Ik ben 'm aan het flippen...
+131
Katrien
nillis
iloverocknroll1984
Shopaholic
yes1984
Dora
Penélope
M@niek
silly-one
_Lana_
Snoes
Phileine
Lynn_
Starla
Tabbert
Blixum
Lady1984
Roza
Marie
Rouge
Highway
Mermaid
Pink!
Jelin
Happydobby
Vixen
Willem
Darius
Reva
Makamba
Suus
Blair
Shy
Poisongirl
Funk
Filoria
Muppetje
nina
maiadebij
Manderijn
studiebol
zwaai zwaai
kwak
Charles
Stokstaartje
mouette
Marsy28
M-G
Jezzie
Mysterious
L!ND@
Cupcake
Elodie
Kruidkoek
Gympie
Zenna
PapillonRose
Viva
Derpy
Elliot
Marin
Bubbelicious
Aagje!
slaatje
RYW
mzcharlotte
Nyx
Moon
Aggi
Summerlovin
Weetjewel
June
Fortissimo
LDJ
Maple
Pinkel
Bluestar
Auxo
Exogenesis
Puggle
Lejow
Burn
RioolSpook
Flower_L
Siamsa
snoezel
Printje
Siem
Slakje
Purpleflower
AnnaK
Sea of Trees
Joan
SoGood
Mamsie
ellibre
Ella
Sterre
Ilovethe90s
Pineco
Tania
Zonneschijn
CCC
Aardbei
Pien
sanne-84
Luce
Bazinga
Stuiterbal
Bolleke
Artemis
Pompoen
Lady4
Sadie_
Carra
Parel
Linda
Coco
Paper Crown
Susan
Jasmine
Sanne
Steep
Twellie
Aziraphale
Balloon
Jade
Razz
Laurientje
Ayla
_Poppy_
135 plaatsers
Pagina 23 van 26
Pagina 23 van 26 • 1 ... 13 ... 22, 23, 24, 25, 26
Re: Ik ben 'm aan het flippen...
Heel erg eens.Charles schreef:Het is ook veel makkelijker om tegen abortus te zijn omdat je dan je ethische politieke correctheid meehebt. Gevolg is dat voorstanders heel erg op hun woorden gaan letten waarop dan weer reacties zoals die van Coco volgen. Op zo'n manier kan er ook geen faire discussie ontstaan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Bekijk de situatie zoals die is. Álle zwangeren worden hier met open armen ontvangen, we geven elkaar tips, bieden hulp, openen topics als we 's nachts eruit moeten voor onze kinderen. Altijd is er een luisterend oor en iedereen probeert elkaar te helpen. Het is m.i. Totaal niet fair om 'schijnheilig' in de mond te nemen als mensen ook hier weer luisteren, nadenken en letterlijk hun woorden op de weegschaal leggen. Ik denk dat niemand Poppy haar kind misgunt? Het heeft ook niets te maken met een goede moeder kunnen zijn, het heeft alles te maken met de situatie waarin poppy zich bevindt.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Jij had anders ook al jaren geleden naar een psycholoog gemoeten. Sorry dat ik het zeg hoor Marin, ik ben altijd constructief geweest in mijn advies naar jou, ik heb wel 100 keer op mijn tong gebeten in het verleden, maar nu kun je 'm krijgen ook.Marin schreef:Nou big whoop dat ze naar t FIOM is geweest. Had ze daar echt t forum voor nodig dan?
Ik ben blij om te lezen dat ze eindelijk hulp van derden aanneemt, dat heeft ze hard nodig volgens mij.
Verder wil ik iedereen bedanken voor alle advies, tips en lieve berichtjes. Ik ga nu wat afstand nemen van dit topic, dat heb ik echt even nodig geloof ik. Ik laat wel weten welke beslissing ik genomen heb.
_Poppy_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13
Haha schat ik heb m'n porties psychologen en trauma therapie wel gehad. En lijkt me verstandig, laat je niet leiden door t topic, maar denk aan je eigen leven en dat van je kindje._Poppy_ schreef:Jij had anders ook al jaren geleden naar een psycholoog gemoeten. Sorry dat ik het zeg hoor Marin, ik ben altijd constructief geweest in mijn advies naar jou, ik heb wel 100 keer op mijn tong gebeten in het verleden, maar nu kun je 'm krijgen ook.Marin schreef:Nou big whoop dat ze naar t FIOM is geweest. Had ze daar echt t forum voor nodig dan?
Ik ben blij om te lezen dat ze eindelijk hulp van derden aanneemt, dat heeft ze hard nodig volgens mij.
Verder wil ik iedereen bedanken voor alle advies, tips en lieve berichtjes. Ik ga nu wat afstand nemen van dit topic, dat heb ik echt even nodig geloof ik. Ik laat wel weten welke beslissing ik genomen heb.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Wat een moeilijke situatie. Dit houd je bijna niet voor mogelijk. Afgaande op wat ik hier lees en allemaal over je gelezen heb, denk ik niet dat het verstandig is het kindje te houden. Maar alleen jij kunt dit beslissen want ik ga alleen af op wat mijn verstand me ingeeft. Wat je ook beslist, ik zou er niet te lang meer mee wachten. Dan kun je weer vooruit gaan denken en handelen. Ontzettend veel sterkte toegewenst.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Er is niets scheinheiligs aan mijn berichten, ik ben zeker niet een grote voorstander van abortus, maar ik zie ook iets te vaak dat mensen een kind krijgen in onwenselijke omstandigheden, en ik zie ook iets te goed wat dat met die kinderen doet.
Dat wil niet zeggen dat Poppy een abortus moet, maar wél dat ze zich meer dan bewust moet zijn van de risico's zodat ze actie kan ondernemen. Want ik durf wel te stellen dat als ze dit zonder hulp van buitenaf gaat doen, het een groot fiasco wordt. Dat is haar niet kwalijk te nemen, maar niemand kan onder zulke omstandigheden met die psychische gesteldheid zelfstandig een kind een veilig en geborgen thuis bieden. Dat kan ze niet voor zichzelf op dit moment, dus al helemaal niet voor een kind.
Met hulp is dat best mogelijk misschien.
En ja, dat komt misschien negatief over, maar ik zie dagelijks mensen die het product zijn van gewelddadige en/of labiele ouders uit een onstabiele situatie, en dat gun ik werkelijk niemand.
Dat wil niet zeggen dat het onhaalbaar is, maar als er niets gebeurt dan is het wel bijzonder schadelijk voor dat kind ja. Ik zie namelijk niet hoe dat opeens goed kan gaan zonder hulp.
Van een kind krijgen wordt je meestal ietsje labieler en de wereld staat er van op z'n kop en als die wereld al op z'n kop staat voordat je het kind krijgt moet je heel wat werk verrichten om dat goed te krijgen. Misschien kan ze dat best, dat weet ik niet, maar vast niet alleen.
Dat wil niet zeggen dat Poppy een abortus moet, maar wél dat ze zich meer dan bewust moet zijn van de risico's zodat ze actie kan ondernemen. Want ik durf wel te stellen dat als ze dit zonder hulp van buitenaf gaat doen, het een groot fiasco wordt. Dat is haar niet kwalijk te nemen, maar niemand kan onder zulke omstandigheden met die psychische gesteldheid zelfstandig een kind een veilig en geborgen thuis bieden. Dat kan ze niet voor zichzelf op dit moment, dus al helemaal niet voor een kind.
Met hulp is dat best mogelijk misschien.
En ja, dat komt misschien negatief over, maar ik zie dagelijks mensen die het product zijn van gewelddadige en/of labiele ouders uit een onstabiele situatie, en dat gun ik werkelijk niemand.
Dat wil niet zeggen dat het onhaalbaar is, maar als er niets gebeurt dan is het wel bijzonder schadelijk voor dat kind ja. Ik zie namelijk niet hoe dat opeens goed kan gaan zonder hulp.
Van een kind krijgen wordt je meestal ietsje labieler en de wereld staat er van op z'n kop en als die wereld al op z'n kop staat voordat je het kind krijgt moet je heel wat werk verrichten om dat goed te krijgen. Misschien kan ze dat best, dat weet ik niet, maar vast niet alleen.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Ik vind ook niemand schijnheilig, beiden opties zijn besproken, ik heb zelfs nog een andere optie genoemd en het heeft beide gewoon enorm grote consequenties. Een kind op laten groeien is gewoon voor iedereen wel eens lastig en moeilijk en zwaar, en als je dan al niet lekker in je vel zit kan het misschien nog wel zwaarder voelen.
Ik zou niet graag in je schoenen staan, voor beiden valt iets te zeggen denk ik. Je zult toch altijd denken wat als.... wat je ook kiest.
Ik zou niet graag in je schoenen staan, voor beiden valt iets te zeggen denk ik. Je zult toch altijd denken wat als.... wat je ook kiest.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Mijn enige overweging is wel: van een abortus heeft in het ergste geval alleen de moeder last. Bij geen abortus kun je een hele hoop mensen een hele hoop last bezorgen, met als beangrijkste het kind in kwestie. Dus je moet wel verdomd goed weten waar je aan begint.
Artemis- Prater
ja dat is helemaal waar natuurlijk. Ik heb ook idd al kinderen in de klas gehad waarvan de thuissituatie gewoon heel erg verdrietig is. De kinderen zijn altijd de dupe.. ( niet perse hier dus maar in lastige situaties thuis of wat dan ook, de kinderen kunnen er niets aan doen.)Artemis schreef:Mijn enige overweging is wel: van een abortus heeft in het ergste geval alleen de moeder last. Bij geen abortus kun je een hele hoop mensen een hele hoop last bezorgen, met als beangrijkste het kind in kwestie. Dus je moet wel verdomd goed weten waar je aan begint.
Printje- Lady Post-a-lot
Als er geen hulp is wordt het misschien niets inderdaad, maar er is hulp en ze krijgt na haar keuze nog meer hulp, passend bij haar keuze. Ze wimpelt hulp toch ook helemaal niet af?
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik lees niet dat er hulp is. Ja, een psycholoog. Maar hoe vaak nog? Kost een hoop geld en wordt maar beperkt vergoed. En qua geld? En qua moederschap? Iets praktischer in ieder geval, want met een uurtje praten in de twee weken gaat het niet lukken.Coco schreef:Als er geen hulp is wordt het misschien niets inderdaad, maar er is hulp en ze krijgt na haar keuze nog meer hulp, passend bij haar keuze. Ze wimpelt hulp toch ook helemaal niet af?
Een psycholoog gaat je niet praktisch ondersteunen bij het omgaan met je ex, met slaaptekort en het opvoeden van je kind. Die is weer voor andere zaken.
Artemis- Prater
Weet je wat het is.. Iemand voelt zich rot, opent een topic en men ziet 1 kant. Nou heeft Poppy meerdere topics geopend waarin ze zich rot voelde of over haar relatie. Dat is wat wij zien, verder kennen wij haar helemaal niet. We hebben dus geen idee of dit een fragment is uit haar leven of dat ze altijd zo is. En daarom vind ik het zo bijzonder dat mensen roepen dat ze zo labiel is en daarom geen kind op kan voeden. Dat is alleen de kant die je hier ziet wellicht. Op Facebook zie je weer een wat andere kant, namelijk iemand die hard probeert de boel op de rit te krijgen. En op Viva lees je weer wat anders, namelijk iemand die aan anderen vraagt hoe het is om alleenstaande moeder te zijn en de voors en tegens.
Als ik een topic zou openen over wat er vaak door mijn hoofd heen gaat, weet ik zeker dat jullie me allemaal zo labiel als de pest zouden vinden. Maar dat is een stukje van mij. Dat ben ik niet helemaal. Zo voel ik me niet elk moment van de dag. Maar het is wel iets wat me bezig houdt.
Daarom doet het me op de een of andere manier wel iets dat iemand wordt weg gezet alsof ze totaal niet in staat is om een kind op te voeden. Wij kennen haar toch niet persoonlijk, hoe kunnen wij dat nou zeggen?
Als ik een topic zou openen over wat er vaak door mijn hoofd heen gaat, weet ik zeker dat jullie me allemaal zo labiel als de pest zouden vinden. Maar dat is een stukje van mij. Dat ben ik niet helemaal. Zo voel ik me niet elk moment van de dag. Maar het is wel iets wat me bezig houdt.
Daarom doet het me op de een of andere manier wel iets dat iemand wordt weg gezet alsof ze totaal niet in staat is om een kind op te voeden. Wij kennen haar toch niet persoonlijk, hoe kunnen wij dat nou zeggen?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Nee maar soms kunnen ouders hulp veel te veel weigeren, en dat is gewoon triest en zielig voor het kind. Nogmaals niet zozeer deze situatie bedoeld maar als ouder kun je heel veel hulp toch nog afwimpelen.Coco schreef:Als er geen hulp is wordt het misschien niets inderdaad, maar er is hulp en ze krijgt na haar keuze nog meer hulp, passend bij haar keuze. Ze wimpelt hulp toch ook helemaal niet af?
En die hulp is natuurlijk ook maar relatief, kijk naar alle bezuinigingen etc. Ik hoop voor haar dat er toch ruimte is voor een gezinscoach oid die ook in haar gezin komt kijken naar hoe het gaat.
Printje- Lady Post-a-lot
Het is inderdaad niet zo dat je zo makkelijk en zo snel ondersteuning krijgt. Het is er wel, maar de wachttijden zijn lang en de voorwaarden zijn scherp.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik vraag me inderdaad af of je hulp al als maatstaf moet nemen bij je beslissing of je een kindje een goed leven kunt bieden. Als je afhankelijk bent van die hulp, is dat dan wel verstandig? Je kunt daar toch niet vanuit gaan dat je dat altijd krijgt? Je zult in eerste instantie van je eigen kracht moeten uitgaan, hulp en steun van derden lijkt me secundair.Printje schreef:
En die hulp is natuurlijk ook maar relatief, kijk naar alle bezuinigingen etc. Ik hoop voor haar dat er toch ruimte is voor een gezinscoach oid die ook in haar gezin komt kijken naar hoe het gaat.
Marin- Lady Post-a-lot
Die hulp kan ze ook gewoon even nodig hebben de eerste tijd. Zoals zoveel mensen hulp krijgen in een moeilijke fase in hun leven. Daar is die hulp ook voor.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Dat is wel waar Luce, en dat hou ik ook wel in gedachten. Maar feiten blijven: ingewikkeld verleden, gewelddadige ex, geldzorgen en medicatie tegen depressie? Of iets anders psychisch.
Ik heb het eigenlijk over die feiten, niet over hoe ze is, want ik ken haar niet. Maar afgaand op de feiten is het zorgelijk.
Ik heb het eigenlijk over die feiten, niet over hoe ze is, want ik ken haar niet. Maar afgaand op de feiten is het zorgelijk.
Artemis- Prater
Helemaal waar. Het nodig hebben van hulp vind ik geen reden voor abortus, het is geen schande dat je het even niet redt.Luce schreef:Die hulp kan ze ook gewoon even nodig hebben de eerste tijd. Zoals zoveel mensen hulp krijgen in een moeilijke fase in hun leven. Daar is die hulp ook voor.
Artemis- Prater
En als je die hulp van derden nu even nodig hebt, pak em beet de eerste 3 jaar,ik roep maar wat, om daarna op eigen kracht weer goed verder te kunnen, dan is dat toch geen reden voor abortus?Marin schreef:Ik vraag me inderdaad af of je hulp al als maatstaf moet nemen bij je beslissing of je een kindje een goed leven kunt bieden. Als je afhankelijk bent van die hulp, is dat dan wel verstandig? Je kunt daar toch niet vanuit gaan dat je dat altijd krijgt? Je zult in eerste instantie van je eigen kracht moeten uitgaan, hulp en steun van derden lijkt me secundair.Printje schreef:
Artemis- Prater
Zulke ouders heb je ook inderdaad. Maar dat wil niet zeggen dat Poppy daar ook onder valt en ik vind dat sommigen.haar echt te kort doen met bepaalde uitspraken. Verder ook eens met Luce.
Misschien trek ik het mij ook wel persoonlijk aan omdat ik zelf ook een paar jaar in een rollercoaster heb gezeten, wat voor velen net een soap was. Ik kreeg in korte tijd meerdere dingen op mijn schouders waarvan de meeste mensen niks van al dat in hun hele leven mee maken. Ik ging naar een psych, naar therapien en het ging emotioneel niet goed, maar ik was absoluut niet labiel. Ik vond dat echt veel.te ver gaan, zeker als je de persoon niet eens kent behalve van afschrijvingen.
Misschien trek ik het mij ook wel persoonlijk aan omdat ik zelf ook een paar jaar in een rollercoaster heb gezeten, wat voor velen net een soap was. Ik kreeg in korte tijd meerdere dingen op mijn schouders waarvan de meeste mensen niks van al dat in hun hele leven mee maken. Ik ging naar een psych, naar therapien en het ging emotioneel niet goed, maar ik was absoluut niet labiel. Ik vond dat echt veel.te ver gaan, zeker als je de persoon niet eens kent behalve van afschrijvingen.
Coco- Ratel
Nou, eerlijk gezegd, jij was toch degene die wilde verhuizen naar een flat vanwege angst voor inbrekers? En een alarmsysteem aan de deur wilde kopen?
En een man hebt die dagelijks blowt? Dat vind ik ook niet allemaal even stabiel klinken.
Op papier kun je dat van mij ook zeggen, met alle relatietoestanden van vorig jaar, dat weet ik, maar dat is erg tijdelijk geweest. En bij iedereen is wel wat, maar bij sommige dingen lopen kinderen nou eenmaal meer risico dan bij andere.
Een gewelddadige vader vind ik zoiets.
En een man hebt die dagelijks blowt? Dat vind ik ook niet allemaal even stabiel klinken.
Op papier kun je dat van mij ook zeggen, met alle relatietoestanden van vorig jaar, dat weet ik, maar dat is erg tijdelijk geweest. En bij iedereen is wel wat, maar bij sommige dingen lopen kinderen nou eenmaal meer risico dan bij andere.
Artemis- Prater
precies, en ze zijn er echt niet 24 uur per dag bij. Ik denk idd dat de insteek 'het lukt met hulp' niet de beste is omdat je nooit weet of en welke hulp je krijgt en er op dat moment is.Marin schreef:Ik vraag me inderdaad af of je hulp al als maatstaf moet nemen bij je beslissing of je een kindje een goed leven kunt bieden. Als je afhankelijk bent van die hulp, is dat dan wel verstandig? Je kunt daar toch niet vanuit gaan dat je dat altijd krijgt? Je zult in eerste instantie van je eigen kracht moeten uitgaan, hulp en steun van derden lijkt me secundair.Printje schreef:
Printje- Lady Post-a-lot
Als je hulp wilt is er hulp. Soms moet je er even op wachten, maar maatschappelijk werk, opvoedingsondersteuning, eventueel in de vorm van een vrijwilliger, therapie op het gebied van gewelddadige relaties, je kunt het echt allemaal krijgen als je wilt. Niet meteen, soms is er een wachtlijst, maar die zijn echt niet zo dramatisch dat je jaren moet wachten. Er is altijd wel iets te vinden.
Artemis- Prater
Nee dat is absoluut waar. Maar ik dacht meer, in hoeverre moet je er op rekenen dat je die hulp altijd maar krijgt. Ik heb bijv ook niet altijd geld voor een psycholoog gehad terwijl ik er wel behoefte aan had. Nou zullen er voor Poppy vast gesubsidieerde instanties zijn waar ze terecht kan, maar ik bedoelde meer te zeggen: je moet het uiteindelijk zelf als ouder doen. Het lijkt mij onverstandig om een kind op de wereld te zetten met de wetenschap dat je heel erg afhankelijk bent van hulp van buitenaf. Daar mag je niet op rekenen vind ik, ook al is het heel erg fijn dat het beschikbaar is en kan je er prima (tijdelijk) gebruik van maken.Artemis schreef:En als je die hulp van derden nu even nodig hebt, pak em beet de eerste 3 jaar,ik roep maar wat, om daarna op eigen kracht weer goed verder te kunnen, dan is dat toch geen reden voor abortus?Marin schreef:Ik vraag me inderdaad af of je hulp al als maatstaf moet nemen bij je beslissing of je een kindje een goed leven kunt bieden. Als je afhankelijk bent van die hulp, is dat dan wel verstandig? Je kunt daar toch niet vanuit gaan dat je dat altijd krijgt? Je zult in eerste instantie van je eigen kracht moeten uitgaan, hulp en steun van derden lijkt me secundair.Printje schreef:
Marin- Lady Post-a-lot
Ik wilde eigenlijk heel veel zeggen, maar ik ga er maar geen woorden aan vuil maken.Artemis schreef:Nou, eerlijk gezegd, jij was toch degene die wilde verhuizen naar een flat vanwege angst voor inbrekers? En een alarmsysteem aan de deur wilde kopen?
Coco- Ratel
Pagina 23 van 26 • 1 ... 13 ... 22, 23, 24, 25, 26
Pagina 23 van 26
Permissies van dit forum: