Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

GHB ervaringen

+19
Elodie
psv-forever
Minx
Sea of Trees
M-G
Nyx
Gympie
Ragazza
Pannetoet
Filoria
Engelse Drop
Luce
Yvke
Victoria-
Exogenesis
Artemis
Lady4
M@niek
Bolleke
23 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

GHB ervaringen - Pagina 2 Empty Re: GHB ervaringen

Bericht  Artemis vr 26 jul 2013 - 18:56

Ragazza schreef:Ik weet niet of het ghb was, maar het kan zijn dat er inderdaad een keer iets in mijn drankje is gedaan. Ik was op een feest samen met mijn vriend en vriendinnen, ik dronk een breezer( laughcry Dat was nog in de tijd de breezers heel hot waren..) en toen ik het flesje half op had, kreeg ik ineens enorme spierpijn door heel mijn lichaam. Het was zo erg dat ik naar buiten ben gelopen en daar op de grond ben gaan liggen. Ik had zoiets nog nooit meegemaakt en na die keer heb ik het ook nooit meer meegemaakt, gelukkig. Even later kon ik weer gaan staan en moest ik nodig naar de wc.. Daarna voelde ik me weer een stuk beter. Ik mis geen gedeeltes, was er wel steeds bij.
Ik had die dag voor die breezer geen alcohol gedronken.. Daarom vond ik het ook zo vreemd.

Volgens mij is er hier echt niets in je drankje gedaan. Als het enige wat je had spierpijn is en daarna naar de wc moest klinkt het meer als obstipatie dan iets anders.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Artemis vr 26 jul 2013 - 19:00

Engelse Drop schreef:Het verhaal klinkt gewoon absoluut niet alsof hij GHB heeft gehad, daar wordt je namelijk niet opgefokt van (eerder het tegenovergestelde) en je gaat er ook zeker niet van hallucineren. Zomaar iets roepen over GHB vind ik wat naïef. Onder grote psychische druk (drukte op werk/persoonlijke problemen?)/slaapgebrek/weinig gegeten + veel alcohol kunnen sommige mensen die daar gevoelig voor zijn ook in een tijdelijke psychose belanden, daar klinkt het naar mijn mening eerder naar.

Een tijdelijke psychose? Really? Die dan maar eenp aar uur duurt?

Dit kan heel goed wel ghb zijn, GHB is ontzettend lastig te doseren en ja, je kunt er wel degelijk opgefokt van raken bij teveel gebruik. En hallucineren kan ook.  Het lijkt er eerder op dat jij zelf niet zo gek veel verstand hebt van GHB. Bij recreatief gebruik klopt het dat je er juist rustig van wordt, maar wat ik al zei: het is lastig te doseren, en daarom zo gevaarlijk. En zeker in combinatie met alcohol.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  Sea of Trees vr 26 jul 2013 - 20:36

Ik ben bij wel eens bij iemand geweest die GHB i.c.m alcohol op had. Die gene had ineens een enorme sexdrift, begon rare dingen te doen (plassen midden op straat) en onzin uit te kramen. Daarna werd die persoon heel moeilijk aanspreekbaar en op een gegeven moment reageerde hij helemaal niet meer. In het ziekenhuis begon hij heel woest om zich heen te slaan, maar toen hij de volgende ochtend wakker werd, had hij helemaal nergens last meer van. Hij weet niks meer van wat er die nacht gebeurd is.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Gast vr 26 jul 2013 - 21:37

Dat lijkt me echt heel vervelend.
Maar wat ik me wel afvraag, GHB schijnt echt moeilijk goor te zijn en heel zout, dat proef je toch? Als het ook maar enigszins zo goor is als andere drugs zoals MDMH en XTC dan geloof ik gewoon echt niet dat je dat niet proeft. Maar ik heb geen idee hoor want ik heb het nog nooit gebruikt of in mijn drankje gehad, ik vraag het me alleen af!

Gast
Gast

Bericht  Minx vr 26 jul 2013 - 21:48

Harrison schreef:Dat lijkt me echt heel vervelend.
Maar wat ik me wel afvraag, GHB schijnt echt moeilijk goor te zijn en heel zout, dat proef je toch? Als het ook maar enigszins zo goor is als andere drugs zoals MDMH en XTC dan geloof ik gewoon echt niet dat je dat niet proeft. Maar ik heb geen idee hoor want ik heb het nog nooit gebruikt of in mijn drankje gehad, ik vraag het me alleen af!

Als je al het nodige op hebt veranderd je smaak natuurlijk ook. En dan merk je er daardoor minder van.

Een vriend van mijn broertjes heeft ooit iets in zijn drankje gehad. Die is ook met de ambulance opgehaald. Dus wel vrij heftig. Waarschijnlijk is het nog niet eens voor hem bedoeld geweest ook. Op het moment dat het mis ging stond hij namelijk met een bekende voetballer te praten en te feesten. Wij hebben nog steeds een sterk vermoeden dat het dus voor die ander bedoeld is geweest.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bolleke vr 26 jul 2013 - 22:09

Ik had Bacardi-Cola en er zat echt niet veel bacardi in volgens mijn buurman, op een gegeven moment weet ik dat ik dacht dat hij er toch een boel meer bacardi ingegooid had dus ik merkte wel een verandering van smaak. Dat was het laatste glas en dat had ik maar voor de helft op. Het was heet en ik denk dat ik een flinke slok genomen heb en dat het daar in zat.
De ervaringen die ik hier lees komen overeen met wat ik heb meegemaakt, ik twijfelde al aan mijzelf, maar ik ken mijn lichaam wel als ik gedronken heb. Ik weet precies wanneer ik aangeschoten ben en gewoon te veel op heb. En dat laatste was echt niet het geval.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  psv-forever vr 26 jul 2013 - 22:40

Jaren geleden ,geloof ruim 10 jaar terug. Ooit paar x met een vriendje gebruikt, die vaker gebruikte.
De eerste keren gewoon normale dosis. Voelde me wel fijn, lekker relaxed.
De laatste keer dubbele dosis gedaan. In slaap gevallen tijdens de sex( heer ook niet voor niet verkrachtingsdrugs) je word er ook aanhankelijk/ geil van.
Ik was me toch misselijk, flink moeten overgeven. Heb me een tijdje suf gevoeld.
Daarna ook nooit meer GHz geprobeerd
psv-forever
psv-forever
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 237
Punten : 244
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Victoria- vr 26 jul 2013 - 23:46

Bij mij is het door cola gedaan ik weet niet hoe het dan zit met de smaak. 
Wat ik ook al aangaf is dat het toen het bij mij is gebeurd voor mij iig nog relatief een nieuwe drugs was. Dus al had mijn cola iets anders gesmaakt dan had ik er waarschijnlijk niet meteen aan gedacht dat er iets in mijn drinken zou zitten.

Nu ben ik veel alerter daarop geworden en heb mijn lesje zeker geleerd.
Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Bericht  Elodie za 27 jul 2013 - 0:52

Ook in cola proef je de vieze zoute smaak heel goed.

Naar dat je zo van de wereld was. En dan ook nog met je kind erbij, dat lijkt me echt heel erg. 
Het moet best wat zijn geweest want van een beetje ghb gebeurt dat niet.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Bericht  Toet za 27 jul 2013 - 1:02

GHB is inderdaad best smerig maar er gaat maar een heel klein beetje in een glas drinken, als het goed mengt en je weet het niet, kan ik me écht wel voorstellen dat je het niet proeft. De smaak is niet te vergelijken met de alles overtreffende ranzige smaak van mdma/xtc, dat is iets waar je gewoon van wegtrekt zo vies haha. Als GHB vermengt zit door een zoet drankje heb je dat zeker niet meteen door.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Toet za 27 jul 2013 - 1:07

Elodie schreef:Ook in cola proef je de vieze zoute smaak heel goed.

Naar dat je zo van de wereld was. En dan ook nog met je kind erbij, dat lijkt me echt heel erg. 
Het moet best wat zijn geweest want van een beetje ghb gebeurt dat niet.

Wat een onzin.. Ik ben 2,5 uur van de kaart geweest en vervolgens een uur nokkie op de EHBO gelegen door twee flugeldopjes GHB. Een vriendin van me is op de EHBO belandt door één dopje terwijl een andere vriendin er op een feestje makkelijk en half flesje flugel doorheen werkt zonder dat er maar iets misgaat, iedereen reageert er anders op.

Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Elodie za 27 jul 2013 - 1:10

Ik vind een paar dopje ghb al best veel eerlijk gezegd. Wij deden altijd maar heel weinig, nauwkeurig afgemeten, in ballonnetjes. Nooit 1 iemand heeft te veel gehad.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Bericht  Toet za 27 jul 2013 - 1:17

Misschien zijn deze maatstaven wat te abstract haha maar een flugeldopje klinkt als minder dan een ballonnetje Very Happy 
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Elodie za 27 jul 2013 - 1:25

Die ballonnetjes gingen bij lange na niet vol hoor Wink is alleen makkelijk om nauwkeurig in te doen en mee te nemen in je bh.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Bericht  Toet za 27 jul 2013 - 1:36

Ja oke ik snap hem, dat deden wij ook. Alleen gieten we de ballonnetjes eenmaal binnen over in een flugelflesje omdat die dopjes makkelijk te doseren zijn.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ragazza za 27 jul 2013 - 3:14

Artemis schreef:
Ragazza schreef:Ik weet niet of het ghb was, maar het kan zijn dat er inderdaad een keer iets in mijn drankje is gedaan. Ik was op een feest samen met mijn vriend en vriendinnen, ik dronk een breezer( laughcry Dat was nog in de tijd de breezers heel hot waren..) en toen ik het flesje half op had, kreeg ik ineens enorme spierpijn door heel mijn lichaam. Het was zo erg dat ik naar buiten ben gelopen en daar op de grond ben gaan liggen. Ik had zoiets nog nooit meegemaakt en na die keer heb ik het ook nooit meer meegemaakt, gelukkig. Even later kon ik weer gaan staan en moest ik nodig naar de wc.. Daarna voelde ik me weer een stuk beter. Ik mis geen gedeeltes, was er wel steeds bij.
Ik had die dag voor die breezer geen alcohol gedronken.. Daarom vond ik het ook zo vreemd.

Volgens mij is er hier echt niets in je drankje gedaan. Als het enige wat je had spierpijn is en daarna naar de wc moest klinkt het meer als obstipatie dan iets anders.

Dat is een mogelijkheid, maar zou je daar zoveel last van kunnen hebben dan? Ik had daar nog nooit eerder last van gehad (en zeker niet op deze manier) en daarna ook nooit meer trouwens.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  Engelse Drop wo 31 jul 2013 - 3:53

GHB is in principe niet zo gevaarlijk, je moet het alleen niet gebruiken in combinatie met alcohol en het is belangrijk de dosis nauwkeurig af te meten. Wij deden dat door de vloeistof in een maatbekertje te gieten. Natuurlijk moet je bij de dosering ook rekening houden met zaken als lichaamsgewicht en hoe gevoelig je in het algemeen bent voor middelen. Op die manier is er eigenlijk weinig engs aan, maarja GHB het wordt regelmatig misbruikt door vage types en door mensen die het teveel gaan gebruiken en afhankelijk worden, dus tsja, dan krijgt het een slechte naam.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Engelse Drop wo 31 jul 2013 - 3:55

Artemis schreef:
Engelse Drop schreef:Het verhaal klinkt gewoon absoluut niet alsof hij GHB heeft gehad, daar wordt je namelijk niet opgefokt van (eerder het tegenovergestelde) en je gaat er ook zeker niet van hallucineren. Zomaar iets roepen over GHB vind ik wat naïef. Onder grote psychische druk (drukte op werk/persoonlijke problemen?)/slaapgebrek/weinig gegeten + veel alcohol kunnen sommige mensen die daar gevoelig voor zijn ook in een tijdelijke psychose belanden, daar klinkt het naar mijn mening eerder naar.

Een tijdelijke psychose? Really? Die dan maar eenp aar uur duurt?

Dit kan heel goed wel ghb zijn, GHB is ontzettend lastig te doseren en ja, je kunt er wel degelijk opgefokt van raken bij teveel gebruik. En hallucineren kan ook.  Het lijkt er eerder op dat jij zelf niet zo gek veel verstand hebt van GHB. Bij recreatief gebruik klopt het dat je er juist rustig van wordt, maar wat ik al zei: het is lastig te doseren, en daarom zo gevaarlijk. En zeker in combinatie met alcohol.
Ik heb veel te maken gehad met mensen die GHB gebruikten en zelf ook wel eens gedaan. Werkelijk nooit iemand gehoord over hallucineren op alleen GHB, ja in combinatie met tripmiddelen, dat wel natuurlijk, maar GHB an sich werkt niet hallucinerend, hoogstens zou je wat vervormingen kunnen zien, maar geen zwarte honden die opdoemen uit het donker etc. Het hele verhaal klinkt me gewoon echt niet in de oren als GHB.

En oja: een psychose kan wel degelijk enkele uren duren, helaas ook van dichtbij meegemaakt bij een goede bekende en later met haar naar de psychiater gegaan om haar te ondersteunen. Dus helaas is ook dit een optie.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Sea of Trees wo 31 jul 2013 - 4:00

Psychoses kunnen inderdaad ook enkele uren duren.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  _Poppy_ wo 31 jul 2013 - 4:57

Vrienden van me hebben het eens geprobeerd en die gingen er wel degelijk van hallucineren...

Vriendin van me heeft het ook ooit in haar drankje gehad, ook zwaar aan het hallucineren geslagen. Ze zag paarse My Little Ponies overal en ze is uiteindelijk schuimbekkend op de grond beland.
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Bericht  nonnekuh wo 31 jul 2013 - 5:50

Engelse Drop schreef:GHB is in principe niet zo gevaarlijk, je moet het alleen niet gebruiken in combinatie met alcohol en het is belangrijk de dosis nauwkeurig af te meten. Wij deden dat door de vloeistof in een maatbekertje te gieten. Natuurlijk moet je bij de dosering ook rekening houden met zaken als lichaamsgewicht en hoe gevoelig je in het algemeen bent voor middelen. Op die manier is er eigenlijk weinig engs aan, maarja GHB het wordt regelmatig misbruikt door vage types en door mensen die het teveel gaan gebruiken en afhankelijk worden, dus tsja, dan krijgt het een slechte naam.

Sorry Engelse Drop, maar GHB is juist één van de gevaarlijkste drug, het is al te vergelijken met heroïne. Het is ten eerste al niet te doseren als je het maakt. Dus als je 2 dopjes hebt, kan het ene dopje nog veel sterker zijn dan het andere. Ik werk zelf in een afkick kliniek, en ik heb daar cliënten gehad die langdurig verslaafd zijn en dus veel ervaring hebben met doseren, die toch per ongeluk een overdosing hebben genomen. Daarbij stopten ze met ademhalen en moesten ze gereanimeerd worden. Erg gevaarlijk dus...
Daarnaast als je het een paar dagen achter elkaar gebruikt ben je al verslaafd, net zoals met heroïne. Dit betekent dat je niet zomaar kan stoppen maar de GHB afgebouwd moet worden. Erg gevaarlijk dus...

Laatst aangepast door nonnekuh op wo 31 jul 2013 - 5:54; in totaal 1 keer bewerkt
nonnekuh
nonnekuh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 38
Punten : 88
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  nonnekuh wo 31 jul 2013 - 5:54

Ik heb overigens ook ernstige psychoses gezien door GHB, maar dit kwam niet door GHB gebruik maar door het afkicken ervan... Dan is er een grote kans op een psychose en dit moet je dan ook nooit zelf thuis doen
nonnekuh
nonnekuh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 38
Punten : 88
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Artemis wo 31 jul 2013 - 6:33

Ik werk idd ook in een kliniek voor verslaving, en GHB is zo heftig dat de afkick niet bij ons mag gebeuren, maar bij voorkeur in een ziekenhuis of meer medisch onderlegde kliniek. 

Je zit er flink naast Engelse Drop. Ik kom ondanks dat het afkicken niet bij ons mag heel regelmatig cliënten tegen onder de GHB, omdat het makkelijk verkrijgbaar is, en het is een van de verraderlijkste middelen die je kunt gebruiken, niets is zo makkelijk te overdoseren als GHB, ik heb meerdere keren mensen compleet in de war en put zien gaan van dag spul. 

SOT: psychoses van enkele uren ken ik niet, niet als er verder nooit iets aan de hand is, maar het zou best kunnen.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  Engelse Drop do 1 aug 2013 - 1:21

In principe is GHB niet zo gevaarlijk, mits je het niet te vaak gebruikt en goed doseert. Als je het dagelijks gaat gebruiken, dan is het natuurlijk wel gevaarlijk, maarja dat is met de meeste middelen zo. Jullie kennen de extreme gevallen vanuit jullie rol als hulpverlener, ik ken de andere kant: matige gebruikers die het eens in de zoveel tijd nemen en weten hoe het spul is geconcentreerd en hoeveel ze ervan moeten hebben. Op die manier hoeft het zeker niet gevaarlijk te zijn.

GHB is trouwens vooral gevaarlijk wanneer men dagelijks gebruikt omdat je er niet zomaar mee kunt stoppen. Het moet worden afgebouwd, steeds een kleinere hoeveelheid gegeven worden. Ineens cold turkey stoppen is levensgevaarlijk omdat GHB een lichaamseigen stof is, wanneer het lichaam denkt dat het toch wel wordt toegediend stopt het zelf met de productie, dit maakt het dus zo gevaarlijk. Gebruikers die eens in de zoveel tijd een avondje GHB gebruiken hebben hier echter geen last van. Zij hebben ook niet meer behoefte aan GHB dan eens in de zoveel weken en raken dus niet zo verslaafd dat ze het elke dag willen hebben. Zal erg aan de persoon en de situatie liggen, net als bij iedere andere drugs/alcohol/sigaretten etc.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Engelse Drop do 1 aug 2013 - 1:23

_Poppy_ schreef:Vrienden van me hebben het eens geprobeerd en die gingen er wel degelijk van hallucineren...

Vriendin van me heeft het ook ooit in haar drankje gehad, ook zwaar aan het hallucineren geslagen. Ze zag paarse My Little Ponies overal en ze is uiteindelijk schuimbekkend op de grond beland.

Vreemd, je zou bijna denken dat er verschillende middelen in omloop zijn, misschien is aan sommige lichtingen GHB wel een tripmiddel toegevoegd, in mijn omgeving zie ik dit soort verschijnselen in ieder geval niet.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud