Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben 'm aan het flippen...

+131
Katrien
nillis
iloverocknroll1984
Shopaholic
yes1984
Dora
Penélope
M@niek
silly-one
_Lana_
Snoes
Phileine
Lynn_
Starla
Tabbert
Blixum
Lady1984
Roza
Marie
Rouge
Highway
Mermaid
Pink!
Jelin
Happydobby
Vixen
Willem
Darius
Reva
Makamba
Suus
Blair
Shy
Poisongirl
Funk
Filoria
Muppetje
nina
maiadebij
Manderijn
studiebol
zwaai zwaai
kwak
Charles
Stokstaartje
mouette
Marsy28
M-G
Jezzie
Mysterious
L!ND@
Cupcake
Elodie
Kruidkoek
Gympie
Zenna
PapillonRose
Viva
Derpy
Elliot
Marin
Bubbelicious
Aagje!
slaatje
RYW
mzcharlotte
Nyx
Moon
Aggi
Summerlovin
Weetjewel
June
Fortissimo
LDJ
Maple
Pinkel
Bluestar
Auxo
Exogenesis
Puggle
Lejow
Burn
RioolSpook
Flower_L
Siamsa
snoezel
Printje
Siem
Slakje
Purpleflower
AnnaK
Sea of Trees
Joan
SoGood
Mamsie
ellibre
Ella
Sterre
Ilovethe90s
Pineco
Tania
Zonneschijn
CCC
Aardbei
Pien
sanne-84
Luce
Bazinga
Stuiterbal
Bolleke
Artemis
Pompoen
Lady4
Sadie_
Carra
Parel
Linda
Coco
Paper Crown
Susan
Jasmine
Sanne
Steep
Twellie
Aziraphale
Balloon
Jade
Razz
Laurientje
Ayla
_Poppy_
135 plaatsers

Pagina 22 van 26 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende

Ga naar beneden

Ik ben 'm aan het flippen... - Pagina 22 Empty Re: Ik ben 'm aan het flippen...

Bericht  Luce wo 7 aug 2013 - 23:41

Marin schreef:Wat zou er overigens erg aan zijn als men op abortus aanstuurt? Dan 'mag' aansturen op het kindje houden net zo min, als je dan toch zegt dat ze haar eigen keuze moet maken. Men geeft advies, niemand dwingt, en voor beide kanten valt wat te zeggen, maar ik zie niet in waarom het ene advies wel gegeven zou mogen worden en t andere niet.

Ik vind dat Poppy teveel wordt weggezet als iemand die absoluut geen kind op kan voeden, die te diep in de shit zit enzovoort.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Tania wo 7 aug 2013 - 23:43

Poppy is echt niet dom, ik ben er echt van overtuigd dat ze bijna alle adviezen die ze heeft gehad zelf ook al bedacht had. Waarschijnlijk had ze hetzelfde advies gegeven als het iemand anders betrof maar het gaat over haarzelf. Zij heeft een kindje in haar buik en zij moet beslissen hoe ze verder gaat, dat is toch wel iets anders dan een advies geven vanachter je beeldscherm.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin wo 7 aug 2013 - 23:43

Luce schreef:Natuurlijk kan dat handig zijn, maar niet als die buitenstaanders chagerijnig gaan worden omdat Poppy niet meteen hun adviezen uitvoert?

Ik denk niet chagrijnig maar meer dat het zo schrijnend is om te zien. Ik heb nog amper in dit topic gereageerd omdat ik gewoon niet goed weet wat ik moet zeggen. Om in Engelse Drop d'r woorden te spreken: ik schrik er van en word er verdrietig van. Het is toch erg om op afstand over zo'n puinzooi te lezen. Ik weet gewoon niet goed hoe je daar op afstand advies over kunt geven, terwijl je haar het liefst wakker wilt schudden dat ze ZO hard hulp van buitenaf nodig heeft. Het is gewoon zo schrijnend dat er dan nu óók nog een zwangerschap bovenop die instabiliteit zit. Hoe kan je daar als buitenstaander nou normaal op reageren behalve zeggen dat ze alle hulp nodig heeft en dat ze dat echt moet aanpakken? Ik vind dat heel moeilijk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Luce wo 7 aug 2013 - 23:44

G
Marin schreef:
Luce schreef:Natuurlijk kan dat handig zijn, maar niet als die buitenstaanders chagerijnig gaan worden omdat Poppy niet meteen hun adviezen uitvoert?

Ik denk niet chagrijnig maar meer dat het zo schrijnend is om te zien. Ik heb nog amper in dit topic gereageerd omdat ik gewoon niet goed weet wat ik moet zeggen. Om in Engelse Drop d'r woorden te spreken: ik schrik er van en word er verdrietig van. Het is toch erg om op afstand over zo'n puinzooi te lezen. Ik weet gewoon niet goed hoe je daar op afstand advies over kunt geven, terwijl je haar het liefst wakker wilt schudden dat ze ZO hard hulp van buitenaf nodig heeft. Het is gewoon zo schrijnend dat er dan nu óók nog een zwangerschap bovenop die instabiliteit zit. Hoe kan je daar als buitenstaander nou normaal op reageren behalve zeggen dat ze alle hulp nodig heeft en dat ze dat echt moet aanpakken? Ik vind dat heel moeilijk.

Ik denk niet. Het enige wat je kan doen is advies geven. Voor de rest moet ze het zelf doen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Luce wo 7 aug 2013 - 23:45

Paper Crown schreef:
Luce schreef:
Paper Crown schreef:
Luce schreef:
Paper Crown schreef:
Marin schreef:Nou big whoop dat ze naar t FIOM is geweest. Had ze daar echt t forum voor nodig dan?
Ik ben blij om te lezen dat ze eindelijk hulp van derden aanneemt, dat heeft ze hard nodig volgens mij.

Eens. Ik vind juist dat mensen haar helder advies geven. Niemand hier, echt niemand stuurt aan op abortus, maar iedereen zegt dat het haar ex niet deugt.  Coco, ik las: 'Voorlopig wordt er niet erkend' voorlopig?! Dus ze overweegt het wel. Man wat geef je zo'n persoon dan macht over je kind en niet geheel onbelangrijk: je eigen leven.

Niemand stuurt aan op abortus? Nou, dan lees ik de reacties blijkbaar met een hele andere bril.

Ik heb niemand zien typen: Poppy, doe even een abortus, lekker makkelijk! Ben je er vanaf. Bijna iedereen hier vindt het wel vreemd dat ze haar ex opnieuw spreekt, en doelbewust over haar zwangerschap verteld en daarmee opnieuw een probleem in gaat. Beslis eerst wat je zelf wil, dan of je het hem wil vertellen of niet aan hem, een zwangerschap is niet te verbergen maar er was nog wel wat tijd om het eerst zelf alles even te bekijken. Hij is niet goed voor haar. Dat is een feit.

Nee, letterlijk staat het er niet. Maar het wordt wel degelijk meerdere malen gesuggereerd.
Misschien omdat er maar twee smaken zijn? Abortus of houden. Is er een tussenweg Luce? En is dat een optie?

Waarom wordt er dan gezegd dat abortus niet gesuggereerd wordt?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin wo 7 aug 2013 - 23:47

Luce schreef:G
Marin schreef:

Ik denk niet. Het enige wat je kan doen is advies geven. Voor de rest moet ze het zelf doen.

En waarom mag volgens jou advies om kindje te houden dan wel en abortus niet? Lekker krom, of niet?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce wo 7 aug 2013 - 23:47

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik het raar vind dat mensen nou zo chagerijnig worden omdat Poppy hun advies niet opneemt.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Starla do 8 aug 2013 - 0:02

Ik ben het met Luce eens. Reacties als ' trek dan je eigen pad'  komen op mij over als, wij weten het beter (en vooral omdat er een paar mensen hulpverlener zijn) en Poppy is een retard die zelf niet nadenken kan. 
De big whoop van Marin, kom op zeg, dat had iemand tegen jou moeten zeggen toen het niet goed ging met jou en jij daar stappen in ondernam. Dan schrijf je dat je het moeilijk vind om advies te geven en te reageren, en dat geloof ik best, maar zo'n reactie kun je dan beter niet plaatsen, je slaat daarmee echt totaal de plank mis naar mijn idee.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Sadie_ do 8 aug 2013 - 0:12

Starla schreef:Ik ben het met Luce eens. Reacties als ' trek dan je eigen pad'  komen op mij over als, wij weten het beter (en vooral omdat er een paar mensen hulpverlener zijn) en Poppy is een retard die zelf niet nadenken kan. 
De big whoop van Marin, kom op zeg, dat had iemand tegen jou moeten zeggen toen het niet goed ging met jou en jij daar stappen in ondernam. Dan schrijf je dat je het moeilijk vind om advies te geven en te reageren, en dat geloof ik best, maar zo'n reactie kun je dan beter niet plaatsen, je slaat daarmee echt totaal de plank mis naar mijn idee.
 Ik was het die dat zei en ik bedoel er geenszins mee dat ze een retard zou zijn of dat ik alles zou weten, verre van. Ik wilde illustreren dat poppy toch echt al deze dingen zelf op het forum heeft gezet. Dat is geen absoluut geen vrijbrief om alles maar te zeggen, maar het is nou eenmaal zo dat mensen daar dan conclusies aan verbinden. Daarom denk ik na haar reactie, dat ze dan misschien beter niet hier had kunnen posten en haar eigen plan had kunnen trekken. Want dat er zulke heftige reacties op komen vind ik vrij logisch. En qat hiervoor al werd gezegd door volgens mij Elliott, wij staan er niet emotioneel in. Anyway, ik wil niet dat mijn woorden uit zijn verband worden getrokken dus vandaar.
Sadie_
Sadie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13

Bericht  Pompoen do 8 aug 2013 - 0:25

Ik ben het helemaal met Luce eens en daarnaast, als ik zwanger zou zijn, al was het van de grootste hork van deze aardkloot, dan nog zou de beslissing écht niet zo makkelijk zijn. Ik zou namelijk voor geen goud de verkeerde beslissing willen nemen en in dit soort gevallen is eigenlijk elke beslissing fout. Houd je het kindje dan zit je voor de rest van je leven aan iemand vast ook al zou je dat niet willen, dan moet je een kind gaan opvoeden terwijl je helemaal niet in een goeie positie zit wat betreft financiën en het vergt mentaal ook behoorlijk wat van je. Houd je het kindje niet, dan zul je je misschien wel de rest van je leven afvragen wat voor kindje het had kunnen zijn, sla je je voor je kop als het daarna niet meer lukt en je weet ook van te voren niet of je dat mentaal allemaal wel aan kunt. 
Tja, ik zou het ook niet weten maar neigen naar het te houden omdat je met houden eigenlijk niet ingrijpt en met niet houden ingrijpt, dan heb je het dus zelf bewust gedaan en dat zou ik heel moeilijk te verkroppen vinden. 

Ik vind trouwens ook dat mensen zich veel te veel aantrekken wat Poppy doet, sommigen staan nog net niet te stampvoeten en haar door elkaar te schudden dat ze wat moet doen maar Poppy is een volwassen vrouw, volgens mij gewoon toerekeningsvatbaar en uiteindelijk doen onze meningen er eigenlijk helemaal niet toe. Poppy is de enige die de juiste (en dus ook altijd een foute) beslissing kan nemen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Printje do 8 aug 2013 - 0:37

Ik vind dit wel een pakkend iets. Ikzelf heb er wel iets aan gehad.

als ik blijf kijken
Zoals ik altijd heb gekeken
Blijf ik denken
Zoals ik altijd heb gedacht

Als ik blijf denken
Zoals ik altijd heb gedacht
Blijf ik geloven
War ik altijd heb geloofd

Als ik blijf geloven
Wat ik altijd heb geloofd
Blijf ik doen
Zoals ik altijd heb gedaan

Als ik blijf doen
Zoals ik altijd heb gedaan
Blijftmij overkomen
Wat mij altijd overkomt
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Artemis do 8 aug 2013 - 4:48

Ik wil wel even uit de wereld hebben dat hier gezegd wordt ' er reageren zelfs mensen die hulpverlener zijn' 

Ik ben idd hulpverlener, maar ik ben hier niet aan het werk, ik ben gewoon als mezelf, zoals ik hier reageer reageer ik niet in mijn baan, want daar gebruik ik methodieken en ben ik aan het werk, en daar geef ik al helemaal geen rechtstreeks advies of een mening zoals hier op het forum. 

Dus ik ben hier niet als hulpverlener, maar gewoon als mezelf, en ik zou het onverstandig vinden om in een dergelijke situatie een kind te krijgen. Dat wil niet zeggen dat ik niet zou snappen dat ze het kind wel krijgt, maar ik heb er wel een mening over.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Lady4 do 8 aug 2013 - 4:54

Luce schreef:
Marin schreef:Wat zou er overigens erg aan zijn als men op abortus aanstuurt? Dan 'mag' aansturen op het kindje houden net zo min, als je dan toch zegt dat ze haar eigen keuze moet maken. Men geeft advies, niemand dwingt, en voor beide kanten valt wat te zeggen, maar ik zie niet in waarom het ene advies wel gegeven zou mogen worden en t andere niet.
Ik vind dat Poppy teveel wordt weggezet als iemand die absoluut geen kind op kan voeden, die te diep in de shit zit enzovoort.
Dit dus. En verder kan ik me compleet vinden in de reactie van Pompoen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Artemis do 8 aug 2013 - 5:09

Lady4 schreef:
Luce schreef:
Dit dus. En verder kan ik me compleet vinden in de reactie van Pompoen.
Ik ken Poppy niet, dus ik zou het niet weten.

Maar ik ken wel de feiten die ze opnoemt en die maken het wel bijzonder moeilijk om een kind goed op te voeden. Dat is alles wat ik zeg.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Susan do 8 aug 2013 - 5:11

Ik denk niet dat Poppy geen kind kan opvoeden, het gaat mij meer om haar ex en waar hij toe in staat is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Coco do 8 aug 2013 - 6:03

Wat een schijnheilige zooi hier zeg. Gadverdamme. Er wordt niet letterlijk gezegd dat abortus de beste optie is maar de teksten zeggen voldoende, kun je wel ontkennen en doen alsof wij achterlijk zijn maar ondanks dat het geschreven taal is valt het er heus uit op te maken.
Niemand zegt haar dat ze eigenlijk geen andere keus heeft dan houden, maar de reacties zeggen duidelijk genoeg dat weghalen de beste optie is omdat ze anders een ongelukkig kind krijgt. Wat een bullshit. En er blijft maar gezegd worden dat ze hulp nodig heeft, die krijgt ze, welke keus ze ook maakt. En welke hulp dat precies is zal afhangen van haar keus, zoals ze zei.

Aansturen op abortus vind ik erg ja, dat is geen mild iets, evenals een kind krijgen in de huidige situatie, maar het gaat wel om een leven en niet om chaneltas die ze krijgt van haar ex. Welke rol haar ex hierin gaat spelen is nog niet duidelijk, maar ze geeft aan sowieso niet verder met hem te willen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Charles do 8 aug 2013 - 6:08

Schijnheilig? Omdat een mening anders is dan die van jou en niet naar wens wordt geformuleerd? Dat vind ik nog al wat, Coco. Ik heb bijvoorbeeld mijn reactie getracht heel genuanceerd te formuleren. En net zoals bij jou het geval is, raakt mij en ik denk alle dames, zeker de moeders, dit topic heel erg en probeer ik mee te denken. Ik vind het vervelend vervolgens als schijnheilig te worden bestempeld want ik zeg niets anders dan wat ik denk maar het lijkt wel of je uit politieke correctheid hier maar één mening openlijk mag ventileren. Betekent dit wanneer je een andere mening ondersteunt, je maar bot en confronterend moet zijn, anders ben je schijnheilig? Daarvan ontgaat me de logica eerlijk gezegd. Iedereen post hier neem ik aan met goede bedoelingen.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Susan do 8 aug 2013 - 6:09

Dus nu vind je het schijnheilig, maar als iemand expliciet zegt van mening te zijn dat abortus in dit geval de beste keuze is, vind je het ook not-done? Mensen die dat vinden mogen gewoon niet reageren?

Ik snap dat je zegt dat het haar keuze is en dat wij daar niks over te zeggen hebben, maar dat geldt dan voor beide standpunten. Al denk ik dat het niet echt haalbaar is dat in een topic als dit iedereen neutraal gaat reageren. Dat gebeurt echt niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sea of Trees do 8 aug 2013 - 6:13

Eens met Charles.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Marin do 8 aug 2013 - 6:14

Susan schreef:
Ik snap dat je zegt dat het haar keuze is en dat wij daar niks over te zeggen hebben, maar dat geldt dan voor beide standpunten. Al denk ik dat het niet echt haalbaar is dat in een topic als dit iedereen neutraal gaat reageren. Dat gebeurt echt niet.
Precies, dat probeerde ik ook al te zeggen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Charles do 8 aug 2013 - 6:16

Het is ook veel makkelijker om tegen abortus te zijn omdat je dan je ethische politieke correctheid meehebt. Gevolg is dat voorstanders heel erg op hun woorden gaan letten waarop dan weer reacties zoals die van Coco volgen. Op zo'n manier kan er ook geen faire discussie ontstaan.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Coco do 8 aug 2013 - 6:18

Susan schreef:Dus nu vind je het schijnheilig, maar als iemand expliciet zegt van mening te zijn dat abortus in dit geval de beste keuze is, vind je het ook not-done? Mensen die dat vinden mogen gewoon niet reageren?

Het is schijnheilig om te doen alsof je niet op abortus aanstuurd, terwijl je tekst duidelijk wat anders vertelt. Recht voor de raap zeggen dat er geen andere keus is, vind ik niet schijnheilig. Ieder mag zijn mening geven, maar als zij dan een ander besluit gaat nemen wordt er gemekkerd dat ze niet luisterd.

Ik ben niet tegen abortus.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Maple do 8 aug 2013 - 6:21

Ik ben niet zozeer pro abortus, maar ik vind het niet verstandig dat ze haar ex erbij betrekt. En dat was eigenlijk ook het standpunt wat ik bij de meesten hier las, na gisteren.

Laatst aangepast door Maple op do 8 aug 2013 - 6:25; in totaal 1 keer bewerkt
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Bericht  Marin do 8 aug 2013 - 6:23

Maar Coco, als iemand ook maar letterlijk 'ik zou abortus nemen als ik jou was' tegen poppy zou zeggen, zou diegene óók het halve forum over zich heen krijgen. Want hoe durf je zoiets dan te zeggen en haar te sturen in haar beslissing (of iets dergelijks, ik ken het forum langer dan vandaag).
In plaats daarvan zie ik nu niemand dat letterlijk zeggen, maar wordt wel contant opgesomd wat voor chaos haar leven nu is en er worden waarschuwingen gegeven, beide kanten op. Lijkt me ook niet meer dan reëel en ik neem aan dat poppy dat uiteraard zichzelf ook dondesgoed beseft.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan do 8 aug 2013 - 6:28

Zeggen dat er geen andere keuze is vind ik nogal het andere uiterste en dat vind ik ook nergens op slaan. Dat is ook weer zoiets, je vindt toch ook niet dat mensen moeten zeggen dat ze geen andere optie heeft dan het kind te houden of anders hun mond moeten houden. In jouw ogen moet je kennelijk heel resoluut en dominant zijn in je mening en anders moet je 'm maar voor je houden, in elk geval waar het dit standpunt betreft.

En wat Marin zegt, alsof dat soort directheid je wel in dank wordt afgenomen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 22 van 26 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: