Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen met GV?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Ervaringen met GV? Empty Ervaringen met GV?

Bericht  Sanne do 14 jun 2012 - 8:28

Omdat de spruw bij H. maar niet weg wil gaan en de huisarts niets wil voorschrijven, ben ik op aanraden van de LK begonnen met gentiaan violet. Vandaag heb ik het voor het eerst gebruikt.

Maar.... ik vind het eigenlijk een beetje eng. Ik geef H. nu iets wat ik niet van de huisarts heb gekregen, maar op internet heb gekocht bij een lactatiekundige (via borstvoeding.com). H. lijkt er geen last van te hebben en is gewoon vrolijk, dus waarschijnlijk maak ik me zorgen om niks, maar ik lees op internet ook wel wat enge verhalen over gentiaan, dus ik twijfel wel een beetje.

Heeft iemand ervaring met gentiaan violet?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met GV? Empty Re: Ervaringen met GV?

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 8:36

Ik heb er geen ervaring mee, maar kan me je gevoel wel een beetje voorstellen.

Hier heb ik het een beetje gehad toen de lactatiekundige me vertelde over domperidon, omdat de borstvoeding niet goed liep. Ik heb het uiteindelijk niet gebruikt.

Hopelijk zijn jullie gauw van de spruw af.

Gast
Gast

Bericht  maiadebij do 14 jun 2012 - 20:01

wat vervelend dat de huisarts niets wilt voorschrijven, wat is zijn reden hiervoor?

J.ennah heeft ook spruw gehad en wij hebben ook GV gebruikt, ik hoorde er van verschillende andere moeders goede verhalen over. Het heeft bij ons iets geholpen, maar het heeft de spruw niet helemaal weg gekregen helaas. Bij J.ennah kwam het ook tot uiting op haar billen. Wij hebben naast GV ook cocosvet gebruikt (hier zit een zuur in waar de candida bacterie niet tegen kan) dit hielp ook iets. Alleen hadden we ook echt een kuurtje van de HA nodig om de spruw helemaal de baas te worden.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Linda do 14 jun 2012 - 20:05

Sanne, had je in je andere topic nog dat infoblad over spruw gelezen wat ik had geplaatst? Daar staat veel in.

Ik wilde daktarin, maar mijn HA wilde dat niet voorschrijven. Toen heb ik in de vakantie of het weekend, dat weet ik niet meer, een andere HA gebeld en die schreef het wel voor.
Uiteindelijk was het niet nodig. Ik gebruikte bij mijn dochter nystatine en bij mezelf miconazol.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 20:09

Lastig hè die spruw en hardnekkig ook, hier wil het ook maar niet overgaan..

Op www.borstvoeding.com staat ook een heel stuk over gentiaan violet!

Succes!

Gast
Gast

Bericht  Sanne do 14 jun 2012 - 21:00

Maiadebij, ik heb drie kuren Nystatine gehad voor H. Na de derde kuur was de spruw nog steeds niet helemaal weg, maar wel een stuk verminderd. De huisarts wilde toen niets meer geven, omdat H. er geen last van 'kon' hebben. De lactatiekundige had mij juist verteld dat ik de Nystatine nog wel twee weken moest gebruiken nadat de spruw helemaal weg was, omdat het anders zo terug komt. En dat blijkt, want de spruw is alweer terug. Gelukkig alleen witte aanslag in haar mond, maar ze drinkt er toch moeilijker door.

Linda, dat infoblad heb ik gelezen. Ik was alles wat met H. en mijzelf in aanraking komt op 60 graden, behalve mijn kleding dan. Kolfonderdelen kook ik uit als ik dat heb gebruikt. Speentjes hebben we hier niet.

Laurientje, dat stuk op borstvoeding.com heb ik gelezen. Maar omdat je GV juist via borstvoeding.com moet kopen, vind ik het toch niet helemaal 'eerlijk'; zij zullen vast geen negatieve dingen over GV schrijven. Mijn vriend vond ook dat ik GV maar gewoon moest proberen, dus dat doe ik wel, maar helemaal gerust ben ik er ook niet op. Als het na het weekend niet verminderd is, bel ik de huisarts wel weer, alleen ik betwijfel echt of ik weer iets krijg. De huisarts vindt de spruw alleen ernstig als het ook rond de mond zit en dat is hier niet het geval. Het zit alleen op het tongetje.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 9:06

Meid ik schud je de hand.. Hier is de spruw ook weer helemaal terug..
En ga ook maar aan de GV

Gast
Gast

Bericht  Linda vr 15 jun 2012 - 9:08

Sanne, wat gebruikte je dan voor jezelf? Ook nystatine?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sanne vr 15 jun 2012 - 10:32

Linda, voor mezelf gebruikte ik daktarincreme. En heb ook kokosolie geprobeerd, maar dat heb ik nog niet actief volgehouden. Ik baal echt van de spruw.

Laurientje, wat vervelend zeg, volgens mij kampen we steeds met dezelfde problemen. Ben nu met de tweede dag GV bezig. Verbetering is moeilijk te zien onder die paarse laag . Als het paarse morgen weer wat is weggetrokken, kijk ik even hoe het ervoor staat. Gebruik de GV ook op mijn tepels en heb vandaag twee keer kokosolie gesmeerd, maar dat is vast te weinig.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: