaad, ik vind het zelf ook vaak vervelend en het komt in gezelschap inderdaad verwend over. Alsof we haar daar altijd maar haar zin in geven. Ik probeer haar wel tegemoet te komen, maar ga niet in al haar eisen mee, het moet wel redelijk blijven.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Pink! do 25 jul 2013 - 22:56

Ja dat laatste heeft mijn zoontje ook een periode gehad, iksmeerde dan voor mezelf een boterham meer en aten we m"mijn" brood op smile
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Lady4 do 25 jul 2013 - 23:09

Slim Pink. smile

Wij gaan daar ook niet altijd in mee hoor, al doet mijn vriend dat wel wat meer als mij. Maar we vinden dat hij ook gewoon moet leren tevreden te zijn met wat hij heeft en dat als je een keuze hebt gemaakt (pindakaas ipv hagelslag bijvoorbeeld) niet altijd meer veranderd kan worden.


Laatst aangepast door Lady4 op do 25 jul 2013 - 23:09; in totaal 1 keer bewerkt
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  PapillonRose do 25 jul 2013 - 23:09

Hier ook deels herkenbaar. Aan de ene kant kan ze snel en met iets kleins tevreden zijn, maar aan de andere kant wil ze van sommige dingen altijd meer. Zo vroeg ik laatst wat voor cadeautje ze wilde hebben als ik terugkwam van een weekendje, en ze kwam met bellenblaas. Aan de andere kant, geef ik haar een snoepje, dan lijkt ze nooit genoeg te kunnen krijgen laughcry Hier gaat het met name om lekkernijen, ik heb echt een snoepjes en koekjesmonster hier! En tot grote onvrede van haar mag ze uiteraard niet onbeperkt van dat soort dingen eten.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Thunder do 25 jul 2013 - 23:12

Zó herkenbaar! Heel irritant soms.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Pien do 25 jul 2013 - 23:31

Onze dochter is gister 2 geworden maar die heeft het zelfs al. Heeft ze een snoepje gehad, zegt ze meer, ikke meer! Dat zegt ze overigens ook bij koek, fruit, ijs, cadeautjes, etc.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Feline vr 26 jul 2013 - 0:12

Ik stond laatst bij een stroopwafelkraam en een echtpaar met 2 kleine jochies bestelden een verse wafel voor die kleintjes. Die man vraagt aan de bakker: kun je misschien 2 kleine wafels bakken in plaats van 1 grote? Die bakker antwoord heel netjes: nou, dat gaat helaas niet lukken maar ik heb wel een mes, dan snijden we 'm doormidden. Zegt die vader: nee, dat wil ik niet, dan zien ze dat ze moeten delen en dat kunnen ze psychisch niet aan.

:O

Ik zou 'm dus niet altijd z'n zin geven haha
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Printje vr 26 jul 2013 - 0:24

R heeft dat helemaal niet, al helemaal niet met eten. Dat vindt hij verre van interessant. Met cadeautjes heeft hij het soms wel maar wanneer ik het uitleg lijkt hij het te begrijpen en is het klaar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Limburg85 vr 26 jul 2013 - 0:29

Hier hebben ze beide ook dat gedrag, soms is het echt wel irritant omdat het net lijkt of ze niks krijgen en als ik het allemaal toe laat heb ik zelf geen eten meer.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Lady4 vr 26 jul 2013 - 0:45

Wat een herkenning, haha.

Printje, met cadeautjes heeft hij er in een andere vorm last van. Een opa en oma en een oom en tante geven hem vrijwel altijd iets wanneer hij ze ziet, en dat is vrij regelmatig. Gevolg is nu dat hij er al vanuit gaat dat hij van iedereen cadeautjes krijgt en hier dus ook gewoon om vraagt. Heel vervelend. Mijn vriend heeft ze ook al verteld dat ze niet altijd iets hoeven te geven omdat het voor hem wat te vanzelfsprekend begint te worden, maar dat heeft helaas weinig effect. Nu zitten die oom en tante toevallig deze week ook op het eiland en tijdens eens bezoekje kreeg hij uiteraard weer wat, een bellenblaas. Deze was natuurlijk vrij snel leeg, maar in plaats van bijvullen werd hem gelijk een nieuwe beloofd. Die kreeg hij binnen een uur, toen we op een braderie waren. Tijdens datzelfde bezoekje deed hij zich overigens pijn en toen hij overwoog te gaan huilen, toverde tante gelijk een rol Mentos uit haar tas als een soort van troostvoer.

Die dingen vind ik zó irritant, ik kan daar echt niet goed tegen. Natuurlijk mogen ze hem verwennen, leuk juist, maar dit is een beetje de overtreffende trap. Hij wordt er gewoon wat verwend van.


Laatst aangepast door Lady4 op vr 26 jul 2013 - 0:47; in totaal 1 keer bewerkt
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Printje vr 26 jul 2013 - 0:47

Lady; net na de bevalling van N kreeg hij van echt iedereen die op kraamvisite kwam een cadeautje. Met als gevolg idd dat hij, als er visite aan de deur stond, heel hard en blij riep jaaaaaaaaaaaaaah alweer een cadeautje voor mij.,.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Lady4 vr 26 jul 2013 - 0:49

Ja, dat zegt de onze dus ook. Plus dat hij bij ieder bezoek dat komt zegt dat hij 'vandaag alweer jarig is' en dus cadeautjes krijgt. confused angel 
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Printje vr 26 jul 2013 - 0:54

Als R nu iets niet mag hebben zegt hij, volgende week dan? Ik zeg nee volgende week ook neit denk ik.

Ow maar dan vraag ik het aan Sinterklaas is zijn standaard antwoord dan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Lady4 vr 26 jul 2013 - 0:55

Haha! Kinderen lijken echt verbazingwekkend veel op elkaar!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Printje vr 26 jul 2013 - 0:56

hahaha ja he. En wij maar denken dat ze zo bijzonder zijn Wink

Stiekem zitten ze samen ook op een forum te bekokstoven wat je allemaal met je ouders kunt doen hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Gast vr 26 jul 2013 - 0:58

Zo herkenbaar van mijn oppaskindjes! Echt met alles. Zelfs in de auto maken ze ruzie om wie er leukere dingen aan zijn kant van de weg ziet hahaha. Laatst bleef de jongste ook maar zeuren dat hij cadeautjes moest krijgen, toen heb ik gezegd dat hij het maar voor zijn verjaardag moest vragen. Daar nam hij gek genoeg meteen genoegen mee haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd meer willen.  Empty Re: Altijd meer willen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum