Ervaringen LOI?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ervaringen LOI?
Ik zit te overwegen een taalstudie bij het LOI te volgen. Maar ik ben benieuwd naar de (algemene) ervaringen met LOI. Maakt mij niet zoveel uit welke opleiding je daar dan volgt/gevolgd hebt...
Ik heb wel wat specifieke vragen en hopelijk heeft iemand daar antwoord op :
Wie van jullie (of misschien wel een vriend(in) of kennis) heeft via hun een opleiding/cursus gevolgd? Hoe was de begeleiding (als je die erbij had)? En hoe is het studiemateriaal?
Werkt dat LOI Campus systeem echt goed?
Ik heb wel wat specifieke vragen en hopelijk heeft iemand daar antwoord op :
Wie van jullie (of misschien wel een vriend(in) of kennis) heeft via hun een opleiding/cursus gevolgd? Hoe was de begeleiding (als je die erbij had)? En hoe is het studiemateriaal?
Werkt dat LOI Campus systeem echt goed?
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ervaringen LOI?
Ik ben net begonnen aan een HBO studie bij de LOI. In het begin moest ik even wennen, maar nu ben ik dik tevreden met hoe het gaat. De begeleiding is goed, al moet je natuurlijk het meeste zelf doen. Ik krijg al het materiaal op tijd, ik word vriendelijk geholpen als ik vragen heb, inzendopgaven worden tijdig beoordeeld. Kortom, ik ben tevreden.
Magenta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12
Wil jij echt een taalstudie doen om leraar te worden, d.w.z. een HBO lerarenopleiding of een HBO vertaalopleiding, of een taalcursus, bijvoorbeeld je Engels of Frans bijspijkeren?
Het hangt in principe wel af van de studie die je doet hoe de begeleiding is, zelfs per module die je volgt. In principe zijn er docenten op afstand beschikbaar voor vragen, maar dit verschilt wel per module hoeveel contact er (mogelijk) is. Ook zijn er soms een aantal contactlessen (waarbij je dus echt even les hebt).
Het studiemateriaal is tegenwoordig zowel digitaal als op papier beschikbaar. Verschilt ook per module. Voor een taalstudie is het handig als je een computer hebt met microfoon, want dan kan je ook op uitspraak oefenen. Het niveau van de studie is ook afhankelijk van de studie die je volgt. In principe zal het nooit te moeilijk moeten zijn. Ik weet niets van de taalcursussen af, maar de HBO studies zijn volledig gecertificeerd, dus is het gewoon HBO niveau. Er zijn papieren studiewijzers waarin per vak meerdere hoofdstukken staan waar je tekst leest, opdrachten moet maken, verwezen wordt naar externe literatuur die je moet lezen (dus extra tekstboeken), en je moet een aantal inzendopgaven maken. Die beoordeeld de docent dan en krijg je een cijfer voor. Aan het einde krijg je een tentamen.
Of het campus systeem echt goed werkt, weet ik niet. Wat bedoel je met goed? Het werkt in principe gewoon goed denk ik. Ik heb bijvoorbeeld veel gebruik gemaakt van digitale media, zodat je naast de papieren studiewijzer echt een toevoeging hebt in de digitale campus.
Hopelijk heb je hier wat aan. Ben benieuwd wat je wilt gaan doen.
Laatst aangepast door Marin op ma 13 aug 2012 - 22:04; in totaal 2 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Weet jij ook hoe het zit met de examens? Zijn die op meerdere locaties te maken?Magenta schreef:Ik ben net begonnen aan een HBO studie bij de LOI. In het begin moest ik even wennen, maar nu ben ik dik tevreden met hoe het gaat. De begeleiding is goed, al moet je natuurlijk het meeste zelf doen. Ik krijg al het materiaal op tijd, ik word vriendelijk geholpen als ik vragen heb, inzendopgaven worden tijdig beoordeeld. Kortom, ik ben tevreden.
Chocolate Cookie- Ratel
@ Marin, Dankje voor je duidelijke verhaal! Ik wil de gevorderden cursus Engels doen. Jammer dat je daar verder niet veel over weet! Zie wel dat je daar ook de mogelijkheid krijgt om een bepaald Cambrigde diploma te behalen. Dus dat is voor mij wel interessant
Chocolate Cookie- Ratel
Ah leuk! Klopt dat je een Cambridge certificaat hier mee haalt, namelijk het First Certificate of English. Let op dat dit niet het hoogste niveau cursus is, er is er ook nog eentje voor meergevorderden.
Laatst aangepast door Marin op ma 13 aug 2012 - 22:05; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
Haha, dat is toevallig! Ja klopt. Maar beter iets dan niets op mijn CV eigenlijk. Mijn Engels is niet denderend en voor het toerisme staat zoiets toch beter dan niks. Misschien dat ik daarna nog wel hoger op wil!Marin schreef:Ah leuk! Die cursus heb ik hier naast me op m'n bureau liggen. Ik moet 'm doornemen voor een bepaald project. Als je specifieke vragen hebt, moet je ze maar even aan me stellen, al weet ik niet in hoeverre ik ze goed kan beantwoorden omdat ik het materiaal (nog) niet ken. Maar het ligt hier in elk geval! Klopt dat je een Cambridge certificaat hier mee haalt, namelijk het First Certificate of English. Let op dat dit niet het hoogste niveau cursus is, er is er ook nog eentje voor meergevorderden.
Ik ben benieuwd of je bijv. Engelse boeken moet lezen en daar verslag van moet uitbrengen, of wat voor opdrachten ik anders moet/kan verwachten?
Chocolate Cookie- Ratel
Oh ja, ik zou zeker niet met meergevorderd beginnen als dat je niveau niet is.
Als je twijfelt over je niveau, zou ik deze lijst doornemen. Dit zijn de algemeen geaccepteerde niveau's in Europa voor taalstudies, en aan de hand daarvan kan je kijken welk niveau je zo ongeveer hebt. Wees daarin ook eerlijk naar jezelf, het is niet erg als je bij bijvoorbeeld spreken minder goed bent dan bij lezen.
Maar zou je eens willen kijken en aangeven wat je denkt dat je niveau is voor de vier vaardigheden lezen, schrijven, spreken en luisteren? Dan kan ik je wel advies geven over welke cursus geschikt lijkt voor je.
http://www.europeestaalportfolio.nl/docs/Europees%20Referentiekader.doc
En ik ga intussen even kijken in het materiaal (zonder precies te vertellen wat er in staat, want geen idee of dat wel mag), of ik jouw vragen kan beantwoorden.
(En in principe zal je geen literatuur hoeven lezen, het gaat meer om deze vier vaardigheden ontwikkelen)
Als je twijfelt over je niveau, zou ik deze lijst doornemen. Dit zijn de algemeen geaccepteerde niveau's in Europa voor taalstudies, en aan de hand daarvan kan je kijken welk niveau je zo ongeveer hebt. Wees daarin ook eerlijk naar jezelf, het is niet erg als je bij bijvoorbeeld spreken minder goed bent dan bij lezen.
Maar zou je eens willen kijken en aangeven wat je denkt dat je niveau is voor de vier vaardigheden lezen, schrijven, spreken en luisteren? Dan kan ik je wel advies geven over welke cursus geschikt lijkt voor je.
http://www.europeestaalportfolio.nl/docs/Europees%20Referentiekader.doc
En ik ga intussen even kijken in het materiaal (zonder precies te vertellen wat er in staat, want geen idee of dat wel mag), of ik jouw vragen kan beantwoorden.
(En in principe zal je geen literatuur hoeven lezen, het gaat meer om deze vier vaardigheden ontwikkelen)
Marin- Lady Post-a-lot
Zover ben ik nog niet. Ik weet van mijn buurvrouw (doet eveneens HBO via de LOI) dat dat afhangt van de vakken waarin je examen doet. Een aantal zijn wel op meerdere locaties te doen geloof ik.Chocolate Cookie schreef:Weet jij ook hoe het zit met de examens? Zijn die op meerdere locaties te maken?Magenta schreef:Ik ben net begonnen aan een HBO studie bij de LOI. In het begin moest ik even wennen, maar nu ben ik dik tevreden met hoe het gaat. De begeleiding is goed, al moet je natuurlijk het meeste zelf doen. Ik krijg al het materiaal op tijd, ik word vriendelijk geholpen als ik vragen heb, inzendopgaven worden tijdig beoordeeld. Kortom, ik ben tevreden.
Magenta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12
Chocolate Cookie, je hoeft inderdaad geen literatuur te lezen. Het gaat met name om de ontwikkeling van de vier vaardigheden lezen, schrijven, spreken en luisteren, en hier oefen je mee in de studiewijzer. Via de digitale campus kan je extra spreek/luisteroefeningen doen. Verder zijn er veel grammaticale oefeningen en bouw je je vocabulaire op. Ook oefen je uitspraak. Er komen veel verschillende thema's aan bod, zoals reizen, uiteten gaan, zakelijke contacten, etcetera. Het bestaat uit 40 hoofdstukken, dus het is behoorlijk uitgebreid. Eigenlijk staat alles in de studiewijzer, er is geen externe literatuur nodig.
Na elke paar hoofdstukken komt er een inzendopgave die je moet inleveren.
Na elke paar hoofdstukken komt er een inzendopgave die je moet inleveren.
Marin- Lady Post-a-lot
Dankje Marin voor het uitzoeken!
Ook thanks voor die link. Ik kom uit bij B1, al steek ik op sommige stukken daar nog een klein beetje (maar wat daar ook al bij staat; als er maar duidelijk gesproken wordt. En dan kom ik er wel uit!). Ik heb ook de online test op de website van LOI gemaakt, daar kwam gevorderd uit. Vandaar.
@ Magenta: Oke, jammer dat je dat nog niet precies weet! Maar wel fijn dat er meerdere plekken zijn. Hopelijk geldt dat ook voor Engels!
Ook thanks voor die link. Ik kom uit bij B1, al steek ik op sommige stukken daar nog een klein beetje (maar wat daar ook al bij staat; als er maar duidelijk gesproken wordt. En dan kom ik er wel uit!). Ik heb ook de online test op de website van LOI gemaakt, daar kwam gevorderd uit. Vandaar.
@ Magenta: Oke, jammer dat je dat nog niet precies weet! Maar wel fijn dat er meerdere plekken zijn. Hopelijk geldt dat ook voor Engels!
Chocolate Cookie- Ratel
Ah super! Denk dat gevorderd dan inderdaad het beste bij je past, het gemiddelde komt daar uit op B2 niveau. A2 zal dan dus wel echt te makkelijk voor je zijn, dus dan kan je beter groeien naar B2.
Ben benieuwd of je het echt gaat doen, laat maar weten!
Ben benieuwd of je het echt gaat doen, laat maar weten!
Marin- Lady Post-a-lot
Dat ik een opleiding Engels ga doen is zeker, maar wanneer en of ik deze manier kies of een engelse taalreis weet ik nog niet.
Chocolate Cookie- Ratel
Oeh dat is ook leuk!
Marin- Lady Post-a-lot
Heel leuk, maar er hangt ook een prijskaartje aan... En dat is net het probleem.
Moet gewoon even goed overwegen wat ik wil gaan doen.
Moet gewoon even goed overwegen wat ik wil gaan doen.
Chocolate Cookie- Ratel
* Ho sorry, foutje. Ging iets mis. Maar ik heb je pm in elk geval beantwoord.
Marin- Lady Post-a-lot
Chocolate Cookie schreef:Dat ik een opleiding Engels ga doen is zeker, maar wanneer en of ik deze manier kies of een engelse taalreis weet ik nog niet.
Vriendin van mij heeft dat gedaan na een taalcursus. Taalcursus vond ze maar minimaal maar een taalreis was echt goed. Hier heeft ze heel veel van geleerd en is er ook zekerder van geworden. Ik zou dus zeker voor de reis gaan. Dit kan waarschijnlijk ook bij Cambridge?
Mierzoet- Fluisteraar
- Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11
Er zijn genoeg talenscholen die die examens ook aanbieden. Dan train je eerst daarvoor en aan het einde neem je dat examen af. Daarvoor hoef je dan niet perse naar de stad Cambridge (hoewel er daar ook heel veel talenscholen zitten natuurlijk), dit kan over de hele wereld, dus je kunt dan heen waar je wilt.
Marin- Lady Post-a-lot
@ Mierzoet: Hoezo was het minimaal dan? Dan ben ik natuurlijk wel nieuwsgierig naar de reden erachter. Bij een Cambridge krijg je ook te maken met schrijven, spreken en luisteren natuurlijk.
@ Marin: Thanks voor je pm!
@ Marin: Thanks voor je pm!
Chocolate Cookie- Ratel
Ik doe HBO Vertaler Spaans via LOI. En ben er tot nu toe erg tevreden over. Alleen jammer dat het me zo aan discipline ontbreekt, haha. Maar als je nog iets weten wilt....
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Ervaringen Zero Bra?
» Bio oil, ervaringen?
» GHB ervaringen
» Ervaringen met GV?
» Ervaringen LLL en VBN
» Bio oil, ervaringen?
» GHB ervaringen
» Ervaringen met GV?
» Ervaringen LLL en VBN
Pagina 1 van 1