Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben 'm aan het flippen...

+131
Katrien
nillis
iloverocknroll1984
Shopaholic
yes1984
Dora
Penélope
M@niek
silly-one
_Lana_
Snoes
Phileine
Lynn_
Starla
Tabbert
Blixum
Lady1984
Roza
Marie
Rouge
Highway
Mermaid
Pink!
Jelin
Happydobby
Vixen
Willem
Darius
Reva
Makamba
Suus
Blair
Shy
Poisongirl
Funk
Filoria
Muppetje
nina
maiadebij
Manderijn
studiebol
zwaai zwaai
kwak
Charles
Stokstaartje
mouette
Marsy28
M-G
Jezzie
Mysterious
L!ND@
Cupcake
Elodie
Kruidkoek
Gympie
Zenna
PapillonRose
Viva
Derpy
Elliot
Marin
Bubbelicious
Aagje!
slaatje
RYW
mzcharlotte
Nyx
Moon
Aggi
Summerlovin
Weetjewel
June
Fortissimo
LDJ
Maple
Pinkel
Bluestar
Auxo
Exogenesis
Puggle
Lejow
Burn
RioolSpook
Flower_L
Siamsa
snoezel
Printje
Siem
Slakje
Purpleflower
AnnaK
Sea of Trees
Joan
SoGood
Mamsie
ellibre
Ella
Sterre
Ilovethe90s
Pineco
Tania
Zonneschijn
CCC
Aardbei
Pien
sanne-84
Luce
Bazinga
Stuiterbal
Bolleke
Artemis
Pompoen
Lady4
Sadie_
Carra
Parel
Linda
Coco
Paper Crown
Susan
Jasmine
Sanne
Steep
Twellie
Aziraphale
Balloon
Jade
Razz
Laurientje
Ayla
_Poppy_
135 plaatsers

Pagina 21 van 26 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Ik ben 'm aan het flippen... - Pagina 21 Empty Re: Ik ben 'm aan het flippen...

Bericht  Gast wo 7 aug 2013 - 10:39

Eens met Artemis. Je hebt nu een stap in de goede richting gezet maar er komen nog genoeg valkuilen. Straks wil hij samen naar zwangerschapsgymnastiek, samen de bevalling want ja, hij is toch de vader..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Siem wo 7 aug 2013 - 11:23

Wat Artemis zegt is wat ik eigenlijk ook al die tijd al probeerde te zeggen. Alleen formuleert ze het een stuk duidelijker. Niemand zal hier bestrijden dat het knap is dat je weg bent gegaan bij je ex maar dit is nu eenmaal een situatie die ervoor kan zorgen dat je weer teruggeworpen wordt. Het patroon doorbreken en niet meer teruggaan is vele malen gemakkelijker als je elkaar niet ziet, maar als je straks contact heb over het kindje dan maakt hij hoe je het wendt of keert toch weer deel uit van je leven en dan is het een stuk moeilijker om hem niet toe te laten in je leven.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  ellibre wo 7 aug 2013 - 21:38

Maple schreef:Maar doe je dan helemaal niets met de reacties hier? Dit is juist een scenario waar veel in het begin van dit topic al voor gewaarschuwd hebben, en toch zoek je hem doelbewust op, zou je ervoor kiezen het kindje te houden. Ik heb eigenlijk het idee dat het opzoeken van alle narigheid, alle ellende waar je keer op keer in beland (los van de zelfmoord van je vader natuurlijk) steeds weer een schreeuw om aandacht is. Zo ook dat je de keuze overweegt waarvan iedereen al aangeeft dat je dat niet moet doen.

Echt, ik kan begrijpen dat je gezien wilt worden, gehoord wilt worden. Maar je draagt de verantwoordelijkheid voor een klein mensje. Maak dan de keuzes die jouw kindje een veilige basis kunnen bieden, zodat het later kan zeggen: mama, ik heb een fijne, gelukkige en onbezorgde jeugd gehad ondanks die weinige middelen die je had en de moeilijke keuzes die je moest maken, dank je wel.
Het mag toch geen verrassing meer zijn dat ze helemaal nergens naar luistert? Ik vind dit echt één groot drama, maar goed, ik ga me er verder niet druk om maken. Dat is toch zinloos. Poppy is, door alle omstandigheden, amper in staat voor zichzelf te zorgen, laat staan voor een baby die ze ook nog eens krijgt met een agressieve en manipulatieve man. Op dit moment, althans. Ongeacht hoeveel (professionele) hulp ze daar ook bij zou krijgen.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Blair wo 7 aug 2013 - 21:46

Je zegt steeds dat je nog niet weet wat je keuze is, waarom zet je dan in een ander topic wel neer dat je ook een genderparty wilt wbt het geslacht van de baby. De ene keer zeg je dit, de andere keer zeg je dat. En als de reacties van ons er niet toe doen waarom post je dan uberhaubt nog dingen over je situatie? Niet om je aan te vallen, maar je spreekt jezelf heel erg tegen.

Verder ben ik het volledig eens met Paper Crown.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bolleke wo 7 aug 2013 - 21:51

Ik ben het eens met de voorgaande reacties. Je hebt niet altijd een keus wat er in je leven gebeurd, maar je hebt wel zelf een keus in welke richting jouw leven gaat.
Je hebt je ex al ingelicht dus wat dat betreft is het toch al te laat. Of je je kindje gaat houden of niet, hij zal nu altijd in je leven blijven. Als je het niet houdt heeft hij iets omhanden waar hij jou altijd mee kan pakken, en als je het houdt zul je altijd last van hem hebben.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Charles wo 7 aug 2013 - 21:53

Wat een drama. Om naar van te worden. Poppy, realiseer je een ding: je hebt het verdere verloop van deze situatie in eigen hand. Je kan nu nog beide kanten op en het drama binnen z'n perken houden. Kies je voor de andere optie is deze keus voor de rest van je leven en zal je leven niet per definitie makkelijker, leuker, spannender, gelukkiger of aandachtsvoller maken. Die verantwoordelijk heb JIJ namelijk voor de eigen leven en zal dit kindje niet voor je doen. Integendeel, als dit kindje wordt geboren ben JIJ ervoor verantwoordeljk dat dit kindje een gelukkig leven zal leiden. En dan gaat het niet meer in jou. Dan gaat het nooit meer in eerste instantie om jou. Ik heb de indruk dat je erg naar aandacht snakt. En de ga je hierdoor niet krijgen. Die verdient je kindje dan in jouw plaats en jij zult jezelf op nummer twee moeten zetten. Neem dat aub mee in je overweging.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Sadie_ wo 7 aug 2013 - 21:53

Je hoeft echt niet iedereen op je blote knietjes te bedanken voor hun advies maar er zijn hier heel veel nuttige, genuanceerde reacties, zelfs van mensen die hulpverlener zijn van beroep. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. Je post al je (zeer persoonlijke) problemen en nu ineens kennen mensen je niet goed genoeg? 
Ik snap werkelijk waar niet waarom je dan nog hier reageert. Trek dan je eigen plan.
Sadie_
Sadie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13

Bericht  sanne-84 wo 7 aug 2013 - 22:03

Poppy, je zegt dat je een keuze hebt gemaakt door bij hem weg te gaan, en dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat je nu boven hem staat. 
Mijn situatie is niet te vergelijken met de jouwe, maar mijn psycholoog vergelijkt me wel met een mishandelde vrouw; toch blijven zoeken naar contact, liever negatief dan geen, ook al voel je je daarna kut. In eerste instantie vond ik het onzin, maar inderdaad. En het gebeurt onbewust hoor, want ik wil het niet. En juist door mijn dochter ben en blijf ik verbonden, waardoor het moeilijker wordt.
Jouw situatie met je ex is nog vers, je kunt nog niet denken over de toekomst (en dan bedoel ik op het contact met ex en je kindje), vooral niet als ik lees dat je nu al stemmingswisselingen etc hebt.

Ik ken je niet, maar jij hebt nog een hoop te verwerken en aan jezelf te werken. En neem van mij aan dat het als alleenstaande zwaar is. 24uur per dag de verantwoorlijkheid, jezelf voorbij lopen want je baby staat op de eerste plaats. Ik heb er soms al moeite mee, krijg al hulp van allerlei instanties. 

Het maakt me niet uit wat je ermee doet, en ik snap dat het een moeilijke keuze is, maar nu heb je nog een keuze!
Ik heb getwijfeld of ik zou reageren, en ik wilde nu eigenlijk de nadruk leggen op mn eerste stukje, maar kon het niet laten om het andere erbij te zetten.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Tabbert wo 7 aug 2013 - 22:26

Ik wil eigenlijk in eerste plaats zeggen dat ik het heel vervelend voor je vind, Poppy, dat je in deze situatie zit. En omdat ik je niet ken en niet het gehele verhaal, vind ik mezelf ook niet een juist persoon om advies te geven. 

Wel zie ik dat je nog twijfelt tussen het houden van de baby en abortus. Ik wil je er wel even op wijzen dat dit niet je enige twee keuzes zijn. 

Daarbij; denk goed na. Ook de mate waarin je je ex wilt betrekken in je zwangerschap en mogelijk met de opvoeding ..
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Bericht  Coco wo 7 aug 2013 - 22:35

Ik vind anders dat Poppy best wat met de reacties heeft gedaan. Ze is naar het Fiom geweest en naar de psycholoog en ze heeft ook al geinformeerd over het hoe en wat mbt haar medicatie en de zwangerschap/bevalling. Ik vind het knap lullig dat haar nu wordt verweten dat ze niets met de reacties doet. Ze hoeft niet alles te doen wat haar gezegd wordt.

Ik vind veel reacties nu ook overkomen alsof het haar wordt verweten dat ze, waarschijnlijk, niet voor een abortus gaat. Er zit veel wijsheid in jullie posts maar ze heeft natuurlijk gewoon.ook haar eigen wil/wens en een kindje dat in principe wel gewenst is haal je echt niet makkelijker weg omdat de situatie ongelukkig is. Ook vind ik sommige posts overkomen alsof het kind sowieso ongelukkig zal worden. Lomp vind ik ze. Ze geeft zelf al aan dat er voorlopig sowieso niets erkend gaat worden, ze heeft een eigen plekje, haar moeder ziet het inmiddels ook wel zitten om oma te worden en een handje te helpen misschien. Ondanks dat veel vrouwen teruggaan, mogen we, ook ondanks het verleden, best wat vertrouwen hebben in Poppy. Als anderen er al geen enkel vertrouwen in hebben, waar moet zij, behalve het kindje, dan nog het vertrouwen in zichzelf vandaan halen?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Luce wo 7 aug 2013 - 22:53

Coco schreef:Ik vind anders dat Poppy best wat met de reacties heeft gedaan. Ze is naar het Fiom geweest en naar de psycholoog en ze heeft ook al geinformeerd over het hoe en wat mbt haar medicatie en de zwangerschap/bevalling. Ik vind het knap lullig dat haar nu wordt verweten dat ze niets met de reacties doet. Ze hoeft niet alles te doen wat haar gezegd wordt.

Ik vind veel reacties nu ook overkomen alsof het haar wordt verweten dat ze, waarschijnlijk, niet voor een abortus gaat. Er zit veel wijsheid in jullie posts maar ze heeft natuurlijk gewoon.ook haar eigen wil/wens en een kindje dat in principe wel gewenst is haal je echt niet makkelijker weg omdat de situatie ongelukkig is. Ook vind ik sommige posts overkomen alsof het kind sowieso ongelukkig zal worden. Lomp vind ik ze. Ze geeft zelf al aan dat er voorlopig sowieso niets erkend gaat worden, ze heeft een eigen plekje, haar moeder ziet het inmiddels ook wel zitten om oma te worden en een handje te helpen misschien. Ondanks dat veel vrouwen teruggaan, mogen we, ook ondanks het verleden, best wat vertrouwen hebben in Poppy. Als anderen er al geen enkel vertrouwen in hebben, waar moet zij, behalve het kindje, dan nog het vertrouwen in zichzelf vandaan halen?

Helemaal mee eens..
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  PapillonRose wo 7 aug 2013 - 23:15

Luce schreef:
Coco schreef:Ik vind anders dat Poppy best wat met de reacties heeft gedaan. Ze is naar het Fiom geweest en naar de psycholoog en ze heeft ook al geinformeerd over het hoe en wat mbt haar medicatie en de zwangerschap/bevalling. Ik vind het knap lullig dat haar nu wordt verweten dat ze niets met de reacties doet. Ze hoeft niet alles te doen wat haar gezegd wordt.

Helemaal mee eens..
Ik ook!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Lady4 wo 7 aug 2013 - 23:21

PapillonRose schreef:
Luce schreef:

Helemaal mee eens..
Ik ook!

En ik ook. Jemig, ik lees sommige reacties echt met verbazing. Ik geloof dat Poppy een fantastische moeder kan worden en ik hoop dat ze voor zichzelf snel een keuze gaat maken. Ik denk dat dat al heel veel rust zal geven.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Marin wo 7 aug 2013 - 23:22

Nou big whoop dat ze naar t FIOM is geweest. Had ze daar echt t forum voor nodig dan?
Ik ben blij om te lezen dat ze eindelijk hulp van derden aanneemt, dat heeft ze hard nodig volgens mij.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Lady4 wo 7 aug 2013 - 23:25

Marin schreef:Nou big whoop dat ze naar t FIOM is geweest. Had ze daar echt t forum voor nodig dan?
Ik ben blij om te lezen dat ze eindelijk hulp van derden aanneemt, dat heeft ze hard nodig volgens mij.

Big whoop ja. Hoe makkelijk is het om vanachter een beeldscherm te beslissen voor iemand anders hoe klein of hoe groot een bepaalde stap kan zijn? Daar heeft ze toch helemaal niks aan, zulke reacties?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Luce wo 7 aug 2013 - 23:27

Wie zegt dat ze dat anders niet gedaan had..? Jeetje. Ik zie vooral een vrouw die ontzettend aan het struggelen is. En ik kan me zo voorstellen hoe het in haar situatie moet voelen. Wat ik hier en op Facebook zie is dat ze zich best wel aan het voorbereiden is en aan het uitzoeken is wat de beste keuze is. 

Jeetje, je zou zelf maar in de situatie staan. Kijken of jij dan ineens zo doortastend enzovoort reageert. Ik vind dat ze nog behoorlijk nuchter overkomt hoor, voor de situatie. Véle malen meer dan haar vorige topics.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Paper Crown wo 7 aug 2013 - 23:28

Marin schreef:Nou big whoop dat ze naar t FIOM is geweest. Had ze daar echt t forum voor nodig dan?

Eens. Ik vind juist dat mensen haar helder advies geven. Niemand hier, echt niemand stuurt aan op abortus, maar iedereen zegt dat het haar ex niet deugt.  Coco, ik las: 'Voorlopig wordt er niet erkend' voorlopig?! Dus ze overweegt het wel. Man wat geef je zo'n persoon dan macht over je kind en niet geheel onbelangrijk: je eigen leven.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Luce wo 7 aug 2013 - 23:28

Lady4 schreef:

Big whoop ja. Hoe makkelijk is het om vanachter een beeldscherm te beslissen voor iemand anders hoe klein of hoe groot een bepaalde stap kan zijn? Daar heeft ze toch helemaal niks aan, zulke reacties?

Nee, dat ook nog eens inderdaad.

Buitenstaanders weten alles beter. Ja, omdat ze er alleen met hun verstand naar kijken. Poppy heeft ook haar gevoel er nog eens bij, plus dat het enorm dicht bij haar staat.

Goh, gek hoor. Rolling Eyes
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Luce wo 7 aug 2013 - 23:28

Paper Crown schreef:

Eens. Ik vind juist dat mensen haar helder advies geven. Niemand hier, echt niemand stuurt aan op abortus, maar iedereen zegt dat het haar ex niet deugt.  Coco, ik las: 'Voorlopig wordt er niet erkend' voorlopig?! Dus ze overweegt het wel. Man wat geef je zo'n persoon dan macht over je kind en niet geheel onbelangrijk: je eigen leven.

Niemand stuurt aan op abortus? Nou, dan lees ik de reacties blijkbaar met een hele andere bril.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Paper Crown wo 7 aug 2013 - 23:34

Luce schreef:
Paper Crown schreef:

Niemand stuurt aan op abortus? Nou, dan lees ik de reacties blijkbaar met een hele andere bril.

Ik heb niemand zien typen: Poppy, doe even een abortus, lekker makkelijk! Ben je er vanaf. Bijna iedereen hier vindt het wel vreemd dat ze haar ex opnieuw spreekt, en doelbewust over haar zwangerschap verteld en daarmee opnieuw een probleem in gaat. Beslis eerst wat je zelf wil, dan of je het hem wil vertellen of niet aan hem, een zwangerschap is niet te verbergen maar er was nog wel wat tijd om het eerst zelf alles even te bekijken. Hij is niet goed voor haar. Dat is een feit.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 7 aug 2013 - 23:35

Wat zou er overigens erg aan zijn als men op abortus aanstuurt? Dan 'mag' aansturen op het kindje houden net zo min, als je dan toch zegt dat ze haar eigen keuze moet maken. Men geeft advies, niemand dwingt, en voor beide kanten valt wat te zeggen, maar ik zie niet in waarom het ene advies wel gegeven zou mogen worden en t andere niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Elliot wo 7 aug 2013 - 23:36

Luce schreef:
Lady4 schreef:

Nee, dat ook nog eens inderdaad.

Buitenstaanders weten alles beter. Ja, omdat ze er alleen met hun verstand naar kijken. Poppy heeft ook haar gevoel er nog eens bij, plus dat het enorm dicht bij haar staat.

Goh, gek hoor. Rolling Eyes

Dit kan toch ook juist goed zijn? Buitenstaanders kunnen veel helderder naar zo'n situatie kijken, juist omdat ze er geen gevoel bij hebben. Daardoor zie je vaak dingen die de persoon in kwestie door haar emoties over het hoofd ziet. Natuurlijk hoeft ze niet alle adviezen die ze hier krijgt maar voor waarheid aan te nemen, maar ik denk wel dat ze er voordeel uit kan halen dat er veel mensen juist compleet zonder emotie de situatie bekijken.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Luce wo 7 aug 2013 - 23:38

Natuurlijk kan dat handig zijn, maar niet als die buitenstaanders chagerijnig gaan worden omdat Poppy niet meteen hun adviezen uitvoert?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Luce wo 7 aug 2013 - 23:39

Paper Crown schreef:
Luce schreef:
Paper Crown schreef:

Ik heb niemand zien typen: Poppy, doe even een abortus, lekker makkelijk! Ben je er vanaf. Bijna iedereen hier vindt het wel vreemd dat ze haar ex opnieuw spreekt, en doelbewust over haar zwangerschap verteld en daarmee opnieuw een probleem in gaat. Beslis eerst wat je zelf wil, dan of je het hem wil vertellen of niet aan hem, een zwangerschap is niet te verbergen maar er was nog wel wat tijd om het eerst zelf alles even te bekijken. Hij is niet goed voor haar. Dat is een feit.

Nee, letterlijk staat het er niet. Maar het wordt wel degelijk meerdere malen gesuggereerd.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Paper Crown wo 7 aug 2013 - 23:40

Luce schreef:
Paper Crown schreef:
Luce schreef:
Paper Crown schreef:

Nee, letterlijk staat het er niet. Maar het wordt wel degelijk meerdere malen gesuggereerd.
Misschien omdat er maar twee smaken zijn? Abortus of houden. Is er een tussenweg Luce? En is dat een optie?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 21 van 26 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 26  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: